Brynäs IF

728149 inlägg · 7962 ämnen

Game Day Rögle-Brynäs

« · 2434925 · » Till forumet

Sv: Game Day Rögle-Brynäs
när kommer spelarintervju där Alcén och Honken visar sig i bakgrunden. Eller just det det är ju bara vid vinst och just det, Honken är ju inte med på bortamatch.
Låst ämne

Supportern: Word, exakt vad jag sagt från dag 1 med Rödin som kapten!
Låst ämne

Thellen: personligen har jag alltid haft svårt för Rödin och laget har aldrig varit framgångsrikt med honom som kapten. Har svårt att tro att det är en slump.
Låst ämne

Laget som inte har ett fungerande spel i defensiven.
Det är Manners fel. Som inte lyckats pränta in ett bra stabilt försvarsspel. Vem som helst släpper in massa mål när vi spelar sånt här uselt försvarsspel.
Inte ens Markan skulle kunna hålla tätt med den taktik vi har i defensiven.
Dessutom pinchar vi alldeles för mycket och har gjort det helt galet i ALLA matcher i år.
Nått är galet. Och det är Manners fel.
Är han som satt detta spelsystem och spelsätt.
Han borde aldrig ha förlängt. Eller rättare sagt Alcén borde inte ha förlängt med Manner!!
Det sa jag också innan han förlängde.
Manner är klappkass i år till att sätta ett tryggt grundspel.
Dessutom tar han ALDRIG viktiga TO.
Han matchar laget förskräckligt dåligt.
Att han inte har bättre koll på hur viktig målskillnad kan komma att bli är ett stort skämt.
Inte fan tar man målis med 14 sek kvar och när man ligger under med 2 mål.

Blir inte förvånad om Mikko avgår självmant snart.
Han verkar sjukt påverkad av allt och alla. Och tar bara idiotiska beslut som en erfaren coach inte ska göra.
Men tror han mår vääääldigt dåligt psykiskt.

Med ett bättre grundspel skulle inte våra målisar läcka. Iaf inte lika mycket.
Låst ämne

Undrar hur laget skulle se ut med en annan kapten. Jag gillar Rödin, ibland.

Men skulle vilja se någon som gav laget lite energi och självförtroende. Gärna nån som spelade som typ Shinnimin eller Tambellini också, som åker från egen zon och vågar spela. (Bortsett från filmningarna)
Låst ämne

Mattson: Du har helt rätt i att Manner har misslyckats kapitalt den här säsongen. Bland oss supportrar lever han ju på sin karisma och allmänt trevliga utstrålning snarare än vad laget presterar på isen. Det kollektiva spelet, som han är ansvarig för, är ofta under all kritik.. för att inte tala om resultaten.
Låst ämne

Buddha: Dags för Lindbäck att steppa upp o rädda ur träsket. Skulle vilja skriva en sammanfattning om eländet, men jag är helt tom.
Väntar på att läsa Jugges inlägg istället. Brukar alltid vara saklig o intressant läsning.
Gott nytt år på er!
Låst ämne

Rumpelstiltskin: så du tycker inte 0-3 avgör???
Låst ämne

Mattson: Håller med, Larsson är ju så här långt en besvikelse tyvärr, han är ju helt osynlig! Var fan är Kinnvall?
Låst ämne

HitTheLights: Jag tror att Rögle hade scoutat Brynäs bra och lyckades perfekt med sin gameplan i första perioden. Styr ner Brynäs i sarghörnen och vänd spelet när 3 spelare har klivit högt. Brynäs har dessutom ofta en fjärde som kliver högt, vilket gör det väldigt enkelt att skapa spelvändningar och kanske t.om 2mot1er.

Ironiskt nog var just den saken tvillingarna Abbotts stora svaghet som spelare. De hamnade alltför ofta bakom förlängd offensiv mållinje och blev kontrade på.

Sen la Rögle många puckar mot mål, men så spelar ju de flesta lagen, så jag tror inte det var något specifikt på grund av Brynäs målvaktssituation.
Låst ämne

Tror nog inte det blir SHL nästa ... nått måste hända ifall vi ska vara kvar... nått måste hända snart .. kanske mitt c more försvinner ifall dom spelar såhär dåligt men man hoppas på vinst varje match .. ska hoppas på annat nästa match..
Låst ämne

Vill se ett äckligt disciplinerat styrspel framöver. Vilken målvakt vi har skiter jag i. Spelar vi tråkigt, jobbar hårt och fortsätter ha ett hyfsat pp så räcker det kanske för att slippa kval. Blödningen måste stoppas nu.
Låst ämne

Bratwursten : Har inte sett en tränare i Brynäs som misslyckats så kapitalt med ett rimligt spelarmaterial som Manner gör i år. När hade Brynäs så bra spelare senast? (Jaja, skit i 2012.) Johan Larsson! Sklenicka! Kinnvall! Björninen! Plus förra säsongens förstakedja.
Låst ämne

munkas: Tycker han gör det bra i offensiv zon, men en kona defensivt.
Lindbäck har kostat några matcher tyvärr. Dock rädda han oss mot Timrå och Örebro, men det håller inte att göra två matcher där man gör det lilla extra på en halv säsong.
Låst ämne

107 mål insläppta på 30 matcher och i snitt strax över 3,5 mål. Det är ju helt horribelt!
Låst ämne

Chanzone: Ja, framöver spelar det nog ingen roll om målvakten heter Lindbäck, Karhunen, Håkansson, Karnatz eller Grönhagen. Mål kommer att släppas in, försvarsspel kommer att haverera, och många mål kommer göras framåt = status quo.
Låst ämne

57% in i serien och vi fortsätter läcka extremt mycket bakåt med väldigt många billiga mål som kostat oss massor av poäng än så länge, men ändå är inte vissa av oss oroliga "än".

Förstår det inte riktigt. När så mycket av serien är spelat och våra problem bara fortsätter.

5, 10 eller 15 matcher in hade jag kunnat köpa att man vill sitta lugnt i båten, men inte när mer än halva serien är spelat....

Idag gör vi från period 2 en rätt bra match, men starten sänker oss ännu en gång och jag vet inte vilken gång i ordningen det är där Manner tar på sig att inte få grabbarna redo.

Vinst mot LHC är ett måste nu.
Låst ämne

Manner radar upp konstiga beslut på hög.

Coachningen har vi varit inne på otaliga gånger.

Idag är det historiska klavertrampet att ställa Håkanson i mål som sticker ut ihop med att fortsätta med plockad målvakt efter 5-7-reducering och 13 sekunder kvar. Exakt vad vill han åstadkomma med det förutom att krossa känslan att vi ändå gjorde sista målet i matchen och var med hela vägen samt åstadkomma ännu sämre målskillnad.? Bara att plocka mv med tre måls underläge irriterar mig.

Jag ställer mig extremt tveksam till Manner just nu. Tycker han verkar stressad, nervös, ostrategisk och klantig. Tar beslut som kostar…
Låst ämne

bradberry: Såg inte matchen men förstår att det var rejält svängigt. Hade det blivit 5-5 då tror jag det gått till förlängning eller bortavinst. Domarnas nivå borde vara bättre när det är professionell hockey.
Låst ämne

Forsberg 1978: Fan, Hedberg från Mora hade ju inte varit dumt ändå. En gammal NHL-målvakt som huvudtränare. Borde väl få fart på målisarna? Sen tror jag inte han hade haft problem att träna Brynäs som Leksing heller med tanke på att han redan tagit steget till Mora.

Men får jag önska fritt; in med Bulan igen. Jag saknar den grink*ken och vinnarskallen. Han gav oss slutspel ena året och final den andra. Hans kontrakt går ut efter säsongen och jag tror inte Manner skulle ha problem att hitta jobb i Finland. Make it happen!
Låst ämne

Man släpper förmåga spelvändningar
Försvarsspelet i egen zon är åter igen passivt
Målvakterna släpper in lätta puckar

Man kan inte vänta tills det står 0-3 innan man börjar spela rejält.

Nu måste man träna på defensiven. Honken måste gå in 100% för sina målvakter annars kan han lämna för att leka padel.
Låst ämne

Forsberg 1978: Vafan Alcén? Hjälper inte ett skit att sparka honom. Hur fan ska laget sluta läcka som såll för att han försvinner?
Låst ämne

Hade vi haft en fungerade målvaktssituation så hade vi nog knipit tre poäng ikväll. Onödigt av Manner att chansa med Håkansson från start även om Karhunen gör en rätt blek match oxå.
Låst ämne

Värt att släppa in ett åttonde mål lol.

Och inte en enda fråga kommer ställas angående det fullkomligt ihåliga beslutet.
Låst ämne

Mickesgolf: Bort med Honken också. Lindbäck har väl aldrig varit sämre i sin karriär.
Låst ämne

Är det någon som kan/vet varför Honken är kvar so. Målvaktstränare? Hur kan Brynäs motivera att behålla Honken när vi släpper in så jävla mycket mål på 30 Matcher!

Visst är inte vårat försvar på topp, men en målvakt i SHL måste kunna ta lite puckar oxå! Det är seriöst skrämmande hur illa våran älskade klubb sköts, hur fan dem resonerar när dem gör katastrofala misstag år efter år. Att dem släppte en målvaktstränare som fick Veini att bli så bra som han blev efter juluppehållet. Och denne kastar man bort för Honken som är totalt osynlig
Låst ämne

Thellen: Men vad är felet då, vi kan ju inte kicka hela laget, det är Manners ansvar att det ser så förbannat vidrigt illa ut, vi släpper ju in mål på ingenting samt av fullständiga hönsgårdar i egen zon match efter match, trots detta har vi på pappret SHL:s bästa målvakter men likförbannat går allt in. Nä Manner och Alcen måste väck dom är ansvariga!
Låst ämne

Huge: Inte orolig? När fan ska man då vara orolig mr förnekelsehövding?
Låst ämne

jok3rn: Och du ska hålla på och hota med att sänka folk som har en annan uppfattning än dig...pinsam jävel.
Låst ämne

Wesley: ”Då skulle du var med på isen eller haft en viktig tjänst i Brynäs.”

- Han har jobbat som tiger… 😉
Låst ämne

Thellen: "Det är inte coachningen som skiter sig, vi tappar puckar, släpper markeringar, och målvakterna läcker som såll. I varje defensiv situation står 4 av 5 och glor framför egen kasse. Medans 1 jagar puck. Vi kan kasta om i kedjorna 100 gånger om men så länge man inte kan slå en pass eller kämpa om puck så blir det inte bättre."

Ok, då behövs ju ingen coach öht. Det är ju som det är ändå.
Låst ämne

Bulten: Mm Manner ska vara kvar men alcen out helst igår. Det är som att man skulle stoppa in någon som jobbat på golvet på en industri och befordra honom direkt direkt till VD.
Låst ämne

Bulten: Dags att kicka Honken?
Låst ämne

jok3rn: Tänk på hjärtat. Inte kul med hjärtattack för lite hockey. Jag var likadan som dig förut. Tog åt mig som fan av alla förluster för de lag jag håller på. Men det var inte hållbart för det personliga måendet. Och att börja att häckla spelare och övriga i Brynäs tycker jag är väldigt konstigt. Då ska man kunna gå ut på isen eller sätta sig vid skrivbordet och göra bättre ifrån sig än spelarna och andra i Brynäs. Det kan du bevisligen inte. Då skulle du var med på isen eller haft en viktig tjänst i Brynäs.
Låst ämne

Thellen: Karhunen gjorde det inte ett dugg bättre
Låst ämne

Målvakt. Inget annat. Allt haveri stavas målvakt.
Och jaa vi får tjata om att det är just målvakt som är problemet. Målvakt
Låst ämne

Bratwursten : Inte det jag säger, första gången han fick spela var förväntningarna låga. Efter hans storspel så blev förväntningarna högre. Dels av honom på sig själv och av oss, fans, och Brynäs.
Låst ämne

Bratwursten : Ja, jävligt surt och det står ju och väger vid 3-3. Där har vi bra tryck och kan lika gärna sätta fyran och då tror jag vi hade vunnit det här.
Även ett bortdömt mål från 5-5 så nog gör vi en riktigt bra match, trots ännu ett underläge med 0-3.
Är inte orolig om vi fortsätter så här och bara slutar med att ge motståndarna handikapp med ett par mål direkt i första.
Låst ämne

Forsberg 1978: det är inte Manners fel att målvakterna tyvärr är värdelösa. Honken och Alcén - om ni någonsin älskat Brynäs. Ställ era platser till förfogande omgående
Låst ämne

JawKee: Ok men varför startar man Håkansson då om förväntningarna är låga? När poängen likväl är livsviktiga
Låst ämne

Peja: Känslan är att motståndarna har oceaner att röra sig på i Brynäs zon medans det känns som Brynäs spelar mot 10 motståndare i anfallszon. Talande för bottenlag.
Låst ämne

Ut med Honken fortare än kvickt.......verkar vara en klappkass målvaktstränare.
In med en klassmålis istället för en forward.
Förläng med Roy.
Låst ämne

12-12 i målskillnad de senaste två matcherna alltså…

Måtte Lindbäck ha vilat sig i form alt. haft väldigt djupa samtal med idrottspsykolog inför LHC hemma.
Låst ämne

Bratwursten :
VAFAN, tog manner ut målis med 2 måls underläge o 13 s kvar??
Är karln helt slut.
Låst ämne

Bratwursten : Håller helt med. Speciellt dom senaste matcherna. Vi har gjort 12 mål på 2 matcher. Då ska man egentligen vinna. Är glad över att vi fått ökad effektivitet men defensiven måste verkligen upp om vi ska ha en chans.
Låst ämne

Davey85: Lägg av, du och jag är blinda, korkade och extrem usla soffcoacher. Manner är kung, enligt vissa 😡
Låst ämne

Förtroendet för Manner och company är förbrukat, entlediga omedelbart detta håller inte, 12 insläppta på 2 matcher och underläge med 0-3 två matcher i rad i första perioden, förändring NU!
Låst ämne

JawKee: Möjligen men fan… tycker vi ofta är det bättre laget men får stryk. Sjukt frustrerande

Så har jag inte känt andra säsonger när vi varit i botten
Låst ämne

Domarna avgör den här jävla matchen.
Låst ämne

xxx BIF xxx: Hoppet står till att Lindbäck kommer tillbaka och lyfter sitt spel radikalt. Framåt kan vi inte klaga men försvaret läcker katastrofalt.
Nu ser vi nästa veckas matcher från Kanarieöarna.
Önskar alla ett gott nytt år!
Låst ämne

« · 2434925 · »