Brynäs IF

728295 inlägg · 7961 ämnen

Gameday

« · 2238898 · » Till forumet

Sv: Gameday
Peja: ” Lesky och andra menar att flickverksamheten får en avgörande boost av att damlaget är bland de bästa i Sverige, jag menar att det inte är en avgörande faktor i relation till andra faktorer.”
”Mitt intresse för att se matcherna är dock mindre än någonsin och flera jag känner har liknande känslor. Med tanke på det otroligt låga publiksnittet kanske man borde ta sig en funderare kring varför inte fler går dit, eller hur?”

Jag vet inte publiksnittet för övriga sdhl-lag men min uppfattning är att många fick en aha-upplevelse av att damerna lirade mer intressant än man trott - och det tror jag enbart beror på nivån i laget. Av köpelaget.
Där håller jag även med Lesky.
Idolerna på väggarna är inte ens svenskar längre hos ungdomarna.
Att förena och förknippa toppspelare med sitt lag är ju mer än 1+1.
Sen att vi inte tittar lika mycket på dam och junior som herr beror väl till stor del på just regler och kvaliteten på isen, tex tacklingar för dam. Men det gör inte dam-hockey mindre professionellt utifrån förutsättningarna.

Sedan tycker jag många skriker efter värvningar just nu och jag tror ärligt de flesta skiter i nationaliteten på ett nyförvärv bara de förbättrar laget.
Personligen ser jag gärna en trupp av bara bissettar, gundersonar och scottar i topp framför en trupp av gästrikebor och gävleborgare i botten som nu,

” Personligen ser jag det inte som en särskilt stor prestation att värva ihop ett topplag från ett år till ett annat, särskilt inte om det finansieras genom andra intäktsdrivande delar av verksamheten”

Jag ser det som en jätteprestation att värva ihop ett topplag ett år till ett annat. Historien har väl visat hur svårt det verkligen är när man försöker.

Hur det finansieras, kan det spela någon roll?
Om det är ett företag som slänger fram sponsorpengar, om klubben har en sidoverksamhet som drar in samma summa, supporterinsamling eller om det är en testamenterad gåva? Det viktiga bör ju vara att inse att dessa pengar behövs för att lyckas både på kort och lång sikt. Strunt samma vart de kommer ifrån.
Kommentera

fluffman1991: äntligen!
Kommentera

Axle San: Danielsson tillbaka i förstakedjan . Kan bli bra.
Kommentera

Peja: ”Personligen ser jag det inte som en särskilt stor prestation att värva ihop ett topplag från ett år till ett annat, särskilt inte om det finansieras genom andra intäktsdrivande delar av verksamheten (vilket är oklart om det gör, men kan inte uteslutas). ”

Fast det beror ju på storleken på spelarbudgeten kontra andra lags.
Sen det där med vinstdrivande verksamhet, du kan väl inte syfta på Brynäs där inte?
Kommentera

Stenis: Självklart måste det finnas tillräckligt bra Gästrikar om att de ska spela i laget. Därför som jag menar att man måste bygga flickverksamheten från grunden och skörda frukterna långsiktigt. Lesky och andra menar att flickverksamheten får en avgörande boost av att damlaget är bland de bästa i Sverige, jag menar att det inte är en avgörande faktor i relation till andra faktorer. Så det är lite "vad är hönan och ägget" bakom framtida framgångar som är diskussionen.

Personligen ser jag det inte som en särskilt stor prestation att värva ihop ett topplag från ett år till ett annat, särskilt inte om det finansieras genom andra intäktsdrivande delar av verksamheten (vilket är oklart om det gör, men kan inte uteslutas). Det är ju uppenbart att Brynäs damlag är ett köplag med noll lokal förankring och jag har svårt att relatera till det, men självklart är det otroligt skickliga spelare i laget nu. Mitt intresse för att se matcherna är dock mindre än någonsin och flera jag känner har liknande känslor. Med tanke på det otroligt låga publiksnittet kanske man borde ta sig en funderare kring varför inte fler går dit, eller hur?

Förhoppningsvis blir det som vi alla hoppas på, dvs att man får fram egna spelare på lång sikt som kan kryddas med spelare utifrån. Just nu är det ju BARA spelare utifrån. Långsiktigt har alla Brynässupportrar samma förhoppningar och ambitioner för damlaget, det är mer vägen dit som vi verkar vara lite oense om.

Och att beskriva damlaget som en semiprofessionell verksamhet är väl inte att förringa utan snarare att beskriva verkligheten som den är? Jag hoppas att det kan bli en professionell verksamhet men där är vi ju inte nu.
Kommentera

Lesky: Ute och cyklar? Jo, jag tackar.

Jag har mina supporterupplevelser och uppfattningar kring damlaget, du har dina. Har bekanta som delar mina uppfattningar, du har säkert bekanta som delar dina. Så båda verkligheterna är ju sanna, om du förstår vad jag menar. Med tanke på att damlaget fortfarande har typ 100 personer i publiksnitt kanske det vore smart om du och andra som brinner för damlaget lyssnade in lite på kritiken?

1) Ja, publiksnittet har gått upp litegranna sedan laget bestod av mestadels lokala spelare, men både den interna och externa medieuppmärksamheten på damhockeyn rent allmänt har skruvats upp rejält. Det tror jag inte beror ett dugg på att ligan numera innehåller massa duktiga importspelare utan snarare på att många medieredaktioner har bestämt sig för att uppmärksamma damidrott mer än tidigare. Så den lilla, för det är ju en liten, publikökning hade nog kommit oavsett hur Brynäs byggt laget. Sen är det klart att fler kommer på enstaka slutspelsmatcher när laget går långt, så är det även i J20.

2) Tror du överskattar hur mycket hockeyskolans deltagare vet om hockey. Man behöver inte vara en världsspelare för att vara en förebild för någon i 5-6-årsåldern, det räcker att de vet vem det är. Om typ Joa Elfsberg hade spelat idag hade hon ju varit en minst lika stor stjärna och förebild i Gävle som dagens importspelare är. Johan Alcén var en favorit för många yngre i hockeyskolan trots att han knappt platsade i laget de sista åren som spelare.

3) Gefle IF har en väldigt stor flickverksamhet. Vilka världsstjärnor ser du i deras damlag?

4) Jag menar fortfarande att lokal förankring är viktig. Med lokal förankring menar jag spelare från Gästrikland, om någon kommer från Skåne eller Finland är mindre riktigt. Men vi från Gävle är nog lite mer lokalpatrioter än supportrar från andra delar av landet.
Kommentera

Peja: ” För mig är ett ihopvärvat stjärnlag något som är mer naturligt i mer profesionella sammanhang. Det känns lite konstigt att ha det i ett semi-profesionellt lag som damlaget ju är, men det kanske bara är jag som är gammaldags. Förhoppningsvis kan detta ihopköpta lag skapa ett intresse bland yngre som gör att man får en stark egenproducerad stomme så småningom, men som jag har skrivit här inne förut hade Brynäs även kunnat bygga långsiktigt och börjat satsa på damlaget efter det att man fixat en bra ungdomsverksamhet med en stark Gästrikestomme i A-laget. Jag undrar om man inte börjar i fel ände när man köper ihop ett stjärnlag innan man har en fungerande ungdomsverksamhet?”

Fast detta damlag går ju för sm-guld. Det finns ingen högre professionell nivå för en tjej i Sverige. Tycker det är olyckligt beskrivet av dig att förringa damlaget sådär.

Sedan om jag ser shl-laget i samma sits som sdhl-laget så ser jag hellre att vi ligger i topp som damerna utan en enda uppväxt gästrikebo i laget än det dröser av dem i ett bottenlag som riskerar kvala ett år till ett annat.

Sedan att ha juniorer som strategi kräver också där att vi knyter en klick av eliten från varje ålder till hockeygymnasiumet, vilket också då innebär att det inte är gästrikbor och Gävleborgare som fyller lagen. För vad hjälper strategin med utvecklad juniorverksamhet om vi inte får fram tillräckligt bra juniorer från de kringliggande klubbarna? Så det finns inget långsiktigt med ungdomsverksamheten som strategi att fylla varken shl eller sdhl lagen med. Däremot ska vi vara tacksamma då vi får fram en Lindblom, Järnkrok osv.
Strategin måste vara att värva bästa spelarna till bästa priset för att bli ett topplag.
Kommentera

mattias - 74: Jag skrev ju precis vad jag tror: att spolaisen inte har nån insyn eller kunskap utan bara slänger ur sig ett påstående utan nåt mer konkret som gör att han låter trovärdig.
Jag har ifrågasatt hans åsikt/påstående, det är liksom en delpoäng med ett sånt här forum.
Jag orkar vara dryg så länge det sitter dryga soffbedömare och kritiserar/gnäller/grinar över saker dom inte har nån aning om.
För om dom skulle haft insyn och kunskap så hade dom sannolikt presenterat dom för länge sen.
Kommentera

Huge:

Är det inte bättre att du skriver vad du tror själv istället för att klanka ner på andra skribenter och deras åsikter på hs som du alltid gjort i alla år

Du vet väl inte vad spolaisen och andra skribenter har för insyn i Brynäs

Hur orkar du va så jävla dryg hela tiden?
Kommentera

spolaisen: "vi kan konstatera att brynäsföreningen är en dyr organisation, så dyr organisation att det inte blir några pengar över till spelarköp"

Och det har du kommit fram till hemifrån soffan, utan vare sig insyn eller kunskaper om hur dyr eller billig organisationen är?
Imponerande, måste jag säga.
Om du presenterar konkreta och trovärdiga bevis på att du har rätt, så tar jag tillbaka mitt något raljanta och ironiska svar...
Kommentera

Peja: Tycker Peja är ute och cyklar igen angående damlaget.

Hur ska du börja få flickor och tjejer att helt plötsligt börja spela hockey när den mest spännande förebilden i a-laget är typ Hanna Rylander? Det går inte att skapa en stark ungdomsverksamhet utan att flickor vill börja spela hockey i stor utsträckning! Nu har vi fått in 100 flickjuniorer sedan Grahms satsning tog fart, har startat ett hockeygymnasium jag är övertygad om att det aldrig skett om vi inte tagit utländsk spets som höjt produkten på isen med världsspelare som skapat intresse.

Vi har spelat med 4st 16-åringar i SDHL så här långt, så arbetet med att få in yngre svenska spelare har redan börjat. Det kommer visserligen ta några år innan våra flickor är redo att spela i SDHL, men den dagen kommer! Det kommer dessutom innebära att det blir ännu billigare att driva damlaget då vi har egna svenska produkter och i mindre utsträckning behöver ta in utländska spelare för att få ihop fullt lag.

Damernas publiksiffror var ju inte bättre när man hade några fler spelare med anknytning till Gävle heller, tvärtom var publiksifforna sämre. Tror inte publiken lockas av vart spelarna kommer ifrån heller.
Kommentera

Peja:
"Nja, det är ju ofta snabba budgivningar och Brynäs kan inte berätta för massa sponsorer vilka spelare man är intresserde av."

Jag skulle säga att man har känselspröten ute på ett färre antal sponsorer som har signalerat sedan tidigare att man är med på värvningar med olika belopp.
Kommentera

Auchinleck:
Rögle paketerar sponsorlösningar för jämställda satsningar med sikte på damlag i toppen. Tex.
Kommentera

Peja:

vi kan konstatera att brynäsföreningen är en dyr organisation, så dyr organisation att det inte blir några pengar över till spelarköp
Kommentera

magr: Nja, det är ju ofta snabba budgivningar och Brynäs kan inte berätta för massa sponsorer vilka spelare man är intresserde av. Det kanske funkar off season när man har någon hemvändare som har bestämt sig för att återvända, men under säsongen funkar det inte och sponsorerna räknar inte med att få den infon heller.
Kommentera

Peja:
Frölunda går den andra vägen och fokuserar på Göreborgsspelare enligt artikel i länken.
Kommentera

Lemp: Det skulle vara väldigt intressant att faktiskt få veta vad sponsorerna vill och inte bara höra gissningar.
Vill sponsorerna ha en Bra Start, vill de ha ett damlag osv. eller vill de att sponsorpengarna oavkortat skall gå till herrlaget?
Här snackar jag inte bara befintliga sponsorer för bland dem vill nog måna ha både damlag och en Bra start, utan jag snackar även om potentiella sponsorer.
Nu finns i och för sig separat sponsring till En Bra Start och Damlaget men pengarna hänger ändå ihop om jag fattat det rätt, alltså det tillförs ytterligare medel från herrlaget som förs över till damerna.
Jag måste säga att jag som tidigare positiv till En Bra Start nu har svängt en del då jag inte kan se att pengarna går till någonting vettigt (inte mycket vettigt i alla fall) utan mest känns som kapitalförstöring. Damlaget gillar jag men de får absolut inte kosta för mycket då intresset för och nyttan av att några damer lirar i SDHL är tveksam.
Kommentera

Sportnisse: Man kanske vill ha något konkret innan man tar fram håven?
Kommentera

Peja: Jag är tämligen säker på att sponsorerna skulle kunna tänka sig att ge en extra slant som kan krydda de pengar som säga finns för nyförvärv. Enligt en mellanstor sponsor jag känner så har frågan inte kommit.
Den här personen menar att hens bolag skulle kunna gå in med upp mot 150-200.000 kr. Och då är det EN sponsor. Ser man det som olämpligt att gå ut med håven eller vad.
Kommentera

Morningstar: Att Blomqvist blev den som fick gå före Alcén och Mannberg berodde nog bara på att hans kontrakt gick ut. Ingen kan väl tro att det var på sportsliga grunder?

Ser förresten att Pollock och Gropp levererar bra i Allsvenskan. Det är två nordamerikaner i 25-årsåldern som blev draftade i andra rundan för några år sedan. Spelare som Brynäs utan tvekan borde ha råd med till nästa säsong.

Annars sitter väl Jesper Lindgren med ett kontrakt som går ut om några veckor. Ganska uppenbart att han skulle platsa i Brynäs och så jäkla dyr kan han väl inte vara heller...
Kommentera

Svensson_62: Frågan som många undrar är väl om damlaget finansierar sig självt eller inte. Det är svårt att säga såvida det inte redovisas separat, men vi vet att publiksiffrorna är väldigt låga och att en del sponsorer i alla fall påstår att de inte hade sponsrat Brynäs utan damsatsningen. Personligen tror jag det är snudd på omöjligt att avbryta en pågående damsatsning utan att ta en rejäl PR-smäll som skulle innebära ett inkomstbortfall, om man däremot aldrig har haft en damsatsning är det nog betydligt lättare att "komma undan".

Jag följer det mesta som Brynäs publicerar och så vidare, och de har ju stort fokus på dam i relation till intresset för laget, men jag har ändå väldigt svårt tt bli intresserad. Den största anledningen är den totala bristen av lokal förankring i laget. Förr i tiden var laget sämre, men hade ganska stark lokal förankring. Nu är det en spelare i truppen som kommer från Gästrikland och hon är 16 år.

För mig är ett ihopvärvat stjärnlag något som är mer naturligt i mer profesionella sammanhang. Det känns lite konstigt att ha det i ett semi-profesionellt lag som damlaget ju är, men det kanske bara är jag som är gammaldags. Förhoppningsvis kan detta ihopköpta lag skapa ett intresse bland yngre som gör att man får en stark egenproducerad stomme så småningom, men som jag har skrivit här inne förut hade Brynäs även kunnat bygga långsiktigt och börjat satsa på damlaget efter det att man fixat en bra ungdomsverksamhet med en stark Gästrikestomme i A-laget. Jag undrar om man inte börjar i fel ände när man köper ihop ett stjärnlag innan man har en fungerande ungdomsverksamhet?
Kommentera

Lemp: Dom senaste åren är damerna inte sämre än herrarna . Lagen är väl på samma nivå å damnivår håller inte i Shl . Det har vi sett i flera år nu .
Kommentera

{Gunderson och Lemp}: Nåt sånt här kanske som ert ihopfogade gemensamma manifest?

”Det är en stor kostym för dem att fylla men istället försöker dom ta ansvar. Man får inte glömma att pengar måste få kosta. Ställer man saken på sin spets kan man ju vända och vrida på idrottsliga resultat och framgångar utan att göra avkall på de sportsliga aspekterna. Tror tyvärr inte att ett slutligt beslut kommer fattas förrän man offentliggjort vad som redan har blivit bestämt.”

🤔??? Over and out och godnatt!
Kommentera

Lemp: Jag vill inte att damlaget ska bort! Hoppas att dom som löser detta ser att det är 2021! Så du har rätt om allting och allt kommer bli bra! Jag lägger ned diskussionen👍🏻
Kommentera

Gunderson: Tack för diskussionen, förhoppningsvis förstod några andra skribenter vad din poäng var.
Kommentera

Lemp: Kämpa på!
Kommentera

Gunderson: Sponsorer styr ingenting, men de är samtidigt avgörande för att föreningen ska ha ekonomin för att investera i anläggningar och för att Brynäs ska bli framgångsrika över tid. Du kanske missat att Frölunda också har skapat ett damlag, så trenden är att de flesta har ett damlag. Sen måste man inte ha ett damlag, men de flesta kommer nog ha det om ett par år.

Din önskan är att damlaget måste bort, men det gör egentligen ingen skillnad för herrlagets framgång? Men om man inte prioriterar bort det så dör andra saker? Kanske läser lite slarvigt men förstår inte poängen med ditt resonemang. Hamnar man i en position där damlaget inte kan drivas vidare pga ekonomin så kommer man ta det beslutet, men där är vi inte idag.

Jag kollar inte på damerna och erkänner gärna att produkten inte är den bästa. Men ser också värdet att tjejer och kvinnor också ska kunna få spela hockey. Till en väldigt liten summa och vi får mer sponsorer på grund av det.
Kommentera

Lemp: Håller med dig men samtidigt ska sponsorer styra hur en klubb hanteras? Borde inte de lagen jag nämnde tidigare ha samma problem. Du sätter ju huvudet på spiken! Jagar inte deras sponsorer på för att Sveriges bästa klubbar ska skaffa lag i SDHL? Förklara gärna?

Igen så förstår du inte sensmoralen! Jag resonerar inte kring damer vs herrar och framgång. Tycker bara att vissa saker ska ha sin tid. Damlaget omöjliggör ingenting, jag menar bara att det saker ska prioriteras annars dör andra saker.

Damerna ska aldrig vara syndabockar! De gör vad de kan men produkten är fortfarande alldeles för dålig! Min diskussion handlar om vad som räddar klubben!
Kommentera

Gunderson: Dock ser du endast damlaget som en kostnad, eftersom det är 2021 som du säger så kräver många sponsorer ett arbete med jämställdhet. Sen kan vi tycka vad vi vill om det, men i grunden så är det en anledning till sponsorer sponsrar Brynäs.

Sen förstår jag inte riktigt varför damlaget omöjliggör ett proffesionellt och framgångsrikt herrlag? Ska vi ta bort damlaget varje gång ekonomin är sämre? Tycker det här ofta blir ett resonemang om att hitta syndabockar för herrlagets misslyckaden och slutsatsen är att det är damlaget fel? Skulle kunna köpa om Brynäs var en mindre föreningen där alla pengar måste gå på herrlaget för överlevnad. Men i grunden finns det ju pengar, bara att Brynäs herrlag har slösat bort det på mediokra spelare. Kanske räcker med lite kompetent ledarskap och rekrytering så är vi ett topplag om ett par år?
Kommentera

Gunderson: Nej de har olyckligt torskat i kvalet upp till sdhl typ fem år i rad. Nya tag i år igen
Kommentera

eltifoso: I SDHL? Imponerande bra att ni satsar i dansbandsland! Bra att att du kommenterade också👍🏻
Kommentera

Synd att vi inte kunde förlänga med Jacke Blomqvist, förstår att där å då hade vi inte plats för en till ”brunkare” men jag upplever han utifrån som en bra kapten som ger allt och har ett brynäshjärta.
Ser ut att göra de bra i Timrå, hade hellre sett han i Brynäs än tex Mannberg/Pettersson
Kommentera

Vad tror ni om morgondagen?
Kommer Gunler att vinna ungtuppmatchen genom att tackla in Rader Muzik i det egna båset?
Kommer Veini hålla 0:an?
Kommer brynäsklacken få shinnimin att ta av handsken å visa långfingret?
Kommer Erika Alcen att värva tillbaka Palushaj?
Frågorna är många, svaren uppenbara. Men ibland händer det.
Kommentera

Axle San: Det beror ju på vad du definierar att 100% är. Säg att Rödins normala inställning när han spelar som bäst är 100% (Manner programmerar Rödin för bästa resultat vid inställning 100%), men när han nu är övertaggad och spelar med inställningen 120% så blir det lite sämre noggrannhet i spelet. Rödin bör således vrida tillbaka sin ratt till 100% för att slippa ojämnheter i slutresultatet innan kunden tröttnar på problem med kvalitet och slutar att betala.

Skål 🍷
Kommentera

Gunderson: Japp Färjestad har damlag sedan flera år sedan
Kommentera

Lemp: Nä, det kanske var dåligt formulerat. Prioriterat kanske var fel ordval. Vet att många inte är välavlönade men det kostar samtidigt att hålla igång ett hockeylag med 30-35 personer involverade. Löner, utrustning resor, kläder, arenaomkostnader… Bryter man ned detta blir det ganska dyrt i längden.

Jag tycker bara att man ska anpassa sig efter rådande omständigheter. Har vi en stabil ekonomi och en herrtrupp som ligger i toppen år efter år så ska vi satsa på damerna. Har Frölunda, Färjestad, Växjö och Rögle damlag? Eller några andra storlag i SHL för den delen? (Undantag Luleå) Att herrlaget hanterats som en påse skit de senaste decennierna är vi nog överens om?! Jag resonerar egentligen inte kring damer vs herrar utan hur man skapar ett proffesionellt och framgångsrikt hockeylag som genererar framgångar.
Kommentera

Svensson_62: jag tänkte att 100% var max.
Skål 🥃
Kommentera

Axle San:
Rödda övertänd till 120% minus 20 ”too much” procentenheter som ges till Berra => Rödda optimalt laddad till 100%.
Och samtidigt Berra underladdad till nivån 80% plus 20 procentenheter som nu erhållits från Rödda => Berra därmed också optimalt laddad till 100%.

Antar jag att Lunkan menar.

Förutsatt alltså att 100% för bägge killarna innebär samma nivå av tändning/laddning. Då är ekvationen relevant. ”Q E D” o s v som Huge skulle ha sagt…

Skål förresten 🙂👍
Kommentera

Gunderson: Handlar snarare om att många supportrar utrycker sig i ren okunskap, damlaget ”prioriteras” inte alls. Damhockey har inte välavlönade spelare, nästan samtliga har andra jobb för att överleva. Brynäs har de senaste säsongerna haft en av de dyraste trupperna i SHL. Pengar har det funnits gott om för herrarna, men hur dom spenderats och summorna man har lagt på sparkade tränare är en anledningen till vårt misslyckande. Det är inte damlagets fel. Verkar funka fint för Luleå med både och?
Kommentera

Axle San: Sen när man ändå är lite bitter måste jag undra vart alla fans är som pratat sig så varma kring damlaget. Otroligt dålig underhållning jämfört med Björklöven vs HV! Ser ut att vara runt 100 pers på läktaren, är det gångbart att prioritera detta i organisationen? Vet att många kommer grina nu (det är ju Sverige 2021) men undrar bara lite kring prioriteringsordningen. Inget herrlag i SHL betyder inget annat typ…
Kommentera

Lunkan: ”Rödin ger 20 ‰ av sin inställning till Bertil så hamnar bägge på 100”

Nja, hur får du ihop det? Det är en omöjlig ekvation ju.
Kommentera

Gunderson:

vi skulle få ut mer av Rödin om han slapp kaptensrollen.
Kommentera

Lunkan: Absolut! Men jag menar inte att Rödin är en dålig hockeyspelare, överlägset bäst i Brynäs. Men är han en lagspelare och ledare? Hur har det gått för Brynäs sedan han skrev på sitt feta 5-årskontrakt? Vi har varit katastrofala sedan han kom tillbaka och blev kapten, just sayin!
Kommentera

Gunderson: Jag tycker nog att den som presterat sämst mot förväntningarna är Bertilsson. Karln ser både ointresserad och rädd ut. Rödin har visat en hel del tyvärr tror jag han vill för mycket för sitt eget och lagets bästa.

Rödin ger 20 ‰ av sin inställning till Bertil så hamnar bägge på 100
Kommentera

Treklövern1912: ”jag ville skydda mig själv”
Finns ju isf andra sätt att skydda sig än att ge Styrman ett par knytnävsslag i ansiktet när denne är i obalans och försvarslös.
Är förstås machokravet som transatlanter har i blodet som spökar, annars hade ju Holland bara kunnat låsa Styrman/hålla honom ifrån sig med resultat att Styrman kunde fått en tvåa istället eller iaf kvittning.
Knytnävsslagen kommer ju knappast i en nödvärnssituation sas.
Ändå ett lindrigt straff, knytnävsslagen utan handske kan orsaka elaka skador på benen i ansiktet.
Kommentera

Auchinleck: Var inne på detta i ett inlägg innan säsongen att Rödin skulle vara problemet men man vill ju inget säga när säsongen började så bra men nu har korthuset rasat igen! Tror tyvärr Rödin och partypinglan Bertilsson är för mätta för att driva ett SHL-lag.

Sen har jag som frekvent Hockeyallsvenskan-tittare alltid varit intresserad av Per Kenttäs sätt att bygga lag! Plockar mycket av det bästa från Allsvenskan och hittar ofta rätt. Brynäs leker socialt experiment med två tonåringar som har noll timmars erfarenhet tillsammans. Men men, kanske viktigt att få in en kvinna på posten när man blev av med UNICEF-loggan på tröjan.

Känns som vi är på väg åt helvete med dagens strategi! Bara en tidsfråga tills vi spelar i Allsvenskan.
Kommentera

Treklövern1912:
Larkins kompis?
Kommentera

Treklövern1912: ”min avsikt var inte att skada” stenhårda knytnävsslag i ansiktet, wtf
Kommentera

Ja, då blev det bara 4 matcher för i....en från Kanada som är en fridfull hockeyspelare. Gråter nu ut hur oskyldig han är. Visste inte reglerna ????
Kan bara bli så milda domar om det är frågan om spelare från dif, vf eller fbk.
Kommentera

munkas: På nåt sätt är det extra tungt eftersom de gjorde en kanonstart på säsongen men sedan tappade det. Hoppet tändes och släcktes på ett grymt sätt för alla supportrar.

Som det känns nu så blir de cementerade i botten, två lag bakom sig är målet nu. Även jag som är naturligt hoppfull inser ju det. Jag tror att framförallt målvaktsspelet måste upp rejält om de överhuvudtaget ska kunna undvika kval.

Sportcheferna sätts rejält på prov nu - handling eller tomt prat?
Sportchefer bygger trupper och lag, och i Brynäs har de bevisligen inte gjort ett bra jobb på mycket länge, det är ju mycket därför man sitter i det här pissiga läget.

Glöm ändå inte - Vi supportar klubbmärket kompromisslöst oavsett.
Kommentera

« · 2238898 · »