Brynäs IF

728273 inlägg · 7961 ämnen

Gameday

« · 2239057 · » Till forumet

Sv: Gameday
Jan Grismöbel: jo då direkt vid målburen
Kommentera

Jan Grismöbel: Kollat igen nu, inte direkt så att Palve låser han särskilt märkvärdigt, lååångt ifrån solklar skulle säga 50/50. Men med tanke på den pissbilliga utv på Björk så tycker jag att domarn bör släppa den alternativt ”kompensera” oss med PP.
Kommentera

Silfverkroken: Ja, herregud, all cred till de som är där och hjälper till, men KK måste tillbaka och det är NU!
Kommentera

Silfverkroken:
Har KK bra backar?
Kommentera

Silfverkroken: BSG klappar med i Luleå fansens ramsa här i arenan...
Kommentera

Pettisbif: genowsy -10 .Bertil har varit så blek ..men böter ifrån idag
Kommentera

Hoppas verkligen det blir positiva samtal mellan Svedman och KK för vi behöver verkligen tillbaka KK på arenan nu.
Kommentera

Tigerhjärta:
Hade jag varit på plats så hade Palve fått ett besök i utv båset. Försöker jaga fram en back i burskydd. Blir utvisad. Dubbelfel! Idiot!
Kommentera

Rödin1912: Såg inte heller klubban på händerna.
Kommentera

Forsberg 1978: Då ska jag kolla den igen tycker vid första anblick att han inte är i närheten av handskarna
Kommentera

Bertilsson är arg.

Han behöver vara arg varje match.
Kommentera

Härligt att se Bertilsson idag. Precis så vill jag se honom!
Kommentera

Rödin1912: Men lägg ner den va ju solklar!
Kommentera

Forsberg 1978: Palve gjorde PRECIS så vi inte får göra, FALLA UR RAMEN!
Kommentera

Vad är det för värdelös domarjävel?
Kommentera

Palve......?
Kommentera

Såklart Manner inte håller med Edlund att Brynäs är bättre idag. Han har sett vinnande lag, och det här laget spelar inte vinnande hockey.
Kommentera

Abuse: Visst är han härlig Manner… ”Vi är inte bättre idag än i torsdags”.
Kommentera

Auchinleck: Jag ser det ungefär så här. Ca hälften av Brynäs backar har inga kvalitéer överhuvudtaget som sticker ut på SHL-nivå. Hedberg har i alla fall en spelsinne och spel med puck som tillför nåt. Att hans defensiv inte håller är ju nåt han har gemensamt med ca hälften av backuppsättningen.
Kommentera

Auchinleck: håller med.
Hedberg var så kass mot Leksand.
Han måste ha en defensiv pjäs bredvid sej
Kommentera

Pettisbif: Tänker inte ta nå längre diskussioner om hockeyIQ med en självutnämnd expert, det finns väl inget nån kan lära dig om hockey ändå. Jag har en åsikt, du har en åsikt, alla har en åsikt men du har Sveriges högsta IQ när det gäller hockey.
Vilken ynnest å ha en sån kille här på forumet.
Kommentera

Stenis: Nej, jag vet inte hur många som kollar på tv-sändningarna. Har cmore släppt siffror om det? Säkerligen är det fler som ser både SDHL och SHL på tv än på arenan, men 136 personer i publiksnitt i SDHL ser illa ut och skvallrar om ett väldigt litet lokalt intresse i alla fall. Så länge publiksiffrorna är så enormt låga tycker jag inte att man kan prata om att ökat intresse, "aha-upplevelse" etc på ett seriöst sätt. Det är ju nästan som att spela inför tomma läktare i en stor arena...
Kommentera

Pettisbif: Manner zonterapi verkar fungera. So far
Kommentera

Pettisbif:
Du är blind för Hedbergs miserabla defensiv. Han behöver ha en Fetisov bredvid sig i egen zon. Och det har han inte i Brynäs=Allsvensk back.
Kommentera

Abuse: Hedberg och Björk verkar vara vattendelare. Jag tycker det är solklart att Genoway, Bertil och Hedberg är Brynäs bästa backar och i den rangordningen. Kan köpa att Björk går för Mylläri, Berglund, Nyberg och Bergman, men tycker det säger mer om dom 4 än om Björk. Kollade på Björklöven-HV igår och jag vetetusan om inte Genoway, Bertil och Hedberg är de enda Brynäsbackarna som hade gått in på 6 backar i Löven. Rahimi, Plant, Lindgren och Nörsterbö ser jag som bättre än Brynäs 4 sämsta backar och flera av dem är klart bättre än Björk.
Kommentera

Abuse: Hockey IQ på dig...? Björk, spelar man kasst ska man kunna ta negativ kritik. Hedberg spelar bra! Ser du inte det kan du inte mycket. Vi har endast 3 Backar som är bra.

Genoway
Bertilsson
Hedberg
Spelar dessa med en annan.

Genoway ska inte spela med Björk. Hur kan finnen inte se det!? Kolla bara Fröbergs sista chans som lika gärna kunnat blivit mål och 2-1 till Luleå i slutet. Genoway pinchar och Björk tjockisen hinner inte med... typexempel på att dessa 2 inte ska spela ihop.
Sätt såhär!!!!

Genoway - Nyberg
Bertilsson - Björk
Hedberg - Bergman

Hur svårt ska det va?! Och vart fan är Ljungkrantz?????
Mannberg är sämst!!!!!!!!!!
Kommentera

Pettisbif: Det har han varit sen satte på sig Brynäs tröjan.
Kommentera

En del positiva grejer, även om mycket kvarstår. Olesens line har haft en del bra forchecking, mittzon ser tightare ut, Rödda gör mål igen, det brukar han må bra av.
Kommentera

Ska man stänga av nu medans man fortfarande mår hyfsat bra?
Kommentera

Auchinleck: Styrspelet är tillbaka och Luleå har svårt att komma igenom mittzon utan måste dumpa pucken. Viktigt att backarna inte spelar fast sig och att vi fortsätter vara kompakta i mittzon.
Kommentera

Blå grottan:
Luleå dessutom inte Leksand i första.
Kommentera

Forsberg 1978: En ok period ändå av Brynäs.
Kommentera

fluffman1991: Mycket tightare bakåt denna första period än på länge! Kom igen nu Brynäs, fortsätt så
Kommentera

Abuse:
Nyberg är tillsammans med Genoway & Bertilsson de enda backarna som håller SHL klass.
Kommentera

Att man spelar med Danielsson i 1:a tyder ganska mycket på hur dåligt lag vi har tyvärr....
Kommentera

Abuse:
Ja, två backar som uppgradering är ett måste för att komma ur det här försvarshaveriet.
Kommentera

Pettisbif: Bertilsson har spelat som Bertilsson ska spela i första. Bra proppar.
Kommentera

Min syn på det hela: BIF får varje match spela med 3 backar som inte håller SHL klass. Mylläri, Hedberg, Nyberg. Har sett alla matcher, 3 på plats, bla den i Leksand i torsdags. Att inte alla ser hur kass Hedberg var i den matchen är en gåta för mig och jag håller absolut med om att målvakterna va inte bra, framförallt finnen.
Bergman ska inte dömas ut än och Björk är ingen ledande back men ska heller inte kastas skit på, han duger gott å väl tycker jag. Vi har fan spelat ganska bra framåt men det är inte konstigt att självförtroendet sviktar när man läcker bakåt pga undermåliga backar. Tycker att det fokuseras alldeles för mycket på Mannbergs förmåga här på forumet, hans vara eller inte vara med i BIF saknar totalt eller iaf nästan för Brynäs framgång. Fattar att det finns lika många åsikter som människor här på forumet men det här är iaf min.
Kommentera

Rödin1912: Mannberg i box play är ett stort jävla skämt
Kommentera

Tigerhjärta: Den var billig, en typisk ”soft penalty”
Kommentera

Har vi släppt in ett enda mål när Mannberg inte är på isen?
Kommentera

Lindström: Var det inte Mats Wilander som tråkade ut motståndarna på grus. Kanske vår pp-taktik?

Men allvarligt, borde det inte kunna vara smart - särskilt i andra perioder- i powerplay att bollla gris en stund först med supersäkra men ofarliga passningar så att motståndarna till slut blir dödströtta. Och sedan sätta in de mer farliga och chansartade passningarna när man fått ned PK på knäna?
Kommentera

Självklart gör aset mål....
Kommentera

Qvarre: Otroligt billig utvisning
Kommentera

Pettisbif: Jag tycker att utvisningen såg hård ut med visst...
Kommentera

Otippat..........
Kommentera

Pettisbif: Är så jävla less på han, förstår inte varför han får spela så mycket
Kommentera

Blå grottan: Hela den kedjan har varit bra.
Kommentera

Rödin1912:
Skräll att Björk åkte ut... jävla sopa
Kommentera

Påväg mot superomgång på sportbladet manager nu, både Rödin, Nygård, Kasper och Tambellini har redan nätat. Vågar man hoppas på att Gunler, Hedberg och Rydahl oxå hänger varsitt? 👊
Kommentera

« · 2239057 · »