Brynäs IF

728147 inlägg · 7962 ämnen

Grattis!

495798 · » Till forumet

Sv: Grattis!
Namtrac: Sett från igår så har vi troligen TVÅ extra backar förutsatt att Casse tar sig ur sängen. Man kan inte annat än försöka skratta åt eländet när DJ är igång. Jag tänker på insatser som tex. Vunnen tekning i egen zon, pucken tillbaka till DJ son skjuter den i i sager och sedan i backsidan av buren... mitt i en spelvändning när forwards öst på framåt..han hade flera passningsalternativ och valde det enda som inte var att tänka på...vilken blick *suck*
Kommentera

96 Artisten:
Sant, riktigt mycket speltid igår för Johansson. Berodde väl iofs mycket på att Phillips åkte på hjärnskakningen också, men ändå. SKönt med en extra back på torsdag.
Kommentera

Namtrac:
Det mest obegripliga är väl att han konstant spelas i PP. *suck*
Kommentera

Huge:

"Utan att ha sett matchen idag, så verkar det iaf på rapporterna som att DJ väl inte utmärkt sig på ngt speciellt negativt sett, åtminstone inte i de 2 första perioderna."

Han var nåt så otroligt dålig. VARJE byte gjorde han något dåligt, gav bort puckar till höger och vänster, bl.a. ensam bakom eget mål! Att han lyckas?!

Försöker ofta hitta något glädjande hos alla spelare, ibland går det helt enkelt inte. Hos Daniel Johansson är det ingen idé att ens försöka efter gårdagens insats.Efter att återigen sett honom vara så usel som bara en riktigt usel spelare kan vara så är det bara att inse; han MÅSTE bänkas. Synd att Frodo förstörde ringen i filmerna... ;)
Kommentera

Danne66: "Frågetecken för Dacke - helt osynlig"

Kan ju bero delvis på att han fick gå av.
Kommentera

Tycker vi har en god chans att undvika kval. Tar vi tre poäng på torsdag mot HV71 så är vi endast två poäng efter. Samtidigt kan vi även ta in Luleås försprång, trots att det ser betydligt svårare. Men där ska man även ha i åtanke att Luleå har en match mer spelad och så möter vi dom i Gavlerinken senare under serispelet. Skulle vi vinna den "överblivna" matchen som vi har tillgodo på Luleå och den i Gavlerinken är vi endast en poäng efter! Tänk också på att vi möter SSK och Luleå hemma och så HV71 borta, vilket betyder om vi nu skulle knipa tre poäng i dessa matcher plockar in samma antal på lagen. Hoppet lever i allra högsta grad.
Kommentera

Huge: Det här var inte frågan om "många fall" utan ett specifikt fall, nämligen DJ. i övrigt, läs recensionen nedan.
Kommentera

Tja, då var man hemma igen efter att ha haft en trevlig hemresa för en gångs skull. Reflektion: Klart godtjänd insats från de flesta. Frågetecken för Dacke - helt osynlig, och DJ - livsfarlig. Nyförvärven - är värda oerhört mycket, är skillnaden mellan förlängt Elitseriekontrakt eller fritt fall i seriesystemen framöver. Tror dock att det blir svårt att undvika kval, det är lite väl mycket poäng att ta in på 11 matcher, men ok vinst på torsdag och jag ska omvärdera läget.
Kommentera

prosten: Jag bara konstaterar att kritiken är överdriven i många fall. Undrar hur många som t.ex har koll på hur man matchar våra backar mot resp femma i motståndarlaget?
Vi har de backar vi har, och även om DJ nu skulle vara så otroligt dålig, så har vi ju inte haft några andra att ta till. Iaf inte några som enligt min mening är så mkt bättre.
Att ledningen gärna ville förlänga med DJ, trots att denne tydligen var tveksam till en fortsättning, måste ju iaf betyda att man sett ngt positivt med honom.
Kommentera

Huge: Lägg av. Ännu en dålig undanflykt, nu när du erkänner att du inte har tillstymmelse till underlag för din motargumentation angående DJ:s vara eller inte vara i laget så skyller du på att aphac i glädjeruset efter en mycket efterlängtad seger i allmäna ordalag uttrycker att han är nöjd med hela laget.....

Kom inte å snacka om rödlysen med mig.
Kommentera

Huge: Laget i stort spelade nog en av sina bästa matcher på hela säsongen dom första 2 perioderna och kämpade riktigt hårt i 3:e också.
Kommentera

prosten: Nej, jag såg inte matchen.
Och det jag hittills skrivit efter matchen, är väl mer av allmän karaktär och inget direkt uppseendeväckande, tycker jag.
Till och med "aphac" var ju nöjd med alla efter 2 perioder.
Och då kan det väl inte ha varit så erbarmligt dåligt som många vill få det till....
Kommentera

Efter dagens match och med kanske Sjögren, Casselståhl, Viitakoski och Wahlberg, men absolut Bergeron på ingång ser det här riktigt bra ut. Bara att hoppas att allt är bra med Phillips.
Kommentera

GävleLasse: Hoppas Viitakoski bör väl nästan vara tillbaka också och så kan vi ju hoppas på Walle och kanske Sjögren också.
Kommentera

Huge: Sluta ducka, såg du matchen eller?
Kommentera

Huge: Nja, det var rätt så många tillfällen som han hade bra läge att smälla på Hossa, men valde att bara glida förbi och peta lite med klubban.
Med Casse tillbaka och när Frodo ansluter på torsdag så tror jag att DJ får kliva undan. Sen är det bara att hoppas att Philips är tillbaka på Lördag. Om ändå Sulku vore frisk, då skulle vi haft en ruggig backbesättning nu :)
Kommentera

GävleLasse: Ja det vore toppen om vi kunde knyta till oss honom. Han verkar ju triva i Brynäs. Jag vet inte om det är för att han får speltid eller om han gillar det mest klassiska laget... vem vet.
Kommentera

prosten: "Kronwall på bänken i Djurgårn och bäste back i Brynäs ikväll....det säger väl något om våran trupp."

Kanske säger mer om Djurgårdens trupp...
Jobbigt med alla rödlysen? ;-)
Kommentera

Huge: DJ kanske får spela igen då Phillips är högst osäker. Dessutom verkar ledningen gilla DJ av någn anledning.
Kommentera

Brynäsare: Det tror jag inte. Då hade man nog märkt att han fått smällen och legat kvar på isen eller nåt. Drömmen är om Kronwall fick fortsätta i Brynäs säsongen ut. Med lite röta så kanske hans kontrakt med DIf går ut och då är det ju inget snack, då SKA han till Brynäs...BASTA!
Kommentera

GävleLasse:
"Frodo"...så kan man ju också säga...:P
Men angående Chris så får vi bara hoppas att det inte blev någe värre än en hjärnskakning. Han betyder ju en del nu...

Men jag säger iaf godnatt för denna kväll...3poäng och nya drömmar...
Kommentera

GävleLasse: DJ har ju aldrig varit ngn tacklare öht. Djoosen framstår ju nästan som en Kasparaitis i jämförelse... :-)
Att smälla upp Hossa i planket har nog många betydligt bättre backar än DJ försökt med, och blivit snuvade.
T.o.m Frölunda hade ju jätteproblem med slovakerna i Mora senast dom möttes.
Vi backar förmodligen omedvetet hem lite grann när vi får 3-1, och det är alltid farligt.
Skall bli intressant att se hur man formerar backparen nu när Frodo anländer. Det kanske blir DJ som får kliva av?
Kommentera

GävleLasse: Ja det är typiskt att han skulle bli skadad nu när vi väl kan peta både DJ och kanske t.o.m. N Andersson och få ihop en riktigt hyfsad backbesättning så länge Kronwall stannar. Får hoppas det inte är allvarligt.
Kommentera

Brynäsare: Det är därför han inte kommer att få mycket speltid nu när Frodo kommer, förutsatt att Casse kommer tillbaka. Hoppas bara att Philips kommer igen snart, men han lär nog missa HV matchen. Det brukar ju vara minst 2 dagars vila efter en hjärnskakning
Kommentera

prosten: Jag tror han bara fick in en tackling men den var faktiskt helt okej.
Kommentera

Huge: Om jag föstår saken rätt så har du inte sett matchen, eller har jag fel där?

DJ var ikväll häpnadsväckande dålig, otroliga felpass och som vanligt klen i närkampsspelet.
Det råder ingen som helst tvekan om att Niklas Andersson redan är en bättre hockyspelare och att han kommer att ta plats i laget före DJ.

Kronwall på bänken i Djurgårn och bäste back i Brynäs ikväll....det säger väl något om våran trupp.
Kommentera

GävleLasse: DJ har nog alldeles för dåligt självförtroende för sitt eget bästa.
Kommentera

Huge: Det ligger en del i vad du skriver men i det här fallet så kommer "rött ljus" lite väl ofta för att man ska vara nöjd. D.J var rundningsmärke om och om igen, visserligen möter han världsspelare i den här matchen men skall Brynäs klara sig undan kval så måste man göra mer för att undvika. Det ser inte ut som att han ens försöker. Flera gånger så har han kanon läge att smälla upp Hossa i planket. istället så petar han och fegar. Är man en tung back så skall man pumpa in tacklingar så ofta tillfälle ges. Allt för att pumpa musten ur motståndarna. Tyvärr så gjorde alla backar utom D,J det ikväll.
Kommentera

Huge: Ja okej det är väl möjligt att jag gärna hittar fel hos honom men ändå...

Jag upptäckte vissa bra saker han gjort också, tacklas ganska bra gör han.
Kommentera

Brynäsare: Har man bestämt sig att ngn är djävligt dålig, då stirrar man sig gärna blind på alla fel som görs, men glömmer de saker som faktiskt görs bra också.
Ungefär som när man kör bil: man gnäller varje gång det slår om till rött framför näsan på en.
Men glömmer alla gånger som man har grönt och bara kan köra... :-)
Kommentera

ERIKSSON47: Ja det förstod jag också men det var synd, såg kul ut också.

Ja, tycker Sjödda skötte sig bra annars. Det är väl dags för honom att lägga va efter den här säsongen men jag tycker ändå han är stabil och går runt på sin rutin.

En grej jag kommer komma ihåg från matchen är Björnes mål.
Kommentera

Huge: Han var som vanligt ganska bra på att slå dåliga passningar, gärna på skridskorna på den tilltänkta adressaten, spela pucken i gapet på motståndarna när han ska rensa längs sargen och spela bort pucken i PP.

Annars var han väl inte så dålig...
Kommentera

Huge: Kommer speciellt ihåg en sekvens med D.J idag, då han bakom mål-Honken skulle lägga ut pucken ur zon men istället skickar den på Kupan som står och tampas med en Mora-spelare framför mål. Hur slutar det? Jo, lyckligt, men hade kunnat blivit jäkligt farligt.
Kommentera

Brynäsare:
Det var ett missförstående mellan de bådera. Men någe jag blev lite förargad på i första perioden var när "sjödda" trampar runt mål och försöker lägga den i botre krysset, när han kunnde spela fram en helt ren Petrovicky... Knepigt värre, men det blev en glad kväll iaf :)
Kommentera

Falken: "Anående D.J finns det inget att tillägga. Har inte sett på maken till sämre back. Kan ens karln tackla?"

Det kunde inte Djoos heller. Och indianare var väl en annan specialité som han hade. Ändå blev Djoos höjd till skyarna ganska ofta. Tycker att det överdrivs lite åt båda håll angående vår nr 3 och f.d nr 4.
Utan att ha sett matchen idag, så verkar det iaf på rapporterna som att DJ väl inte utmärkt sig på ngt speciellt negativt sett, åtminstone inte i de 2 första perioderna.
När sedan Phillips får kliva av så blir det naturligtvis lite oroligt.
Att spela back, och möta en världsspelare som Hossa, kan heller inte vara roligt. Tror inte att många backar i Sverige hänger med när hans kedja drar igång stora daladansen.
Kommentera

GävleLasse: Ja rent tekniskt är han inte så lysande men fysiskt är han grym!
Det är väl mest fysiken han lever på kan man säga?
Kommentera

Brynäsare: Hehe, det är ganska kul att sitta å titta på när Kupan vecklar ut sina enorma armar och liksom föser ihop motståndarna in i sargen...

Det är poesi helt enkelt
Kommentera

GävleLasse: Jag stod på ståplats men den syntes ända dit! :D
Ja dessutom kunde ju Brynäs stå och spela runt pucken i Moras zon ett tag.

Märkligt den situationen när Petrovicky och en till Brynäsare försöker skjuta samtidigt framför mål och chansen rinner ut i sanden...
Kommentera

Brynäsare: Nej det var en klockren armbåge, jag satt på Sektion G så jag hade första parkett på den karamellen *L*. Kanske var den utvisningen matchavgörande för det förstörde ju chanserna att få spela 6 mot 5
Kommentera

GävleLasse: Ja den tacklingen Kupan fick in i den sekvensen var inte att leka med, men schysst var den. Där kan man väl säga att Mora sumpade sin chans att kvittera när Hossa åkte ut, dom hade ju mycket av spelet just då.
Kommentera

Brynäsare: Ja Schnurre Schprätt var en sorglig historia.. Det vore väl fan att vi alltid skall ha sån otur med zebrorna. Men man mös ju lite när Kupan proppade en Moraspelare(solklar armbågstackling) och Hossa hämnades med en likadan...å åkte ut hehe
Kommentera

GävleLasse: Ja man kan säga vad man vill om Rådbjer, jag gillar inte heller honom så mycket, men hellre han än Schnurre Sprätt eller Winnerborg.
Kommentera

Falken: Ja PP-spelet var stundtals dåligt.
Kommentera

Brynäsare: Nej det var ju Sjödda som gjorde en "variant".
Kupans utvisning i PP var ju en bra petig utvisning. Det berodde ju endast på att Blindstyret Rådbjer hade sin "matchbild"
Kommentera

Brynäsare: Jepp. Han hade pucken framför mål och slarvade och fick därefter ta en utvisning som Mora reducerade på. Värt att nämnas är även att det var när vi hade PP.
Kommentera

Falken: Ja, visst var det Kuparinen som åkte ut då?
Kommentera

Brynäsare: Kneeing... det är väl ändå ganska ovanligt?
Kommentera

Sa inte att Kupan var dålig, utan att det är alldeles för farligt att spela Kupan och D.J i samma backpar. D.J var som vanligt dålig, Kupan gjorde som ni sa en godkänd match, men har var inte perfekt. Slarvade bland annat när vi hade PP och drog på sig en utvisning, och naturligtivs var det då Mora reducerade... Men visst, Kupan var bra. Inget att orda om.
Kommentera

GävleLasse: Det är möjligt, jag kommer inte ihåg riktigt. Vad var det Sjödda åkte ut för?
Kommentera

495798 · »