Brynäs IF

727822 inlägg · 7961 ämnen

Hockeytorsdag!

« · 2285394 · » Till forumet

Sv: Hockeytorsdag!
#33: bara ”tugga i sig”😂😂

Tabellen ”kräver” Leksands-seger
Kommentera

Davey85: Det känns fruktansvärt kontigt att sitta och hålla på Leksand 🤢
Kommentera

Davey85: jaha vänner, vilken match väljer ni?

Själv LIF-LHC
Kommentera

Viktigast idag att Örebro vinner. Tycker de har sett rätt bra ut på sustone efter en djup svacka. Sen får så klart gärna Malmö torska också. Kan vi ha resultaten med oss idag också?
Kommentera

munkas: Det lutar åt kval. Gäller att vinna kvalmotståndaren stockholms stöllhet 9.2.
Kommentera

Zappaholic: Precis, inte konstatera innan det är teoretiskt klart och tro gör man i kyrkan.
Det vi gör här är att gissa 😑
Kommentera

Johannes Hedberg: Ajabaja...här ska inte konstateras någonting förrän det är teoretiskt klart.
Kommentera

Johannes Hedberg: Det känns som den ofrivillig pandemi uppehållet ställde till en hel del för osssom hade ett bra flyt innan. Hoppas att spelet finns kvar och att vi radar upp några vinster så kan vi blicka framåt/uppåt
Kommentera

Förlorar Malmö och Timrå idag så vågar jag konstatera att Brynäs spelar i SHL till hösten.
Kommentera

Huss:
Palus-malus?
Kommentera

Huss: Jag minna att Davydov ofta fiskade på blå i alla fall.
Kommentera

Axle San: Palus-haj?
Kommentera

BIF Kungen: mest torsk på rinken kanske
Kommentera

Axle San: sant, men inte på rinken😬😂😂
Kommentera

#33: Ja, vare sig värvning eller inte så måste vi upp på vinnarspåret igen. 2 vinster på 6 senaste matcherna är inget för husfriden direkt.
Kommentera

moment22: Jag är faktiskt inte helt övertygad att man inte försöker värva Sund från Rögle trots allt.
Vi får väl se vad som händer de närmaste 11 dagarna.
Ha en riktigt go helg kära vänner
Kommentera

Davey85: Kemiläinen hade varit fin att få!
Kommentera

Davey85: Ev uteblivna menar du väl?😉
Kommentera

Jag tror att den uteblivna backvärvningen är en kombination av dåligt utbud och lugn båt hos Brynäs. Rätt eller fel får vi se.

Utöver såna som Lepistö och Borgman vet jag inte om jag är så avundsjuk på övriga backvärvningar.
Kommentera

BIF Kungen: Det finns ju flygfisk också.
Kommentera

Markström: värvningar kan bli fågel eller fisk, därför tycker jag att vi inte ska hoppas för mycket.

Tenderar dessutom att det blir mycket ”fisk”…
Kommentera

magr: Precis och då kan SHL sätta ett schema som håller serien ut nu.
Detta kommer att gynna Brynäs spel då det krävs kontinuitet för att föra processen framåt.
Lag med inkörda system tror jag klarar ett oregelbundet schema bättre.
Kommentera

Axle San: Finns ingen mening med att masstesta om sjukdomen inte anses vara samhällsfarlig så det skulle förvåna mig om det fortsätter.
Kommentera

Auchinleck: Mycket hög och det är helt ok i så fall.
Kan vi knipa en 10:e platsen så är det något över förväntan.

Hoppas att det kan bli regelbundet matchande nu i slutet på serien när detta masstestande (förmodar jag) upphör.
Kommentera

Huss:
Sannolikheten för plats 10-11 är hög.
Kommentera

Auchinleck: Mycket. Tv-soffan har blivit varm.
Frågan är bara hur riskbenägna JAEG är rent sportsligt?
Vågar man chansa att ett hemmastarkt Timrå fortsätter att förlora borta? Att nyckelspelarna håller sig skadefria? Osv.
Kommentera

Huss:
Svårprognosticerat. Först hämta hem säsongens minus och sen...
Kommentera

KulaShaker: Som nu försvinner. Gissningsvis sitter de och räknar på kansliet vad JAEG kan röra sig med.
Sen skall man nog inte räkna med fulla hus på ett tag, kommer ta ett tag innan folk vågar tillbaka. I varje fall om det var som i höstas.
Kommentera

Soffdomaren: Det låter som ett skämt, ska vi matchas mot lag som har lika många (få) spelare som oss på OS?
Kommentera

Axle San: Var väl olika många spelare i Brynäs vs tilltänkta motståndare som åkt till OS som sabbar spelschemat.
Kommentera

KulaShaker: varför spelar inte Brynäs i veckan?
Kommentera

Markström: Det var innan publikrestriktionerna.
Kommentera

Markström: OK, om du säger det så…,
kan bara hoppas du har rätt givetsvis…men jag är tveksam.

Hur vet du det förresten? Kontakter i Brynäs?
Kommentera

BIF Kungen: öh alcen har fått pengar till en back så vet inte vad du pratar om
Kommentera

Vino: hmm, ser att det har varit mycket snack här på forumet om ev värvningar senaste tiden..

Själv tror jag att det är inte dör vi ska ha våra förhoppningar.

Brist på pengar och Brynäs bristande dragningskraft är skälen till mina tankar.

Vi får nog spela med det vi har….., tyvärr.

Kollar just nu Wikegård versus med John Klingberg, han vore skönt att ha på blå😂😂😂
Kommentera

BIF Kungen: Ja det måste få ett stopp att man slutar spela hockey bara för att man ligger i ledning, det har skett alldeles för ofta på sistone för vår del..
Sen hoppas jag innerligt att Alcén & co värvar något bra innan fönstret stänger, kan iallafall ge en injektion i laget och visa tecken på att man vill nå play-in istället för play-out
Kommentera

SnowKing: Tack för omtanken, men jag satsar efter vad jag kan förlora. Hör av mig annars. 😉
Kommentera

Davey85: Det är nåt fel någon stans i laget Vår tränare fick avbryt träningen och skälla ut spelarna för allt var under kritik .
Såg själv utdrag av träningen och det är inte sant vad man såg , det var avslut och passningar dom man inte brydde sig !
Ett lag utan ledning och disciplin !
Kommentera

Vino: precis men nu jävlar behöver Brynäs visa lite själva också.

Känslan är att spelet på det stora hela varit OK/bra men många onödiga poängtapp/förluster, bla mot Saik som är ett grymt lag men vi ledde trots allt med 3-1.

Men vi ”hittade en väg” att förlora.

Vi måste kunna stänga/döda matcher i sådana lägen men jag kanske har gör stora krav, är det så??
Kommentera

Davey85: Underbara resultat ifrån dagens omgång, tänk att få gå och lägga sig med ett glatt humör utan att ens Brynäs har spelat match!
Kommentera

Forsberg 1978: spot on, livsviktiga poäng som ”gick rätt”
Kommentera

Clay.2: Tycker ni gör mycket bra i första och ni har ju bevisligen spets i laget som kan ställa till det för vilket lag som helst. Men precis som för oss mot Saik så räcker det inte att bara vara bra i vissa delar av matchen.
Kommentera

Axle San: Tänk om vi skulle haft 4 spelare borta ikväll vette fasiken om det blivit 30-0
Sånt här dåligt spel får inte förekomma i SHL ...det här är allvarligt och ständigt återkommande
Kommentera

Honken72:
Sänder en stor tigerkram... varm i hjärtat och tårögd tackar jag för din insats... skall vi göra en insamling till nästa omgång?
Kommentera

Markström: Gelinas... varsigod 😂
Kommentera

Axle San: Haha, klockrena vetefan, men du spikade ju rätt vinnare, det är fan inte illa. Ta dig en "processen" nu och tippa nästa omgång.
Kommentera

Davey85: Kanon! O jag lämnar in en liknande tipsrad som idag! 😎
Kommentera

Charles: fan mina tips ikväll var ganska klockrena:

Mina tips :

MIF - FBK 3-6

SKE - LHC 6-1

DIF - RBK 0-4

VLH - TIK 4-2
Kommentera

Honken72: Absolut! Jag drar mina tips redan nu. Såhär tänker den realistiska pessimisten i mig.

LIF - LHC 3-4 OT

ÖHK - TIK - 4-5 OT

LHF - DIF 1-3

VLH - MIF 3-5
Kommentera

« · 2285394 · »