Brynäs IF

727643 inlägg · 7961 ämnen

Hockeytråd.

« · 767756 · » Till forumet

Sv: Hockeytråd.
arnio: Ragazzi betyder pojkar,Ragazze betyder flickor.Forza med dej till skolbänken nu:)
Kommentera

65selander: Så det betyder heja Lugano eller?
Forza skulle jag gissa betyder nåt i stil med heja.
Men Ragazzi? Betyder det Lugano?
Kommentera

arnio: "Vad betyder "FORZA RAGAZZI" ? Är vad Luganos klack i Curva Nord vrålar.

Kommentera

65selander: Vad betyder "FORZA RAGAZZI" ?
Kommentera

rackham: neej det gör han ju inte .. men sa bara att vi får se när lavins och bicek kommer.. lavins kommer säkert ha bort nån back.
Kommentera

caarro:

Lavins konkurrerar han väl inte med, men man vet aldrig...
Kommentera

rackham: japp, det ska bli roligt att se. Boork verkar tro på spets, och trots nya spelare och nya formationer har spets alltid varit med och spelat mer eller mindre. får väl se om det blir bänken nu när bicek och lavins kommer men jag tror iallafall inte det ..
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Känner att jag behöver få det sista ordet... "ta vara på det ni har, det kan ta slut fortare än ni anar" FORZA RAGAZZI
Kommentera

caarro:

Ett halvår kvar sedan slipper vi diskutera frågan om hans storhet...
Kommentera

65selander:

Sorry, but we are closed... :-)
Kommentera

rackham: Jaa, spets har "snubblat" in två puckar i mål och gjort två assist hitills och säsongen har nästan precis kommit igång. Han har gjort ungefär lika mycket poäng nu som han gjorde på hela förra säsongen, visst ser man framsteg. Och är det inte bättre med nån som "råkar" ha in pucken i mål än någon som inte gör ett mål alls? Spelar roll hur målet görs? Bara man är på rätt ställe vid rätt tillfälle så blir det bra, och det har spets haft turen att varit. Han kanske inte syns varje match, men han är en av de som gör "skitjobbet" och även sånna behövs för att skapa ett bra lag...
Kommentera

rackham: Undrar hur comforten är någon våning upp. Serverar du rostatbröd med prickig korv samt färskpressad juice?
Kommentera

65selander:

Åh, fy fan, vissa har det jävligt bra :-)

Jag tror nog mer på att det är den lönsamma konsultbranschen som skapar utrymme för ett liv i sus och dus.

Sedan har han ju en inte obetydlig bed & breakfast-verksamhet som alternativ inkomstkälla...
Kommentera

rackham: HF glider ju runt i City och bor på Scandic Crown, kanske dax att kolla upp BT's räkenskaper :-))
Kommentera

65selander:

Ja, det är NHL nästa...

OT: Ja grannen har ju ingen TV nuförtiden så det är till att våldgästa första bästa Brynäsare med antenn... :-)
Kommentera

Peja: Det finns nog exempel som visar åt båda hållen men det ligger väl på runt 10 mot 1 att det INTE går bra för spelaren...
Kommentera

arnio: Det finns massvis med exempel på spelare som har dominerat i lägre divisioner, men för den skull inte har mycket att komma med i elitserien. Simon Östlund sprutade t.ex in mål i div1 (samma nivå som norska ligan) förra säsongen och jag tror då inte att hans målsinne räcker till i elitserien.
Kommentera

rackham: snubblat in två puckar... de två målen samt hans två ass har ju iaf fört upp Trönden på 8:e plats i den interna poängligan.

OT: Din granne är visst i stan så man får väl ut och rasta honom senare ikväll ;-)

Kommentera

arnio: Så du tycker att det vore smart att ersätta en dålig målskytt med en annan?
Kommentera

arnio:

Spets har snubblat in två puckar så här långt.
Låt oss konstatera att han liksom tex Malmström kommer att fasas ut i ett Brynäslag som sakta men säkert bygger en bättre spelartrupp.
All heder åt hans professionella attityd i ett närmast omöjligt uppdrag...
Kommentera

GävleLasse: Lasse du behöver inte vara oföskämd. Växa upp vad menar du med det?

Kanske jag uttryckte mig otydligt men jag menade att Spets måste ha någon form av målsinne eftersom att han kunde ösa in mål i Norge.
I
Målen är lika stora och pucken har samma format så det skulle vara intressant att se honom med en klasspelare som Bäckis.

Jag fattar givetvis att han aldrig skulle kunna snitta över 1 mål per match men nu var det Hermanssons målsinne jag jämförde med och ingen annan.
Kommentera

GävleLasse: Stukat självförtroende har väl alla egentligen som hamnar där men frågan om inte årets kan bli en riktig rysare igen. Fast det är ju 44 matcher kvar ännu.

Om 10-20 matcher så borde serien splittras upp lite mer. ´Förutom TIK i toppen så är det jämt på den övre halvan

Kommentera

65selander: Hur som helst så verkar det inte bli något lag med "stukat" självförtroende typ Leksand och SSK som får representera ES i KS den här säsongen.

Det mesta talar för att ES ser likadan ut nästa säsong med...Oavsett vilka som får kvala.
Kommentera

65selander: VI FÅR VÄLL SE !!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Springsteen: Det vill väl alla lag. Fast Brynäs har inte dom tankarna i år.

Kommentera

arnio: Indirekt så har du ju gjort det då du ansåg att Spets gott kunde bli en bra målskytt ÄVEN i ES, detta BASERAT på att han var en bra målskytt i den Norska ligan..

Med det så har du ju gjort ett likhetstecken mellan de båda ligorna. JAG däremot skrev att det krävs mycket mer av en spelare om han skall producera i ES. Så är det...

Så fortsätt snutta på dina stats och väx upp...
Kommentera

65selander: brynäs vill väll först och främst undvika kvalserien ..............
Kommentera

Springsteen: Eftersom TIK redan leder så gör det ju inget under serielunken om TIK forsätter att göra det. Förutom att prispotten hade suttit fint hos oss.

Fast det förutsätter ju också att vi vinner våra matcher också :-)) 

Kommentera

GävleLasse: Jag har inte jämfört Norska ligan med elitserien, fatta det. Jag konstaterar bara att Spets kan avsluta med hänvisning till att han sköt en massa mål i Norge. Ingen jämförelse mellan elitserien och Norska ligan är gjord. Ät du dina Omega3 själv.
Kommentera

65selander: Förlorar mot alla andra än oss ?
Kommentera

Bissett19: Nog för att jag alltid stavar som en kratta men så länge TIK vinner mot alla andra än oss så är det lungt enl mig. (vi utjämnar nu på lördag ang matfherna mellan oss)

Visst är det drygt ibland men vi måste ju tänka på HS klimat, tänk om Timrå hade förlorat på någon domarmiss då hade ernie härjat runt här tills han hade fått ett slaganfall mot småtimmarna ;-)
Kommentera

Bissett19: Tabelljäveln stämmer inte fast jag tod den från STV. Verkar som SAIK och FHC har fått för lite matcher. Enl Swehockey så skall den se ut så här. Ser även att STV har rättat till sin nu.

Nästa helg så skall vi sätta stopp för dom skenade surströmmingsflocken.

1 Timrå IK 10 8 1 1 28 : 14 26 1 0
2 MODO Hockey 10 5 2 3 28 : 27 18 1 1
3 Brynäs IF 10 4 4 2 27 : 19 17 1 1
4 Luleå HF 10 5 1 4 29 : 25 17 1 0
5 Linköpings HC 9 5 0 4 28 : 23 15 0 0
6 Färjestads BK 10 4 3 3 31 : 35 15 0 1
7 Djurgårdens IF 10 3 3 4 31 : 27 13 1 0
8 Mora IK 10 4 1 5 29 : 30 13 0 0
9 Skellefteå AIK 11 4 1 6 34 : 37 13 0 0
10 HV 71 9 3 2 4 26 : 30 11 0 1
11 Frölunda HC 11 2 4 5 28 : 36 10 0 0
12 IF Malmö Redhawks 10 1 2 7 15 : 31 5 0 1

Kommentera

65selander: Fan Timrå rusar ju iväg i tabellen,dax att plocka ner på dem jorden på kommande Lördag.
Kommentera

Tabellen efter dagens drabbningar, sr ju inte helt oäven ut. Förra säsongen låg vi på 6:e plats och 2p mindre. 

1Timrå10811128-1426 
2MODO10523128-2718
3Brynäs10442127-1917
4Luleå 10514129-2517
5Linköping9504028-2315
Färjestad 10433031-3515 
7Djurdårdem10334131-2713 
8Mora10415029-3013
9Skellefteå10416034-3713 
10HV719324026-3011 
11 Frölunda10245028-3610
12 Malmö 10127015-315

Kommentera

Bissett19: Tyst med dig din kapitalisthelgarderare! :)
Kommentera

Gusten: Hur går det på tipset,din lilla Tombolatippare?.....:)
Kommentera

Gusten: Mina är nyktra än så länge... HF är visst i stan :-)
Kommentera

65selander: Nyktra ögon ;)
Kommentera

65selander: O "Tuben" fick sin första poäng i Frölundatröjan.
Kommentera

Döremot så missade jag 1:a passet i anfallet som Malmström gjorde. Tur att Gusten har bättre ögon än vad jag har ;-)

Kommentera

65selander:
Å sicket mål av strålman,,på pass av Hedström ;-)
1-2
Kommentera

Bissett19: Sicket snyggr 2-3 mål utav Kariya. Sicken passning utav Plüss
Kommentera

65selander: Nog tycker jag Gistedt skulle ha tagit den.
Kommentera

Bissett19: MIK's 2-2 avd för fladderpuck eller?

Bra placerad iaf

Kommentera

Bissett19: Håller med och t o m solen skiner utanför. Nä nu blir det dax för lite humle-dricka ;-)
Kommentera

65selander: Det ser ut att bli en knökjämn Elitserie,kul.

Ganska skönt att få sitta en Lördagseftermiddag o sippa på en pilsner o njuta av lite PPVhockey,istället för att vara ett nervvrak o dricka mineralvatten o knapra på Cipramil:)

Kommentera

arnio:Först skriver du: "Spets kan avsluta han med se bara hur det gick i Norge där han satta många puckar."

På mitt svar: Det går inte att jämföra norska ligan med ES... Vår allsvenska är bättre än den Norska ligan. Visst skulle Spets kunna göra en del poäng... i Valbo AIF svarade du:

"Jag har definitivt inte gämfört norska ligan med elitserien."

Då Omega3 är bra för minnet så fällde jag kommentaren då du talade emot dig själv...
Kommentera

Bissett19: Ser ut förvrigt att vara bottenlagenas em än så länge
Kommentera

Bissett19: FBK tappar i en übersvacka?
Kommentera

65selander: Malmö kanske går mot sin första vinst för säsongen.

19.102 - 0 PP1Malmö22. MORAVEC, David
(92. MATTHIASSON, Markus
19. RIIHIJÄRVI, Juha)

Kommentera

« · 767756 · »