Brynäs IF

730583 inlägg · 7961 ämnen

Honken kvar eller inte ?

« · 719369 · » Till forumet

Sv: Honken kvar eller inte ?
70 Rodrigues: Dansar Petri Vehanen lr Mika Oksa in så kan det nog bli tufft...

Jag tror nog Sundlöv löser de annars har Boorken Olie The Goalie i bakfickan
Kommentera

Db_04: Ja, det är d vi Brynäsare får hoppas på, för en målvakt av mycket hög klass måste till, för annars så blir det mycket mycket tungt!!
Kommentera

70 Rodrigues: har ruggigt dålig koll på vad som kan bli över i Nordamerika men nog borde de finnas nån bra keeper... kanske nån typ Tim Thomas figur eller liknande?
Kommentera

Db_04: Hyffsad elitseriklass hjälper inte, blir vi av med Honken så måste han ersättas med en lika bra målvakt, och Bjurling är inte i närheten ens!!
Kommentera

TIKbiff:
"Drar Honken får ni inte en krona då han redan varit över till NHL, samma sak blev det för oss när Hedström försvann denna säsong."

Var det inte mest för att Hedström inte hade kontrakt inför den här säsongen?
Kommentera

70 Rodrigues: nog håller väll bjurling hyfsad elitserieklass... men han skulle nog inte vara given 1a
Kommentera

Bara inte Sundlöv går på en mina och värvar en enligt säkra källor den sparkade och vilt klubbjagande Björn Bjurling. För i så fall skulle Brynäs ha 2 st 2:a målvkter.
Kommentera

brynästigern: lär väll bli ett par över från NHL
Kommentera

Db_04: Visst lär det värvas någon ny målvakt...frågan är bara vem.
Kommentera

Pelle Borås: Som sagt var, narrow minded. Det är lika bra att du vänjer dig att vi kommer att bli av med spelare i framtiden. Om Brynäs satsning på unga talanger lyckas så borgar det för att många spelare kommer att använda Brynäs som en språngbräda. Många yngre killar i Brynäsdressen som får chansen kommer att sticka, kanske inte till NHL men väl till andra klubbar som lockar med framgång och feta lönecheckar. Detta är ett problem som många klubbar har. Vi såg hur Timrå drabbades i höstas när spelare stack över. Har man bra spelare så riskerar man alltid att bli av med dem.

Om du i din naiva värld tycker att det är bäst att spelarna endast ska spela för Brynäs så undrar jag hur du får ihop det med lagets utveckling. Anledningen till att vi varit förskonade från liknande tidigare är av den enkla anledningen att Brynäs inte haft landslagsmässiga spelare i truppen på ett bra tag. Hur lätt är det att få ett bra och slagkraftigt lag i ES utan att riskera att man tappar spelare som lyckas i Landslaget???

Du kanske har en generallösning?
Kommentera

brynästigern: lär väll värvas nån ny målvakt.... för som ja hörde er sportchef sa ´´är väll lite väl tufft att ta upp 88an Lindbäck i alaget redan nu´´
Kommentera

Db_04:Om det nu blir så att Honken sticker...vad har vi för alternativ ? Sperrle och vem?
Kommentera

TIKbiff: nej han hade ingen bra tid i Sundsvalltrakten nej.... men han kan mycket väl bli rena väggen i Hv71 även om ja tror att Stillman har ett par namn som han rankar högre
Kommentera

Db_04:
Svoboda övertygade inte i TIK direkt ....
Kommentera

TIKbiff: tror inte Åkerlund får vara kvar där... sägs att Adam Svoboda ska komma dit
Kommentera

TIKbiff: Ersberg har potential!!
Kommentera

Enaranger:
Drar Honken får ni inte en krona då han redan varit över till NHL, samma sak blev det för oss när Hedström försvann denna säsong.

Såg att det ät klart att Liv sticker till Detroit, tittar man på deras målvaktssida så ser inte den så skrämmande ut heller....
Erik Ersberg samt Magnus Åkerlund är burväktare där....
Kommentera

GävleLasse:
Visst kan jag också tycka att Honken är en hyvens kille med en viss tendens till klubbkänsla i dagens pengavärld..... =).
Men å andra sidan skulle han inte tveka att lämna Brynäs i sticket om bara budet blev det rätta.
Skulle han inte bli proffs kommer han självklart att göra sitt bästa för klubben och få nya chanser i landslaget att visa vad han går för.

Men som brynäsare har jag inte ett skit nytta av att han gör succé i NHL, därför tycker jag det vore ledsamt om hans framgång i VM gjorde att vi blir av med en kanonmålvakt.

Att vi stärker ryktet som landslagsklubb är naturligtvis bra, men inte till kostnad av att vi mister en eller två nyckelspelare. Dessutom har vi ju visat att Brynäs är en klubb där man är landslagsaktuell fram tills man fyllt 41..........

Och sen att kalla mig för narrow minded är en förolämpning. Jag har fullt ut stöttat Boorkens linje hela vägen, och gör det mer än någonsin. Men samtidigt måste vi ha några pålitliga toppar också för att höja laget den sista biten.

Jag ser redan fram emot resonemanget nästa vår:
”Synd att det blev fyra raka i kvarten igen, men kul för Honken att han har fått spela 14 matcher i NHL!”
Kommentera

Är det någon som vet om Brynäs kommer att få betalt
för Holmqvist, i och med att han redan varit över i NHL
en sväng?

Om Brynäs får betalt, hur mycket blir det i så fall?
Kommentera

GävleLasse: Jo Rangers hade hård konkurens när honken var där

1a Richter som du sa
2an var väll en ganska bra målvakt det med om ja inte minns fel
Kommentera

GävleLasse: enligt expressen så är Chicago ,Tampa och Atlanta dom som visat mest intresse.... Tampa är de lag honken är mest sugen på själv enligt samma tidning.

i Chicago blir han andremålvakt bakom ´´KhabbiWall´´
Kommentera

Db_04: Ja kanske han får sina krav. Det som talar emot honom är väl att han tenderade att släppa en del returer. Det var det som stoppade honom från NHL spel förra sejouren. Sen var väl läget i Rangers tufft när han var över. Då var ju Richter #1, å han var ju svår att peta...
Kommentera

GävleLasse: har hört exakt samma sak om just Tampa....

John Grahame som står där lär väll inte vara omöjligt att peta?

Lutar åt att 39årige Sean Burke får gå därifrån.

Ja tror honken har stor chans å få sina krav uppfyllda...men då blire nog inte nån av dom allra bästa klubbarna.
Kommentera

Db_04: Vi får se hur det går. Det skulle vara ett rejält avbräck om han försvann helt klart. Men om det skulle vara så att Honken drar så unnar jag honom det.

Ingen är oersättlig och jag är säker på att Sundlöv har ett par alternativ i rockärmen att ta till OM det nu skulle bli så att Honken sticker. Men det är en del som skall till för att han ska dra...

Honkens NHL-krav enligt Aftonbladet:
-Inget tvåvägskontrakt.
-En bra lön som väl överstiger den lön han har i Brynäs.
-Få spela matcher. Han kommer alltså inte gå till en klubb där han blir en given andremålvakt eller tredje målvakt

Frågan är ju om det är någon NHL klubb som är villiga att gå med på dessa krav? Det har ju viskats lite om Tampa, som även enligt uppgift är sugna på Norrena...
Kommentera

Känns som honken är förlorad för er....

Men Bäckis stannar ett år till om han är smart
Kommentera

Pelle Borås: Om Honken skulle försvinna till NHL så unnar jag honom det, helt klart. Visst skulle jag bli orolig men jag skulle glädjas med Honken om han fick chansen att lyckas i NHL. Att Bäckis kommer att försvinna tids nog är ju redan klart så man kan ju bara hoppas att han lyssnar på sina egna råd om att stanna i ES och utvecklas ytterligare innan han sticker över.

Vad har Brynäs att vinna på att Honken sticker? Inte mycket kan det tyckas, men återigen så finns det faktiskt aspekter på positiva följder även i det här fallet. För det första så gäller det ryktet. Brynäs har inte varit framgångsrika när det gäller att ta fram landslagsmän. Detta beror främst på den ekonomiska situationen, men ändå så har det nästan varit så att om man skriver på för Brynäs så är man rökt när landslaget skall tas ut. Är detta "rykte" positivt när det gäller att locka spelare att skriva på för Brynäs? NEJ!

Det gäller att kunna se förbi horisonten en smula när det gäller Brynäs. Jag är trött på alla dessa som tänker så "narrow minded" som du gör. Samma sak gäller det faktum att en del hela tiden tycker att man skall ta tillbaka vissa spelare för han var ju bra -01, -99 eller liknande. Är detta ett tänk som för Brynäs framåt? Nej, absolut inte. Jag gillar Brynäs satsning och hade de mäktat med att satsa lite mer på ett par av de nyförvärv som gjorts i år så hade jag varit nöjd. Ett bättre alternativ än Hansen och Karlsson, något mer namnkunniga spelare så hade inte jag klagat.

Återigen. Hur illa det än ser ut för stunden om Honken drar så innebär det lika många fördelar som nackdelar.
Kommentera

GävleLasse:
Jag undrar om du står för dina åsikter om både Honken och Bäckström försvinner till NHL, eller illa nog om en av dem gör det.

Det fanns ju en tid mellan ES och VM och då var dessa spelare INTE aktuella för NHL. Om de nu skulle sticka kan man ju inte säga annat än att VM fällde avgörandet.

Tyvärr, men mitt hjärta finns i Brynäs, inte i Tre kronor. Allt som är negativt för Brynäs tycker jag illa om.

Men om dessa två spelare blir kvar så vänds naturligtvis hela situationen. Då har vi istället de positiva bitar du talar om.

Men det vet vi ju ännu inte…………….

Jag hoppas att jag inte behöver läsa ordet Honken eller Bäckström i samma mening som ordet proffs de kommande tre veckorna. Tyvärr tror jag att jag har fel.
Kommentera

Pelle Borås: "Som jag skrivit tidigare hatar jag att det är brynäsare med i VM eftersom det finns en risk att de lyckas och får NHL-kontrakt."

Det faktum att de har scoutat Honken under hela säsongen och även under föregående säsong är ett klart bevis på att ett VM inte är en avgörande faktor när det gäller Brynäsare som försvinner. Visst bidrar ett bra genomfört VM, men det stora bidraget är till Brynäs. Framförallt så höjs marknadsvärdet på Brynäs och många i Brynäs får motivation att satsa ännu hårdare, ge mer på matcherna etc.

Honken har ganska stora krav, krav på att få spela mycket och absolut inte riskera att bli nedskickad i farmarlaget. Sen skall han ha en lön som lockar. Han spelar ju inte gratis idag och jag skulle bli mycket förvånad om han inte är den bäst betalda spelaren i Brynäs.

Sperrle då? Han gjorde några riktigt bra matcher i Mora förra säsongen och han är helt klart en väldigt bra målvakt. Långt ifrån lika bra som Honken så någon värdig ersättare om Honken drar är han inte. Sperrle som förstekeeper skulle innebära en rejäl försvagning. Tydligen så håller Sundlöv ögonen öppna för en transatlantisk målvakt om nu Honken drar. Det finns ju några riktigt intressanta namn därborta...

Men ditt uttalande om att du hatar när Brynäsare är med i VM är ett bevis på hur jävla fel ute du är. Ibland är det bättre att hålla käft ;)
Kommentera

Som jag skrivit tidigare hatar jag att det är brynäsare med i VM eftersom det finns en risk att de lyckas och får NHL-kontrakt.
Chansen att Honken stannar är väl mindre än att vi vinner ES nästa år, sen får ni tolka det hur ni vill..... =)

Hur som helst. Hur bra är Sperrle. Please tell me för jag har faktiskt ingen aning.
Håller han som förstamålvakt?

Däremot tror jag Bäckström är smart nog att stanna ett år till. Han hade kanske varit lika svår att ersätta som Honken.
Kommentera

ja honken försvinner nog nu tror ja..
Kommentera

Paddan: Bohman är som du ser en målvakt med synnerligen gott omdöme. Sundlöv: Värva!
Kommentera

Paddan: kan ju annars vara så att det fanns en spelare vid den tidpunkten med just det namnet
Kommentera

21olsson: Tja, Bohman verkar ju vara Brynäsare eftersom han på frågan "Detta skulle jag ta med mig till en öde ö" svarar: Westerlind, vatten och snus.
Kommentera

om man tänker på allsvenskan lag så finns de inte så många men varför inte mikael bohman från ifk arboga? han har spelat i Modo tidigare. de stog ingen statistik på han.
Kommentera

Db_04:
Borde nog luta åt att Honken lirar i NHL nästa säsong, det är han värd.
Sedan gjorde Bäckström en fin insats.
Kommentera

Falken: Finns väll inga bra svenska målvakter lediga....

Liv klar för Detroit...
Salo kvar i Frölunda...
Hento kvar i FBK...
Backlund till Timrå ...

Vad finns det mer?

Sperrle kan faktiskt få sitt genombrott i år men det lär bara hända om honken drar
Kommentera

Db_04: Jo, det lär det göra. Helst skulle jag vilja se en svensk målvakt men då det inte finns många alternativ som skulle kunna ta efter Honken på ett bra sätt. Helst skulle jag vilja se en målvakt från Europa, helst en relativt ung men med bra spel (naturligtvis). Blir svårt för Sundlöv om Honken drar.
Kommentera

Falken: Jo fast de kan finnas bättre transatlantiska målvakter lediga när NHL tagit va dom ska ha...
Kommentera

Hm, någon som har bra koll på Scott Langkow? Han har ju haft från 91,13% och över under sina fyra år i SM-Liiga. Även under 3,0 insläppta per match under hans år i SM-Liiga.

Ska man räkna något snitt under hans år i SM-Liiga så blir det följande (om jag räknat rätt):
Räddnings%: 91,83%
Insläppta mål per match (snitt): 2,70

Kanske skulle kunna vara intressant, ett bra komplement till Sperrle om nu Honken skulle dra. Men som sagt har jag ingen som helst koll på honom förutom statistiken. Scott skulle i alla fall kunna erbjuda lite rutin till en något mindre erfaren Sperrle.
Kommentera

micke: TPS förstemålis Joni Puurula är klar för Leksand och andremålvakten Tuomo Karjalainen är klar för Växjö Lakers

Nu har dom Jani Hurme som ny förstemålvakt och fjolårets tredjemålvakt Juho Santanen som andremålvakt...

Lediga målvakter i SM-Liiga
Mika PIETILÄ andremålvakt från Kärpet
Scott Langkow förstemålvakt från Lukko
Markus Helanen andremålvakt från Pelicans
Kommentera

Falken: Annars kanske TPS Åbo har ngn andramålis som är ledig. Vi mötte ju dom ngn gång förra hösten så Sundlöv har ju full koll på deras spelare...
Kommentera

micke: Jan Axtilius från Huddinge är ledig ....men sen finns ju Boork gamla favorit... Olie The Goalie :)
Kommentera

micke: Nej då. ;)
Kommentera

Falken: Det finns säkert någon i Almtuna, Huddinge eller Hammarby...

(Vad bra förresten att du bor i en egen lägenhet. Är bostadsmarknaden verkligen så tajt i Sandviken att man vanligtvis måste hyra i andra hand?)
Kommentera

Någon som vet vilka målvakter som finns på marknaden. Lär ju bli extremt svårt att behålla Honken nu när Sverige spelar VM-final imorgon.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
KlaasdubbelW:Det är kanske svårt att få den höga pulsen som när Brynäs spelar!Men nu är det ju x-tra intressant eftersom vi har två Brynäsare med i laget,det har ju inte hänt sen -99!
Kommentera

hugo: claesw tycker att det är helt ointressant med VM på grund av att han varg har sagt det till honom... ;)

Å när det gäller vargar så måste man bara hålla med.. det är säkrast så ;)
Kommentera

claesw: Det är fritt för var och en att titta eller inte. Eller ska alla hålla med dig ?
Kommentera

hugo:
Tyvärr är det HELT ointressant med VM.
Kommentera

70 Rodrigues: Det blir bättre än så !
Kommentera

« · 719369 · »