teddykgb: Samtidigt får man se krasst på saken. Nordan och Kahnberg tingades iväg från Frölunda. Somervuori tvingades bort från FBK på grund av att han vile ha mer speltid.
Skall man vara lite elak så kan man ju säga att det i princip är leftovers Sundlöv har värvat ihop.
Redigerad kommentar
teddykgb:Thelin gör ju ett grymt jobb med juniorverksamheten. Lite i skymundan. Många tillskriver Sundlöv allt för mycket cred när det gäller den biten.
Spelare som Hansen kanske man skall ha, han kanske var ett dåligt exempel. Men som det var förra säsongen när han hämmades mycket av sin huvudskada så skall Cz ställa honom åt sidan.
Men såna spelare kostar pengar de med. De spelar inte gratis och har man för många såna "mellanspelare" så blir det så att man inte har råd med spetskompetensen.
teddykgb:Svår fråga. På ett sätt skulle jag gärna se tex Inge Hammarström som SC. Han har ett väldigt bra kontaktnät efter alla år som scout. Det som är emot där är väl hans övriga syn på hur Brynäs sköts i stort. Han var enligt vad jag hört vldigt kritisk mot att ha kvinnor i styrelsen. Men det påverkar ju förstås inte jobbet som SC.
En annan jag skulle kunna tänka mig är Thelin. I alla fall om man skall satsa på ett yngre Brynäs matat från de egna leden för att krydda anrättningen med toppspelare som skall stå för produktionen. Man signar alltså inga spelare som Hermansson, Lauritzén, Hansen och liknande utan kör på med fler egna produkter.
Ett tredje alternativ är att värva över någon sportchef från ett annat lag. Vem vet jag inte men rent spontant så tycker jag att SAIKs SC har gjort ett imponerande jobb på så kort tid man varit i ES
mk: I stort så tycker jag att Sundlöv gör ett bra jobb. Det är väl snarare på en annan nivå som jag vill se fler förändringar. Inom organisationen helt enkelt.
Sundlöv har säkert fått pussla en hel del med tanke på budgetens storlek. Men samtidigt så tycker jag han varit lite väl bekväm många gånger. Ett sånt exempel är HErmansson. Varförför förlängdes hans kontrakt överhuvetaget?
Sedan är det alla chansningar som Skoog, Ström och framför allt Hutten som var grymt dåligt scoutad. Min övertygelse är att om man har väldigt små medel så måste varje krona räknas. JUst där så tycker jag att Sundlöv har misslyckats en smula.
Men sedan har vi säsongen med den breda truppen. Ett kostsamt misstag som borde ha kostat honom jobbet. Som ansvarig så är det han som skall gå när man misslyckas så fatalt med ett experiment. Mycket av misslyckandet ligger just på hans axlar. Han skulle ha dryftat detta med spelarna innan man sjösatte den skutan. Boork i all ära men ibland så hjälper inte ens hot om frysboxar och annat när hela laget unisont står bakom ett beslut man tagit. Jag glömmer aldrig Dackells reaktion på träningen när boork talade om att man skulle vila honom och vad var det 7 andra av de bästa i matchen mot SSK. Då efter att man skåpat ut LHC med 9-1 hemma. Dackel slog av klubban mot sargen och frågade vad det var för jävla lekstuga. Då har man knappast förankrat ett sånt upplägg med spelarna. I alla fall inte berättat HELA upplägget.
mk: De inser nog i allra högsta grad att det var ett misstag. Frågan är snarare varför man inte gjorde någonting åt det.
Just ja. jag glömde ju att man är riktigt bra kompisar däruppe på åsen..Å man sparkar ju inte kompisar. Nej det är lättare att lägga ALL skuld på tränaren och sparka honom...
Sätt dig ner och ta en funderare på hur många tränare Brynäs averkat i Sundlövs regi som sc.. Ställ dig sedan fäljdfrågan om det är ett bra tecken.
Du verkar vilja få Sundlöv till en över måttan kompetent sportchef. Något jag anser att han inte är...
lingonben:Så du anser att åde KOrhonen och Sperrle höll bra klass?
Det var givetvis därför man chanssade och tog upp Markan från J20 ett år innan det var meningen.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
teddykgb: Annars är det väl läge för Sundlöv att reagera.. Han är ju precis lika berörd av detta som Honken. Det borde ligga i hans intresse att, om informationen inte stämmer dämpa förväntnngarna hos supportrarna alternativt göra en kommentar till Gävletidningarna.
Public relations