Brynäs IF

723687 inlägg · 7956 ämnen

Hur ska laget formeras den 18/11?

453016 · » Till forumet


Sv: Hur ska laget formeras den 18/11?
Detta är mitt förslag till lineups.

VIITAKOSKI
LIND SJÖDIN
ARNASON PHILLIPS OFFLINE

MIETTINEN
WAHLBERG CASSELSTÅHL OFFLINE
DACKELL TIMMNEN

LUOVI KUPARINEN OFF/DEF.LINE
MOLIN JOHANSSON/SULKO
B.DANIELSSON

MALMSTRÖM
J.JOHANSSON DEF.LINE
SOLING
Kommentera

Sv: Hur ska laget formeras den 18/11?
70 Rodrigues: Jag skulle kunna gå med på din laguppställning om du bara bytte plats på "Käsen" och D.J.

Tänker lite grann på det ljuva 80-talet när vi hade sådana backklippor som Anders Bäckström och Gunnar Persson och särskilt de underbara stunder då dessa herrar kamperade ihop...........

Ovanstående har inget att göra med den grymt starka backuppsättning vi kan sätta på isen om nu bara Rodrigues kunde peta "Käsen" till förmån för D.J. :-)

Godnatt alla Brynäsare! Till slutspel kommer vi!
Kommentera

Sv: Hur ska laget formeras den 18/11?
70 Rodrigues: Det ser riktigt bra ut,men jag tror inte Firma Kyrö/Bäckis spräcker Linan med Dackell-Walle-Miettinen som var riktigt jäkla bra mot MODO,även Viitakoski-Lind-Björne.D var bra,så där tror jag vi har första och andralinan,men som sagt det var ju din uppställning Rodrigues!!

Backsidan var klockren,hoppas Niklas.A får chansen!!!
Kommentera

Sv: Hur ska laget formeras den 18/11?
Nu när Bom-Bom är ett minne blott så vill jag se laget på det här viset:

Målvakter: Holmqvist(Korhonen)

1:a Sjödin-Andersson Dackell-Wahlberg-B Danielsson

2:a Phillips-Timonen Viitakoski-Lind-Miettinen

3:e Casselståhl-Sulku Soling-Arnason-Malmström

4:e D Johansson Luovi-Molin-N Danielsson

Reserver: Kuparinen o J Johansson
Kommentera

Sv: Hur ska laget formeras den 18/11?
Clarence: Om jag skulle tro på allt skit jag har hört om de gamla lirarna och styrelsefolk, hur de motarbetar varandra och Bif, så skulle jag ha grävt ner mig för länge sedan. Jag är i grunden positiv (tro´t den som vill) så jag fortsätter hoppas på det bästa för BIF.
Kommentera

Sv: Hur ska laget formeras den 18/11?
Danne66: Om T.J kommer tillbaka så har han ju några nya (ännu mer professionella ?) spelare att laborera med. Truppen har ju också visat i några matcher vad man kan göra när man spelar med HJÄRTA.

T.J kan komma tillbaka stärkt av sin t.o.
Kommentera

Sv: Hur ska laget formeras den 18/11?
Kahn: "Virus" borde Brynäs ha återbördat för flera år sen. Det vore att investera i gediget hockeykunnande, erfarenhet och - inte minst - djuprotat Brynäs-hjärta. Nu är det väl så att Lindberg också blivit ganska fast rotad i Västerbotten och inte flyttar söderut så lätt. Dessutom upplever man det som om nuvarande Brynäs-ledning inte är värst intresserad av "Virus". Tyvärr.
Kommentera

Sv: Hur ska laget formeras den 18/11?
Kahn: Håller med om Virus, men är tveksam till TJ med facit i hand. Kommer han tillbaka är pressen sannolikt ännu större nu än innan RK.
Kommentera

Sv: Hur ska laget formeras den 18/11?
Bissett19: OM inte T.J kommer tillbaka vill jag se "Virus" i båset. Kosta vad det kosta vill. Men jag ser helst att T.J kommer tillbaka.
Kommentera

Sv: Hur ska laget formeras den 18/11?
Avdelningen hemmablind: Kent Norberg, sportchef i Timrå IK uttalar idag i Expressen att Z är Sveriges bäste hockeyspelare för tillfället.

Meddelande till den gode "Nobbe": Sveriges bäste spelare för tillfället, för alltid (?), historiskt sett och fördjävligt nog Modoit höll hov i Gavlerinken igår, trots att han inte går för fullt!
Kommentera

Sv: Hur ska laget formeras den 18/11?
Kahn: Det verkar inte vara så säkert att TJ kommer tebax,detta skrev ju GD:GÄVLE / ISHOCKEY
Kommer Tomas Jonsson att återvända till Brynäs?
Enligt källor med god insyn i Brynäs organisation gör han det inte.

- Vi vet ännu inte hur det bli med Tomas. Men kommer han inte tillbaka blir det ett nytt ansikte bredvid Roger Kyrö i båset, säger Brynäs sportchef Micke Sundlöv.

Roger Kyrö har skött sig alldeles utmärkt som huvudcoach i Brynäs. I går kom den andra vinsten på de fyra matcher laget spelat med Kyrö som huvudansvarig.
Men konstellationen Kyrö-Sundlöv kommer inte att bestå om Brynäs tränare Tomas Jonsson väljer att lämna föreningen för gott.
- Nej, men vi vet inte hur det blir med Tomas ännu, säger Micke Sundlöv.

Han avslöjar dock att en ny tränare kommer att anställas om Jonsson hoppar av.
Något datum är inte satt när Jonsson måste meddela sitt beslut, men källor som Sporten varit i kontakt med menar att risken är stor att Brynäs får se sig om efter en ny tränare.

- Vi hoppas givetvis att Tomas väljer att komma tillbaka, säger Micke Sundlöv.
- Det viktigaste är att han själv känner sig redo och mår bra, menar han.
Totalt har Brynäs tagit sju poäng via två vinster, en oavgjord och en förlust sedan Tomas Jonsson valde att ta time out
Kommentera

Sv: Hur ska laget formeras den 18/11?
70 Rodrigues: Härlig uppställning du har satt ut till SSK-matchen, men jag skulle sätta D.J på Casselståhls plats. "Kupan" och "Käsen" gör sig bra som backreserver. Helt rätt av dig att sätta N.A tillsammans med Phillips det skulle kunna bli dundersuccé, frågan är väl om T.J (som jag hoppas kommer tillbaka) vågar. "Mormor" kan ju också lyckas få in kulor till Timmonen, vem vilar då?

Skall upp till rinken imorgon och se på nyförvärven för första gången. 11.00 så är man där och studerar.
Kommentera

Sv: Hur ska laget formeras den 18/11?
p j davydjoos: Jo det är så,han får stå på tillväxt i Almtuna..........
Kommentera

Sv: Hur ska laget formeras den 18/11?
70 Rodrigues:

Jag ska inte svära på att dom har ett rakt 2-årkontrakt.
Det kan vara ett 1+1 årskontrakt.
Kommentera

Sv: Hur ska laget formeras den 18/11?
70 Rodrigues: De kan hjälpa smågrabbarna att samla ihop puckarna efter uppvärmningen???
Kommentera

Sv: Hur ska laget formeras den 18/11?
Makkan:Frågan är vad vi ska ha dom till, saftblandning??
Kommentera

Sv: Hur ska laget formeras den 18/11?
Makkan: Hade för mig att dom fick 1+1 med möjlighet för båda parter att bryta efter denna säsong, men jag hade väl fel då!!
Kommentera

Sv: Hur ska laget formeras den 18/11?
Bissett19: Tyvärr så skulle den där uppställningen innebära att N.Danielsson sidsteppas igen...
Kommentera

Sv: Hur ska laget formeras den 18/11?
70 Rodrigues:

Jag kan glädja dig med att dom redan har kontrakt över nästa säsong också.
Kommentera

Sv: Hur ska laget formeras den 18/11?
70 Rodrigues: D.Johansson hamnar nog hos GP i Rögle nästa år.........
Kommentera

Sv: Hur ska laget formeras den 18/11?
Bissett19:Vet att det inte ska vara 4 back par, ville bara se hur det skulle se ut!! Kuparinen o D Johansson håller inte elitserieklass enligt mig, må deras kontrakt inte förlängas!!
Kommentera

Sv: Hur ska laget formeras den 18/11?
70 Rodrigues:FEL FEL FEL!!!!Så här kommer vi att formera mot SSK,tar bort Danne.J och Kupan,vi ska väl inte ha fyra backpar,men helt rätt att satsa på Niklas.A

Målvakter: Holmqvist(Korhonen)

1:a Sjödin-Boumedienne Dackell-Wahlberg-Miettinen

2:a Phillips-Andersson Viitakoski-Lind-B.Danielsson

3:e Casselståhl-Sulku Luovi-Arnason-Molin

4:e kedjan Soling-J.Johansson-Malström
Kommentera

Sv: Hur ska laget formeras den 18/11?
RavenLord: jo det är ju inte lika kul att få stryk av mora men det är riktigt roligt att spöa leksingar ;)
Kommentera

Sv: Hur ska laget formeras den 18/11?
Vände mig om från datorn och titta ut över Hockeyrinken efter ett jubel och ser att Brynäs knattar lirar mot vad det ser ut att vara Leksand....Nog saknar man Leksandmötena lite allt i Elitserien
Mora var ju inte lika roligt dom spöa ju oss ;)
Kommentera

Sv: Hur ska laget formeras den 18/11?
RavenLord:Vad tror du jag blev :-)
Kommentera

Sv: Hur ska laget formeras den 18/11?
70 Rodrigues: Fan jag som trodde du hade koll på allt,nu blev jag lite besviken allt ;)
Kommentera

Sv: Hur ska laget formeras den 18/11?
96 Artisten: Sorry, det har jag missat helt, hur det nu har gått till??
Kommentera

Sv: Hur ska laget formeras den 18/11?
RavenLord: Kan inte varit många sekunder som skilde där... :-P
Kommentera

Sv: Hur ska laget formeras den 18/11?
70 Rodrigues: Honken är höftskadad och blir kvar på hemmaplan. Han blev skadad i Moramatchen, verkar inte vara så allvarligt dock.
Kommentera

Sv: Hur ska laget formeras den 18/11?
70 Rodrigues: Men han blev skadad bara av att bli uttagen ;) Men har som tur är tackat nej och får vila
Kommentera

Sv: Hur ska laget formeras den 18/11?
96 Artisten: Japp! Skönt att ingen förutom Honken blev uttagen till Kalle Anka cup, då kanske dom kan hålla sig skadefria för en gångs skull.
Kommentera

Sv: Hur ska laget formeras den 18/11?
70 Rodrigues: Hur det än må bli, skönt med två veckor att få in transatlanterna i dels spel på stor is, dels i laget!
Kommentera

Sv: Hur ska laget formeras den 18/11?
96 Artisten: Ok, förstår hur du resonerar, men jag anser att mitt förslag innehåller jävligt mycket smartness d med.
Kommentera

Sv: Hur ska laget formeras den 18/11?
70 Rodrigues: Jag tycker faktiskt inte vi ska spräcka de två förstakedjorna, tycker att Viitakoski-Lind-Danielsson var ruskigt starka igår, och den smartness som finns i Miettinen-Wahlberg-Dackell ska inte heller spädas ut.
Kommentera

Hur ska laget formeras den 18/11?
Så här tycker jag att laget ska ställa upp nu när Phillips o Arnason har anlänt, tar förgivet att Bom-Bom stannar!

Målvakter: Holmqvist(Korhonen)

1:a Sjödin-Boumedienne Dackell-Wahlberg-B Danielsson

2:a Phillips-Andersson Viitakoski-Lind-Miettinen

3:e Casselståhl-Sulku Soling-Arnason-Malmström

4:e Kuparinen-D Johansson Luovi-Molin-N Danielsson.

Vilket lag vi har fått :-)
Kommentera

453016 · »