1150x200-brynasbanner.jpg

Hur skulle du betygsätta Brynäs säsong 14/15?

1675695 · » Till forumet

Sv: Hur skulle du betygsätta Brynäs säsong 14/15?
Peja: " Men faktum är ju att Tommy var huvudtränare under en stor majoritet av säsongen, därför måste Tommy-delen av säsongen väga tyngre än Bulan-delen."

Varför det?
Tvärtom, att Bulan och laget på kort tid och i ett pressat läge lyckas rädda upp säsongen tycker jag väger tyngre som prestation än vad TJ åstadkom med ett skadedrabbat lag där prestationen isf och i jämförelse var lite mer väntad sas.

"När jag åkte till Gavlerinken tänkte jag ofta "hoppas inte Brynäs förlorar stort ikväll..." istället för typ "hoppas på seger ikvälll..." och vet att många av mina vänner tänkte likadant. Det är inget mentalt utgångsläge som lockar publik till arenan direkt..."

Ja, det var då det.
Nästa säsong känns som en klar omstart och om vi tittar på hur laget uppträtt så här långt under Bulan så känns det som att dina vänner inte ska behöva oroa sig över hur stor förlusten ska bli utan snarare oroa sig för hur motståndarlaget kommer att klara sig...   ;-)
Låst ämne

Huge: Bortförklaringen godtages.
Låst ämne

Carl Lejonkräk: ¨Det var nog DU som glömde att tänka.
Om du hade tänkt så hade du nämligen fattat att jag menade "före och efter att TJ fick sparken".
Själv så tänkte jag rätt men skrev fel.
Visar bara på det klassiska: även solen har fläckar....   :-)
Låst ämne

Huge: "Med tanke på alla skador och tränarbytet så måste man nog dela upp säsongen i två delar: före och efter TJ."

Före TJ denna säsong? Hur tänkte du nu Huge eller glömde du att tänka?
Låst ämne

Peja: Detta tål däremot att tänkas på.
Låst ämne

Huge: Men faktum är ju att Tommy var huvudtränare under en stor majoritet av säsongen, därför måste Tommy-delen av säsongen väga tyngre än Bulan-delen. 

När jag åkte till Gavlerinken tänkte jag ofta "hoppas inte Brynäs förlorar stort ikväll..." istället för typ "hoppas på seger ikvälll..." och vet att många av mina vänner tänkte likadant. Det är inget mentalt utgångsläge som lockar publik till arenan direkt... 
Låst ämne

Peja: Med tanke på alla skador och tränarbytet så måste man nog dela upp säsongen i två delar: före och efter TJ.
Sammantaget blir säsongen ändå mer än godkänd, vi slår trots allt ut FBK med ett skadedrabbat och nederlagstippat lag och pressar sen SAIK rejält men får inte betalt för spelet.
Sen tror jag att risken för att vi under Bulan ska bli lika förnedrade som vi blev ett par gånger under TJ, känns väldigt liten.
Låst ämne

Peja: Vi tog 68 poäng i grundserien sämsta poängskörden i grundserien sedan 2007- 2008 och vi har haft några mediokra säsonger däremellan....
Låst ämne

Jag tycker att det är svårt att summera den här säsongen. Kvartsfinal där men åkte ut med 0-4 mot överlägsna seriesegrarna är egentligen ingen katastrofal säsong. Brynäs gick trots allt längre än 4 andra SHL-lag, men det är klart att jag hade hoppats på mer. Sättet som man har förlorat ganska många matcher på har verkligen inte varit vackert, den saken är klar. På något sätt är det ingen bra känsla att man som Brynässupporter vet att det finns en risk att laget blir förnedrade, även på hemmaplan, när man går till arenan. 
Låst ämne

Bra slutspel resten kasst.
Låst ämne

Katastrof!
Låst ämne

Någon har röstat MVG. Hade varit intressant o höra hur den personen resonerar😃
Låst ämne

Peja: Finns inget annat alternativ än IG för den här säsongen, trots att den slutade i dur (nästan)!
Låst ämne

1675695 · »