Brynäs IF

728357 inlägg · 7961 ämnen

HV 71-Brynäs

« · 1805206 Till forumet

Sv: HV 71-Brynäs
Alternativt lyfta upp Ölund mot antingen granström eller Paw i kedjeformationerna. För min del isåfall lutar det åt Paw tills han bevisat annorlunda.
Kommentera

Huge: Rättning magistern, du glömde självutnämnd!

Så här :
Med vänlig hälsning
Huge
Magister och självutnämnd språkvårdare i Brynäs gästbok
Kommentera

Känns generellt som lite av en generationsfråga där de yngre inte bryr sig nämnvärt kring det grammatiska så länge budskapet går fram där fokus gått mer och mer åt "att vara kreativ". Medan de äldre fått det grammatiska inpräntat på ett helt annat sätt hela sin skolgång och många gånger vuxenliv.
Kommentera

Lunkan: Vadå "självutnämnd"??
Jag är och förblir officiell språkvårdare här på HS, det har jag papper på.
Som den tankspridde magister jag nu är så har jag dock förlagt dom nånstans.
Tyvärr.... :-)
Kommentera

Huge: "Det har jag papper på" Att printa ut sina egna inlägg räknas inte ;-)
Kommentera

Powerfade: Jo, om frugan och inte jag printar ut dom... ;-)
Kommentera

Huge: De måste skrivas på av en moderator ;-)
Kommentera

Helvete vad jag fick ångest efter den här förlusten. Så jäkla nervös för en ny kollaps.
Kommentera

Powerfade: Sicken tur då, att jag är moderator i boken "Vetgirig" och själv kan skriva på papperen... ;-)))
Kommentera

Huge: Ja då kan du agera språkpolis där. Så slipper vi det här Top Notch
Kommentera

Carl Lejonkräk:
Dalrt: oj vilka spekulationer.

Nej, det var EN spekulation att agenten försökte lägga lönen efter PaW, vilket är rimligt då de vill ha så mycket betalt som möjligt. Resten var baserat på vad MrMadHawk skrev. Vart vill du komma? Inte ens lönt du säger något om du inte har något vettigt att kommentera.
Kommentera

Powerfade: Helt dött i den boken, inte många som vare sig läser eller skriver där.
Känns isf mer befogat och nyttigt att agera språkpolis där det gör nytta.
Dvs härinne.... :-)
Kommentera

Huge: Undrar varför det är dött där?

Sorry; smash-läge...!! :-)
Kommentera

Dalrt: Kom igen och märk inte ord nu, antalet spekulationer är ju inte det väsentliga utan det är just att du drog upp det du drog upp som att du vore nån form av part i frågan. Ok alla kan vi ju gå på den linjen men ett litet oj måste man ju tåla om man gett sig in i leken så att säga. Inget hårt öga här inte.
Kommentera

Carl Lejonkräk:
Så varje gång någon gör minsta lilla spekulation trots att viss data pekar mot något, så ska du svara med "oj vilka spekulationer". Du håller bara på med massa översittarattityd och tror att du är något när du håller på så, det är bara löjligt.
Kommentera

Dalrt: Nä absolut inte varje gång, absolut inte. Jag blev häpen och skrev "oj vilka spekulationer" vilket jag sällan skriver då jag sällan blir häpen. Jag ber om ursäkt.
Kommentera

62Svensson: Ja, alla ratar väl den boken och kommer hit istället.
Intressantare här och tänk så mkt man får lära sig. Om språket och en massa annat...😀
Kommentera

Huge: Här inne FÅR du inte agera språkpolis. Vi har alla olika förutsättningar och kunskaper ALLA ska kunna delta och säga din mening i våra diskussioner utan att riskera att nån sitter och rättar deras inlägg. Så du får agera språkpolis i den obskyra bok du är moterator i. INTE HÄR...

Jag hoppas att jag är tydlig nog.
Kommentera

Powerfade: Slappna av, onödigt att skjuta mygg med kanon...
Ingen har agerat språkpolis, såvitt jag kan se. Om du inte menar "debatten" där vi på ett lättsamt och informativt sätt försökte reda ut om det heter twinsen eller tvinsen.
Men inte ens DÄR kan jag se nån som försökt agera språkpolis.....
Kommentera

Huge: Det bygger på gamla meriter. Jag tänkte att det var ett bra tillfälle att lägga ut en påminnelse.
Kommentera

« · 1805206