Brynäs IF

728149 inlägg · 7962 ämnen

HV 71-Brynäs IF den 20/10

« · 598633 Till forumet

Sv: HV 71-Brynäs IF den 20/10
I dag tar vi minst 1 poäng ;)
Kommentera

matchen har precis börjat. lyssna på matchen på sr radio på internet. de gör jag.
Kommentera

Bissett19: Får hoppas att han inte har bjudning i kväll som mot Färjestad.
Kommentera

65selander: Honken står ikväll allt enligt swehockey................
Kommentera

rackham: Vi får väl se om vi får någon förklaring ang Vesa, trött eller petad. Dagens I-landsproblem ;-)

Nej nu blir det lite Medwurst och en liten pilsner på jobbpuben innan det blir hockey på tv.
Kommentera

65selander:
Ja, i a n d r a lag , ja... men Brynäs!?
Kommentera

rackham: Nejdå, vilade inte Salo nästan alla matcher mot Brynäs ifjol? :-)

OT: gå ner någon våning så skall du få se att HF bjuder på lite korv och hockey ikväll ;-)
Kommentera

65selander:
Det vore den första spelaren i mannaminne i så fall...?
Kommentera

Teppo: Jo just det och jag ska hjula till Uppsala...Tyvärr inga pinnar ikväll heller är mitt vågade tips :(
Kommentera

Lunkan: Vad jag har hittat på nätet är inget om någon skada. Tippar på att han har begärt själv att få vila
Kommentera

Teppo: Jag tror faktiskt också att vi vinner, eller i alla fall tar poäng. Molin gör tre mål och blir matchens lirare. Mitt tips blir 2-4.
Kommentera

65selander:

Jag tror på Skoog ikväll. Spelare som byter klubb brukar ju ha nåt extra explosivt i bränsletanken mot sina f.d. lag.

Vi vinner matchen med 2-1, men skottstatistiken tar HV hem med 37-11. Skoog hänger med upp i ett av försvinnande få flygande anfall och sprätter upp segerpucken med sju minuter kvar av tredje...
Kommentera

65selander: Är Vesa petad eller sliten? Varför ska just han vila om Spets kan spela? Nånn som vet?
Kommentera

65selander:
Vår beredskap är god!
Kommentera

rackham: Som en banderoll som Försvaret har för Reklam. "Försvaret, för Säkerterhets skull" Nästa år trimmar vi in offensiven :-)

Spets verkar spela enl Dagbladet vilket medför att Vesa vilar.
Aarnio och Walle är tillbaka också.

Nu verkar det hända grejer med Skoog också.
För att få ordning på Simon Skoog får han spela med Tommy Sjödin och Lavins kamperar ihop med Öhrstedt.
I övrigt lutar det åt att Vesa Viitakoski får vila från start om Lars-Erik Spets inte har alltför ont i den foten.

För hela artikeln se länk.
Kommentera

claesw:
Det är sexigt med igelkottsförsvar...
Vi är det bästa defensivspelande laget i serien!
Kommentera

Mårts:
– Jag tror att vi kommer få stå för alla offensiva godsaker.

Tändvätska? Ska vi verkligen behöva ligga på igelkottsförsvar i alla bortamatcher?
Kommentera

Dagens Bananer i Pyjamas är:

B1:Lars-Johan Ryhed
B2:Fredrik Ulriksson
B3:Conny Fredriksson
Kommentera

pontare: "Så när du säger att du inte är imponerad av HV:s försvars spel så vet jag inte om det är ren okunnighet eller bara prat?!

Lite grann av båda, skulle jag tro.... ;-)

Jag kanske var lite snabb med omdömet, då jag i hastigheten mest baserade mitt resonemang på hur ni uppträtt tidigare mot oss i Kinnarp.
Nu blir det ju första gången i år vi möts och ni har tydligen fått ordning på defensiven, så det verkar iaf vara en klar förbättring mot tidigare.
Det hade ju räckt att jag tittade lite i tabellen och kolumnen för insläppta mål, så kanske jag hade börjat fundera lite grann. Men inte ens det orkade man med... :-/
Mitt antagande (för det var väl mer det som det var) är delvis också baserat på det man sett av er via PPV och C+, och dom gångerna har det ju ibland sett lite svajigt ut därbak.
Något som ni som sagt nu verkar ha fått ordning på.
Men jag hoppas ju att mitt antagande slår in i kväll, och att det svajiga får en tillfällig renässans.... ;-)
Kommentera

Back in Business!!!!
Kommentera

Huss:

Satte mig en stund och surrade med Sjödin och Molin efter lunchen i LLA idag, de var vid gott humör och skulle bussa ner till Jönköping under eftermiddagen. Där de skulle softa och se en film, ikväll och sedan värma för match i morgonförmiddag. De tyckte det var skönt att slippa pendla K-d > Gävle > Jönköping.
Kommentera

pontare: Rub it in bara, jo HV är onekligen en av favoriterna till guldet i år. I gott sällskap med Frölunda, LHC och Färjestad.
Att Brynäs skall ta en poäng i Kinnarps är inte omöjligt dock, det är väl det Huge försöker poängtera, men nog är ni skyhöga favoriter.
Kommentera

Huge:

"Däremot är jag inte lika imponerad av deras defensiv."

Jaså det säger du? Det är just defensiven jag har blivit imponerad av! Stefan Liv spelar mycket ro givande, plus har hållit två nollor så här långt in på säsongen.

Så här skriver Hvfantasten.com:

"Liv har släppt in tolv mål. Fem av dom i boxplay och två av dom på klockrena frilägen..." "Fem mot fem har Liv bara släppt in fem mål på nio matcher. Det säger också en del om hur HV:s försvarsspel ser ut."

Alltså, han har bara släppt in sex mål på tio matcher nu i spel fem mot fem. Mycket imponerande!

Går vi vidare, med backarna i HV, så skulle jag vilja säga att HV har den bästa backuppsättningen i serien! Petrasek - Jonsson, Olausson - Gustafsson, Halvardsson - Niskanen/Svanberg. Jag klagar inte på backarna iallafall. De har stått för 24 poäng tillsammans på 10 matcher. Varav Gustafsson gjort 9. Och vad jag kan se så är ingen Brynäs spelare med i poängligan (topp 25)! Där Gustafsson ligger på 12.e plats, en av fem HV spelare på den listan! Och vad jag kan bedömma så har backarna i HV inte bara offensiva kvalitér, de håller tätt också. Så här säger Pär Mårts:

"Det roligaste är att vårt försvarspel fungerar så bra. Vi har, tillsammans med Linköping, släppt in minst antal mål och ligger i topp i box play."

Så när du säger att du inte är imponerad av HV:s försvars spel så vet jag inte om det är ren okunnighet eller bara prat?!

Däremot så kan anfallspelet höjas! Jag är ganska nöjd med 32 mål på 10 matcher, men så här långt så har det antingen varit första linen med Johan Davidsson, Mika Hannula och Mattias Remstam eller andra linen med Stefan Pettersson, Andreas Karlsson och Björn Melin som varit tongivande (vilket visas ha räckt) men ska man vara med i toppen så måste hela laget vara med och pruducera. Förhoppningsvis så börjar detta redan på torsdag, att båda de kedjorna gör bra matcher samtidigt! Och då får ni det väldigt, väldigt tufft att ta poäng mot oss! Men som vi vet så kan allt hända. Mitt tips: 4-2

Väl mött, välkommen till Kinnarps!

Tack för ordet!
Kommentera

65selander: "ohne spanung, keine anung". En gammal fin paroll som får mig att tänka på svunna tider. Järnridån, Leonid Bresjnev, Kalla kriget, Atombomber, Älvsborgs regmente, Överste Magnusson och annat trevligt.....

Vi har återigen poängchans i Kinnarps arena, men det gäller som sagt att spana av motståndarnas försvarzon innan vi går till anfall!

Jarrod Skallde till LIF. Masken har verkligen sinne för spelare med roliga namn. Återstår att se om han har någon vinnarskallde...
Kommentera

Jompe: Jo det är lätt att bubbla och maila från mobilen ;-)

Här är iaf Karlstads bokstäver från matchen, tror att spelet kommer att vara så här några matcher framåt förutom på lördag. (hela artikeln se länk)

Färjestad mötte ett mycket defensivt Brynäs som höll tätt i drygt halva matchen. Jesper Mattsson stänkte in 1-0-pucken i powerplay och när sedan gästernas målvakt Johan Holmqvist gjorde en dundertavla till 2-0 blev uppförsbacken för brant. Två mål i tom kasse av Höglund och Jonsson fastställde slutresultatet till 4-1.
Kommentera

70 Rodrigues: Våra chanser att rubba HV är mycket, mycket små. Vi är inne i en period nu då vi möter lag som kandiderar på finalplatserna i slutspelet. Vårt (mer eller mindre) realistiska mål är 7-8 plats. Till skillnad från alla er andra såg jag inte matchen, så det vore fel av mig att kommentera detaljer i spelet.

Spännande debatter här igår kväll. Syns verkligen att här debatterar supporters (typ) till en av de anrika föreningarna i Sverige. Här förstår vi oss på hockey. Här kan vi skilja på sak och person. Här vet vi vad som är av allmänt intresse och vad som bör diskuteras i bubblor eller mail.

Kämpa Brynäs.
Kommentera

Huge: HV blir en svår nöt o knäcka men som tidigare har påpekats: Mer skott från vår sida behövs om vi ska ha någon chans i morgon. Inget skott alls i första per. igår är milt uttryckt inte bra. När hände det senast? Nej, skjut mera, alltid är det nåt skott som trillar in.
Kommentera

GävleLasse: Håller med till viss del. HV är nog för dagen betydligt mer effektiva framåt.
Däremot är jag inte lika imponerad av deras defensiv. Dom brukar släppa till en del i matcherna, iaf mer än vad FBK brukar göra.
Apropå skjuta så såg det lite lustigt ut idag med 0 skott i första.
Å andra sidan: ett par fräsare som missar målet med ngn centimeter räknas ju inte som skott på mål.
Det gör däremot alla höstlöv som tar samma väg....
Kommentera

70 Rodrigues: Personligen så tror jag att HV blir en bra mycket svårare nöt att knäcka. FBK har varit ineffektiva den senaste tiden och det var ju ett riktigt skitmål de fick när de kunde gå ifrån till 2-0.

Torsdagens match kommer vi att ställas mot ett HV som är inne i en flytperiod där det mesta går deras väg. Men kanke, kanske Brynäs kan ha tur och få nåt eller några billiga mål tidigt i matchen. Men de måste ju SKJUTA för att få dessa mål. Jag hade en liten förhoppning att de skulle ta lärdom av Casses "Plånbok" som han gjorde mål på mot Mora...

Det hade varit bättre (OM jag nu skall klaga) att skjuta mycket lösa puckar mot den annars ganska så sysslolösa målisen i FBK. Sånt KAN resultera.
Kommentera

HV 71-Brynäs IF den 20/10
På torsdag är det dax igen, nu gäller det för grabbarna att ladda om batterierna så att vi kanske har en möjlighet att rubba HV i Kinnarps Arena. Vill se mer fart på rören, mer fysiskt spel, gå rakt på mål o inte krångla till det med uppspelen så förbannat.
Kommentera

« · 598633