Brynäs IF

727031 inlägg · 7960 ämnen

HV 71-Brynäs IF lördagen den 5/11-11

« · 1422696 Till forumet

HV 71-Brynäs IF lördagen den 5/11-11
Imorgon smäller det, toppmöte mot HV 71 :-) Lär bli riktigt tufft, HV är verkligen heta och vi brukar ha problem nere i Jönköping. Det är väl tveksamt om Silfverberg kan spela? Jag tippar 3-3 efter full tid o sen seger på straffar :-)
Kommentera

Sv: HV 71-Brynäs IF lördagen den 5/11-11
70 Rodrigues: vi har mycket skador, jag tippar 2-5:-)
Kommentera

sylf: Lavander, Dackell och troligtvis Silfverberg, vad gällandes Jonsson så har man ju inte en aning, dom säger att han tränar för fullt men det tror jag på när jag får se honom på isen.
Kommentera

70 Rodrigues:
Tar vi poäng i denna match så är det nästan lite bonus.
HV är starka nu och dessutom så spelar vi borta och har massa skador.
Kommer nästan kolla på denna match avslappnad då jag räknar med förlust.
Hopas på seger gör jag så klart.
Kommentera

Qvarre: Hv har väl 8 raka nu och borde förlora snart, tror att det blir imorgon ;-)
Kommentera

70 Rodrigues:1-4
Kommentera

70 Rodrigues: Det kan mycket väl bli ES-debut för Emil Molin mot HV.
Kommentera

Peja: Ja det borde väl nästan bli det om Silfverberg är borta, kul som fan isf :-)
Kommentera

Troligtvis så missar Silfverberg morgondagens match, så här vill jag se laget:

Målvakter: Holmqvist(Svedberg)

Formationer:

Bertilsson-Gunderson Johansson-Larsson-Widing

Andersén-Ekholm Wännström-Järnkrok-Granström

Sundqvist-Carlsson Lauritzen-Nordqvist-Ollas

Rohdin-Hansen-Molin

Extraforward: Elias Lindholm

7:e back: Löf

Om Jonsson kan lira går han in på Carlssons plats.

Redigerad kommentar

Kommentera

70 Rodrigues:
En riktigt interesant läsning ifrån statistiken på hockeyligan.se
Vi är seriens sämsta lag i den tredje perioden, hur kommer det sig egentligen? Vi är i topp i både första och andra perioderna för att sen bli det sämsta laget i tredje. Det förbryllar iaf mig en aning och något som laget verkligen måste jobba på.

Redigerad kommentar

Kommentera

link: Om jag inte minns helt galet så har väl det varit scenariot även från tidigare säsonger, är dock inte 100% säker? Jävligt knepigt är det iaf, är det dålig kondis, rädslan att förlora är större än viljan att vinna, man kan bara spekulera??
Kommentera

link: Jag har märkt att laget inte har orkat i de matcher som man av olika anledningar har gått ner på folk. Jag tror inte att det beror på att spelarna har sämre kondition, utan att lagets spelsätt är mer energikrävande än tidigare. Nu åker framförallt forwards mycket mer skridskor vilket tar på krafterna.

Redigerad kommentar

Kommentera

link: Det kanske förklarar sig själv. I och med att vi är i toppen de två första perioderna så behöver vi inte ligga på så offensivt i tredje.
Kommentera

Burken: Eller så är det så att vi blir nervösa, börjar backa hem o släpper in motståndarna i matchen. Hade varit intressant o se hur många mål vi släppt in i 3:e kontra 1:a o 2:a perioderna?
Kommentera

70 Rodrigues:

Håller med om Carlsson istället för Löf, han är för klen.
Kommentera

link:

Ja troligtvis är det för vi ofta har varit i ledning inför sista perioden och vi har inte spelarmaterialet för att stänga matcherna. Dvs Spelare med storlek och styrka som största merit. Vi är ett Tempo beroendelag om vi ska leda inför sista perioden. Så bör vi ha ett 2 målsläge för vi kommer förlora mer parten av dom 3 perioderna vi spelar i ledning. Verkar som brynäs har svårt att spela på resultatet och sammtidigt hålla ett högt tempo, som gör att det avlastar vår egenzon. Man blir lite ängslig kan man bara få sig själva att våga gå fram med 10% vad man gör idag utan att ge en massa ytor för snabba omställningar så kommer förlusterna att minska men inte försvinna.
Kommentera

Roger Ramkvist: Kollade upp lite, vi har spelat 6 mållösa 3:e perioder och gjort nio mål i 3:e perioderna så här långt.
Kommentera

70 Rodrigues: Du får väl kolla efter inne på hockeyligan...

Jag tror det är ganska enkelt. Leder man efter två perioder så ligger man inte på lika mycket kombinerat med att motståndarna chansar lite mer.

Sen har vi förlorat några matcher på grund av dåliga domare med.
Kommentera

70 Rodrigues: "Kollade upp lite, vi har spelat 6 mållösa 3:e perioder och gjort nio mål i 3:e perioderna så här långt."

Hur många av de matcherna vanns ändå? Hur många matcher har vi tappat en ledning i tredje perioden?
Kommentera

Burken: Periodstatistik:

PERIOD 1: 10-4-5
M/S: 23-15
Poäng: 24/57
(3:a i serien)

PERIOD 2: 7-10-2
M/S: 20-13
Poäng: 24/57
(2:a i serien)

PERIOD 3: 3-8-8
M/S: 12-18
Poäng: 14/57
(12 i serien)

Brynäs har bara förlorat två andraperioder och håller alltså mästarklass i de två första perioderna. Sen rasar det..
Kommentera

Burken: Går tydligen inte att länka till statistiksidan hos hockeyligan men du hittar säkert dit och får svar på dina frågor ;-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Lauritzen och Silfverberg saknades på dagens träning!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Skoj..

De kunde väl bara väntat en omgång..

Redigerad kommentar

Kommentera

usch, imorgon kommer det bli storstryk...
Kommentera

70 Rodrigues: Ser att Danielsson varit ute med armbågarna igen. Joel Lundkvist blev offer igår.
Kommentera

70 Rodrigues: Lauritzen stod ju över några byten igår (bland annat ett PP) men återkom i slutet av matchen.
Kommentera

Peja: Varför skriver inte GD eller Brynäs om Silfverberg? Fan, det ser jävligt mörkt ut..
Kommentera

70 Rodrigues: Eller så går vi runt på fler spelare för att kunna hålla HV stången.
Gunderson,Bertilsson,Johansson,Larsson,Widing
Ekholm,Andersén,Granström,Järnkrok,Wännström
Sundqvist,Carlsson,Lauritzen,Nordqvist,Rohdin
Jonsson,Löf,Ollas,Hansen,Molin
Kommentera

Erat: Brynäs har ju inte skrivit någon inför-rapport än. Men både Ekholm och Silfverberg måste ju ge besked till Mårts också.
Kommentera

sylf: "Ser att Danielsson varit ute med armbågarna igen. Joel Lundkvist blev offer igår."

Ja, och tydligen med en bruten käke på Joel som följd.
Önskar faktiskt att nån proppar den där fega Danielsson rejält i KC, där han av nån outgrundliga anledning har blivit uttagen att spela.
Maken till feg spelare finns inte i hela ES, sanna mina ord...

Kommentera

Huge: håller med, en feg liten skit är vad han är!
Kommentera

Silfverberg, Lavander, Dackell och Jonsson borta mot HV.

Emil Molin gör ES-debut.

Målvakter:
Niklas Svedberg (Johan Holmqvist)

Backpar:
Simon Bertilsson - Ryan Gunderson
Niclas Andersén – Mattias Ekholm
Jörgen Sundqvist - Simon Löf
7:e Jonathan Carlsson

Kedjeformationer:
Martin Johansson – Johan Larsson – Daniel Widing
Jonathan Granström - Calle Järnkrok – Sebastian Wännström
Sebastian Lauritzen – Jonas Nordquist – Jesper Ollas
Joachim Rohdin – Mads Hansen – Emil Molin

Redigerad kommentar

Kommentera

Peja: Missade på målvakterna och Carlsson/Löf, annars så tippade jag rätt :-) Förstår dock inte varför han kör vidare med Löf, snacka om säkerhetsrisk??
Kommentera

70 Rodrigues: "Förstår dock inte varför han kör vidare med Löf, snacka om säkerhetsrisk??"
Löf är den back som har haft mest possitiv utvecklingskurva i Brynäs den här säsongen. Helt rätt att ge honom istid, vi har råd med det nu. Han påminner mycket om Melkersson, och en sådan behöver vi.
Kommentera

sniper: Så tycker du, jag tycker att han dräller alldeles för mycket och sätter både sig själv o sina lagkamrater i knipa.
Kommentera

sniper: Blandar du ihop Bertilsson med Löf eller?

Redigerad kommentar

Kommentera

70 Rodrigues: Så tycker du, jag tycker som sniper att Löf utvecklats bra överlag. Att han dippar ibland får man sätta på kontot utvecklingsmisstag som måste accepteras. Ingen är fullärd från början, inte ens jag...
Kommentera

Huge: Nickar o ler!
Kommentera

Peja: "Blandar du ihop Bertilsson med Löf eller?"
Nej jag blander inte ihop dem. De har båda haft en bra utveckling men jag anser att Löv har utvecklats bäst utifrån nivån han var på när säsongen började.
Kommentera

sniper: Okej. Bertilsson har ju faktiskt gått från att delvis varit petad till landslagsback. Löf är alltjämt reserv när alla är friska & hela. Och vad ser du för likheter mellan Löf och Melkersson? Bertil påminner ju mycket mer om Melker.
Kommentera

sniper: Melkersson o Löf är så långt ifrån varandra som man kan komma, Melkersson var tuff o elak, Löf är det inte ;-)
Kommentera

Peja: Löf har en bra bit kvar innan han är lika bra som Melkersson. Det jag ser liknar honom är att han spelar enkelt,lägger gärna ut pucken ur egen zon utan att överarbeta, förstår sin roll i laget.Kommer förmodligen aldrig att bli lanslagsspelar eller vara intressant för andra klubbar. En bra defensiv back som vi får behålla till en billig penning.
Kommentera

sniper:

Backar upp dig helt och hållet när det gäller Löf och jag förstår precis liknelsen med Melkersson, det finns vissa likheter mellan dem, inte minst träningsviljan och inställningen.
Kommentera

tompap71: Båda kommer från IK Huge.
Iaf en odiskutabel likhet...    ;-)
Kommentera

Huge:

Och att dem lyckades ta en plats i Brynäs trots det är ännu en odiskutabel likhet. ;)
Kommentera

Huge:

Kanske bör nämnas att jag av familjeskäl har mina sympatier i Sätra.:)
Kommentera

tompap71: Patrask!!!!
:-)
Kommentera

sylf:

Hjältars hemvist! ;)
Kommentera

Oj oj nu börjar jag bli nervös. Kan vi verkligen knipa poäng nere i Jönköping eller ska det bli en fmetta till HV? Svårt, svårt men som den sanna optimist jag är så säger jag att Brynäs tar hem det hela med 3-2

Kul i alla fall med lite brynäsfokus på idol.....nä nu tar jag en Old Pulteney till...mmmm

rap

Redigerad kommentar

Kommentera

sylf: Sätra = Gävles Beverly Hills!
Kommentera

Lunkan: Sätra = Gävles Tensta!
Kommentera

« · 1422696