Brynäs IF

727662 inlägg · 7962 ämnen

HV 71-Brynäs IF

« · 292682 · » Till forumet

Sv: HV 71-Brynäs IF
Hemma efter en svidande och orättvis förlust. HV var inte alls värda att vinna. Brynäs hade dom 2 första perioderna och HV den sista pga av powerplayspelet och tyvärr 3 st stirriga domare (huvuddommaren skulle bla ta en utvisning för Brynäs på slutet av 3:e hade 6 utespelare på plan när Gunnar plockat Korhonen av isen).

Extra plus till Korhonen. Fortsätter han spela så här behöver vi inte oroa oss för målvaktsposten den här säsongen. Hade Anger och B. Danielsson satt sina frilägen i sista hade utgången blivit en helt annan. Plus också till 4:e linan med J. Johansson mellan N. Danielsson och Rönnqvist. Den lilla tiden som dom fick spela gjorde dom det mycket bra och höll spelet uppe mycket väl och var aldrig tillbakatryckta i egen zon.

Jag är trots förlusten mer lugn nu än innan matchen hur den här säsongen kommer att gå. Visserligen har vi bara spelat en match, men mer finslipning av spelet + mera skott så tror jag att det kommer att gå bra den här säsongen med dom ekonomiska förrutsättningarna Brynäs IF har. Hoppas att det blir mycket folk på hemepremiären på Lördag mot DIF, för då kommer vi att garanterat ta dom första 3 poängen för säsongen.
Kommentera

Huge:
Det jag funderar mest över är vem/vilka som har förolämpat Gävle-pressen så till den milda grad att de förmodligen tom skiter negativa Brynäs-nyheter...
Vilka fler lag har en sådan negativ uppbackning på hemmaplan av Elitserielagen?
Sedan de potentiella sponsorerna och den potentiella publiken... som röstar med fötterna. Vad är det för strömningar i Gävle, egentligen...?

Förresten Roman, om du läser det här... lägg några miljarder i Gävle istället för på överskattade Vancouver! Köp Alderholmen, köp Gävle kommun!
Kommentera

maria29: Precis. Tycker inte direkt man ska dra för stora växlar när enbart första matchen av säsongen har spelats.

Trots att vi, redan innan säsongen har börjat, har sågats vid fotknölarna och utpekats som elitseriens särklassiga slagpåsar av så gott som all media och även de flesta fans så gör grabbarna en inte allt för oäven match på bortaplan mot ett lag som så gott som samtliga tippat i topp.

Om man nu tycker att första omgången speglar hur det kommer se ut när elitserien är sluspelat så kan man konstatera att BIF iallafall kommer ha DIF, MoDo, Leksand och Luleå bakom sig. Vi kommer fixa slutspel mao!!! ;)
Kommentera

Huge:
Efter 10-15 matcher har vi en rejäl indikation på hur det kommer att se ut...
Kommentera

Huge: Än är det inte över. Och en litet ord på vägen nu när jag ska iväg och jobba. Det är 49 omgångar kvar, häng inte läpp för en förlust.
Kommentera

Lilljanne: Precis, det måste hinna sätta sig innan man kan säga ngt.
Det som varit tror jag iaf inte att spelarna själva går och ältar speciellt mkt, det är nog mest en del av oss som verkar vara bekymrade om eventuellt dåliga vibbar från fjolåret.
Nu är det som sagt svårt att säga ngt efter en premiärmatch, men jag har iaf svårt att se att spelet skulle se ut som förra året, när det var som värst.
Kommentera

gordo: För egen del är jag helt nöjd med om det blir en transportsäsong, dvs undvikande av kvalspel, sett till förutsättningarna.
I detta hänseeende är det ju trots allt spelet på isen som är det viktigaste, men jag förstår vad du menar...
Kommentera

Huge: Jag har full förståelse för dom som nästan skiter ner sej när nån säger att spelet ser ut som förra året. Förra säsongen är med som en ryggsäck och kommer att vara långt in i säsongen. Efter omgång tio kanske man kan börja ta ut färdriktningen - upp eller ner. Men än så länge känns det bra (efter 3 perioder av 150).
Kommentera

micke:
..och Meg Ryan på Z-TV, då är det nästan ok med en förlust...
Hur många strutar gjorde Avesta-Westlund i kväll... he he... hrmpph :-)
Kommentera

Huge:
Jorå Huge, men det är väl ett uttryck för att man tror att Brynäs går mot en "transportsäsong". Vad skall man skriva om då?
Kan tänka mig att det skapar "viss" frustration :-)
Är man intresserad av utvecklingen inom föreningen finns det OHYGGLIGT många faktorer som är intressant att diskutera, på både gott och ont...
Det är ju inte spelet på isen som är viktigast numera... typ!
Kommentera

Vi ligger iallafall före leksand i tabellen...

*nynnar på Life of Brian-melodin*
Kommentera

Lilljanne: Visst var det kamp in i mål, men HV:s tyngd och lite större bredd avgjorde nog ikväll. Verkar ändå som att vi höll ihop bra i försvaret. Tror också att en del nya spelare var lite nervösa, ngt som man även måste ta i beaktande till viss del.
Vi har alltid haft svårt för smålänningarna borta, det är inte bara att åka ner och hämta 3 pinnar. Det står ändå och väger tills dom får 2-0, sedan är det nog uppförsbacke resten.
Egentligen skall man inte behöva kommentera vissa inlägg, där man redan gett upp, men tyvärr kan man bara konstatera att dessa dysterkvistar tyvärr inte skojar, utan är helt allvarliga...
Kommentera

Lilljanne:
Jorå, men om man skall vara helt ärlig så sliter det lite extra när man är med nästan hela vägen och torskar dit på slutet...
Tror dock att HV borta är en match där det är "ok" att torska på något vis (usch så det låter) men det är väl så Gunnar och spelarna medvetet eller omedvetet resonerar kan jag tänka mig.
Kommentera

Av matchrapporterna att döma så spelade in BIF som ett lag som ska hamna bland de två sista i ES iallafall, speciellt inte med tanke på att dom mötte ett tippat topplag på bortaplan. Att gå mållösa från en match suger ändå jäkligt trist...

På tal om något helt annat. Hur i hela h*****e kan man sända hockeykväll på TV klockan 21.00 innan matcherna ens är klara??? Är deras tanke att man ska sitta å glo på deras studiosnack när det är slutminuterna kvar av matchen?
Kommentera

gordo: Positivt är också att det var kamp in i mål. Förra säsongen var ju ofta matcherna slut efter två perioder.
Värre för somliga lag som förlorade första hemma med 2-5 och 0-4.
Kommentera

Jag hoppas inte Brynäs spelarna gräver ner sig efter en match som många BIF supporters verkar göra och inriktar sig på kvalserien...snacka om att ge upp på förhand "Är de det som är Brynäsandan som det talas om ibland"
Kommentera

Lilljanne:
Inga skador och 49 matcher kvar. Var positiv!
Tre poäng mot en skakigt Skansen är ingen utopi...
Kommentera

9-18 i skott i sista. Orkade inte Brynäs eller är HV helt enkelt så mycket bättre?
Kommentera

Dysso: ja något åt det hållet hörde jag i bruset (pga mitt värdelösa ljudkort...). Tycker för övrigt att han hade bra kommentarer!
Kommentera

lindberg:

"Experten" du syftar på var HV's J20 tränare om jag inte har helt fel.
Kommentera

aphac: Du skojar va??? Du kan ju inte börja snack om att Gunnar ska avgå på grund av att man förlorar premiär matchen borta med 2-0. I så fall ska väl Niklas Wikegård i Djurgårn avgå också, eftersom dom förlorade med 4-0.
Kommentera

aphac: Hellre en hedersam förlust än 1-7 mot jurgårn och kasst spel.
Kommentera

Intressanta synpunkter från "experten" på hockey live, tex att BIF skulle åkt ner för att vinna istället för att satsa på en bra match (som Persson sade i inför match programmet) och funderingar på varför Molin och Malmström spelar i samma kedja.

Nya tag på lördag...!
Kommentera

Lilljanne: Hedersamma förluster suger fett!! Det är upp till GP att hitta lösningar på det här. Eller ska han avgå efter det här?
Kommentera

sylf: Men två insläppta mot ett lag som säkert blir bland dom tre bästa är ok. Det och matchreferatet tyder på att vi inte är så kassa som experterna trott.
Kommentera

sylf: BIF har bara en bra kedja och HV har fyra!!! enligt sporten. Då fattar tom. jag att det kommer att bli skitjobbigt.
Kommentera

Lilljanne: Inte ens om dom mötte Colorado så är nollan godkänd.
Kommentera

sylf: Håller vi snittet på två i baken så bör det ju bli några trepoängare.
Kommentera

0-2 mot ett lag som har 10-15 milj mer att handla spelare för måste vara godkänt. Tråkigt att dom nollade ljushuvet.
Kommentera

micke: Nollade i första matchen.Riktigt riktigt pinsamt.
Kommentera

micke: Jaha....men vi ligger ju inte sist.
Kommentera

SKJUT SJÖDDA!!!
Kommentera

Lilljanne: Domaren verkar dum i huvet,blåser av för 6 man på isen.När Brynäs tagit ut målvakten !!! vilken jävla idiot.
Kommentera

Hong Kong: Bara hoppas att man slipper deja vu.
Kommentera

Lilljanne: Förra året har jag förträngt...det är ett stort svart hål.
Kommentera

Lilljanne: Kyrö sköt över med öppet mål 5 sek kvar då.
Kommentera

Hong Kong: Jag är NÄSTAN övertygad om att det kommer att stå 0 - ? när den slutar också.
Kommentera

Hong Kong: Första Djurgårdsmatchen förra året blev 1-0 till DIF, va?
Kommentera

sylf: Jag är övertygad att det kommer stå 0-0 när matchen börjar.
Kommentera

2 mållösa lag kommer att mötas på lördag,Törs man hoppas på 0-0 ?
Kommentera

Hong Kong: visst..
Kommentera

sylf: Nä det tror inte jag heller...tror dom klarar det på 4 min.
Kommentera

Hong Kong: 8 min att göra 3 mål....knappast.
Kommentera

20 Lindgren: Har en lustig känsla av att jag kommer få höra det där lääääänge.
Kommentera

Hong Kong: Det var inte mycket du fick se i MästarCupen under lördagen. He he...

Hong Kong trodde att det var vardagstid även under lördagen i Norrtälje.
Kommentera

lindberg: HV fulltaligt,inte en målchans.
Kommentera

Lilljanne: nu bilder på tv4 + hockeykväll börjar tidigt ikväll...
Kommentera

Häng med nu! Brynäs kommer att göra mål i PP nu.
Kommentera

micke: Då börjar vändningen då...PP
Kommentera

FAN !! så fort dom får en chans att komma in i matchen så bränner dom den.Anger friläge nyss.
Kommentera

« · 292682 · »