Brynäs IF

727703 inlägg · 7962 ämnen

HV-BIF

215692 · » Till forumet

Sv: HV-BIF
På eftermiddagen vänder skutan åt rätt håll. Efter stort besvär o mycket möda avgår Brynäs med en bortavinst. Samtidigt som Färjestad gör sin plikt i mörkaste Skåne. Vips o vi behöver inte förlita oss på andra resultat längre. Tror FBK vinner lätt borta mot MIF. Brynäs däremot hakar på sig "blåstället" och gnetar ihop en tretaggare till oss behövande. Mitt scenario till senare idag! Någon dj...a gång måste ju mina tips slå in också. Tänk så här!! Ju fler ggr du tippar på V75, ju närmre 7:an kommer du! Eller äre samma där att man tippar m hjärtat o tar ut hästar m namn som "sist i målinen", därav uteblivna förmögenheter ?
Kommentera

Godnatt för mig för nu skall batterierna laddas inför resan till Kinnarp där jag och Rodriques mfl skall skrika fram Brynäs till en säker seger. Med förbehåll att Tony åker ut ifrån hallen om HV börjar att jävlas med Aspen.

Jag tippar 4-2 till Brynäs.
Kommentera

Tor Karlström: Gunnar Persson sa att vi skulle spela ``svetthockey`` mot HV 71! Det låter bra det! Bygg vidare på den här känslan nu Brynäs så ska vi ge alla lag från vilken serie som helst en riktig omgång!
Kommentera

Tja!
Imorgon har vi åter igen en väldigt viktig match, borta mot HV,jag tycker att det är en självklarhet att "Aspen" ska få stå och de är bara 100% hårt jobb i 60 minuter som gäller.

De var HV71 som "stal vårtat givna" guld 1995,så vi har alltså hämmd att utkräva.

Jag tippar som vanligt med hjärtat:3-0 till Brynäs.

VI ÄR Brynäs IF OCH VI GER ALDRIG UPP!!!

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!
Kommentera

Huge: Ska försöka, om du klarar av att gräva fram ett kritiskt från dig själv.(får inte inehålla ord eller fraser så som: kämpa på, bra brynäs, otur, skador eller felstuds) PS. Om du har några extra tjocka brillor över så kan du väl låna ut dem till Esko, så han ser vad som är fel med laget.
Kommentera

munkas: Det räcker till att börja med att du skriver 1 positivt inlägg. Kan garantera att du stiger i graderna direkt...
Är i normala fall inte särskilt imponerad av KEB:s diktande men idag kan jag nog instämma med det mesta. Låter faktiskt NÄSTAN som om han var Avancerad..... ;-)
Kommentera

Huge: Ja, fråga också om jag får en bonus efter 10 000 inlägg. Samtliga väldigt positiva. Läs vad Keb skriver i GD idag. Men han kanske också är nybörjare...
Kommentera

munkas: Jag vet inte, men jag skall höra med de ansvariga och lägga ett gott ord för dig så kanske dom gör ett undantag...
Kommentera

Huge: Får man högre status om man har riktigt tjocka glasögon och alltid sitter vid datorn?
Statusen kanske borde grundas på hur många matcher man sett istället?
Kommentera

Cusken: Naturligtvis värderar jag ingen röst mer än ngn annan.Helt riktigt också att det viktiga är vad man har att säga.
Vad hade "munkas" då att säga?
Jaa, jag blev bl.a jämställd med en "inkompetent idiot".
Eftersom jag inte gärna nedlåter mig till pajkastning så nöjde jag mig med att beteckna skribenten som nybörjare eller novis om man så vill, i konsten att skriva inlägg (gärna utan personangrepp)
Jaså, du har högre status än mig?
Vem har du mutat? ;-)
Kommentera

Huge: Ok, så du menar alltså att man blir tilldelad ett lag i elitserien och sen kör man med det laget i ur ock skur. Det spelar alltså ingen roll hur många skador man har eller hur dålig hockey man spelar? Förresten så behöver väl inte en försäsong betyda speciellt mycket. Spelare som Miettinen, Anger och Bergqvist tycker inte jag alls verkar vara lika heta nu som då. Tillfälligheter? Vi får väl se hur roligt du tycker det är om 3-4 år när brynäs möter Grums borta och du sitter själv och tjattar på det här forumet. Om inte folk visar sitt missnöje och rätten att kräva mer av ett så anrikt lag som Brynäs faktiskt är, tror jag chansen om förändring blir minimal. Nä just ja, jag glömde att allting funkar perfekt...
Kommentera

dapietro: Jo, så är det.

Ser på TV4 nu. I reportaget: "Brynäs låg bara under med 2-0 efter den andra perioden.. ". Det lät ganska roligt (eller inte).
Kommentera

Huge: Men allvarligt Huge.. Så du menar att din röst är mer värd än munkas och övriga "nybörjare"? Det viktiga är väl det man har att säga?
Status? Jag har bättre status än vad du har förresten. Yippie!
Kommentera

munkas:

En sak bara
Brynäs måste betala lön till sparkade spelare tills de fixar en ny klubb

tror jag

är det så?
Kommentera

munkas: : Det är klart att jag är skitförbannad på styrelsen. Det är ju deras fel att vi fått skador, tvingats börja plottra med laget, tappa grundsplet och därmed självförtroendet. Förmodar att du var lika missnöjd med ledningen efter försäsongen då nyförvärven visade vad dom verkligen kan under normala omständigheter...
När man läser ditt inlägg förstår man att du har den Status du har..
Kommentera

Huge: Du är ju helt sanslös. Sitter du med i styrelsen? Om du är det minsta insatt i hockeyns värld eller känner minsta lilla engagemang för brynäs borde väl ÄVEN en sån som du vara lite förbannad???? Om du inte ännu är med i styrelsen eller blivit tillfrågad så är det nog bara en tidsfråga. Hela ledningen verkar ju bestå av inkompetenta idioter som är både mätta och nöjda med dagens lag. Det är fan patetiskt! Hörde förresten att HV hade hängt en slips i målet idag för att spara Liv till lite viktigare uppdrag. Det var dock en ganska stor slips. Otur...
Kommentera

65 Selander: Skulle tro att det blir ngn på artistkontrakt. Kruxet är väl att man vill vänta isf till november för att kunna behålla spelaren över ett eventuellt slutspel.
Som du säger, det är många poäng att spela om och avståndet till 7-8:e platsen f.n är ju ingenting egentligen. Det är väl med dagens förutsättningar Luleå, Malmö, Leksand, MoDo och ev DIF vi skall tampas...
Kommentera

Huge: Nog måste man ha rätt att ställa krav på sitt lag? Jag tror visst att sportkommittén gör något, men hur ska man kunna veta när de lyser med sin frånvaro? De har också ett ansvar, och det är fegt att hålla sig undan och låta Esko stå själv när det stormar. Och spelarna har ett ansvar att alltid göra sitt bästa, att aldrig ge upp. Nu tror jag inte att nån har gett upp heller, men känslan är ändå att en och annan glider runt på halvfart istället för att bara borra ner huvudet och köra ännu hårdare. Och självklart har coachen ett ansvar.

Jag tycker vi alla har rätt att ställa krav på alla olika, att vädra vårt missnöje och komma till tals med våra åsikter.

Brynäs har mitt stöd, det är inte fråga om att dra tillbaka det. Jag tror inte någon annan är beredd att vika från deras sida heller. Men då medföljer rätten att ställa krav och kritisera i motgång likväl som vi hyllar i medgång. Eller vad säger du, Huge?
Kommentera

Huge: Jo men Bäckis och dom borde visa att något är på gång isf annars så kommer det koka ännu mera i supporterleden om ingenting händer.

Synd att vi har fått våra skador men har vi rätta flytet snart så är vi i kapp snart poängmässigt och skademässigt, har hellre skadorna nu istället för att åka på dom i slutet av säsongen.

Vi har fortfarande 118p att spela om.
Kommentera

Har precis sett inslaget om HV-BIF på fyrans Hockeykväll och fått bekräftat det jag hela tiden vidhållit. De s.k reportrarna försökte hela tiden frammana bilden av ett Brynäs med inre stridigheter, och att spelarna inte skulle ha förtroende för Esko. En bild säger mer än tusen ord, heter det som bekant. Tycker det stämmer
bra när man såg Djoosens reaktion på pajasens fråga: "Har ni förtroende för Esko?" Svar: "Det där var en djävla dålig fråga" och sen drog Djoos.... Underbart. Tyckte också det syntes att Janne Larsson gjorde allt för att behärska sig och inte säga ngt dumt, alt. "dra på den djäveln en smäll", för att citera en viss Foppa.
Tyckte för övrigt att Challe´s kommentarer var klockrena, men så har han varit spelare själv också och vet vad det handlar om i det läge som vi befinner oss för tillfället.
Tycker även Boorken var rätt ute förutom att han också verkar ha tagit intryck av massmedias fastslagning att de äldre spelarna i laget inte drar jämnt med Esko.

Ni som inte gjort det kan läsa OskarB:s lilla sammanfattning av dagens match i HV:s GB. Där kan man konstatera att vi tydligen gjorde en helt Ok match ändå med hänsyn till skadorna och motståndet, ngt so även framgick i intervjun med Djoos.
Tror annars det passar bra nu med ett litet break innan Leksandsmatchen på tisdag. Förhoppningsvis får vi tillbaka Rehnberg, kanske Pekkala och gärna även Mikko. Att Mikko varit borta en tid tror jag påverkat BP en del då han är mycket bra i dessa lägen.

Till sist, jag fattar ärligt talat inte hur många här på sidan tänker och resonerar , om man nu överhuvdtaget tänker alls....
Att sparka SK och ledningen i detta läge som många förespråkar är ju precis vad vi behöver, dvs ännu mer turbulens...
Tror som Boorken sa, att Bäckström & Co jobbar bakom kulisserna för att lösa det hela, läs spelarförvärv.
Några tycker tydligen att vi skall sparka spelare. (Suuuck..!)
*tar mig för pannan*
Måste kännas uppmuntrande för grabbarna som sliter som galärslavar för att hitta rätt, när man får höra sådana uttalanden.
Som ngn sa, med sådana supportrar behöver man inga fiender...
Kommentera

KentaK: håller med dej...skäll inte på Ram idag....han var absolut inte sämst nu ikväll.....det var ingen enskild spelare som var dålig ikväll.....det är kollektivet som inte funkar ordentligt.....
Kommentera

KentaK:Han tyckte Bäckis har varit osynlig och borde visa sig och kommentera för att lyfta fokus från Nokelainen som måste känna sig ensam i detta utsatta läge, lugna media, supportrar m.m.Han tyckte även att man inte ska sparka Esko för att han är en rutinerad och duktig tränare som Brynäs behöver just nu.
Kommentera

KentaK: Han tyckte att sportansvariga skulle ta ansvar och inte lämna esko själv men intete hörs från komiteen............
Kommentera

70 Rodrigues: Vad vräkte Boorken ur sej den här gången då?
Kommentera

KentaK:Matchbilderna kan du ju föreställa dig hur dom såg ut, men Boorken hade mycket bra att säga!
Kommentera

70 Rodrigues: Ska ja va riktigt ärlig så orkade jag inte ens gå till tvn.. Så kul trodde jag att det skulle vara! Hade jag fel!? =)
Kommentera

Kors i taket, Boorken sa något bra för en gångs skull, Bäckis visa dig och ta ditt ansvar!
Kommentera

Vilka hemska bilder att se, vilken hönsgård!
Kommentera

KentaK: Bra sagt om Ramen!!!Boorken skall tydligen såga Brynäs i hockeykväll!!!Spännande!!
Kommentera

Snacket om att sparka tränaren tror jag inte på. Killarna är ju proffs, har tränat hela sommaren tillsammans. Dom vet vad som ska göras. Det är inte mycket en tränare kan göra i det här läget än att peppa. Det är grabbarna som ska göra sitt jobb. Kanske man ska skriva in i kontraktet att dom måste stanna i klubben om dom åker ur. Då kan dom åka till Boden och Vallentuna och skämmas.
Kommentera

aphac:
Mycket bra sagt
Tror heller inte tränarbyte ger mycket

Bevis har vi väl nu att spelar materialet inte håller

Någon skrev pengar inte finns
måste nog sparka spelare i så fall
JA MEN GÖR DET DÅ
NUUUUUUUUUUUUUUUUU!!!!!!!
Kommentera

KentaK: Jag ber om ursäkt ang. min sågning av Rammer, han gjorde nog sitt bästa. Ser på soporten att det är fler storlag det går tungt för i Europa...England, Italien....Brynäs.
Det vänder snart.
Kommentera

Ja tycker det är fördjävligt rent ut sagt, att folk ska sitta o klaga över Jamie Ram.. Han har absolut inte varit dålig, laget har varit genomuselt och då är det automatiskt att man skyller på målvakten enligt många medlemmar i den här föreningen!

Vi är helt enkelt förbannat bortskämda med bra spel och glänsande målvakter i den här föreningen, men bli inte förblindade av antalet insläppta mål och låt det gå ut över målvakten!?
Kommentera

Nu ska jag kolla hockeykväll,får väl se hur mycket grabbarna sågas där.......Challe kommer säga:vad var det jag sa???
Kommentera

Bissett: Sparkas en spelare sitter han ändå med kontrakt och full lön! Nya pengar måste fram. Vad tycker Gevalia om det här? Är det OK om varumärket lirar i ettan?
Kommentera

aphac: Jag kör en Bäckiskommentar:Det finns inga pengar!!jag tror inte det kommer bli några nya spelarköp!!
Om man inte sparkar nån spelare!!
Kommentera

Bright: Du skriver: "Vi som ser hur verkligheten och sanningen ser ut för Brynäs småflinar uppgivet åt dina patetiska inlägg här på forumet."
Du skriver "Vi" noterar jag. Nåja, jag tar ganska lätt på kritiken då jag vet att du och det gäng du tydligen blivit talesman för, mest kan karakteriseras i ordspråket: "Tomma tunnor skramlar mest...
Kommentera

aphac:Håller med till 100%
Kommentera

Bright: Helt rätt!! Esko kan inte trolla, allt beror på materialet. 2 forwards och 1 back, det är bara att köpa eller dö nedflyttningsdöden.
Kommentera

Lilljanne: Expressen: HV71 förnedrade Brynäs
Kommentera

Aftonbladet: HV71 krossade jumbon Brynäs
Kommentera

Esko ska vara kvar, enligt min mening "til the bitter end"! Det löser absolut inget att kicka honom och det har jag betonat förut. Snarare kommer förvirringen att bli total. Nej, vi har ett lag nu med spelare som helt och hållet saknar moral. Jag menar, ska mångfaldiga landslagsmän som Brynäsa har aldrig nån gång kunna visa lite kurage, samla ihop gänget och kunna fixa till en endaste liten seger, då undrar man vad det är för "pappor" som finns i laget egentligen. Även om det av allt att döma inte kommer att bli så många segrar framöver måste ju manskapet ta sig samman och i alla fall undvika att dra fullständig skam över klubben...
Kommentera

Lilljanne: Tyvärr är det kanske så. Eller så sätter Esko hårt mot hårt och visar vem som bestämmer. "Gör som jag säger eller stanna hemma!" Gör Jobs till lagkapten och spela med J18-laget om så krävs. Det lär ju inte bli sämre... ;)
Kommentera

Lilljanne: Tror på dig för så j-a dum kan man inte vara.

Min åsikt är att just nu är självförtroendet riktigt i botten och därför ger dom upp så fort dom hamnar i underläge.

På försäsongen så gick det j-a bra men då spelade dom utan press!, det värsta är att jag sa tidigare vid ES starten åt en polare att vid ungefär 10 omgångar så kan man se vad det går åt för håll
och nu är vi Sveriges sämsta lag!

Om ingenting görs utav styrelsen nu då kan dom avgå hela bunten
dom måste agera innan vi är totalt avhängda, dock tror jag fortfarande på Esko!
Kommentera

Ford Prefect: Är det så finns bara en lösning: sparka Esko och jamsa med den här säsongen och sen byta ut alla motsträviga, illojala j-vlar!
Kommentera

Lilljanne: Problemet är väl just att Larsson, Sjödin med flera är så säkra på att de vet vad det handlar om att de just därför har egna idéer om hur det ska skötas?
Kommentera

70 Rodrigues: Jasså ? det var nåt nytt !
Kommentera

Jag vägrar tro att Larsson, Sjödin mfl är så korkade att dom skiter i tränaren. Dom har lirat hockey i evigheter i hundra olika klubbar. Dom vet vad det handlar om.
Kommentera

Läste detta på aftonbladets hemsida. Skrivet nån gång innan seriestarten:
"Brynäs var fyra i box play-ligan ifjol och med tanke på att laget inte tappat några nyckelspelare i försvaret så ser det stabilt ut, speciellt som målvakten Ram tillkommit."

www.aftonbladet.se/sport/hockey/elitlagen/brynas.html

Goddamn vad det inte har varit så hittils
Kommentera

Bissett:Tydligen inte i dag!
Kommentera

215692 · »