Brynäs IF

727995 inlägg · 7962 ämnen

HV71 Annandagen 2014

1646991 · » Till forumet

Sv: HV71 Annandagen 2014
mattiaskarlgren: Försvarsspelet måste styras upp så är det bara.
Kommentera

Powerfade: Vi leker med den tanken att Melin är klar till nästa säsong..

* Melin kommer kosta på tok för mycket för att det ska vara värt att ta in honom nu.
* Att fundera på att ta in en korttidslösning enbart denna säsong är också för dyrt då man blir sittandes med två löner.

Tittar man däremot på hur spelet ser ut och även tabelläget? Ja då kanske man bör inse att OM man nu inte spelar i SHL kommande säsong så kanske någon av dessa lösningar faktiskt hade varit både bra och "billig".
Så kanske man dessvärre inte kan tänka heller då man hela tiden har TRO på sin nuvarande tränare att han ska klara det.

Tittade stora delar av matchen igår och vissa saker slår en ganska hårt i ansiktet.

* Vi har inget grundspel. Visst TJ kanske har en grund/spelide, men det är tyvärr ingenting som syns på isen. Nu kör man lite efter "passa pucken och hoppas på det bästa". Det är INGET grundspel.
* Återkommer till punkten ovan för vårt försvarsspel har ingen grund, vårt anfallsspel har ingen grund men det som alla andra lag i SHL är så sjukt jävla bra på är omställningsspelet. Inte ens här har BIF ett grundspel.
Och OM vi nu har ett grundspel så är det inget som syns på isen. Och det syns knappt på hemmaplan.
* Man kan inte sitta och vara glad över att man lyckas slå Frölunda, Leksand, Färjestad osv hemma när vi sedan ska förlora matchen efter eller två bortamatcher irad.

De flesta här inne vet att jag är för kontinutet och jag har varit mycket emot att sparka TJ för jag knappast tror att det blir till det bättre.
Jag tycker personligen inte vi har spelare bra nog till att ligga mycket högre upp.
MEN efter att ha sett matchen igår är jag villig att ställa in mig i kön till att vi MÅSTE ha in en ny röst, annars är jag rädd att detta kommer gå åt helvete fullständigt.
Däremot är jag nog mer inne på att ta in Molin eller Dackell som huvudcoach oavsett hur lågt deras tidigare huvudcoachnade varit.
En bra och billig lösning för TJ har kört fast.
Kommentera

Jajjen: " Har du sett tabellen?"

Jag har sett tabellen och det är ingen vacker syn.
Kommentera

Linus Wickman: Angående en J20-tränare från div1. Brynäs ska naturligtvis scouta en tränaren och se till att han förespråkar samma typ av hockey som A-lagstränaren. Du kan ju även ställa dig frågan; vilken typ av hockey förespråkar Gällstedt, Molin och Dackell? Undrar om Molin och Dacke ens skulle kunna svara på den frågan? De står ju inte automatiskt för samma typ av hockey som valfri A-lagshuvudtränare bara därför att de har spelat massvis med matcher i Brynäströjan. 
Kommentera

tjugo8: Globen på söndag? Självklart!

"Dina biljetter hämtar du ut i samband med inpassering till matchen. Mer info kommer i god tid innan matchdag." Har du fått samma besked? I god tid innan - kan vara 5 minuter före matchstart i Stockholm.

Kommentera

Jajjen:Försvarsspelet har varit genomgående uselt under TJ regi. Jag ser inget mer risktagande att byta under säsong än att fortsätta med TJ.

Men med en ny tränare finns det i alla fall en chans att det blir bättre.

Kommentera

En ny tränare mitt under säsongen är alltid ett risktagande, aldrig nån säker lösning. Hinner man sätta ett nytt spelsystem innan säsongen är slut? OM den nya tränaren inte lyckas - vad återstår att göra? Hur mycket inkräktar ett tränarbyte på nästa säsongs spelarbudget? En riktig skitsituation Brynäs hamnat i.

Finns nåt hopp att dom skadade nyckelspelarna är tillbaka i ett ev. kval?

Carl Lejonkräk: Har du sett tabellen?

Kommentera

Carl Lejonkräk: Jag har fullt förtroende för BZ och jag är säker på att han skulle kunna hitta en ersättare med kort varsel. Har han inte sonderat marknaden sedan länge så hade han gjort ett grovt tjänstefel.

TVÅ vinster på bortaplan den här säsongen TOLV torskar och ett minus på 27 i målskillnad.

Jag tror till och med att det skulle bli bättre om du tog med kocken från restaurangen istället för TJ.

TJ kan ju hacka lök och skära sallad eller nåt istället.

Kommentera

Zzz: Jag tror inte att ett tränarbyte mommer att bli aktuellt om vi nu inte ligger riktigt pyrt till på slutet och riskerar kval.
Kommentera

Linus Wickman: För att rädda denna säsong (och nästa ur ett ekonomiskt perspektiv) skulle det behövas en tränare kortsiktigt som sätter defensiven främst. Kan laget gneta sig till slutspel och få 2-3 hemmamatcher så får säsongen andes vara räddad utifrån läget just nu. Men vem är svårare att säga, Boorken kan göra det. Dessutom tar han all fokus från media så att spelarna kan fokusera på sitt.

För nästa år vill jag se en ny ung tränare med lite nya idéer.
Kommentera

Powerfade:"Så Tommy, om du är här inne och läser. Det finns ETT sätt att lösa problemen på bortaplan.

AVGÅ!"

Det måste ju finnas en vettig ersättare för att det skall vara nån vits med det hela. Din ide' att nästa säsongs tränare skall komma in redan nu är ju förvisso mycket bra men hur ser marknaden gällande passande tränare ut just nu tror du?

Att sparka och ta in en nödlösning ser inte jag som någonting positivt i alla fall utan det kostar mest en massa stålar. Bättre så i så fall att avvakta till TJs kontrakt gått ut.

Kommentera

Linus Wickman: Varför inte börja nästa säsong redan nu? Ta in en ny tränare, inför hans nya idéer och se vilka spelare som passar. Speciellt bland de med utgående kontrakt. Många kan ju faktiskt få en nytändning. Samma sak med spelare som kört fast.

Jag ser INGA nackdelar med att byta tränare NU!

Så Tommy, om du är här inne och läser. Det finns ETT sätt att lösa problemen på bortaplan.

AVGÅ!
Kommentera

Peja: Intressant ide, dock vill man nog att ungdomslagen ska spela lika som a-laget för att talanger enklare ska kunna anpassa sig när de väl flyttas upp. Så tror den iden aldrig kommer genomföras. 

Du har rätt i det du säger, Brynäs saknar organisationen samtidigt som man inte är villlig att göra jobbet i matcherna. Man är passiva och stillastående. Varför förändras inte det? Varför kommer vi ut i derbyn mot Leksand och är blir totalt överkörda, hur förbereder Tommy grabbarna egentligen? Skäms över att ha Tommy som huvudtränare, just nu är vi ett sjunkande skepp, med en dålig tränare som saknar trovärdigt som långsiktigt har påverkat publiksifforna. Nej fyfan, nu spelar vi av säsongen, byter ledarstab och tar in coacher med nya ideer, med krav på spelarna och markerar mot spelare när de lallar omkring. 

Kommentera

Linus Wickman: Jag skulle gärna se att man tar in en duktig div1-tränare utifrån som tar hand om J20-laget. Någon med hunger, nya idéer och andra typer av erfarenheter. 

Angående A-laget så spelar man väl egentligen inte mindre fysiskt än övriga lag. Det som man saknar är ju organisationen ute på isen och främst i försvarsspelet. Tommy har inte lyckats sätta grunderna trots att han har haft flera år på sig och det är helt enkelt för dåligt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Zzz: Håller med, Tommy Jonsson har sluppit den press han faktiskt borde få på sig. Börjar bli riktigt tungt att år efter år efter halva säsongen känna att säsongen redan är körd. Nästa år vill jag se totalt ny ledarskap, där inte spelare som Molin och Dackell ska ingå. Dessa ska mer användas till j-20 som tydligt behöver hjälp i båset. 

Det nya ledarskapet ska tas utifrån som ställer hårda krav på spelarna och vill spela en fysiskt hockey, vi kan inte stå och peta varje match, vi måste gå in i närkamperna. Vi måste ha en coach en ledarstab som ställer krav och bänkar spelare som inte presterar. Hoppas verkligen att vi får se det tills nästa säsong..

Kommentera

70 Rodrigues: Sant! Nu JVM!
Kommentera

Clarence: Skulle vi åka ur, så tror jag tyvärr att det tar lång tid innan/om vi tar oss tillbaka.
Kommentera

70 Rodrigues: I stort sett alla anrika aristokrater inom den svenska hockeyeliten har  historiskt sett nån gång fått ta hissen ned från högsta serien. I de andra större sporterna också. Hemskt men kanske det också är vår kära förenings tur snart? Har ju varit rätt nära ett par ggr senaste 20 åren...
Kommentera

Stisse är med all rätt besviken.
Kommentera

Zzz: Apropå något helt annat, Lucas Carlsson, sjuk/skadad?
Kommentera

70 Rodrigues: Jag tycker det ser riktigt risigt ut. Saknar dock en vettig analys från experterna, tyvärr får man nöja sig med kvällspress citat.

Tre år av dåligt försvarsspel och har inte läst någonstans där någon frågat Jonsson hur dom försöker spela, varför det inte fungerar och vad han tänker göra åt det. Det är floskeltoppen på både frågor och svar.
Kommentera

Zzz: Acetonhockey var ett roligt uttryck. Tro mig, jag skäms också som en hund, men jag tycker faktiskt att kritiken är befogad. Vad tycker du?
Kommentera

Zzz: Jag vet inte om jag tycker det är så kul, det gör ont att läsa men det är välbehövligt. Hoppas Brynäs läser... eller vänta, vår VD är på semester. 😒 Det är det här vi har pratat om hela säsongen, först nu uppmärksammas det i media på ett ordentligt sätt. Kan ju inte bli värre direkt.
Kommentera

70 Rodrigues: Tycker du det är roligt när Brynäs hånas? Jag skäms son en hund och ser absolut inget roligt i vad som skrivs.
Kommentera

70 Rodrigues: Sen kan ju Molin, Dacke å Larsson stämpla ut med..
Kommentera

Jajjen: Japp, Brynäs har ju definitivt matchvinnare framåt som hade fixat många segrar om lagets försvarsspel hade varit okej. 
Kommentera

Jajjen: OK och förvisso. Men l.a.g.e.t håller ju bevisligen inte.
Kommentera

Clarence: Jo, jag tror faktiskt det. Tror spelarna själva har tröttnat på TJ.
Kommentera

70 Rodrigues: Dessvärre tror jag inte det räcker byta tränare.
Kommentera

tjugo8: TJ måste bort, tror faktiskt att det inte är svårare än så?
Kommentera

Jajjen:
Cmore hånas m guldmatchen 2012
Är väl bara Modo-rövarna som fått ut mindre av ett guld
Kommentera

Clarence: Ingen spetskompetens? Seriens bästa målskytt, bästa målvakt. Tre spelare bland de 13 bästa i poängligan.
Kommentera

Hej!
Jag är på ledighet och återkommer den 30 december.

MVH

Hans-Göran, Brynäs IF

Hela denna föreningen är ett skämt. 

Kommentera

brynäs08: Frågan är vad som kan räddas? Stommen och grundpelarna i laget håller helt enkelt för svag kvalité. Det finns heller ingen spetskompetens. Sen kan ju inte ett par lovande unga spelare avkrävas att bära upp laget.
Kommentera

Nåt jag vill undvika är att gå in i en kvalserie med det här försvarsspelet. Brynäs tar en stor risk om man bara väntar in ett nytt spelsystem till nästa säsong.
Kommentera

De tre senaste åren med Tommy Jonsson = åren utan hopp. Tror att detta år är det sista TJ gör som elittränare någonsin.
Han inser nog redan nu att han saknar kompetens för denna nivå.
Kommentera

vilken annan shl-förening med samma ambitionsnivå hade tolererat detta??

-INGEN!

Kommentera

Fick in mitt 4-2 tips iaf, alltid något.
Kommentera

Såg att Blomman i 6-5 kommenterats redan,ser m fördröjning,sonen vaknade,hade tappat Brynäs-nappen

Denna sässe blir överlevnad efter 3 års TJ/Sundlöv-fiasko
Hoppas Bz börjar röja runt lite, TJ,Hansa o Silfver verkar trötta

På plats i Globen, vilka fler är där?

Redigerad kommentar

Kommentera

Fan vad trött jag är på den här jävla skiten. Självklart får DIF pisk i Globen och måste rycka upp sig i nästa match, jag undrar hur det går. Nu är Leksand 3p bakom oss också.

Har inte Brynäs högre ambitioner? 😭
Kommentera

Brynäs försvarsproblem måste vara helt unika. Det har sett likadant ut i flera år (även om Wikegård säger att det ser värre ut än nånsin) och hela hockeysverige vet om det. Varför går det inte att fixa?
Kommentera

Nä. TJ måste bort. Så är det bara. Vi kan inte vänta till kvalserien. Det krävs förändring nu och Tommy grejar inte detta. Så är det. Gör om gör rätt.
Kommentera

Har TJ påssjukan?
Försvarsspelet har sett nattsvart ut länge (2 sessar) TJ; Vi är lite spretiga..
Maken till Bagdad Bob nivå..
Kommentera

TJ plockar Starsky o sätter in forwarden m sämst skotteffektivitet i hela shl
Kommentera

Iskalla ikväll igen. Läge på poäng är smickrande med dagens insats på näthinnan. TJ slår många rekord iår , 7 raka förluster och 9 raka bortaförluster.
Kommentera

10a i tabellen nu, känns bra. Vad säger TJ? Vi gjorde två mål och satte lite press de sista två, han måste väl vara rätt nöjd?
Kommentera

Man ska alltså försöka forcera in en reducering samt en kvittering. Men kan något tala om för mig vart tempot är?
Herregud.. Finns ingen som helst desperation och totalt noll tempo. Då vinner man inga matcher.
Kommentera

Vilken komik att se NHL Djoos på isen. Låt han spela med damerna så kanske kanske han får iväg ett slagskott..
Kommentera

1646991 · »