Brynäs IF

727823 inlägg · 7961 ämnen

HV71 - Brynäs

« · 496611 · » Till forumet

Sv: HV71 - Brynäs
GävleLasse: Ni som hinner försök att lyssna på SR/Gävleborgs senaste  sändning om dom säger något. En annan har fullt sjå att ta sig härifrån. (jobbet)
Kommentera

Bissett19: Inte vad jag vet men enligt Mickis så hade visst fler sjuknat in men det verkar vara "baloney", vi får hoppas på det i alla fall.
Kommentera

GävleLasse: Är det fler borta än de som rapporterats??
Kommentera

Falken: det är bara att ringa och bombhota hela bygget så matchen ställs in och kan spelas lagom till midsommar... Slå upp otur i en ordbok och ni finner "se Brynäs"
Kommentera

Skulle inte förvåna mig om Bergeron laddade för skott, klubban upp i ansiktet på Petrovicky som ramlade och fick skridskon i benet på Soling som började blöda. Skottet som Bergeron sköt träffade Honken som stod utan hjälm vid sidan och därefter ramlade han ner och Molin som stod på isen utan skridskor ( i skor alltså) rusar till Honken över isen, men då faller han och slår i bakhuvudet och får en ganska svår hjärnskakning. Sedan kommer ismaskinen och råkar köra över Dackells fot då han inte är uppmärksam. Den som kör ismaskinen hoppar av den för att se hur det är med Dackell, oturligt nog fortsätter ismaskinen att gå och brakar rätt in i Kuparinen och Kronwall som står och snackar. Sedan brakar den in i sargen och då ramlar sargen över Miettinen och Lind som står vid sidan om. Och till sist insjuknar alla andra utom Bäckström, som ensam får lira mot HV71.
Kommentera

79 Andersson: huga, då får du röksanera lägenheten i morgon alltså *L*
Kommentera

79 Andersson: Du måste se över din bekantskapsskrets:-)
Kommentera

Bissett19: tänk på mig i kväll alla Brynäsare, jag har en HV71-fans hemma hos mig i kväll. Vi ska kolla på HV71-Brynäs hemma hos mig
Kommentera

Mickis: Vad är det för dumt rykte o sprida??
Kommentera

Mickis: Om det är fler sjuka måste det vara ett elitserierekord i skadade/sjuka spelare!
Kommentera

dagens dommare

HD Ulf Rönnmark, Stockholm
LM Mikael Ljungqvist, Bagarmossen
LM Fredrik Candell, Sundbyberg
Kommentera

Mickis: jaså? Är det fler som har sjuknat in? Vilka och vart har du fått informationen om det? Länk?
Kommentera

Ahlbom: Jag håller på Brynäs i vårt o deras,Ja säger baRA EN SAK,
Spela mera  Status Que i Gavlerinken så går det av sej själlv!!
Kommentera

66Berglund: räcker det tror du? ;)
Kommentera

Ahlbom: Det blir 2-7 idag för helvete!!!!"!!!
Kommentera

Mickis: ja det skulle inte förvåna mig
Kommentera

Ahlbom: Det är dom som aviserade på hemsidan, men det ska vara fler som har blivit dåliga idag.
Kommentera

Mickis: hört att samanlagt 7 spelare ska vara borta idag sammanlagt då e sulku och björck inräknade.
Kommentera

Mickis: Hinner inte svara, måste ut på toan...
Kommentera

Jag har hört ryktas om att många brynässpelare har blivit magsjuka. Är det nån mer som har hört nåt??
Kommentera

Berg och dalbana var ordet sa Bill, berg och dalbana sa Bull
Kommentera

OM inte TJ kommer tillbaka utan avgår tar jag för givet att han plockas bort från lönerullen, glömmer inte soppan med Esko och Melin. Just nu känns det som det kvittar om han stannar eller försvinner. Tycker nog att han hela tiden spridit en del taffliga kommentarer, som efter en fin inledning (Modomatchen) införde igelkottförsvar och sen ifrågasatte sin egen taktik.

Viktiga kuggar klev fram idag, Lind, Dackell och evighetsmaskinen Malmström. Däremot måste Kupan kylas ner på bänken ett tag eller plockas ihop med någon annan. Fast jag har svårt att se så många uppsträckta händer i omklädningsrummet på frågan "vem vill spela med Kupan ?".

Hoppas att inte den här oväntade bortapoängen stiger spelarna åt huvudet inför nästa match. Hårt arbete i 60 min är den ända vägen uppåt.
Kommentera

Gusten: Kommer med lite statistik ett par år bakåt som kanske förklarar varför Sundlöf satsat på forwards istället för backar. 2002/03 gjorde vi mål på 7,81% av skotten och släpte in 12,04% (Jamie Ram) av skotten mot oss. 03/04 är sifrorna 9,27 framåt och 10,37% Bakåt. För i år gäller 10,04% insläpta mot 8,54 % framåt. Bakåt har det alltså blivit bättre varje år. Nu om vi kan få anfallspelet att fungera så kommer detta att gå vägen.
Kommentera

Ni skall vara stolta att ni har en sådan bra människa som tränare som Tomas Jonsson. Hoppas att han får stanna kvar !
Låt aldrig en sådan som Timo Lathinen får komma till Brynäs !
Kommentera

Gusten: hehe, det är väl ungefär vad hela brynäs har gjort på 5 matcher...
Kommentera

Namtrac: +- räknas endast 5 mot 5 eller 4 mot 4, inte under utvisning.
Kommentera

Vi tar in en poäng på Mifforna och status quo med LHF
Kommentera

Enda som är bra med Mora är att jag har Horcoff i mitt Dreamteam. Gjorde han fem pinnar idag va?
Kommentera

Danne66: Nä 9 poäng av Horcoff senaste två matcherna...hoppas Arnason kan tillföra lite av det
Kommentera

Morakillarna är inte att leka med:

56.15 6 - 5 EQ Mora 2. CLEARY, Daniel
(10. HORCOFF, Shawn)
52.49 2 min Malmö 2. LINDMAN, Martin HOLD
51.51 5 - 5 EQ Mora 10. HORCOFF, Shawn
(19. ERIKSSON, Marcus
2. CLEARY, Daniel)
Kommentera

Gusten: Sjödda jag norrmannen, rena vilda västern. En oehört viktig pinne, hoppas bar att dom inser att den här inställningen måste finns i varje match framöver.
Kommentera

Min parantes försvann, det stod att det var ett skämt. Honken har ju varit lysande den här säsongen (- förra matchen).
Kommentera

westerlind:
SM-guld.
Kommentera

rafalski:
Kul att han kunde stoppa något i alla fall. (<-- obs: Skämt, Honken har gjort en dålig match i år, den förra.)
Kommentera

Busen: Sjödin, och det beror i sin tur på att alla andra backar suger galla bigtime så han får lov att spela nonstop varje match
Kommentera

Honken bidrar med en "båsboarding".
Kommentera

Gusten:

Jag skiter i hur det går, nästan, men att Brynäs tar en pinne mot HV-jävlarna är jag oerhört stolt över.
Kommentera

Busen:
Det vet jag faktiskt, SJödin.
Kommentera

Busen: Vet inte om det räknas att han sitter utvisad jämt när motståndarlaget gör mål. Sparka karln.
Kommentera

Namtrac: Gissa vem som har mest minus!!
Kommentera

Busen:
Det är väl klart som fan att han aldrig är innen på något bakåtmål, han sitter ju i utvisningsbåset hela tiden.
Kommentera

Busen: Ja det är väl för att han sitter utvisad när motståndarna gör sina mål
Kommentera

Busen: Blir så när man bara sitter på botbänken :)
Kommentera

rafalski: Kupan har näst minst minus av backarna!
Kommentera

Härligt Timrå har kvitterat också
Kommentera

En pinne räddad, plocka hem bonuspinnen nu. På det hela taget en godkänd insats av Brynäs (-Kupan).
Kommentera

Men jag måste säga att radiokommentatorn var fanimig bland det sämsta jag hört.

Det tog en jävla lång tid för honom att kläcka ur sig om det var mål eller ej vid 3-3. Klant.
Kommentera

POÄNG!!
Kommentera

En poäng i alla fall.
Kommentera

ända in i kaklet nu !!!!
Kommentera

« · 496611 · »