Lindström: Är inte du det minstà nöjd med spelet? Det var ju en riktigt bra hockeymatch vi bjöds på. En del börjar redan nu hojta om petningar och förändringar i formationerna. Tålamod var ju ett av TJ:s kännetecken förra säsongen, och se hur det gick!
Däremot håller jag med om de som gärna vill se en trygg, tung defensiv pjäs i backlinjen. Det tror jag nog också TJ vill se.
Huge: Tror också Harju kommer leverera, han noterade 15 baljor på en "dålig" säsong förra året.
Kommer ihåg när Kahna var ny, tror det tog 13 matcher innan han nätade,han landade på 20 mål den säsongen.
Fast ser gärna att Harju börjar redan mot gnaget :)
Peja: Håller med och tycker att Harju växte något,men kanske inte nog för ett godkänt.
Men några fler chanser hoppas man ju på innan Tommy börjar möblera om, skulle kännas ganska panikartat att börja ändra efter två matcher.
Tror inte heller han ändrar, inte än i alla fall.
Till Huge : Klart man granskar Harju lite extra eftersom han är stort och nytt namn, det var helt klart ett gäng till som var riktigt bleka.
Huge: Det kanske är jag som inte har någon koll, men själv tycker jag backarna ofta låg rätt i sina positioner idag, och ofta spelade de lugnt och metodiskt sig ur lite svåra situationer när HV71 satte press.
Då tycker jag istället både Louma och Fernström såg ut som två finlandsfärjor på isen...och hade väldigt svårt när våra forwards satte press.
Poäng är väl godkänt i jönköping. Med ett någorlunda fungerande PP hade vi vunnit.
+ Honken
+ Poängen
+ Bättre spel i egen zon än vad premiären lovade
- Målskyttet
- Få långa anfall igen
- Harju kommer inte in alls i spelet,så här långt.
Brynäs var riktigt bra igår. Förmodligen säsongens svåraste match att möta HV borta. Tre poäng är helt ok efter en hemma- och en bortamatch.
Harjus målmissar kan man leva med ett tag. Det är värre med hans övriga spel; markeringsmissar, klumpiga utvisningar och ser tung o trög ut. Bara ett konstaterande för självklart måste han få fler matcher på sej.
Backsidan kommer bli jobbig. Varken Djoos eller Berglind är färdiga elitseriespelare. Sundlöv lär få ta det som finns på marknaden, dvs. skitdyrt och halvbra.