Brynäs IF

727177 inlägg · 7960 ämnen

HV71-Brynäs IF

« · 215807 Till forumet

Sv: HV71-Brynäs IF
70 Rodrigues: Självklart blir det vinst. Jag tror på 4-2 till Brynäs
Kommentera

Jompe: Tyvärr, fick inte med den 3:e kategorin i mitt inlägg.
Får väl säga som Sundbybergsbon i "Lorry": "Tänkte inte på dé...."
HV idag kommer nog att bli en hård nöt att knäcka. Vi kommer (som vanligt, höll jag på att säga..) att få möta ett taggat lag som förlorat de 3 sista och som ju faktiskt riskerar att missa slutspelet.
Har lite onda aningar då läget är lite liknande det som Malmö stod inför när de mötte oss sist. Dom hade väl 5 raka torskar innan utdelningen kom, mot oss, naturligtvis.
Undrar ändå om inte Rodrigues närvaro väger tyngre i detta fall.
Hans mer eller mindre säsongslånga förbannelse verkar ju vara bruten. Karl´n måste ha Haitiblod i ådrorna, voodoon därborta skall man inte underskatta... ;-)
Spelar vi som mot SSK så är chansen mkt stor att vi tar en 3-poängare idag. Detta förutsätter förstås att smålänningarna försöker kliva fram så vi kan kontra på dom med snabba spelvändningar. Gör dom inte det, riskerar det att bli en stök-och-bökmatch, ngt som tyvärr inte brukar gynna oss.
Tills sist vill jag travestera westerlinds paroll:

Högsta fart framåt Brrrryyyyyynääääääääs!!!
Kommentera

Anrell saknar all trovärdighet i mina ögon, och det har inte med den senaste krönikan om Brynäs att göra. En man som utger sig för vara expert på fotboll, schlager, sikta mot stjärnorna, grekisk-romersk brottning, tennis, partiledare, hockey och frimärkssamlingar är förmodligen inte expert på något. Det finns inget, inget i hans Brynäsartikel som inte skrivits hundra gånger redan, men i hans huvud är det som om problemen--ja hela Gävle stad--börjar existera när han kommer dit och försvinner igen så snart han åker därifrån.

Anrell är och förblir fattigmans Mats Olsson.

Lycka till allihop i Jönköping idag! För HV är detta en måste-match, och inga vet väl bättre än vi vad det betyder för krativitet och spelkvalitet. Jag tror vi har en god chans.

Medgångs- och motgångssupporters... Hmm, låt oss se nu; en medgångssupporter hejar på laget när det vinner och pratar skit om det när det förlorar. OK, vi har några sådana. En motgångssupporter är en som hejar på laget också när det går dåligt. Yes, vi har ett gäng sådana också. Men sen har vi en tredje kategori, som inte alla klubbar kan stoltsera med, segerkritikern: "asså jag vill inte dissa laget men OK, så dom vann idag, det var f**n i mig på tiden, 7-1 borta mot Frölunda, vaddå va, det är ju inte lönt, vi ligger ju typ där vi ligger, OK Miettinen hängde typ fyra baljor men missade TVÅ frilägen!!!!! Var f**n scoutade dom fram honom, egentligen...Och varför kastar inte typ GP in flaskor på isen, kolla alla andra lag, deras tränare kastar ju för f***n in backar direkt vid första utvisningen, men vår GP, nä han bara står där, ingen aggressivitet alls...7-1 mot Frölunda--ni är kanske impade men då fattar ni inte hockey..."
Kommentera

HV71-Brynäs IF
Tänkte kolla in läget här på GB:n innan man åker ner till Kinnarpsarena!! Eftersom förbannelsen är bruten så blir det vinst med 3-2 i em! Ha en bra dag!!!
Kommentera

« · 215807