Brynäs IF

728046 inlägg · 7962 ämnen

Hv71-Brynäs [kvartsfinalerna]

« · 846535 · » Till forumet

Sv: Hv71-Brynäs [kvartsfinalerna]
Bissett19: "Täppa till truten?Han tippar ju att Brynäs vinner med 4-3 i matcher."

Ja, jag såg nu att han gjort ett lappkast och tagit sitt förnuft till fånga.
Men det som oroar en mest är väl att ANRELL tippar oss som vinnare i matchserien.
DET bådar ju inte gott... :-)
Kommentera

70 Rodrigues: "Ser du dig själv som en större och trognare supporter än dom som tippar att Brynäs åker ut redan i kvarten?"

Absolut inte.
Hur var det nu du sa: Man läser det man vill läsa...

Jag konstaterade bara att många av de som alltid gnäller över att spelarna ger upp i förtid, nu själva kastar in yxan innan det ens börjat...

"Sen undrar jag hur nyanserad du själv skule vara i egenskap av journalist? Själv så tror jag du skulle få sparken efter din första artikel/krönika."

Förmodligen djävligt onyanserad, iom priot i sportmurvelbranschen som sagt inte verkar ligga på att försöka vara nyanserade.
Så jag hade nog säkerligen fått sparken på direkten.
Därför kanske man kan säga att det hade varit en merit att ha fått sparken ... :-)
Kommentera

Bif_Puttrik: Sett till din tes om att det är två helt olika "säsonger" när man jämför grundserie och slutspel så ökar ju detta inte våra chanser direkt.

Det är inte många spelare som upplevt ett slutspel ännu färre som gått långt i ett.

Men jag hoppas att man i alla fall kan störa HV's march mot semin. Nu handlar det inte att vara mer eller mindre supporter utan om att vara realist. Det skall enormt mycket till för att Brynäs skall kunna vinna 4 av 7 matcher, så enkelt är det. Kan Brynäs vinna en av dem så är i alla fall jag nöjd.
Kommentera

Det är ganska mycket snack om statistik i föregående matcher. Men vafan, Grundserien och slutspelet är nästan som 2 olika säsonger. Många som fokuserar för mycket på statistik :|
Kommentera

Huss: Jo han verkar verkligen hålla på Modo den stackarn..
Kommentera

arnio: Då glömmer du att Nyström är Modoit så det sjunger om det. Opartiskhet är inte hans starka sida. Han var erkänt duktig skribent när NHL var ämnet, när han gav sig på Elitserien så har det mesta gått överstyr.
Kommentera

sylf: LYCKA TILL i kvarten. Hoppas ni slår ut de loja pingstvännerna med dunder och brak.
Kommentera

Huge: "Felet ligger i att Nyström TROR att Mårts och HV anser det vara en lätt match, iom att vi har spelat lite knackigt ett tag.

Näe. Du skrev att dom var puckade i huvet för att HV LÄNGTAR efter att få köra över Brynäs. Det vill väl alla lag.

"Däremot så tror jag att våra killar LÄNGTAR efter att få täppa till truten på Nyström,"

Nyansen Huge, nyansen:-)
Kommentera

Fast det är klart en geting på Färjestads backar är lite konstigt det med.
Kommentera

dg93: Läste lite som Nyström skrivit i expressen om slutspelslagen och det som förundrar mest är att han ger Modo fyra getingar för formen trots att de tagit mindre poäng än Brynäs de senaste 20 matcherna och förlorade de två sista mot Mora. Inget med Brynäs att göra men ändå mystiskt.
Kommentera

dg93: Jag ska till Jönköping och kolla på HV - Brynäs :D ....
Kommentera

Bissett19: Ok, följde inte den matchen. tänkte på hans lårkaka från tidigare.
Kommentera

sniper: Widing är väl inte skadad?Spelade ju i Fredags uppe i Lulä.
Kommentera

Bissett19: Ja Hauttonen var med. Den som saknades av de skadade var Widing
Kommentera

Bissett19: På lördag sluter jag upp i Läkerolen i alla fall hoppas bara att de då har minst 1 vinst i bagaget.
Kommentera

70 Rodrigues: Huge är onyanserad:)
Kommentera

Bissett19: Precis, men det gagnar ju inte Huge, då kan han ju inte gnälla på alla dumma och elaka journalister. Man läser det man vill läsa!
Kommentera

sniper: Låter bra det.Var Hauhttonen med o körde?Isf är vi kanske helt skadefria tills på Tisdag.
Kommentera

Huge: Täppa till truten?Han tippar ju att Brynäs vinner med 4-3 i matcher.
Kommentera

Huge: "För övrigt så känns det bra att många i egenskap av s.k supporter, som vanligt inte tror på sitt lag och tippar att vi ryker och ev kan ta en match mot HV."

Ser du dig själv som en större och trognare supporter än dom som tippar att Brynäs åker ut redan i kvarten?

Sen undrar jag hur nyanserad du själv skule vara i egenskap av journalist? Själv så tror jag du skulle få sparken efter din första artikel/krönika.
Kommentera

sylf: Felet ligger i att Nyström TROR att Mårts och HV anser det vara en lätt match, iom att vi har spelat lite knackigt ett tag.
HV längtar säkert efter att få spela match, men dom vet att det kommer att bli en stentuff historia. Och inte ngn pushover, som Nyström tycks tro, enbart baserat på vår 14-matcherssvit utan ngn 3poängare.
Att vi ändå plockat poäng via ett par 2poängare och oavgjorda, det borster Nyströmstomten helt ifrån.
Däremot så tror jag att våra killar längtar efter att få täppa till truten på Nyström, som våra spelare gjorde med Anrell -99.

Men i slutändan så är ju ändå Nyströms lösnummersäljarsnack positivt för vår egen del. Bättre tändvätska finns ju inte.

För övrigt så känns det bra att många i egenskap av s.k supporter, som vanligt inte tror på sitt lag och tippar att vi ryker och ev kan ta en match mot HV.
Kommentera

70 Rodrigues: Dagens träning
Sjödda körde fullt.
Molin såg pigg ut, hade kontakt med läkaren några ggr under passet.
Danne J var den enda som gjorde armhävningar på isen. Undrar varför :)
Kommentera

arnio: Sjödda ska ju spela på tisdag, så det räknar jag med att han gjorde. Molin vet jag tyvärr inget om, förutom att han fanns med på träningen.
Kommentera

Och Danne J?
Kommentera

70 Rodrigues: Så Molin och Sjödda gick för fullt?
Kommentera

Huge: ""HV längtar efter att köra över stackars Brynäs - som spelat fjorton raka matcher utan en trepoängare."

Vad är det som är så fel i det påståendet? Tror du inte dom längtar efter att få köra över Brynäs, som HAR 14 raka utan 3 poängare?
Kommentera

70 Rodrigues: "Huge: "Nu kan det mkt väl bli så att HV väljer oss, men jag skulle bli förvånad om så blev fallet.
Som sagt: keep on writing, murvlar...... :-)"

Opps, du hade visst fel! Ja, dessa murvlar!!"

Ja, jag blev lite förvånad över att dom valde oss, främst på basis av att dom inte brukar gilla att spela mot vårt styrspel, och alltid haft det tungt uppe i Gävle.
Nu menade ju Mårts att dom lärt sig att trivas i Gävle, så det var väl det som fällde avgörandet. Plus resorna.

När det gäller murvlarna så var det så att murvelanmärkningen gällde Nyström, men även media i allmänhet när det vankas främst slutspel. Det gäller att överdriva och via tvärsäkra uttalanden sälja lösnummer.
Bl.a så här sa Nyström:

""HV längtar efter att köra över stackars Brynäs - som spelat fjorton raka matcher utan en trepoängare."

Låter ungefär som Anrells tvärsäkra uttalanden inför matchserien mot Modo -99.
Mao: inte en realistisk analys, när man vet att matcherna brukar bli betydligt jämnare än vad som på förhand tippas.

Så: keep on writing Nyström och Anrell.
Ni avlöjar oftast bara er okunnighet...
Kommentera

arnio: Det är frivillig träning nu på morgonen. Dom som var på is var dom som tidigre varit/är skadade och sjuka, samt Hulkkonen. Målvakt är J-20:s backup.
Kommentera

Nån som ska på träningen idag? Om så är fallet så kolla hur det är med Hutten och Ove Ove Ove Molin.
Kommentera

Frisco:

Sorry missade Djurgården där
Kommentera

Bissett19: Dom har kraft till en bra match och den tror jag kommer på tisdag, sen är det tack och godnatt!
Kommentera

70 Rodrigues: -15. Bra.
Kommentera

70 Rodrigues: Tippar du 5-1?Nu blir jag allmänt orolig över ditt hälsotillstånd.
Tror Tony har fått i sej för mycket hö därnere?......;)
Kommentera

Bissett19: Så här tippade jag:

1.Färjestads BK
2.Frölunda Indians
3.HV 71
4.Linköpings HC
5.Luleå HF
6.MoDo Hockey
7.Brynäs IF
8.Timrå IK
----------------------
9.Djurgårdens IF
10.Malmö Redhawks
----------------------
11.Skellefteå AIK
12.Mora IK
Kommentera

Bissett19: 5-1 ska det vara, man är ju så van med att dom aldrig vinner nu förtiden, så det gick av bara farten :-)
Kommentera

mattias - 74: Luleå och Djurgårn var väl rätt.

1 poäng för varje helt rätt. -1 poäng för varje fel = -26 poäng för dig.

Själv hade jag -34 på mitt tips.

1. Timrå
2. Brynäs
3. Frölunda
4 Färjestad
5. Linköping
6. HV71
7. Luleå
8. Djurgården
9. Mora
10. Malmö
11. Skellefteå
12 MoDo
Kommentera

mattias - 74: Hur gick det för din tvilling då?

Leksands IF
mattias - 74Läser inläggen hos Brynäs IF
mattias - 74Förstasidan
Kommentera

arnio: dito, 2 rätt dock
1. Färjestad
2. Linköping
3. Timrå
4. Frölunda
5. Modo
6. HV 71
7. Brynäs
8. Luleå
9. DIF
10. SAIK
11. Mora
12. Malmö
Kommentera

mattias - 74: Jag vill inte ens visa mitt tabell-tips. fy fan!..;D

Äntligen Slutspel i matchtipset här på Hs också;P
Kommentera

Frisco:

2 ?? Förklara jag fick ju bara in Luleå
Kommentera

mattias - 74: 2 rätt hade du. Eller för att vara korrekt -26 poäng.
Kommentera

Det här gick inte så bra...

1. Brynäs
2. Färjestad
3. Linköping
4. Hv71
5. Frölunda
6. Modo
7. Timrå
8. Luleå
9. Djurgården
10 Mora
11 Skellefteå
12 Malmö
Kommentera

Dream Team:

Här är min sluttabell och det gick väl inte riktigt som jag tänkt =)

1. Frölunda
2. Timrå
3. Linköping
4. Hv71
5. Färjestad
6. Modo
7. Luleå
8. Brynäs
9. Malmö
10 Djurgården
11 Mora
12 Skellefteå

Jag får det till 1 rätt ( Luleå )
Kommentera

Bissett19: Guldet var i vår hand när Sundlöf blev skadad i match 4. Jag tror till och med att vi ledde i Jönköping och hade dessutom 2-1 i matcher när han skadades.

I match 5 ropade alla vi på plats Lasse Karlssons namn för att stötta honom, Tyvärr så var han miserabel från start till det dystra slutet i sudden.

I serien så hade han varit lika kass och hade ett målsnitt på ca 6 mål på de få (3?) matcher han spelade.
Kommentera

Laban: "Killen som har noll koll..

1. Brynäs reservmålvakt säsongen 1994/95 hette Lars Karlsson."

Är du här o spökar igen?Jo jag vet att Lasse Karlsson var reservkeeper fiaskoåret 94/95.Dock ej Lasse Eriksson som nån annan påstod.

O Lindboms skott var en fladderpuck.PUNKT.
Kommentera

Bissett19: Mycket intressanta kvartsfinaler, dessutom helt väntade val av de som fick välja.

Melin hade inget val, det var en självklarhet: 4-1 i matcher till FBK

Mårts hade heller inget val, även om han påstår det: 4-2 i matcher till HV

Luckner väljer närmaste resan : 4-3 i matcher till Timrå

Karlsson fick nitlotten : 4-3 i matcher till Luleå

Brynäs kan, med lite flyt, knipa en eller 2 hemmamatcher om det visar sig att sista perioden mot LHF var en mindre vändning. Annars blir det 4-0. Nyckelmatchen är den första, som man precis som förra året, är piskade att vinna.
Kommentera

Laban: då kan han inte ha skjutit så speciellt hårt i sin karriär...
Kommentera

Bissett19:

Killen som har noll koll..

1. Brynäs reservmålvakt säsongen 1994/95 hette Lars Karlsson.

2. "Lasse Karlsson som tappade in Johan Lindboms puck" ...

´hmm
Lindbom själv sa att det skotttet var det hårdaste skottet han har skjutit
i sin karriär.Snudd på otagbart om du frågar mig..
Kommentera

Nu ska vi KROSSA Jönköping ; )
Kommentera

Dream Team: Om du skall ha rätt till KS lagena så bör jag också få det eftersom jag hade tippat lika :-))
Kommentera

« · 846535 · »