Brynäs IF

727801 inlägg · 7961 ämnen

Hv71-Brynäs [kvartsfinalerna]

« · 847990 · » Till forumet

Sv: Hv71-Brynäs [kvartsfinalerna]
Teppo: Jo eller hur! Menar du på fullt allvar att du tror att 7000-8000 stockholmare, göteborgare eller haparandebor skulle gå på Brynäs HÅVE!?
Kommentera

Huss: Gävle måste vara Sveriges minst hockeyintressade stad. Tråkigt. Skulle nog vara bättre uppslutning om dom lirade matchen i Stockholm, Göteborg eller vafan som helst.
Kommentera

mattiaskarlgren: Onekligen har man kanske haft denna uppställning på träningen i går och det ger ju vissa hintar om inte annat....
Kommentera

Huss: Svar på tal från Brynäs.
Inte alltför bra tydligen...
Kommentera

Någon som har koll på biljettförsäljningen i nuläget(såg inte så bra ut igår)?
Kommentera

bradberry: eftersom Boork först efter 18 ikväll talar om laget så är det ju en gissning från aftonbladets sida.. eller tror du Boork har talat om för Ab om laget tills ikväll och inte ens ger ut den till Brynäs hemsida? :)
Kommentera

mattiaskarlgren: " ....nu lär den ju inte stämma men den såg minst sagt intressant ut!"

Å varför "lär den inte stämma"?
Kommentera

Laguppställningen i Aftonbladet idag var rätt så intressant, nu lär den ju inte stämma men den såg minst sagt intressant ut!

Kristan / Sperrle

1:a femman:
Sjödin
Nolander
Dackell
Bäckström
Månsson

2:a femman:
Angell
Sundqvist
Hermansson
Hauthonen
Bicek

3:e femman:
Lavins
Johansson
Spets
Hansen
Almtorp

4:e femman:
Hulkkonen
Karlsson
Widing
Lind
Danielsson
Kommentera

Huss: Äh, det brukar vara en plats ledig bredvid mig och därifrån hör garanterat spelarna vad man säger. Särskilt HV spelare brukar vara väldigt lyhörda. =)
Kommentera

Paddan: Tror du inte Ward anar oråd om han kommer med både rullator och käpp? Fast han verkar ju inte så smart å andra sidan.
Kommentera

Huss: Annars kan ju Molin rulla fram med rullatorn till båset och slå Ward med käppen. ;)
Kommentera

mattias - 74: Hur svårt kan det vara? Ge honom en megafon bara..
Kommentera

TIKbiff:

Ok ja då blir det svårt =)
Kommentera

mattias - 74:
Får vara ifrån läktaren då, Molin är väl skadad?
Kommentera

TIKbiff:

Molin brukar ju vara expert och reta gallfeber på motståndarna, iaf i leksand =)

Kanske kan han reta opp Ward ??
Kommentera

70 Rodrigues:
Kul att se att ni är sugen att avgjöra detta på ett sportsligt vis.

Undrar om HV71 funderar på att köra över Bäckis och Månsson
så har ni inga bra spelare kvar ;-)
Kommentera

70 Rodrigues: Har man såna problem med målvakterna och detta täta matchande så skall man kunna vinna en matchserie på 7 matcher.

Det gäller bara att få Ersberg att behöva röra på sig mycket och saken är biff. Givetvis så måste våra målvakter höja signu i slutspelet. Gör de det så får vi en härlig hämd för det missade SM guldet.
Kommentera

Lunkan: Stukat foten? Han kanske gjorde en Waldner!

;-)
Kommentera

Teppo: Han kanske har fått vad han förtjänar efter en pubkväll.
Kommentera

Teppo:

Han är säkert med ikväll. Mårts mörkar =)
Kommentera

mattias - 74: Jämtin är förresten redan borta. Skadad på något sätt som hv 71 vill hemlighetshålla (stukat foten).
Kommentera

Teppo:

Jämtin gör mer nytta än vad folk tror. Alla vil ha en sådan i Laget. Men Åkerman är ju en viktig pjäs precis som Davidsson men jag tror ni kan jävlas med dom, viktigt att ni får vinna första matchen ikväll annars blir det uppförsbacke
Kommentera

mattias - 74: Får vi bort Ersberg så har dom bara 2 junisar att tillgå :-)
Kommentera

mattias - 74: Tar vi bort Davidson och Åkerman så vinner vi det här. Jämtin är bara en medelmåtta.
Kommentera

Bissett19:

varför Ersberg och inte Jämtin eller Davidssom som är viktigare =)
Kommentera

Teppo: Nej du, Kupan är en spelare som man aldrig kommer att längta efter, såvida han inte kamperar ihop med Timonen ;-)
Kommentera

Bissett19: Med Sundqvist och Morin borta så varför inte?
Kommentera

70 Rodrigues: Boork kastar in Junisbacken 100 kg Ellebo i första bytet,som får till uppgift att ramma Ersbergs höft.I Slutspel är ju allt tilllåtet:)
Kommentera

70 Rodrigues: Inte utan att man bröjar längta efter Kupan.
Kommentera

Bissett19: Perfekt, se till att få honom att göra snabba sidledsförflyttningar så får vi ser hur länge han håller. Det har ju varit målvaktsproblem åt andra hållet mellan HV-BIF tidigare (stackars Lasse K)
Kommentera

Bissett19: Då får väl någon "råka" ramla in/på Ersberg då!
Kommentera

70 Rodrigues: Målvaktsproblem i Hv.Kapanen borta från sluspelet,Ersberg har problem med höft o baksida på ett lår.

Länk.
Kommentera

Lunkan: *ASG*
Kommentera

Huge har röstat ;)

Hur gör ni för att avnjuta första kvartsfinalen?

På plats i Läkerol Arena

3 röster (42.9%)

Tittar på kanal 9

2 röster (28.6%)

Lyssnar på Webbradion

0 röster (0%)

Lyssnar på Radiosporten

1 röster (14.3%)

Text-TV

1 röster (14.3%)
Kommentera

70 Rodrigues: Då blir det riktig mittzonsgegga. Inte mig emot.
Kommentera

Huss: Fast det är väl inte så värst mkt osannolikare att Brynäs torskar fyra till än att trenden bryts. Låt oss hoppas att den sviten flyger långt, långt bort ikväll.

Jag känner mig i alla fall grymt laddad!
:-)
Kommentera

Huss: Seger i kväll och inte en jävel tänker på den dåliga avslutningen i serien. Sammanfattningsvis hyffsat viktig match, magkänslan säger det kan gå.
Kommentera

Teppo: "Fan vilken press på Brynäs ikväll! 14 raka i serien utan 3p och 13 raka i slutspel utan seger" Om man vore matematiker och höll på med sannolikhetslära vore det ett utmärkt utgångsläge att bryta den trenden.
Jag menar, hur sannolikt är det att Brynäs förlänger dessa sviter?
HVs första och andra femma är riktigt bra men i övrigt, nja...
Kommentera

Teppo: Tror faktiskt det är HV som kommer att backa hem och köra på kontringar, det har dom gjort förut när dom varit på besök i Gävle!
Kommentera

Fan vilken press på Brynäs ikväll! 14 raka i serien utan 3p och 13 raka i slutspel utan seger. Det krävs något alldeles extra för att vända detta. Tyvärr inget man får några föraningar om genom att se en blyg och rädd Micke Lind bli intervjuad på hemsidan eller att höra om att de inte ens blir fullsatt i arenan.

Synd för en Brynäsvinst kan kanske vända alltihop till ett positivt drag i stället.

Vad hände med Boorkens mördarhockey? Får vi se den ikväll? Varför intervjuar expressen fjanten Ward om hur han ska ta hand om Bäckis och inte Widing hur han ska göra livet riktigt jobbigt för Davidsson?

Fram med mördarblick, äcklig disciplin och tjeckiska blixtkontringar så ska det här gå vägen. Satan!
Kommentera

Lunkan: Optimism och optimism, berättar bara hur jag anser Brynäs ska spela för att överhuvudtaget ha en chans :-) Ska du med upp ikväll?
Kommentera

70 Rodrigues:

mycket snack om fighter och tuffa grabbar just nu, jag kan inte låta bli att hela tiden irritera mig på Jämtin. Han är en nagel i ögat på alla sina motståndare, en riktig "pain in the ass" och är en av få spelare jag verkligen avskyr!

Det komiska är att jag skulle säkert uppskatta honom i ett slutspel om han lirade i Brynäsdressen och det är smärtsamt att inse ;)
Kommentera

70 Rodrigues: Anar jag en försiktig optimism?
Kommentera

70 Rodrigues:
Det var länge sedan "Tigern" spelade...
Kommentera

claesw: Man kan spela fysiskt och ändå vara ett spelande lag, Brynäs har ju alltid haft ett par tre tuffingar i laget.
Kommentera

claesw: Jag tror mer på stenhård defensiv med ett uppställt Brynäs i mittzon.Många tappade puckar av HV i i mittzon o vi kan kontra sönder dem.
Börjar vi byta chanser mot dem,är vi nog rätt kokta.
Kommentera

Bissett19: Det är inte tal om att gå på Wards dumheter, man ska spela hårt och tufft ändå, det måste satsas i tacklingarna och det ska visas tuffhet framför mål, dom måste hjälpa Kristan. Vi kan inte spela ut HV.
Kommentera

70 Rodrigues:
du har ju alltid vurmat för de "tuffa" spelarna, då är väl inte Brynäs nåt för dej?? ; )
Kommentera

Bissett19:
Just det skridskoåkning utav helvete, så åker vi ifrån dem.
Kommentera

70 Rodrigues: Får Ward bort nån av dem på ett matchstraff,så har ju han gjort sitt.Vi har inte råd att tappa nån av dem.
Därför ska vi låta spelet tala istället.
Kommentera

« · 847990 · »