Brynäs IF

728851 inlägg · 7961 ämnen

Hv71-Brynäs [kvartsfinalerna]

« · 851549 · » Till forumet

Sv: Hv71-Brynäs [kvartsfinalerna]
Efter att ha läst komentarer från HÅVÄ-fans lite överallt på "nätet" så måste man bara undra om dom vet att det är hockey som spelas nu?! Maken till puckade påståenden och egna regeltolkningar har jag aldrig varit med om. De ältar fortfarande idag om att de inte förstår hur Brynäs kunde få sparka in pucken i första matchen! Dessutom verkar dom tycka att HV spelar världens roligaste och bästa hockey!

Supportrar kommer alltid att klaga på domare mm. men HV-fansen är ju just nu bara patetiska.

Angående tekningen igår så spelar det väl ingen roll nu om den var riktig eller inte, det blev mål och det är bara att acceptera. Bara hoppas att Brynäs börjar spela from första perioden imorgon!
Kommentera

aphac: "Tuffe och elake Månsson(gjorde ett mål men sög purjo resten av matchen)"

Konstigt uttalande!

Månsson var riktigt bra igår (Bortsett från skotten) liksom han också var i Kvart 1. En som höjer sig i slutspel, definitivt.
Kommentera

Peja: Bicek jobbar hårt och på den punkten är han klart godkänd, men produktionen hade man nog trott skulle vara bättre. Tror också att han inte blir kvar. Hutten däremot har potential, det syns. Passar bra i ett slutspel men jag tycker att han borde ta mkt mer egna initiativ och försöka bli lite mer självisk emellanåt. Kanske har med hans nykomlingsattityd sas, att göra. Lite tillbakadraget i början, innan han lärt känna alla ordentligt.
Kommentera

Peja:

Ja, lägg till dem på listan också så är det väldigt tydligt att Brynäs kan prestera klart bättre. :)
Kommentera

sylf: "Du fattar tydligen ingenting!

1. Tycker du att spelet dom visade upp innan kvartarna började tydde på nåt annat än 4 raka torsk? (fast å andra sidan såg du ju inte matcherna)

2.Tycker du att det spel man visat upp i matcherna hittills pekar på att Brynäs ska kunna slå ut HV, även efter ett underläge 1-2 och sedan 2 raka borta.

Till skillnad från dig så ser vissa helheterna, inte bara fortsätter att kamma sig med osthyveln och tänker att livet går ju vidare ändå."

Det är du som inte fattat ett jota.
Man ÄR faktiskt gamnacke, när man tvärsäkert grinar om att det är kört, innan det ens börjat. Punkt.
Sen spelar det ingen roll hur spelet sett ut tre veckor före kvartsfinalerna.
Du yrar om att du skulle ha ngn sorts helhetsbild klart för dig.
Ingår det inte i din helhetsbild att se sambandet mellan hård träning avsedd att ge verkan lagom till slutspelet och ett knackigt spel under samma träningsperiod?
När din helhetsbild under match sedan sträcker sig från nedsläpp fram till 0-1 och därpå följande helhetsanalyser ("bajskorvar, idioter" osv..), så blir ju dit snack om att du skulle ha helhetsbilden klart för dig, än mer komisk.
Kommentera

De som har presterat sämst sett till vad de kan hittills är väl Bicek och Hauhtonen? De har ju varit osynliga, men är väl tilltänka nyckelspelare...
Kommentera

Bissett19:

... Dessutom var Brynäs klart bättre än HV i andra och tredje perioden igår, trots att flera spelare (Bäckström, Månsson, Lind, Angell, bara för att nämna några) inte alls spelar 100 procent.

HV kan gärna underskatta Brynäs, men det kommer de få äta upp omgående
Kommentera

Laban: Jo tjena.

Brynäs har stått o såsat i de båda första perioderna i em två inledande kvartarna,det är inte vad jag kallar spela på toppen av sin förmåga.

Jag känner lukten av desperation från HVhåll.
Kommentera

Laban:

Intressant att en HV-supporter har sån insikt i Brynäs trupp och kapacitet..
Kommentera

Huss:

BIF spelarna spelar på toppen av sin förmåga för tillfället...
Kommentera

Anemyr: Det som talar för Brynäs är att HV skiter i sitt eget spel och faller ner i BIF:s lååångsamma tempo.

Ang. Persson i dagens GD: nu vänder han kappan igen. Dackell spelar i trans(i h-e heller, han är så där bra när han är normal) Tuffe och elake Månsson(gjorde ett mål men sög purjo resten av matchen) och pånyttfödde Bäckis(bara för han gör mål i 2 matcher).

Alla satans onödiga utvisningar kommer att fälla BIF. Danielsson är inne på två mål bakåt i BP. Tillsammans med DJ,Lavins och slarvmajan Norlander tätt föjd av en taskigt engagerad Angell så ramlar puckarna in i röven.
Kommentera

Laban: Då tycker jag du ska kika på SVTs bilder en gång till då det är Hansen som får klubban på pucken innan hrdina får hem den med hjälp av fot och klubba. regelrätt mål!
Kommentera

micke: ""– Justitiemord och skandal. Hur kan tre domare missa att det är spark, säger en irriterad Michael Sundlöv, sportchef i Brynäs.

Gnälla på domaren istället för att spela 3X20 min?? Jo ja tackar jag;)

Man lärde sig tydligen inget av matchenstarten i tisdags.
Kommentera

Laban: "Hv går på 80% av sin kapacitet"
Brynäs går på 79%...:-)
Kommentera

70 Rodrigues: ""– Justitiemord och skandal. Hur kan tre domare missa att det är spark, säger en irriterad Michael Sundlöv, sportchef i Brynäs"

Gör mål på chanserna istället!"

Skulle gissa att herr mormor var lite ironisk och visade en gnutta humor. En passning till en viss "hockeyexpert" :)
Kommentera

Laban: Ja, du har ju inte direkt imponerat med dina regelkunskaper tidigare så det finns inte mycket att beregära egentligen. Pucken måste vidröra klubban först, det gör det inte i det här fallet. Hrdina gör en klassisk "Janne Larsson" och går in med benet och plockar med sig pucken. Sen att han petar till den med klubban till backen är inte relevant. Men linjedommare i ES håller rätt ojämn nivå så det är sånt som händer. Hansen bör vinna tekningar i egen zon, särskilt i sudden death.

Det som var den mest intressanta bilden från gårdagens var ändå när Mårts zoomades in, efter Brynäs 3-3 puck. Han såg mer än panikslagen ut och undrar om det inte var läge för ett blöjbyte också. Han visar tydligt med sin darriga kaxighet att han har långt ifrån läget under kontroll. Känns bra inför framtiden =)
Kommentera

"– Justitiemord och skandal. Hur kan tre domare missa att det är spark, säger en irriterad Michael Sundlöv, sportchef i Brynäs"

Gör mål på chanserna istället!
Kommentera

Lunkan: *ASG*
Kommentera

Laban: Stefan Petterssons normala kapacitet det är väl att åka omkring i sarghörnen och kråma sig, gnälla på domarn och göra fula saker med klubban. Så visst tycker jag att den kärringen går för fullt.
Kommentera

Teppo:

Hv :s suddenmål är ett regelrätt mål.J Hrdina vinner tekningen
och lyckas precis få klubbban på pucken innan den glider
back till Hjalmarsson.Titta på reprisen på SVT så får du se själv..

1-1 i matcher

BIF har varit det bätter laget över 2 matcher.I Hv är det många som
inte har kommit upp i normal kapacitet tex Stefan Petterson,Mattias Remstam och Jukka Voutilainen.Hv går på 80% av sin kapacitet
och har ändå 1-1 får man vara nöjd med men laget måste höja sig för
att kunna vinna detta mot ett taggat BIF.

Hörs på Lördag..
Kommentera

Laban: Det var det absolut roligaste jag hört.. bara att höra en sådan sak som Mårts säger om matchen efter igår.. " Sett till hela matchen var vi det klart bättre laget " Då undrar man vad killen tänker med tanke på att Brynäs var överlägsna tredje perioden och stora delar av andra. Men Åkerman är ju Hvs PP så man får ej ta utvisningar mot er. Tekningen är inget att säga om. sådant som händer..

Fubar43: Rönnmark var riktigt bra igår och samma i tisdags, han har varit bra.
Kommentera

Bissett19:

Tro mig, det är inte bara här... Jag brukar sitta nära honom i bussen. ;-)
Kommentera

bradberry:

din beskrivning av HV och deras tränare är det roligaste jag läst på länge =D

klockren analys om du frågar mig!
Kommentera

Anemyr: "Sylf, du är ju så ultrapessimistisk"

Det har blivit hans roll här på Hs........:)
Kommentera

sylf: "2.Tycker du att det spel man visat upp i matcherna hittills pekar på att Brynäs ska kunna slå ut HV, även efter ett underläge 1-2 och sedan 2 raka borta."

Jag tar mig friheten att svara på det... JA, det finns inget som talar för att Brynäs inte skulle kunna slå HV alla dar i veckan. HV imponerar inte alls (förutom i PP där de ser ut som ett helt annat lag) men däremot imponerar Brynäs på mig, ser starka ut.

Sylf, du är ju så ultrapessimistisk att en vanli pessimist ser ut som en optimist i jämförelse ;-)
Kommentera

Huge: Du fattar tydligen ingenting!

1. Tycker du att spelet dom visade upp innan kvartarna började tydde på nåt annat än 4 raka torsk? (fast å andra sidan såg du ju inte matcherna)

2.Tycker du att det spel man visat upp i matcherna hittills pekar på att Brynäs ska kunna slå ut HV, även efter ett underläge 1-2 och sedan 2 raka borta.

Till skillnad från dig så ser vissa helheterna, inte bara fortsätter att kamma sig med osthyveln och tänker att livet går ju vidare ändå.
Kommentera

Huge: Matchserien är så gott som vunnen...HV klarar ju bara av att vinna varannan match, vi vann första så det är bara att räkna efter ;)
Kommentera

Teppo: Ja, är det egentligen nån idé att öht spela matchen i morgon?

Först var det enligt gamnackarna 4 raka och sen ajöss som gällde.
Nu skiftar man till plan B: torsk hemma i morrn och det är kört.

Undrar när yxorna man införskaffat för att kasta i sjön, tar slut?
Lagret verkar iaf vara obegränsat...
Kommentera

Mickis: Näe,det finns inte 3 bra domare i landet,inte ens EN! Även Mora rasar idag efter domarinsatsen igår. Idioter hela högen.
Kommentera

Bissett19: Finns det 3 bra domare i sverige? Om man bortser från gävlesonen.
Kommentera

Bissett19: Ja blir det inte vinst imorgon är det nog slut.
Kommentera

Bissett19: Lahti må vara riktigt usel men vi har i alla fall bra statistik med honom de senaste säsongerna.
Kommentera

Teppo: Ett domarbyte tills imorrn är ju aviserat,o jag bävar för att det kan bli Lahti.Hemska tanke.

Har aldrig gillat Rönnmark,han vill ju verkligen synas därute.Droppen blev när jag såg ett avsnitt ur Svenska Fans Matchpuls där han satt o sa att han ansåg sej själv som en av dem tre bästa domarna i Sverige.

Hursomhelst imorrn måste vi vinna,HV har ju två rak hemmamatcher sedan (Måndag,Onsdag).Inte så kul att åka ner till Lilla Jerusalem med 1-2 i matcher då.
Kommentera

sylf:
Hmmm... tre koppar kaffe och fortfarande inte med på noterna.. Jag menade ju självklart att Widings mål var klockrent.. Inte Hjalmarssons.. *gäsp* Äsch.. jag lägger ner.. jag blir bara förvirrad av mig själv... :P
Kommentera

Bissett19: Det kan ju fortfarande vara så att sisådär 3000 pers inte hämtar ut sina biljetter, eller att folket inte vet vilken dag det är, eller att TV sänder, eller att Gävleborna inte är nöjda med produkten. Mycket kan gå snett.
Kommentera

Bissett19: Har du vaknat först nu ang "slutsålt" :-))

"65selander @ Stockholm/Vemdalen Igår kl. 22:53 "
Kommentera

Man kan bara konstatera:
Brynäs vinner på ett regelrätt mål = stor uppståndelse!
HV71 vinner på ett regelvidrigt mål = ingen uppståndelse.

Alla dom stora hockeyexperterna, hallå!

Skönt att Rönnmark dömt klart nu. Otroligt starkt av Brynäs att bara mala på i sista trots oflyt och trots Rönnmarks närmast desperata försök att hjälpa HV att freda sitt mål med Hauhtonens och Hansens utvisningar.
Kommentera

vhcfan: INGA mål som motståndare gör är klockrena,snygga,rättvisa eller på något sätt positiva:-)
Kommentera

Gusten:
Tredje koppen på ingång nu... :D
Jo, det vet jag väl att målet var klockrent - däremot tyckte ju inte majoriteten av icke-bifare det.. :P
Kommentera

vhcfan: Svep en hel termos med kaffe nu, målet var klockrent :)
Kommentera

sylf:
(Obs) Ej ironiskt inlägg..

Okej jag har visst nollkoll, men jag trodde det var bäst av 7 matcher, men som sagt.. Ingen tredje kopp kaffe än..
Nån som har bättre koll får gärna upplysa mig om hur det går till.. :S
Kommentera

Gusten:
Usch vad jag är otydlig... (har inte fått min tredje kopp kaffe än, kan vara därför..) :)

Matchen i L.A - omdiskuterat domslut (mål - inte mål - feldömt?) BIF-"fördel"
Matchen i Kinnarps - omdiskuterad tekning (spark - inte spark - felfelfel?) HV-"fördel"
1-1 i matcher..

Oavsett om domsluten/målen/tekningarna var rätt eller fel så är vi kvitt i "misstag" eller missar eller nåt annat ord som passar in.. *ler*
Kommentera

vhcfan: Spelar ingen roll om vi har 7-1 i misstag, det var vår chans att slå ut mupparna igår.
Kommentera

vhcfan: 1-1 i misstag?
Kommentera

sylf:
vhcfan: "Inte bli sura nu, men ... Skit samma..."

"Den dan jag tycker en sån här förlust,eller vilken förlust som helst,är skit samma så är jag förmodligen död. Hoppas verkligen inte att spelarna tycker så heller."

Jag var visst otydlig eller nåt... Jag menade inte förlusten som sådan, utan tekningen som folk hojtar om.. Och som nån skrev, nu har vi ju 1-1 i misstag, så på lördag blir det pisk för Mårts pojkar.. :P
Kommentera

Laban: Smaka på "HV 71"!!! Hur jävla sexigt känns det???? HV må vara ett bra hockeylag men ngt så jävla ointressant och som engagerar så få. (utanför bibelbältet)

HV känns bara grått, grått, grått.....

.....och jag tycker Pelle Mårts är ett perfekt ansikte utåt för en klubb som HV. Trött, blek och självgod så man spyr....
Kommentera

Laban: "Det är väl allmänt känt att BIF är det tråkigaste laget
i ES,,bara att höra dig runt på olika supporterforum."

Är HV fansen skrikunniga överhuvetaget... Det är ju sånt tryck på ert forum här..

TROLL!
Kommentera

70 Rodrigues: Kan hålla med om att det är för tama avslut, satt långt ner på ena kortsidan. Den sida Brynäs anföll mot i andra perioden. Då var det ju en del frilägen och bra chanser bland annat i 5 mot 3 om jag inte minns fel. Och det var ju bara Almtorp som satte sitt. Avsluten kom typ en 30 cm ovanför isen hela tiden, varken högt eller lågt.

Sen är det ju alltid surt o förlora en match i sudden. Speciellt på tekning, de i egen zon skall ju helst vara minium oavgjorda.
Kommentera

Peja: Ok, ska sägas att jag inte har haft chans att se några repriser än. Men just då såg den billig ut. Däremot var ju interferenceutv. klockrena enligt mig. Samt att Rönnmark är väl en av dem bättre dommarna i ES, intet sagt att han är bra;)
Kommentera

« · 851549 · »