Brynäs IF

727783 inlägg · 7961 ämnen

Hv71-Brynäs [kvartsfinalerna]

« · 856135 · » Till forumet

Sv: Hv71-Brynäs [kvartsfinalerna]
GävleLasse: När matchen är körd på fredag kanske vi får se lite kastade handskar från Angell och Kristan...alltid något.
Kommentera

bradberry: Men Wennerholm är ju bara en tomte som vill sälja tidningar...

Men det ska bli jävligt kul att få läsa allt i morgon...

Jag gissar även att Angell kommer att dela ut en del tacklingar på fredag.. Lika bra att måla en stor måltavla på #77 i blått... ;)
Kommentera

65selander: Måste säga att Boorken i alla fall ser jävligt cool ut där på isen. Inte som psykobäckman med sin vedhuggning med klubban. Fick han matchstraff förresten?
Kommentera

GävleLasse: "Ja det finns ju folk härinne som skulle få det till nåt i den stilen om nu Brynäs vinner på fredag..."

- Ja! Och en del folk "därute" as well. Tänker närmast på Wennerholm med drev....
Kommentera

GävleLasse: I sådana här lägen så ser man den totala skillnaden på budget och klass!
Kommentera

bradberry: "Att när laget spelar dåligt se till att själv hamna i fokus istället..... Kanske ytterligare ett genidrag från vår gode Boorkmeister ;-)"

Ja det finns ju folk härinne som skulle få det till nåt i den stilen om nu Brynäs vinner på fredag...

Personligen så ska Boorken fokusera på spelarnas agerande på isen istället. Massor av misstag och en massa klantiga utvisningar och totalt värdelösa i alla tekningar lägger grunden till torsken.
Kommentera

GävleLasse: Det är inte första matchen Boorken är sur. Har för mig att han fick en tillsägelse i första borta.
Kommentera

65selander: Ja, eller en Mourinho.....

Att när laget spelar dåligt se till att själv hamna i fokus istället..... Kanske ytterligare ett genidrag från vår gode Boorkmeister ;-)
Kommentera

65selander: Han skall ha all skit som skrivs... Så där gör man inte som ledare. Fast jag förstår honom, man KAN inte agera på något annat sätt när laget presterr en sån skithockey. För jag är ganska säker på att frustrationen INTE låg på Rönnmark i första hand...Det var ju svängdörrar i brynäs försvar.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Bäckis helt bortplockad idag, man får hoppas han stannar hemma en säsong till och härdas.
Kommentera

GävleLasse: hahaha. Lär ju inte stå mycket utav spelet i morgon iaf. Allt handlar om Boorken och gruffet. Boorken gjorde en Wikegård
Kommentera

65selander: Jag ville bara som Huge brukar skriva ge lite nyans på det hela... ;)

Nej det är fan inte någon i laget som jag ger godkänt idag....
Kommentera

GävleLasse: Håller inte med. Visst! En lite våghalsig passning MEN! Efter sargen.....till en medspelare..... Anser nog att Dackell får bära hundhuvudet.... Men hävdar också att det var en "incident" bland flera. Fokusfel??? Nu vill jag att Dacke (m.fl.) visar på fredag (och på söndag..;)...) att den här matchen var en tillfällighet.

Gusten: Håller med! Lavins är lite sorglig mellan varven. Förstår inte att man ger sådant stort förtroende plötsligt till en spelare som varit bänkad större delen av säsongen.
Kommentera

GävleLasse: Oavsett pucken han fick Dacke så dra man inte den rätt in i banan. Kunde förlängt den bakåt. Skitsamma det blev kattpiss utav denna match ändå.
Kommentera

GävleLasse: pest eller kolera.
Kommentera

sylf: Han hade ju Hulkkonen som sjundeback... Sämre än Lavins lär han inte vara...Inte sett till dagsformen i alla fall.
Kommentera

GävleLasse: Vem skulle han ha satt in istället då? Ingen har ju nåt rätt!
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Nu är man lugn igen, kommer att bli tufft på Fredag. Hoppas vi kan ett snabbt mål så att vi får in positiv energi i laget.
Kommentera

Gusten: Att inte Lavins bänkades efter första är konstigt, han hade ju inte ett rätt.
Kommentera

Peja: Slemmiga Åsa-Nissar som inte kan säga R.
Kommentera

bradberry: Ja, visst tog spelarna onödiga utvisningar, men domaren tog ju för fan utvisning varje gång hemmapubliken skrek!
Kommentera

bradberry: Lavins förstaperiod gick inte av för hackor heller, snacka om att vakna på fel sida. Sen speglar tekningarna i andra perioden inställningen ganska bra...25-6. Jag tror fan att jag hade haft en bättre procent mot Hrdina!
Kommentera

bradberry: Jag vet inte om man enkom skall lasta Dackell för 1-0 målet. Det är ju en jävligt schysst passning han får av "spelgeniet" Bäckström...

Han borde fan bjuda hela familjen Dackell på en tvåveckorskryssning i Karibien för det passet...
Kommentera

Huge: Du såg väl bara matchen under sändingsuppehållet antar jag...Annars får du nog hasta ner till Blic en sväng i morgon...
Kommentera

Dackell sätter nivån i första perioden. När en sån stöttepelare först slår en helt galen passning i famnen på motståndare till 0-1, för att några byten senare dela ut en oförklarlig slashing i axelhöjd, så bara understryker det att fokuseringen var aningen snedvriden idag. Att sen Boork fick lämna båset (för att sabotera Kanal 9-sändningen från Kinnarps innandömen??..:)...) bekräftar bara saken.....

För att inte tala om drösen onödiga utvisningar.....
Kommentera

sylf: "Vilken planet har du varit på?"

Hedeviken
Kommentera

Huge: Flyt och tur förtjänar man. Har du sett ett enda backskott från Brynäs det senaste decenniet? Rönnmark avgör ju indirekt matchen idag med sin ojämna nivå. Visst kan vi vinna på fredag,även om det inte är särskilt troligt. Men matchserien är över. Vårt bortaspel suger galla.
Kommentera

Huge: Under vilken del av matchen var vi med, i omklädningsrummet eller?
Tänk att det alltid är tillfälligheter som avgör när Brynäs förlorar. Dom hade ju inte ett rätt idag, vi blev utskåpade. Skärp dig nu!
Kommentera

Huge: "det ser ändå bra ut inför fredagen"

?
Kommentera

rafalski: Ja, nu börjar det likna slutspel igen. Synd att Rönnmark är så ojämn, och det är ju först tacklingen på Molin och sen jättefilmningen när Hansen åker för hakning som egentligen är upprinnelsen till allting.
Kan förstå att Boork tappar fattningen men han borde kanske ha varit lite kallare i det läget. Skit samma, det ser ändå bra ut inför fredagen. Vi var med även idag och det är mkt tillfälligheter som gör att initiativet tippar över till HV. 2-1 var som vanligt ett flytmål där pucken studsar via 2 spelare innan den går i mål över axeln på Kristan.
Sen drar vi på oss ett par onödiga utvisningar och då tar dom över matchen.
Bra av Rönnmark dock att bara ta GM för alla slagsmål och nu är ju alla med igen på fredag.
Vi ska iaf ge dom en rejäl match och få till en avgörande i Jönköping.
Kommentera

Macahan: Vad ska han säga?
Kommentera

Macahan: "Skitmatchen för i år är härmed gjord."

Vilken planet har du varit på?
Kommentera

sylf: Lugn jag skall hetsa dig under matchen på fredag så att du gör en "Boorken"
Kommentera

kacken: Så lite? Inte ett ben helt i kroppen vore ok för mig. Då kan jag skratta hela vägen hem till Stockholm sen.
Kommentera

Nu kan det iaf inte bli sämre till nästa match!
Skitmatchen för i år är härmed gjord. Vi gör som Ove sa, vinner hemma, sen åker vi ner och vinner igen.
Kommentera

sylf: Kan vi inte vinna vill jag se en avslagen arm på Jämtin, gärna tandlös käft också!!!
Kommentera

mattias - 74: Jag har sagt sedan vi torskade förra matchen på ett kärringspel att tåget gått. Det står jag fast vid, chansen låg i att vinna 4:an där nere.
Kommentera

sylf: Hade gärna sett 10 avstängningar i båda lagen. Alla radikala förändringar applåderar jag
Kommentera

sylf:

Jag anar en lite tendens till bitterhet i ditt inlägg. Detta vänder ni ! Hakorna opp =)
Kommentera

sylf: Stämmer bara "Game på alla inblandade om nu inte någon kontrollant anmäler Jämtin. Pappa Mårts hämtar pojken.
Kommentera

Gusten: Som det ser ut så är det bara Game misconduct, det betyder att alla spelar nästa match....Inte för att det gör nån skillnad för Brynäs del, dom kan lika gärna ställa upp med F-99 laget.
Kommentera

sylf: Brynäsarna låter Ward pissa på dom sista bytet. Var Widing på toa?
Kommentera

65selander: Hoppas det här retar upp Gävlepubliken tills på Fredag,Boorken berättade ju att Jönköpingsmupparna bakom Brynäsbäset bar sej jävligt illa åt.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Äntligen lite stake.
Kommentera

Bissett19: Det ska bli kul att åka upp på fredag. Jag vill se blod!! matchserien är redan över.
Kommentera

sylf: Jämtin visar sin hårdhet och hoppar på sperrle mellan båsena. Puta
Kommentera

70 Rodrigues: Haha Mårts bar bort Jämtin??? Det hade jag viljat se :)
Kommentera

Gusten: Jämtin försökte gå loss på Sperrle i båset.
Kommentera

70 Rodrigues: Lik!!

Hoppas den där jävla äckel-flygis kommer krypande hem och vill ha jobb igen.Så Jabba the hut Eriksson kan be honom fara åt helvete!
Kommentera

Gusten: Ja då står han i alla fall vid klacken.
Kommentera

« · 856135 · »