Brynäs IF

727980 inlägg · 7962 ämnen

Hv71-Brynäs [kvartsfinalerna]

« · 858363 · » Till forumet

Sv: Hv71-Brynäs [kvartsfinalerna]
Fan ja fick ingen biljett...
Kommentera

HF: *ASG*
Kommentera

HF: Puckade HS som rensar bort www på länkarna Se länk om det funkar i stället.
Kommentera

Kände mig lite kreativ så här på lördagsmorgonen. Kolla in www.loftgangen.se =)
Kommentera

Bissett19: Hoppas mer på sånt där imorron!
Kommentera

Bissett19: Hahaha, man kan nästan tro att de manipulerat gristrynet ;-) Nästan så det är värt att lägga en tia på Aftonbladet för att ha att rama in =)

Ni som funderar på att hänga med BT till jönköping lär skynda er att anmäla er. Platserna tar slut i rasande fart.
Kommentera

Bissett19: Ja där ligger den lille kultingen och tittar förskräckt efter nåd från Rönnmark.

Sjödda ser lite upprörd ut hehe, jag tycker bilden känns ganska signifikativ för hur det kommer att sluta.

Huge brukar köra sitt "Morivation slår klass" och den här gången är jag villig att hålla med.

Tyvärr så gör Brynäs som de gjort massor av gånger den här säsongen, dominerar en match totalt för att sedan klanta till det och bjuda in motståndarna i matchen. Hur bra psykologist övertag hade vi inte haft om vi fortsatt på inslagen linje. Kanske hade Sperrle fått hålla sin första nolla, kanske hade vi kunna stänka in ett par kassar till.

Skön vinst i alla fall...
Kommentera

Huss: Oink Oink
Kommentera

65selander: Piggnat till än?
Kolla Aftonbladets "nidbild" av Jämtin, borde inte underrubriken vara "skrik som en gris"
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Ingvar putte karlsson sa efter matchen igår att rönnmark var riktigt bra. Han var totalt kass åt båda hållen.. Får hoppas att vi kan ta hv borta nu. Stå upp för vårat kära brynäs. Nu blir det fem mil hem i bilen. Hörs senare. Puss
Kommentera

Tror Bäckis utvecklas mer av att sticka till NHL i höst än att nöta ännu en säsong i Elitserien.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
NI som trodde på 4-0 till HV kan börja diska...
Kommentera

Peja: Kanske det, men har det sett ut så hela slutspelet??
Kommentera

Mickis: Kanske lite svårt för Angell att glänsa offensivt när Brynäs spelar 55 min i egen zon.
Kommentera

Mickis: Tur att det är defensiva backar vi saknat då...
Kommentera

arnio: Ja som defensiv back, inte som offensiv.
Kommentera

Mickis: Angell räcker verkligen till i slutspelet mickis.
Kommentera

arnio: Tveksamt, bra back i serien, räcker inte till i slutspelet.
Kommentera

90Steen_: ja fan nu tar vi dom !!!

Vi har en oplockad gås med HV som ska plockas på Söndag.
Släpp offensiven lös så lirar vi trosorna av töserna i HV71.
Kommentera

kan bara säga FAN VAD HÄRLIGT! Nu ska vi tammefan knäppa de jävlarna nere i Jönköping på Söndag! Vill inte ha Rönnmark som domare iaf, jävla jönköpingsbo! BRYNÄS I MITT HJÄRTA!
Kommentera

GävleLasse: Angell gör det verkligen bra i slutspelet tycker jag. Saknar dock några rökare i krysset i pp, men det kommer nog på Söndag.
Kommentera

arnio: Det kan ju bero på att han kan ha fått en del instruktioner av Boork att inte vara f ö r offensiv. Just med tanke på att HV vänder spelet så ruskigt snabbt så är det i alla fall något jag skulle säga till Angell om jag var Boork.
Kommentera

Mickis: Det lustiga med Angel är att defensiven är bättre i slutspelet men att offensiven var bättre i serien. Som han spelar nu så är han en mycket stabil back, härligt att vi får behålla honom.
Kommentera

Angell har verkligen svårt med slutspelstempot. Han funkar bra bakåt, men levererar skit framåt. Känns som om Bäckis kör 1 år till i Brynäs.
Kommentera

lillovechkin: ooops sorry det var ju Teppo ju...Fan ja drar till Jkpn på söndag om jag får tag på en biljett
Kommentera

arnio: Jag har inte skrivit det där serru;P
Kan också meddela att supporterklubben som är på G här uppe är NÄSTAN bildad;D. haha. ska fixa en hemsida samt ha lite möten nu framöver. jag meddelar..
Kommentera

lillovechkin: "Med dagens form är han ingen större förlust"

Skojar du eller? Hur skulle denna kvartsfinalserie ha gått utan Bäckis? 0-4?
Kommentera

rafalski: Då hoppas jag på att din magkänsla känner rätt!;)
Tror du inte att du är på väg att bli magsjuk lr nått liknande då?;)
Kommentera

Teppo: Angell spelade hela 26 minuter och 20 sekunder ikväll. -Imponerande.
Kommentera

Teppo: Oavsett form kommer Bäckis vara en förlust både sportsligt och ekonomiskt. Men jag har en magkänsla att han stannar en säsong till.
Kommentera

lillovechkin: Med dagens form är han ingen större förlust. Fast det vore ju riktigt skoj om han stannade, inte minst för sponsorintresset. Undrar om han ens är aktuell för VM som han spelar nu?
Kommentera

rafalski: Hoppas kan man ju. men,jag tror han sticker!
Kommentera

Fan vad jag känner mig nöjd, Brynäs överraskar positivt gång på gång.
Kommentera

Peja: Hittade nu bara därför.
Kommentera

Vart kan man se spelarnas istid? Hittar ej på hockeyligans hemsida
Kommentera

Sperrle (-:
Kommentera

Huss: Dackell skulle lätt ta en plats i Caps och jag tror faktiskt Bäckis stannar kvar även nästa säsong.
Kommentera

Sån fruktansvärt skön seger, jag hade inga större förhoppningar innan matchen men moralen är otroligt hög i laget. Kvällens höjdare är Gustafssons nedtagning med fejset innan 2-0 målet, hockeygodis, mmm...
Kommentera

rafalski: Precis som i hemmasegern innan dess. Han har nog aldrig varit bättre. Caps kanske vill ha honom istället för Bäckis....
Kommentera

Huss: Dacke banans gigant, betyget dras ner en aning pga sjabblet vid 3-1 målet, men han reparerade med råge i tredje.
Kommentera

GävleLasse: ja, nog har han underliga kostvanor alltid...
Fast Rönnmark var inte så dålig, faktiskt riktig duglig (trots straffmiss och ca 10 HV utvisningar som var oerhört tydliga genom Brynäscyklopet :-)
Kommentera

wap.hockeysnack.com
GävleLasse, nu tror jag vi har en jättechans att knäppa HV på söndag .
Kommentera

Peja: Äh den där Gustafsson... är det inte semlor eller mosbrickor han tuggar på så är det puck han gnager på.

Jag tycker Rönnmark gjorde en del konstiga domslut. Han visar inkonsekvens när han inte blåser av direkt när HV spelaren låg och ojjade sig i vår zon när vi hade en vass kontring. Sen avblåsning där, dåligt.

Sen är straffsituationen ren stöld.

Han släppte en jävla massa holdig the stick hela matchen tycker jag...

han får en 2:a av mig...

...på en 1-3000 skala ;)
Kommentera

Peja: Ja, Petter Rönnqvist på TV9 tyckte det var en solklar straff. Gustafsson blev ifrånåkt, hakade, ifrånåkt igen, slutade åka skridskor och bara hakade.
När det gäller 2-0 målet så hade han nog gjort det om Gustafsson hade riskerat 1. Ytterligare skador/förvärra skadan 2. Slutat spela och lagt sig ner. Ingetdera av kriterierna var uppfyllda.
Kommentera

GävleLasse: Jo, tyckte jag såg någon med skygglappar och cyklop... Skämt åsido, alla hemmapubliker är väl enögda, men ingen kan ändå påstå att det hade någon effekt på Rönnmark.

Tycker hur som helst att Rönnmark gjorde en bra match, det enda stora felet han gjorde var att inte ta straff på Biceks friläge, men å andra sidan kanske han borde ha blåst av spelet när Gustafsson fick pucken rätt i käften innan 2-0-målet var det väl.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Huge, släpp Sylf och leverera en matchanalys;-)
Kommentera

lillovechkin: Inte bara kämpa, spela också. Mittzonsgegga är HVs melodi. Öppna ytor, ja då har Kossorna inte en chans!
Kommentera

Peja: Rätt kul skrivet i DN om Boorken och publiken...

Saxat ur DN:
"Han fick bort fokus från att hans spelare i onsdagens match gjorde sin sämsta insats i kvartsfinalserien, han såg till att publiken i hemmaarenan på fredagskvällen lät högre än vanligt och dessutom var totalt enögd och framför allt lyckades han skapa ny energi hos sina spelare."

Vi var väl inte enögda *ASG*

Själv hade jag både skygglappar och cyklop på mig.
Kommentera

Kul med seger igen. Dessvärre är det en helt annan sak att vinna i Jönköping än att göra det i Gävle. Men än lever matchserien fortfarande...

Bra match av Dackell. Amatörmisstag innan deras 3-1-mål, men han gick ändå plus.

Sperrle går in och spikar igen. Perfekt.

Johansson timade in en onödig utvisning med 2 min kvar. Han slutar aldrig att förvåna mig, då i negativ bemärkelse.
Kommentera

Upptäckte en sak idag. HV är ju inge bra! Det trodde jag faktiskt dom var. Så fel man kan ha. Bra för Brynäs!
Kommentera

« · 858363 · »