Brynäs IF

727680 inlägg · 7962 ämnen

Hv71-Brynäs [kvartsfinalerna]

« · 859082 · » Till forumet

Sv: Hv71-Brynäs [kvartsfinalerna]
Bissett19: Så sant.
1:a femman känns väldigt vass. Händer nått farligt nästan varje gång dom är inne. Klacken gör ett j*vligt bra jobb också!
Kommentera

Ahlbom: Japp!
Kommentera

Gusten: Fy fan vad kass Rönnmark är,han har verkligen bestämt att HV ska vinna det här.

Fy fan.
Kommentera

MadDog: Radion funkar igen
Kommentera

Så jävla dåligt, under båda PP har vi dragit på oss en utvisning. Våga vägra PP eller?
Kommentera

Ahlbom: Funkar inte för mig heller.
Kommentera

arnio: nån mer än jag som inte får igång Webb radion?
Kommentera

oj vad nervöst...kom igen Sperrle..
Kommentera

rackham: Sååååååååååååå djävla nervös nu. Kan detta verkligen gå vägen?
Kommentera

Go, Brynas, GO!

Ankan - doing NYC
Kommentera

Lycka till nu Brynäs!
Kommentera

Falken: Intressant. Hoppas verkligen att han stannar
Ovechkin har sagt att han vill att Bäckis ska komma över efter den här säsongen. Kan inte Ovechkin komma hit då ist? ;)
Kommentera

Krossa HV71 !!!
Kommentera

Nån som har lust att skriva upp laget tills ikväll efter 16 när dom släpper de så man kan kolla det genom wapen.. drar ju vid 15 tilkl jkpg :D
Kommentera

Falken: okej tack då vet jag.

jag tycker de är bäst om han stannar för hans egen skull! för han har inte kommit upp i samma "klass" som i slutet av förra och början av denna säsong! men dom kan ju signa honom och låna ut honom till brynäs nästa säsong de är ju en lösning..
Kommentera

Falken: Det vore viktigt med Bäckis en säsong till!
Kommentera

Bäckström kan fortsätta i Brynäs en säsong till. Enligt hans agent är det 60-40 att han stannar kvar även nästa säsong.
Kommentera

88Lindkvist: 17:15.
Kommentera

Börjar matchen 17.15 idag? eller börjar den 15.00?
Kommentera

mattiaskarlgren: Ett bra omen; Davidsson pratar om revansch och då brukar det gå på skit för dem. Lycka till !
Kommentera

70 Rodrigues: Jag tror mer på denna uppställning..

Målvakter: Sperrle(Lindbäck)

1:a Sjödin-Nolander Dackell-Bäckström-Månsson

2:a Hulkkonen-Johansson Widing-Lind-Danielsson

3:e Angell-Sundqvist Molin-Hauthonen-Alcen/Karlsson

4:e Kedjan Almtorp-Hansen-Hermansson

Extra back: Lavins

Extra forward: Karlsson/Alcen

Första och Andra kedjan tror jag han håller intakt, sedan svårt att svara på dom två övriga men jag tror inte han ändrar nått i fjärde, däremot så tror jag han spelar Karlsson före Alcén i tredje formationen..
Kommentera

Anemyr: Förstår vad du menar, jag menar just det att han sa att han stannar i Brynäs till 95%.. Visst får han ett riktigt fint NHL kontrakt som ja tror att han ej kommer få så visst sticker han..
Kommentera

Bissett19: Så här vill jag se laget ikväll:

Målvakter: Sperrle(Lindbäck)

1:a Sjödin-Nolander Dackell-Bäckström-Månsson

2:a Angell-Sundqvist Hermansson-Lind-Danielsson

3:e Hulkkonen-Johansson Molin-Hauthonen-Widing

4:e Kedjan Almtorp-Hansen-Alcen

Extra back: Lavins

Extra forward: Karlsson
Kommentera

65selander: Ha en trevlig tur söder ut o se till att inte bli allt för djup med din bibelstudie!! :D
Kommentera

Då är man påklädd i söndagskläderna och beger sig iväg på Bibelstudie i Kinnarp. sista resan för säsongern eller inte så skall laget hyllas för sin insats i slutspelet.
Kommentera

lillovechkin: Kristan eller Sperrle det vat man aldrig före match. Flopp eller flipp? Flipp eller flopp? Båda kan vara kanon ena dan och mänskliga nästa men Boork vet bäst.
Kommentera

Bissett19: Jag tycker Kristan har varut enormt bra.
Sperrle var också bra. såå. jag är kluven. Boorken tycks ju inte ha tappat sin fingertoppskänsla (trots "olyckan" ). ;). Så. jag litar på Koork
Kommentera

65selander: "Har du anmält dig till resan ännu, din hemtama Stockholmare"

Stockholmare kan du va själv! ;-) Nej, jag har tyvärr inte möjlighet att åka med. Frågan är om jag skulle klara av att stå ut med den där hallen och den där publiken en gång till. Jag glömmer aldrig när vi stod på ståplats i finalen i Rosenlundshallen -95. Brynäs hade chans att avgöra, Micke Sundlöv går sönder och ligger och vrider sig på isen av smärta. Då skanderar hemmapubliken "Bär ut liket!". Jag kokar bara jag tänker på det där och mentaliteten där nere är densamma idag. Tvi!
Kommentera

Anemyr: Kristan är ju skada o hemma i Gävle så räkna med Sperrle i buren imorrn.
Han måste göra sitt livs match imorrn om vi ska lyckas.
Kommentera

Jag tycker Sperrle borde får stå imorrn, även om Kristan är spelklar.

Sperrle har en seger i ryggen, det har inte Kristan därför borde han få fortsätta. Dagsformen avgör.
Kommentera

Anemyr: Helt klart det snyggaste målet i slutspelet so far.PUNKT.
Kommentera

Anemyr: Riktigt snygga mål. De har rullat på DVD-boxen under dagen. Får hoppas på minst lika snygga imorgon.

Har du anmält dig till resan ännu, din hemtama Stockholmare
Kommentera

Oj, jag skriver visst kors o tvärs mellan ämnena såg jag, sorry.

Jag var tvungen att kolla matchbilderna igen, halelulja vilket hockeygodis Dacke bjuder på. Drop-pass till Månsson - pang! Och sen när han fintar skott och drar med sig två (!) HV-backar ner bakom förlängda mållinjen och serverar Bäckis ett öppet mål. Satan vad läckert! Undrar om Bengt-Åke såg detta?

Visserligenger han bort pucken till 1-3 men so what? lite svinn får man räkna med.
Kommentera

Anemyr: Klart han drar om han får ett erbjudande,vad ska han säga till fansen?Money talks.

Vore kanon om han stannar,det är en bra spelare som fortfarande är under utveckling.
Sen att han är supertrevlig är ju inget som ligger honom i fatet direkt,fick förmånen att träffa honom med ett par andra HS:are under Sca-Cupen,betyget är: Supertrevlig killa.
Kommentera

mattiaskarlgren: "Angell stannar till 95%, snackade en liten stund med honom igår. Han var väldigt sugen på NHL men trodde att det skulle bli brynäs"

Jag får inte riktigt ihop det där. Hur kan det vara 95% chans att han stannar om han är väldigt sugen på NHL. Vi har väl sett sämre spelare än Nick försvinna över atlanten? I Juni/Juli har man ju sett en och annan dussinlirare försvinna så jag kan inte alls räkna kallt med att han blir kvar. Hoppas gör jag ju självklart, han blir mer och mer pucksäker och sånt är mycket värdefult speciellt i PP.
Kommentera

Frågetecken för Bicek o Kristan imorrn.

Ingen av dem åkte ned med bussen till JKPG idag.

Kommentera

65selander: Snackade även lite med Widing, han håller på att förhandla fram nytt kontrakt! viktigt!
Kommentera

65selander: k, men är det troligt?
Kommentera

Mickis: Han får lämna Brynäs om han får kontrakt med NHL
Kommentera

mattiaskarlgren: Han har ju redan skrivt kontrakt för nästa år.
Kommentera

Angell stannar till 95%, snackade en liten stund med honom igår. Han var väldigt sugen på NHL men trodde att det skulle bli brynäs
Kommentera

Dagens citat:

- Nu är det ett helt annorlunda läge. Jag längtar redan att åka dit ner. Jag hoppas dom slänger ned några Ahlgrens bilar, färska!

(Leif Boork om att spela en sjunde match och träffa HV-fansen bakom Brynäs bås i Kinnarps Arena på söndag)
Kommentera

Vilken jävla skön seger igår, stämningen var på topp i arenan ölen god i restaurangen kan inte bli så mycket bättre. Nu tar vi HV på söndag!
Kommentera

HF: Alltid bra med lite tändvätska.
Vad var det Mårts sa på Hovet när man valde Brynäs:

"Vi trivs bra i Gävle"
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Fick precis tag på fyra biljetter tills imorgon så nu blir det fjärde matchen live imorgon mellan bif och håvä. Har drygt 22 mil kvar hem. 65selander: såg dig igår men det var för trångt för att komma fram. Ska du ner imorgon?
Kommentera

sylf: Nog för att jag blev glad i hatten efter matchen men inte f-n var jag ner på isen -)
Kommentera

65selander: Tycker mig se en Brynäströja med #65 på bakom Nasse:-))
Kommentera

Huss: Klockren bild. Ber samtidigt ursäkt till er alla för mina svammel inlägg i natt. :-)

unsdrar vem som ligger bakom och trycker på "Lill nasse"? :-)
Kommentera

Ni som sitter och hoppas på Bäckis nästa säsong kan sluta med det. Han drar!!

Matchen igår var en riktig,enorm,kämpaseger. Inte en tröja var torr efter matchen (förutom DJ´s) Fantastisk stämmning på läktarna och precis som ett slutspel ska vara. Ny match i morgon och det känns faktiskt som om Brynäs har en chans att vinna där nere. All press ligger på HV och kan vi få en bra start så vette fan. Får HV däremot 1-0 och 2-0 är det nog godnatt. Spännande blir det hur som helst och även om HV(hemska tanke) vinner så känns det ändå som om vi gjort vad vi kan, pressat serietvåan till en 7:e och avgörande kunde man knappt drömma om innan slutspelet började.

KÄMPA BRYNÄS!!
Kommentera

Saxat från Arbetarbladet:

" - Hemmaplan talar för oss nu.

(Mårts ser fördelar) "

Nån som minns ett klassiskt citat från -99?

"I Kempehallen är vi oslagbara", har jag för mig nån sa.
Kommentera

« · 859082 · »