Brynäs IF

727644 inlägg · 7962 ämnen

Hv71-Brynäs [kvartsfinalerna]

« · 859429 · » Till forumet

Sv: Hv71-Brynäs [kvartsfinalerna]
Laban:
Rätt analys.

Ni hade otäckt skickligt passningspel framförallt.
Kommentera

Bissett19
Ja, stor sorg nu...,

Trodde faktiskt på oss när 2-2 kom...

Det hade varit SÅ skönt, medias älsklingar (t ex sportradion) fick nu vinna iallfall...det påminde om 1999 när MoDo hade motsvarande roll hos media och vi slog ur underläge..FAN att det inte hände igen...

Mycket bra jobb Brynäs!
Kommentera

Peja: Jag vet inte om det var så mycket indianare över Hulkens målpass. Han stred med 2 spelare bakom mål och lyckas slänga upp pucken till ett läge där det SKA finnas en brynässpelare som tar hand om den. Största grodan gjorde således spelaren som inte fanns på sin plats för att ta emot pucken.
Kommentera

Jag bugar och bockar det ödmjukaste åt BIF kämpaanda
i denna Kvartfinalserie.BIF skall ha fett cred att de
fixade fram 7 matcher i denna knallhårda serie.
Snacka om att spela efter sina resurser och tro på
sin spelide.Sen har man Boork som är en riktigt duktig
matchcoach som får allas sina spelare att kämpa för varandra.

Men trots allt så går Hv rättvist vidare då man är det starkare
laget över sju matcher.Hv har fler kedjor som kan producera
medan BIF förlitar sig på Bäckström-Dackell-Månsson i stor
uysträckning.

Ännu en gång tack för en god kamp,,BIF gjorde det jävligt
svårt för Hv med sitt kompakta spel.

Lycka till i framtiden.
Kommentera

Bäckis_19: Hehe, J20-spelarna går nog före J18-spelarna :) Det är väl Alcén och Gynge som är de som har störst möjligheter att slå sig in i laget nästa säsong tror jag.

Huge: Självklart spelade Brynäs för att vinna, MEN jag tycker att man var lite för fega. HV spelade betydligt mer för att vinna, det tycker jag det faktum att de alltid återtog ledningen bevisade. Så fort Brynäs kvitterade backade man hem och satsade på kontringar. Kolla hur det var när HV ledde med 2-1, då satsade Brynäs lite framåt och vips kom 2-2.
Kommentera

Bissett19: "Hv spelade för att vinna,Brynäs spelade för att inte förlora.
Så har känslan varit hela året tycker jag."

Ähh, hamstern svamlar som vanligt.
Han är nog mest sur över att vi inte blev det lätta offer han trodde vi skulle bli.
Att spela efter resurserna med det material man har, är inte detsamma som att spela för att inte förlora.
I Mårts drömvärld så hade det säkert varit skitkul ifall vi hade anfallit huvudlöst i försöken att vinna.
Nu har vi istället spelat smart och taktiskt och försökt vinna. Kan man inte se den skillnaden och istället ge motståndaren en eloge för god kamp (vilket jag aldrig hörde Mårts göra), så känns hans ord som komna från en lite dålig vinnare.
Kommentera

Peja: mhmmm...håller med ,men va fan finns det inga bra spelare srån j-18 då tex kim sunna?
Kommentera

Det sämsta som kan hända nu är att Brynäs-ledningen är f ö r nöjd med säsongen och intar den där vid det här laget alltför bekanta fissatsningen under våren och sommaren...
Kommentera

Huge: Självklart har HV ett dyrare lag och det är därför som de har TRE producerande kedjor. Brynäs har bara EN. Det är självklart tänkt att Brynäs ska ha minst två, men killar som Lind och Molin har sett sina bästa år som hockeyspelare. Visst gör de ett gediget jobb men de är för dåliga för att spela powerplay mm.
Kommentera

Huge: Visst behövs det hockeyarbetare som man inte kan vänta sig massa trolleritricks av. Men man måste kunna lita på dem. Det kan man faktiskt begära.

Nu skall man dock inte vara för neagtiv. Att bjuda serietvåan på kamp inpå målsnöret i ett slutspel. Så kändes det inte för att par säsonger sedan. Brynäs är trots allt på rätt väg.
Kommentera

brynasaren: Jag tycker som du att backarna i Brynäs har gjort en bra säsong. Det är bara otur att vi inte går vidare, men HV hade turen idag. Vi tackar Brynäs för en fantastisk säsong och laddar om för en ny.
Kommentera

Peja: I princip en rätt bra analys, men alla lag har faktiskt hockeyarbetare, även HV.
Skillnaden just nu är bara att deras ekonomi möjliggör inköp av i stort sett landslagsspelare även på dessa hockeyarbetarplatser, för att inte tala om övriga platser.
Så du slår ju bara in öppna dörrar, vilket inte känns speciellt intressant.
Kommentera

hajen5: HV spelade sig till många mål, men fick även cirka ett mål gratis i varje match. Och det är ju uddsmålssegrar/förluster som det har handlat om i matchserien. Bara att kolla idag, utan Hulkens indianare hade lagen gjort lika många mål, även om det är ett ytterst hypotetiskt resonemang.
Kommentera

Peja: Exakt. Hur många mål SPELADE si HV till själva i dessa sju matcher. Tycker att Brynäs anfallsspel är myclet mer konstruktivt. Det brister i avsluten dock.
Kommentera

Peja: Samtliga de tre du räknar upp kan jag gärna vara utan nästa säsong. Trodde faktiskt på hulken men summa summarum en stor besvikelse.
Kommentera

brynasaren: OK, då tycker du inte som jag. De gav t.ex inte Brynäs ett enda läge idag. Brynäs fick SPELA sig fram till målchanser, man fick inget GRATIS som HV fick.
Kommentera

Peja: Jag tycker faktsikt att HVs backar många gårnger givit oss bra lägen. Vi har bra inte kunnat förvalta dem i mål.
Kommentera

hajen5: Brynäs har några backar (Hulken, DJ, Lavins) som helt enkelt är för dåliga. De är opålitliga även om DJ var bra framåt idag.

Dackell har också slarvat under kvartsfinalserien men har ändå gått med plus eftersom han har varit suverän framåt.
Kommentera

En eloge till Brynäs för säsongen 06/07! Faller man i en kvartsfinal efter 7 matcher och detta med uddamålet, då faller man med hedern i behåll. Särskilt om man, som jag, inte har några högre förhoppningar om laget före och under säsongen. Jag vidhåller dock bestämt min åsikt att Brynäs måste toppbredda och spetsa sitt lag på 4-5 platser för att det på allvar ska kunna bli tal om final- och guldchanser framöver. Det finns för många spelare i laget som saknar det där lilla extra i fråga om stabilitet, tyngd och produktivitet - ja, skicklighet, helt enkelt. Tack ändå, Brynäs, för en i det stora hela klart godkänd säsong. Men våga satsa nu, klubbledning!
Kommentera

Peja: Förmodligen är man hemmablind som bara ser det egna lagets tillkortakommanden. Men har inte Brynäs påfallande ofta missat (drällt) just i rensningarna?
Kommentera

Detta var trots allt inte speciellt oväntat. Som jag ser det är det två punkter som skiljer lagen åt.

1) Bredden i kedjorna. Brynäs har en kedja som producerar. Lind, Molin, Hauhtonen och de andra är hockeyarbetare som ni (Huge) kan försvara hur fan mycket ni vill, men de producerar inte när laget behöver det som mest. Lind var värdelös idag, hade fan inte ett rätt förutom möjligtvis vid tekningar.

2) Backarna. Brynäs har backar som GER bort mål, det gör inte HVs backar. Hulkkonens indianare (eller var det dålig kommunikation av DJ?) är ett sådant misstag som ingen HV-back har gjort under hela matchserien.
Kommentera

JanT: Boork är nog glad att han skrev på ett år till. Han bara vill ta det där andra SM-guldet.
Kommentera

Robban_Brynäs: Så var det till ända....

Hur som helst; All heder och Boorken och spelarna som gjort en hedervärd insats hela säsongen.

PS. DJ 1+2 idag!
Kommentera

Glen Hysén sa: Det här var K****

Census av fula ord på HS. Förmodligen därför att macthen spelades i Jönköping......
Kommentera

Oj, glömde att skriva.. Var fanns vår 2,3,4 kedja?? Jag undrar...
Kommentera

Så jävla tungt... ursäkta språket... Jag trodde på seger idag... men men... det tar några dagar innan jag släpper detta... men men... det är bara idrott! ;)
Kommentera

hajen5: 5-10 dåliga minuter sabbade allt. Skit!!!
Så här ie efterhand så kan man konstatera att det var ödestiget att ge bort hemmafördelen iom. att vi gav bort fjärdeplatsen. Hade vi kommit fyra så kanske vi fått Luleå och sedan i en evt. semi sluppit FBK.

Nu tar vi ett steg uppåt nästa säsong, topp 4 och minst semi måste vara målet.

Deppigt värre män nu kanske man kan sova på nätterna igen.

Tack för en härlig säsong Brynäs och Boork....
Kommentera

brynasaren: Fast nu rök TIK också....skönt att inte vara ensamma alla fall
Kommentera

hajen5: Fan att det ska dröa till 3 min kvar innan vi börjar pressa
Kommentera

Bissett19: Jahapp då var det över då. I stort en jävligt bra säsong och det är inte fy skam att pressa HV till sju matcher.

Nu börjar nästa viktiga "match".
Minst två stabila etablerade backar in, om det finns möjlighet och båda parter vill så vore det bra om Hulkningen flyttar på sig.

Om Bäckis nu drar så hoppas jag inte att Hauhtonen är den som ska fylla tomrummet. Vi har kört med Bäckis-Lind-Hauhtonen-Hansen sista 20 matcherna och ändå inte räckt till, då duger det inte med att byta ut Bäckis mot Sebastian Karlsson! som förövrigt var skapligt jävla passiv vid 2-1 målet.

Dagens mest positiva: Slutspelsbonus Micke....Mouwahahaha
Kommentera

rafalski:fan också det var så nära.......:(
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Vi faller med flaggan i topp, tack Brynäs. HV var bättre ikväll men vilken rysare det blev på slutet. Äntligen börjar silly season.
Kommentera

För en gångs skull håller jag med Mårts i hans kommentar efter matchen.
Hv spelade för att vinna,Brynäs spelade för att inte förlora.
Så har känslan varit hela året tycker jag.

Over and out,nu börjar Vår o Sommardepressionen i väntan på en ny säsongGråter

Kommentera

brynasaren: skit också! nu mår man fysiskt illa resten av den här kvällen...
Jag tycker ändå laget gjort en klart hygglig säsong och gick så långt man kunde förvänta sig med det materialet. Bäst att logga ut innan man skriver något oövertänkt :-)
Kommentera

Huge: Härligt Brynäs! Fan vad bra vi är!
Kommentera

Hoppsan!!
Och vem målade? :-)
Kommentera

Herregud vilken sekvens!
Kommentera

asså detta är så läskigt nervöst så det inte finns ord för det...

KÄMPA NU FÖRFAN BRYNÄS!
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Och grisjäveln fick göra mål, surt i dubbel bemärkelse. Nu får vi se om det finns någon kräm kvar i tredje.
Kommentera

Gusten: Vi orkar inte med HV:s tyngd,många Brynäsare ser riktigt sega ut.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Nu har Brynäs bjudit på två mål. Tyvärr. Ett självmål och en indianare. Hv är inte ett dugg bättre än brynäs. Så det är synd att brynäs bjuder på två mål. Rönnmark vet ja inte vad han sysslar med. Han är lika dålig som vanligt. Får hoppas att dom vänder detta nu, men är rädd att dom ej gör det.
Kommentera

arnio: Ja visst blir det vinst! 2-4 blir det.
Kommentera

Nu gäller det att jobba i minst 20 minuter till, så fixar vi det här! Hv har idag gjort två "skit" mål... Det vänder i sista...
Kommentera

Bissett19: Hur fan kan man låta Skämtin stå och trycka in pucken. Flytta på svinet för fan!
Kommentera

MadDog: nu vänder vi. Det här ser bra ut!!
Kommentera

Rönnmark....Surt sa räven om rönnbären......
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Schysst ass av Hulken.ridå
Kommentera

Gusten: "Ja han sätter ribban direkt när han släpper bentacklingen på Bäckis."
(säg till om jag har missförstått) Hade Bäckis lagt sig ner direkt när han fick tacklingen hade det säkerligen blivit utvisning. Men, sen blir det väl så att när Ulf ser att Bäckis "hjälper till" så friar han. Men, sure det var en bentackling.
Och det ska sluta med 2 min.
Kommentera

Bissett19: Ja Rönnmark är bedrövlig!!
Kommentera

Bissett19: Ja han sätter ribban direkt när han släpper bentacklingen på Bäckis. Sen OM vi under med ett par mål och 10 sekunder kvar så hoppas jag att Sjödda slaktar julgrisen!
Kommentera

« · 859429 · »