Brynäs IF

729055 inlägg · 7961 ämnen

IF Malmö Redhawks - Brynäs IF Tisdag den 1/4-08

« · 1022312 · » Till forumet

Sv: IF Malmö Redhawks - Brynäs IF Tisdag den 1/4-08
5 Nyström: Huttens i anfallzone var allting utom lyckad. Är väl inte första gången han tar skit i A-zon. 
Kommentera

5 Nyström:

Ja okej, om man ser det så! men sanningen är att om Målvakten hade räddat minst en puck mer än han gjorde hade vi haft förlängning och en poäng iallfall.

Markström hade säkerligen tagit en eller två pucker fler än Korken gjorde, inget snack.
Kommentera

sylf: Följande skrev jag den 19 april 07.

"Lätt att försvaret blir snurrigt när man har en osäker målvakt bakom sig. Om det nu stämmer att Korhonen är klar så tycker jag att det är olyckligt.

Lobbade också för att vi skulle ha värvat Hurme eller Lasak som också sökte ny klubb, skrev även att vi har 2 st 2:a målvakter i Korhonen och Sperrle. Jag blev totalsågad av dom flesta då, det var väl du och en handfull till som höll med mig.
Kommentera

70 Rodrigues: En fråga bara. Mår du lika gott ikväll som igår?.
Kommentera

sylf: Rest in peace!
Kommentera

Stefan: "en snabb titt i tabellen visar bara att Elitserien måste utökas, 5 lag som just nu slåss om 2 platser i högsta serien med 4 matcher kvar att spela, kan det bli jämnare än så?"

Jag tycker att ES borde krympas till 10 lag, kan ett skitlag som Malmö leda med 5 pinnar med den jävla backuppsättningen så är det ett kvitto på att alla lag suger.

SÄMSTA KS NÅGONSIN!
Kommentera

20 Lindgren: Ja, så är det. Sverige skrattar, föreningen och spelarna rycker på axlarna och kommer med idiotiska klyschor i media ang revansch etc. Vi supportrar som ÄR klubben, sover knappt på nätterna, gråter på dagarna och får ta hela smällen. TACK BRYNÄS IF, SPELARE, LEDARE OCH ÖVRIG ORGANISATION.

Brynäs IF 1912-2008!
Kommentera

20 Lindgren: Nope. Har bokat resa till fredagen. Man kan ha tur att få se en seger.
Kommentera

MarcusElving: Det tvivlar jag på tyvärr, har inte mycket till övers för Korhonen jag heller men tittade du på matchen med någorlunda nyktra ögon så inser du att det är uteförsvaret vi faller på idag. Och framförallt Huttens vansinniga utvisning i slutet!!
Kommentera

MarcusElving: Om det är vårt enda hopp, då är det kört.
Kommentera

sylf: Håller med att det är konstigt, risken är nog stor att Korhonen står på fredag också. Allt för att han skall komma upp på banan igen... :-(
Kommentera

Macahan:

Vårt enda hopp är att elitserien utökas till 14 lag nästa säsong.
Kommentera

65selander: Så du håller dig hemma vid burken 4/4?
Kommentera

70 Rodrigues: Markström MÅSTE ju bara ha blivit sjuk under bussredan eller något som vi inte vet om. Annars hoppas jag att Brendl drar klubban i ansiktet på Boork...det hårdaste han kan.

Ni som såg matchen idag: Hur var Månsson/Widing? Inte en poäng av den kedjan i en målkavalkad...Månsson skiter nog i hur det går för Brynäs, Widing VILL nog inte att vi ska vara i ES nästa säsong...han har nog ett bättre erbjudande som ligger och väntar om vi åker ur.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Nu är det dags för Sperrle att komma in och spika igen, känns tryggt :-(
Kommentera

70 Rodrigues:

en snabb titt i tabellen visar bara att Elitserien måste utökas, 5 lag som just nu slåss om 2 platser i högsta serien med 4 matcher kvar att spela, kan det bli jämnare än så?
Kommentera

MarcusElving: Ja Rögle och Malmö i ES nästa år, får säkert hockey Sverige att koka.
Kommentera

StoltBrynäsare: Näe, han är inte ensam. Sperrle har också kostat oss en 10-15 poäng!
Kommentera

5 Nyström:

Hade Markström stått hade vi vunnit utan tvekan. det vet du också !
Kommentera

Brynäs tar noll poäng på två matcher mot IF Malmö Redhawks och upprepar Malmös bedrift från förra året; en superstart i Kvalserien följt av ingenting... Det går inte bra för Markus Korhonen i Kvalserien.
Detta blev då en legendariskt usel säsong när goda utgångslägen slarvas bort. Övriga Sverige skrattar. Jag går och gråter. :-(
Kommentera

MAN KÄNNER ETT ENORMTHAT MOT BOORK, SUNDLÖV O KORHONEN
Kommentera

70 Rodrigues: De som främst ska hängas ut är backarna o centerlinjen idag! Korhonen bör ta ett par av målen men inte ens Markan hade hjälpt idag med den passivitet som rådde i försvaret!
Kommentera

Nu fan ska det ringa i luren hos korhonen han ska få ett samtal han sent ska glömma, han har nämligen på helt egen hand satt Brynäs i allsvenkan!
Kommentera

65selander: Framstår som en gåta hur Boork kunde ställa sållet i kassen, eller varför han inte bytte ut honom i första perioden. Sist plockade han Markan efter 20 min för att han ville få en förändring, nu lät han dynghuvet stå kvar?! Dessa genomusla spelare, med målvakterna och Bäckis ersättare i spetsen kommer att kosta oss en plats i ES. FY FAN!
Kommentera

Huss: Brynäs stora problem är att dom inte kan föra en match mot likvärdigt motstånd, mot VIK och Rögle gick det bra men sen har det gått åt helvete. Boorken har inte det som krävs, det har jag sagt hela tiden, det går inte att spela försvarshockey i ett cupspel som KS. Om det här ska ordna sig så måte dom bli mycket mer offensiva och rakare i sitt spel samt att skridskoåkningen måste höja sig avsevärt.
Kommentera

70 Rodrigues: Brynäs-Mora på TV nästa fredag enl kärringen på TV.
Kommentera

Rögle och Leksand en poäng efter Brynäs och Mora.
ge mig fan på att rögle, mora och leksand är förbi oss i tabellen innan det här är klart.

Starkt jobbat!
Kommentera

Qvarre: Håller med. Känner rent hat.
Kommentera

70 Rodrigues: boork har verkligen bevisat att din kraftiga aversion mot honom är befogad. Han och dom två finnarna borde få livstids besöksförbud på sätraåsen för sin misshandel av den gamla damen!
Kommentera

Korhonen hade en räddningsprocent på 70.
Kommentera

ajon: SJÄLVKLART DET VAR RÄTTVIST, DERAS MÅLVAKT VAR JU 1000 GGR BÄTTRE EN K*KS*G*RHORONEN I BRYNÄSMÅLET!
Kommentera

Boorken är för stolt för att byta målis. Hade Markan stått i dag så tror inte jag att vi förlorat. Han ska ta minst 3 av dessa puckar. 75% i en sådan viktig match. Känner bara hat mot de ansvariga.
Kommentera

Lindström: I vilket fall som helst får vi nog lov att gratulera MIF till Elitserieplatsen. Ingen vill väl egentligen ha dem där men nu är det som det är. Tyvärr så kommer vi nog tappa våran plats till Mora med tanke på hur det såg ut sist i FM Mattsson, vårt loosing streak samt Moras nuvunna självförtroende efter segern mot Leksand.
Kommentera

Fyfan vad Korhonen suger, han har nog slått sugighetsrekord 5 ggr om den här matchen, 7 insläptta på 21 skott!
Kommentera

Lindström:

Det håller jag fullständigt med om. Boork, Korhonen och Hauthonen har sett till att vi hamnar i allsvenskan (om inte ett mirakel sker)

Tycker synd om en spelare som Brendl, hoppas han hamnar i en BRA klubb nästa säsong, det är han värd.
Kommentera

När ska HUGE förstå att Korhonen är det största skämtet som någonsin tagit på sig en brynäströja..?
Kommentera

Horace76c: 6-5 var ju skott en bit utanför blå och på plockhandsidan... Nä nu får han vila in med Markström nu mot Mora på fredag.

Vi ligger två på lånad tid ett tag till iaf, tack vara målskillnaden.
Kommentera

MarcusElving: Kan kanske bero på dom plattskallarna som värvar dom till Brynäs? Ser gärna finnar i Brynäs, men då ska det vara klassspelare, typ Hahl, Pyörölä, Pärssinen, Vuotalainen m.fl. Tyvärr så finns inte kompetensen hos varken Sundlöv eller pajasBoork.
Kommentera

Vilken jävla värdelös tränare vi har. Hur fan kan finnjäveln få stå kvar hela tiden.Boorken måste ha varit mutad idag, finns ingen annan förklaring.
Kommentera

Vilken jävla värdelös tränare vi har. Hur fan kan finnjäveln få stå kvar hela tiden.Boorken måste ha varit mutad idag, finns ingen annan förklaring.
Kommentera

Macahan:
Boorken har en plan. Han skal hämnas för att han fick sparken i början av säsongen. 75% skulle fan jag ha om jag stog i mål och det naken.
Två torskar mot Malmö.. Då har man inte eliten att göra, så enkelt är det.
Blir dyrt för komunen att köpa Läkerol Arena när Brynäs konkar.
Kommentera

Känns som om det här kostade Bif platsen i elitserien..
Kommentera

Känns som om det här kostade Bif platsen i elitserien..
Kommentera

Horace76c:
Det här var nåt nytt...det börjar fan knyta sig i magen...har inte sett matchen, men hur i helvete kan vi HELT PLÖTSLIGT släppa in 7 (SJU) djävla mål???
Hur många släppte det där jäkla klantachlet in????
Kommentera

Horace76c:

Aldrig vad jag kan minnas iallfall.. Jag är så jävla besviken.
Finnjävlarna kan stanna i Finland hädanefter, värva ALDRIG mer en finsk spelare.

Finska spelare+Brynäs = Katastrof
Kommentera

Macahan: Fattar att du inte fattar nånting
Kommentera

STARKT JOBBAT JÄVLA KLANTARCHLEN !!!
Kommentera

Fattar inte varför Boorken inte bytte målis efter första.
Fattar inte någonting egentligen...
Kommentera

« · 1022312 · »