Brynäs IF

730591 inlägg · 7961 ämnen

Imorgon presenteras ett nyförvärv!

« · 1689530 · » Till forumet

Sv: Imorgon presenteras ett nyförvärv!
Forsberg 1978: Tydligen någon i styrelsen som sagt det till Samsung.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Källa? Ironisk?
Kommentera

70 Rodrigues: Jag kan i alla fall meddela att ett nyförvär kommer att presenteras i morgon.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Orka scrolla igenom allt lallande.
Kommentera

70 Rodrigues: Håller med dig. Det behöver förtydligas i den här boken. ;)
Kommentera

70 Rodrigues: Oj vilken nyhet!

Kommentera

70 Rodrigues: seriöst är han ????
Kommentera

70 Rodrigues: God morgon.
Kommentera

Bill Thomas är klar för MoDo.
Kommentera

bifhjärta: typ 40

Kommentera

Carl Lejonkräk: Atlas? Hur gammal är du?;-)
Kommentera

Carl Lejonkräk: Ja, hästar kanske inte är ok...
Kommentera

KulaShaker:Jag tänkte på Atlas....

Kommentera

Carl Lejonkräk: Tänk en Essedarius så är motståndarförsvaret bortsopat!
Kommentera

Carl Lejonkräk: Suck..
Kommentera

bifhjärta:men hur bra är gladiatorer på hockey?

Kommentera

Huge: Jämför det med Saiks backar...då är våra backar rena gladiatorerna
Kommentera

Chris11: Ja, om nu Porseland (86kg), Zanetti (88kg) och Nick Johnson (91kg) kan rubriceras som "lätta kisar" så har du rätt.
Men vad jämför du isf med, för att du ska låta trovärdig i ditt påstående?
Sumobrottare?

Redigerad kommentar

Kommentera

Chris11: Så om BZ skulle landa 77 kg Gunderson så skulle du bli missnöjd?
Kommentera

Kapten R?dsk?gg: ja bengtzén ska ju bara ha lätta kisar som man kan flytta på hur som helst
Kommentera

Chris11: Tveksamt om han är rörlig nog att falla Bengtzén i smaken men visst hoppas man.
Kommentera

Chris11: Näe.....Det lär inte bli av.....
Kommentera

Chris11: Jag tror han går till MoDo jag, brukar vara så.... ;-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Carl Lejonkräk: nepp, man ska vara försiktig med att hoppas eller tro. Whitney hade dock varit en grym värvning
Kommentera

Chris11: inte så att man tror
Kommentera

Kapten R?dsk?gg: Antigen Brynäs, Skellefteå eller Frölunda. Jag gissar Skellefteå
Kommentera

Huss: Vi låter de andra klubbarna fylla sina trupper och sen när kanonerna kommer ut på marknaden så är vi ensamma spekulanter. Bättre is i magen än än floppar på isen.
Kommentera

mattiaskarlgren: Hellre rätt än fort är bra men till viss del förutsätter det att han kan förutspå vilka namn som finns och kommer att finnas på marknaden, vilka andra klubbar som är intresserade osv. Om du väntar för länge så kan marknaden ha sinat så det är onekligen en delikat balansgång.
Lite som att hålla på med aktiehandel, du kommer aldrig lyckas pricka det perfekta köp eller säljläget. Ibland måste du bara slå till om magkänslan är rätt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Carl Lejonkräk: Som sagt, rubriken är fortfarande giltig!
Kommentera

Samsung: I morgon?
Kommentera

mattiaskarlgren: Så sa även Sundlöv och det blev ju ömsom vin, ömsom vatten. Vi får väl se vad Bengan hittar - Pesonen kom ju inte till SAIK förrän vid årsskiftet men hann ändå bli en faktor.
Kommentera

Skrubben: Låter mycket logiskt och sunt enligt mig.
Folk som enbart vill att värvningar ska göras och helst så fort som möjligt och sedan blir förbannade när ens rivaler värvar spelare men trott skulle gå till oss måste nog tänka att som Bz säger hela tiden "Hellre rätt än att det går fort". :)
Kommentera

Zappaholic: Sedan har ni säkerligen ett antal spelare som försöker få en plats under training camp bara för att upptäcka att de skickas på waiver/ned till AHL. Bra spelare finns med all säkerhet att tillgå, men precis som för oss så förstår jag att man hoppas att ha ett färdigt lag så tidigt som möjligt.
Kommentera

ellis: Vilka SHL-trupper är absolut klara med sina trupper? Har du koll på det? Jag har det inte men tror att mer än hälften letar spelare fortfarande.
Kommentera

Skrubben: Det känns som en väldigt logisk förklaring.
Kommentera

Madhawl skriver detta på sin blogg:
"Nyckeldatumen framöver är draften som går av stapeln nästa helg, då Magnus Pääjärvi kan komma att ingå i eventuella trader samt onsdagen den 1 juli, då free agent-marknaden sätter fart."

Som jag tolkar det, kommer många AHL-spelare att vänta in draften för att se om dom blir trejdade. Blir man trejdad innebär det att man får en ny chans att slå sig in i NHL. Om man däremot inte blir trejdad, kommer en del spelare hellre vilja göra något nytt, än att vara kvar i AHL, där man redan har kört fast lite.

Det är antagligen detta datum som Bengtzén väntar in, då en hel del spelare som tidigare inte ville röra på sig, kommer att bli tillgängliga.
Kommentera

Huss: Tror han kommer tillföra mycket om han är i så bra skick som statistiken säger. Som JFK säger har han många egenskaper. Men visst finns risken att åldern tar ut sin rätt en vacker dag.
Kommentera

Huss: Fan. Känns sjukt annorlunda att det snackas hockey igen. Låt vara att det är modospelare, men bättre än evigt gnäll..
Kommentera

Huss: Ritchie har trots lite begränsade förutsättningar producerat riktigt bra med poäng vart han än spelat. Faktum är väl att han producerade bäst av de spelare du nämner så sent som förra säsongen.

Sedan är Ritchie en hårt jobbande center som gör en del poäng, men att jämföra med en stor ytterforward med magiska handleder känns inte relevant. Kan han fortsätta producera närmare en poäng per match och dessutom jobba hårt, spela fysiskt och vara en ledare är jag grymt nöjd...

Ska man jämföra med Jagr så är det inte så många spelare kvar. Jag skulle lätt säga att ingen spelare som någonsin representerat Brynäs kompetensmässigt varit någon Jagr, så det är inte direkt ett problem.

Kommentera

Monno: Ricthie känns faktiskt som ett riktigt underligt förvärv i relatiion till Wilson och Thomas. Vad kan han tillföra? Ritchie är ingen, och har aldrig varit, någon Jagr direkt...
Kommentera

Powerfade: Just Ritchie har ju klarat sig rätt bra från skador. Det som oroar är väl att jag minns honom som en spelare som levde mer på jävlar anamma och trycka än bländande teknik och spelsinne. T.ex. Sundström var seg som fan på slutet men klarade sig hyffsat på spelsinne och skicklighet. En spelare som Ritchie kan gå ned sig rätt friskt om han tappar lite fart...
Kommentera

Bellman 6,0: Visst är det så men jag kan inte hans skadehistorik. Vissa är ju slut tidigt på grund sv ljumskar och knän.
Kommentera

ellis: Det var EN spelare som skulle in men blev oturligt två. Att haussa upp detta så verkar överdrivet. Är målet en transatlant så kommer dessa vanligtvis inte på plats förrän till augusti i alla fall! Så slappna av lite, njut av semestern, det gör även hockeyspelare.
Kommentera

ellis:

Som jag uppfattar saken så är BZ noga med vilka spelare som skall in i truppen, med små medel har han lyckats bra innan han kom till Brynäs. Det kan väl inte ha undgått någon som hänger på ett hockeyforum mitt i sommaren att Brynäs inte har mest pengar av lagen i SHL? Alltså får BZ va smartare än dom andra sportcheferna och leta på lite andra platser än där de med bäst stats listas upp..... kan det va så svårt att förstå? 

7 millar back förra sässen.... skulle Brynäs bara köra på som om kassakistan var full?

Kommentera

Johan Norrström: Exakt, "truppen är inte klar". Varför? Jag respekterar om du och andra kanske tycker tvärtom, men jag anser nog att man i skiftet juni-juli bör ha sin trupp klar så man har god tid på sig spela in bästa laget till seriestarten drygt två månader framåt i tiden. Det är väl just därför jag är besviken när kompletteringarna drar ut på tiden och sportchefen verkar något obeslutsam och otillräcklig i spelarrekryteringen.

Kommentera

Powerfade:Thomas är 32, det är väl ingen ålder. Ritchie, 38 däremot i den åldern är det inte många som fortfarande håller hög nivå.
Kommentera

Huss: Det vet vi först när det värvats klart på alla håll. Personligen brukar jag vara lite skeptisk till äldre spelare som byter ner sig till en sämre liga. Det handlar ofta, inte jämt, om spelare som börjar tänka på slutet på sin karriär men vet inte riktigt vad de ska göra när de väl lägger grillorna på hyllan. Såna spelare brukar inte lägga allt för mycket energi på offseasonträningen och följdakligen får svårt att leva upp till sina föregående stats i målkolumnen (för det verkar vara den folk kikar på).

Vi har sett det många gånger och lär få se det igen. Huruvida det är så med Modos nyförvärv eller inte öåter jag vara isagt.
Kommentera

Monno: Jag var helt enkelt ute och cyklade, ber om ursäkt att jag svärtade ned Svartens rykte. Modomille har jag absolut inte hoppat på, jag gillar killen ju.
Kommentera

Johan Norrström:  "Det är väl uppenbart för var och en att en 32 årig kanadensare är skillnaden mellan SHL och allsvenskan. Grattis Modoiter. Ni har värvat mirakelmannen. :) "

Det finns faktiskt en viss risk att du kommer få äta upp det där. Modo hade egentligen bara århundradets flyt att de klarade sig kvar i SHL förra säsongen och nu är det lite "sink or swim" läge uppe i Övik. Tycker deras transatlantiska nyförvärv sett mycket respektingivande ut. De har helt klart värvat bättre än Brynäs, men de hade å andra sidan en klart svagare trupp än Brynäs förra året.
Men istället för enkla trepoängare kommer det nu bli riktigt jämna möten med Modo.

Kommentera

« · 1689530 · »