Brynäs IF

730593 inlägg · 7961 ämnen

Indianerna - Tigrarna 6/2...

« · 673981 · » Till forumet

Sv: Indianerna - Tigrarna 6/2...
brynasaren: Ne, kanske inte alla. De som vill, de som bokar biljett sjävla, brukar ju säga att de vill sitta vid eller i Brynäs klacken. När jag har varit i scandinavium, har nästan alla suttit vid klacken iaf.
Kommentera

Brynäs1912: Kommer alla att hamna brevid varandra då då? Jag menar de som bokar på egen hand.
Kommentera

Enligt de uppgifter jag har fått, så har BSKV bara fått 200 biljetter, men de fylldes vädligt snabbt, så de skulle fråga om mer biljetter, vet inte om de fick mer. MEn många köper på egen hand, de som bor i närheten. De som har bokat biljett är de, som åker ifrån skåne o varberg. Så ajg tror på 400-500 st.
Kommentera

Brynäs1912: Det låter bra, ska du lägga upp den sen så man kan kolla?
Kommentera

Jompe: Jo var det inte en av deras matcher som de avgjorde med nån sekund kvar, har för mig att Mike Watt (eller hur han nu stavas) satte den då.
Kommentera

Jag ska filma, kommer filma vädligt mycket av matchen kan jag lova dig. Kanske en 30 minuters film. MEn kommer mest filma klacken o så.
Kommentera

Bissett19: Hur det går imorgon kommer i hög grad att bero på matchbilden. Kan vi få första målet är allt möjligt, kommer Frölunda upp ett eller två mål blir det fruktansvärt tungt. Man kan visst störa Frölunda hemma; slog inte Leksand dem i Scandinavum någon gång den här säsongen? Alltså, första målet på en Salo-miss (de kommer att komma), tryck på deras backar och allt kan hända.
Kommentera

kentalalarsson: "Vi som suttit på Scandinavium match in o match ut genom åren, vet hur svårt det är att slå VF på Scandinavium"

Kan även berätta för dej att det är lika svårt att slå Frölunda i Gavlerinken.......:-) 

Kommentera

kentalalarsson: Oj då, 500 st är ju riktigt bra. det är ju lika många som åkte till Leksand när vi hade invasionsresa dit.
Kommentera

Är det nån som ska filma till en film?!..Det skulle vara kul!...
För det blir väl 500 pers som ska dit!
Kommentera

kentalalarsson:
biljetterna är uppbokade alltså, men ring Sissi i BSKV o hör. Är ej säker..
Kommentera

Brynäs1912:
500 är mitt tips. Det är slut på biljetter för BSKV medlemmar o de brukar tilldelas det antalet, vart i alla fall så när jag var med i styrelsen för BSKV.
Tobbe vet...
Kommentera

Har någon uppgift om hur många fans som kommer imorgon?
Kommentera

Pelle Borås: Håller med dig, egentligen skall man vara nöjda med de framsteget vi har gjort. Ett slutspel är en bonus, om vi inte går till slutspel har vi gjort stora framsteg. Vi har ett mycket intressant lag inför nästa säsong. Tänk dig Almtorp, Widing, Hermansson, Bäckis, N andersson m.m. De kommer utvecklas ännu mer. Läkerol Arena kommer locka alla fans och spelare. Men nu ska vi inte tänka så och inte Brynäs heller. Innan säsongen var målet att undvika kvalserien, men nu är målet slutspel. Lyckas vi vinna imorgon kommer det se ljust ut, vinner vi inte imorgon kommer det se svart ut. Hoppas att de andra lagen förlorar.
Kommentera

Trots alla domedagsprofeter och matematiska snillen som ihärdigt har kämpat för det - tyvärr för er. Det blir inget kval i år. Nu är både SSK och knätofsarna så långt bakom oss att vi kan förlora resten och ändå säkert får vara med nästa år.

Visst. De flesta tittar naturligtvis framåt i dagsläget, jag med. Men det var inte allt för länge sedan fokus var riktat på att undvika kval.
Vi glömmer snabbt. Hatet mot Boorken efter Walle och Miettinen osv.Nu är det första gången på fyra år som vi inte står och balanserar på kvalstrecket in i slutet.
Det kan ingen ta ifrån Boorken, inte minst med tanke på vilken svag trupp han trots allt jobbat med (från början).

Ett slutspel är bara bonus, men tyvärr tror jag inte vi kan störa varken HV; VF eller LHC i bäst av sju matcher när det nästan ses som en bragd att vinna en gång mot dem. Men jag hoppas att jag har fel.

Okej. Ett slutspel ger lite ny luft, extra pengar i kassan och en nystart för en sargad förening. Men jag måste erkänna att en jättesten föll från mitt hjärta när vi nu garanterat undviker kval.
Det räcker att hålla nerverna i styr fram till fotbolls-vm......
Kommentera

Brynäs1912: Tror inte att vi kommer att ha nån stor chans imorron!...fast jag är (lite) optimist.
5-2 till Cowboysarna
Kommentera

Ramsan forza brynäs måste vi köra imorgon!!! Trumma skulle va gött o ha, även en stor flagga. Vet någon om vi kommer ha detta med oss imorn? Vem har flaggan i väst?
Kommentera

Nu glömmer vi förgående match o slutar kolla i tabellen för mycket. Sluta även att kritisera, håll er till ämnet istället. Frölunda-brynäs imorgon, riktigt tufft. Frölunda är på gång nu och har sina 2 nya med. Jag hittar ingen väg till vinst iaf. Vi får kämpa helt enkelt, tillsammans med fansen. Målvkatsspelet är absolut det viktigaste.
Kommentera

Hälge: Mitt svar få du när du ställer en fråga......:-)
Kommentera

65selander: Kul.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Hälge: mitt svar får du till jul. Moby dick har ingen kusin
Kommentera

Bissett19: Tihi, men jag har inte fått något svar ännu ?
Kommentera

Jompe: ha ha.......
Kommentera

Bissett19: Ahh, härligt...
Kommentera

Bissett19: Enkelt. Förstega, forstog, förstogat.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Hälge:Förstog?
Kommentera

Bissett19: Nu var det just Timrå som Huge menade, men du kanske inte förstog det ?
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Hälge:Timrå?
Kommentera

Huge: Gnäll passar även in hos ett annat lag...då och då.
Kommentera

88Lindkvist: Vi skriker iaf... Jag menar, vad tjänar det till att sitta här och gnälla över en sån sak? Öppna käften och försök påverka själv i den mån det går istället, för det skulle ju onekligen vara trevligt för omväxlings skull om det var livat i Gavle nån gång...
Kommentera

Huge: Kan timråiter gö nå annat än gnälla? ;)
De verkar då va de ända dom gör här inne iaf..
Kommentera

htikare: "assist... Patrik Sjöberg Brynäs IF..."

Ert smeknamn hos lulingarna verkar passa osedvanligt bra:

"Kärringarna"

Det är bara det lilla ordet "gnäll" framför, som fattas.... :-)
Kommentera

88Lindkvist: assist... Patrik Sjöberg Brynäs IF...
Kommentera

Jag har vart i timrå, ö-vik och leksand mfl men i dom tre så är dommarn på hemma lagets sida! alltså de är en äcklig publik där som bara skriker såfort en spelare ligger ner! vi kan ju inte såför att de är veklingar i dom lagen som inte kan stå upp då en mikko kommer i full fart eller förut då en liten anti kom.. veklingar allihopa i dom lagen.
Fast har sett att spets gör lite som anti nu, åker fort å kastar sig å gör tacklingar "härligt å se"
En av världens bästa dommare kommer ju från gävle iaf.! ;)
Kommentera

Ambroo: Nu var det väl inte så många lulespelare på isen i TORDAGS som Malmen medade... ;)
Kommentera

Malmen: "I Timrå föll domaren för publiktrycket (jag var där)"

Det var den sämsta ursäkt jag har hört. Karln var lika dålig åt båda håll, om inte ännu sämre gentemot de rödvita, iaf med Timråögon sett. Att ta för var femte-sjätte hakning av en Luleåspelare och ta ut för varannan tackling av en Timråspelare talar emot ditt påstående med råge. Men det är klart, är man Gävlekis precis som domaren i randigt så är man förmodligen totalt blicklös.
Kommentera

Nu riktar vi in oss på machen mot cowboysarna..
tror det blir torsk med 5-2.. Malmen å Felsner nätar
Kommentera

Per HApps: "Då måste du ha menat trycket från det tillresta Luleklacken. Sämre instats än det Sjöberg gjorde idag har jag inte sett sedan Thorsbrink dömde på 90-talet."

Jag förstår att du tyckte domaren var bra i torsdags då han dömde till er fördel. Utan att ha sett matchen tycker jag ändå det du skriver verkar lite överdrivet... speciellt eftersom ni nog är den mest fanatiska (läs enögda) publiken i landet (efter dom i Ö-vik då förstås).
Kommentera

Huge: Omöjligt att tippa hur detta slutar. Kommer TIK att tappa sin fina form efter OS-uppehållet? Tar vi äntligen poäng av Frölunda? Vaknar DIF till liv i de fyra sista matcherna? Orkar Mora kämpa på ända in i kaklet?

Frågorna är många, svaren få.....

Måste bara poängtera hur viktigt det är att KS undvikts i år med tanke på arenan och Tv-pengarna. Därmed är första målet nått! Frågan är om både SSK och LIF orkar hänga kvar när SAIK och framförallt penningstinna MIF kommer stormande.
Kommentera

JanT: Ja, det ska bli skönt att för en gångs skull beskåda en KS utan vårt eget deltagande.
Men fortsätter vi att spela som idag så ligger en slutspelsplats klart inom räckhåll.
Man behöver inte ta till så många invecklade analysförsök vad gäller spelet och resultaten de senaste matcherna. Det räcker i nuläget med att konstatera att: ibland vinner man sådana här jämna matcher, och ibland förlorar man dom.
För övrigt så var Molin på riktigt bra spelhumör idag, och Bäckis ser ut att han tappat lite fart för dagen. Det senaste fullt naturligt kanske, med tanke på hans spelprogram och utveckling denna säsong...
Kommentera

sylf: Idag får vi väl glädja oss åt att vi fortfarande har häng på slutspel samt att det numera är teoretiskt sett omöjligt för oss att ramla ned i KS. Detta innebär förövrigt att det kommer att regna ner ett antal miljoner från TV-avtalet inför nästa säsong.

Äntligen kan man sitta och njuta över andras elände när KS visas på TV.....
Kommentera

Per HApps: "Det var så många klavertramp att jag inte orkar att nämna dom här. Men Svenska hockeyförbundet borde ta sig en funderare på hur man skall lyfta standarden på domarkåren."

Trenden är glasklar; Domaren är alltid sämst på plan. Konstant.

Vad göra? Ett förslag vore väl att plocka ut 10 st frivilliga från den stora skara läktarcoacher som uppenbarligen vet hur en match skall dömas. Dessa personer kunde sedan få döma varsin ES-match......

Herrejävlar vilken skridskoåkning och vilka bedömningar vi skulle få se.:-))
Kommentera

arnio: kunde inte dom delat med sig med lite mål till oss? ;)
Kommentera

Jag va och kollade när nästa hemma match var.. de står den 2/3 fast de är ju en fredag :S de kan inte stämma eller? spelas den ES matcher på en fredag?
Kommentera

juniorerna spelade i alla fall 12-0 idag och det är ju kul.
Kommentera

Huge: "En tredje fastslår kategoriskt att vi borde ha värvat för att nå slutspelet"

Värvar en målskytt gör man för att få mål framåt,som det såg ut idag hade det behövts ett helt gäng.

"Att sedan i nederlagets och nedstämdhetens timma dra fram att Kajsa Bergkvist slagit världsrekord i höjdhopp, precis som om det skulle vara ngn tröst i eländet, det är ju bara för mkt.
Dessutom har hon inte världsrekordet utomhus.
Hon kan gärna få bryta båda benen under en OS-final, bara vi går till slutspel. Om jag nu måste välja, vill säga.... :-)"

Där är jag med till 100%
Där kan vi snacka gnällspik!!
Kommentera

Huge: Okej ! Jag håller väl med, då...
Kommentera

Hälge: Du behöver bara säga om du håller med eller inte.
Några signaler eller tecken behövs inte...
Eller som den berömde golfaren Ben Hogan sa, när hans motspelare en gång kommenterade ett synbarligen turligt slag från Hogans sida:

"Konstigt...
Ju mer jag tränar och sliter, desto mer tur har jag..." :-)
Kommentera

Huge: Jaha...(vet inte om jag ska sätta dit ett frågetecken eller ett utropstecken). :-)
Kommentera

Hälge: Flyt, det förtjänar man och jobbar ihop till.
Det vet väl varenda kotte som kan ngt om hockey... :-)
Kommentera

« · 673981 · »