Brynäs IF

728141 inlägg · 7962 ämnen

Inför BIF-FBK

« · 1196597 · » Till forumet

Sv: Inför BIF-FBK
sylf: Ingen idé att skjuta på pianisten. Så länge Brynäs har seriens sämsta/näst sämsta spelarbudget spelar det ingen roll vem som är tränare eller sportchef. Då handlar det i första hand om att slippa kvalserien och i bästa fall att hanka sej till slutspel. Otroligt egentligen att laget kan hålla spelet uppe mot lag som FBK och HV. Den stora frågan är när Brynäs får resurser till en seriös spelarbudget. Vad krävs? En ny arena hjälpte definitivt inte. Och att det kommer 1000 färre åkådare än budget är inte heller ett steg i rätt riktning.
Kommentera

Clarence: jag är rädd att du har rätt.
Kommentera

Jajjen: Då undrar jag bara stillsamt, vad ser du för hopp för ett lag och en klubb som trampat luft i ett helt decennium nu??
Kommentera

Ja man fick ju rätt ang Kahnberg igen då..Han tar en onödig utvisning i slutet av matchen då vi har chansen att komma ikapp! Han har gjort ETT ynka mål, o han förstör dagens match pga den utv! JÄVLA SOPA!!! Han har gjort sitt!!!
Kommentera

Clarence: Gav upp gjorde man när Sunklöv kom tillbaka med svansen mellan benen när KS var avklarad. Så länge han sitter kvar är vi ett loosergäng, utan underhållningsvärde.
Kommentera

Clarence: Det kallar jag entreprenörsanda. Sånt som skapar vinnare och bygger ett land. Tack för dina visdomsord.
Kommentera

Ja vad ska man säga, AIK tar guld och Brynäs torskar, bättre söndagar har man haft. Kahnberg, ja nu börjar man lessna lite på karln, får hoppas på nytändning ihop med Nordqvist efter uppehållet.

Silfverberg, Granström och Rödin godkända, resten såg ut att längta efter uppehållet.
Kommentera

Varför kan inte alla bara ge upp. Det har jag gjort för längesen. Inse att Brynäs ALDRIG kommer att bli något riktigt bra lag igen.
Kommentera

Jajjen: Flnns inga räddningsplankor, det bär rakt söderut tabellen och bärplockarn gör det ena misstaget efter det andra. Han matchar laget som en påse skitkorvar och har absolut noll känsla för det han gör.
Kommentera

mk: Ja jag är så sjukt jävla besviken på Czarnecki å hans jävla ishockeyfilosofi.

Finns ingen logik i att INTE låta Kahnberg/Somervuori spela ihop. BÅDA TVÅ blev ju sämre av detta.

Vad fan håller våran tränare på med?

DÖDGRÄVARHOCKEYNS DEFENSIVT ANSVARIGE HÄRFÖRARE:

NIKLAS CZARNECKI
Kommentera

Modo imponerar med att ta poäng borta mot LHC. Timrå ser ut att vinna idag och har ett lag för slutspel. Rögle vann borta mot Skellefteå. Var är räddningsplankorna? DIF och SSK?
Kommentera

Timrå och Rögle vann.. Modo kvitterar i slutet av sin match också! Härlig omgång..
Kommentera

Jag skiter i vems fel det var, det enda jag bryr mig om är att det ser FÖRJÄVLIGT ut på isen och det är Czarneckis ansvar att ställa det här till rätta..

Angående Kahnberg så har jag försvarat honom länge, det är slut med det nu. Tänk på vad Brynäs lär betala för honom kontra vad han presterar.
Kommentera

MarcusElving: Håller helt med Bradberry.

Det är inte Kahnberg som är sopjävel.Utan tränartrojkan som splittrar en fungerade formation. Det är fanimej tjänstefel!!!
Kommentera

Vad är det med mentaliteten eg?

Med 1 minut kvar och två mål som ska göras kan inte backarna stå och slå pucken i rundeln gång på gång.. Man gör för fan inga mål om man inte skjuter!
Kommentera

mk: Han sänkte Frölunda med en utvisning idag. Pääjärvis game winning goal kom under en kudrocutvisning.
Kommentera

MarcusElving: Njae, nu blev det matchavgörande men det är knappast hans fel att matchen förloras.

Valet att ställa markan i kassen fällde avgörandet. Läck har ju ett mentalt övertag på FBK och det har knappast Markan.

Men Bärplockar'n kör sitt socialdemokratiska tänk och ser hellre att Markan får nån slags revansch än satsar på en målvakt som gjort det bra mot FBK.
Kommentera

Jajjen: Undrar om Sundlöv saknar Kudroc lika mycket som vi?
Kommentera

GävleLasse: Han förlorade definitivt matchen åt oss nu i alla fall. Han måste börja producera snart annars måste han bänkas! SOPJÄVEL!
Kommentera

MarcusElving: Nån som har koll på hur många matcher Kahnberg tagit en utvisning i slutskedet? 3, 4?
Kommentera

MarcusElving: Jag vet inte vilken gång i ordningen som Kahnberg drar på sig utvisningar i slutet av matcher när man jagar..
Kommentera

VARFÖR SPLITTRAR NC PÅ KAHNBERG OCH SOMERVUORI????

VÅR ENDA OFFENSIVA TENDENS HITTILLS DENNA SÄSONG...

TRÄNARBYTE!!!!
Kommentera

Jajjen: Kahnberg förstör alla chanser till kvittering. Sälj skiten, börjar verkligen lessna på honom nu. Fan vad onödigt..
Kommentera

Enaranger: Oroväckande att både Rögle och SSK visar kvalitet. Det blir en kamp för livet ända in i kaklet. Som vanligt.
Kommentera

Då var Rögle förbi oss i tabellen.
De är på väg mot sin fjärde trepoängare på bortaplan.
Vi har bara lyckats ta 4 trepoängare överhuvudtaget.
Kommentera

Klart att Rögle ska ta ledningen i slutet av sin match också...
Kommentera

Får vi se ett hyfsat PP nu då i alla fall.....

Snälla.....
Kommentera

Liket sprattlar
Kommentera

Det enda man hoppas på är att Modo, Timrå och Rögle torskar ikväll...
Kommentera

Idag är det en lång plåga att titta...Kört från start som det kändes.....
Kommentera

StoltBrynäsare: Ja det här är helt och hållet Kahnbergs fel! ... öhh ... ehh ... BAM! BAM!
Kommentera

AVGÅ ALLA JÄVLA PAJASAR!
DYK NER I KLOAKEN DU KOM IFRÅN KAHNBERG!!
Kommentera

sylf: Ja det är helt sinnessjukt dåligt. Att man inte får iväg ett enda jävla skott på närmare 2 minuter i 5 mot 3 är ju tragiskt, orden räcker inte till. Det är så katastrofalt dåligt att jag spyr.

Skönt med uppehåll från den här skithockeyn ett tag sen...
Kommentera

Enaranger: Det här är fan det sämsta jag sett med brynäsögon fyfan!!!
Detta är ju för helvete pinsamt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Enaranger: Timrå är i grund och botten bättre än Brynäs?
Kommentera

MarcusElving: Det här är bland det sämsta jag sett, att inte bärplockarn gör nåt är en gåta. Avgå din jävla bluff!!
Kommentera

Brynäs har tagit färre poäng mot HV, Färjestad, Linköping och Frölunda
än vad t.ex. Tiimrå gjort. Varför ska vi acceptera förluster mot de här lagen?
Speciellt på hemmaplan behöver vi vinna även mot de här lagen.

Inte ett enda skott på mål i spel 5 mot 3 heller.
Kommentera

Somervuori har fått Brynässjukan.. Står helt jävla ren i slottet och tvekar att skjuta... Herregud..
Kommentera

Jajjen: Fullständigt tragiskt PP, fy fan va dåligt!
Kommentera

Tom. domarn vill att Brynäs ska få tröstmåla.
Kommentera

Jajjen: Jag menade att 3-0 i arslet på hemmaplan är inte godkäntmot nåt lag i elitserien.. ursäkta att jag inte klargjorde det..
Kommentera

sylf: Precis när vi börjat skapa lite tryck så fixar dumskallarna ett 5-3 läge! SMART! NOT!
Kommentera

MarcusElving: Jaså? Om Borås möter Detroit Red Wings på hemmaplan är inte 0-3 godkänt?
Kommentera

Och för HELVETES SATAN, IN MED RÖDIN I EN TOPPKEDJA NUUUUUUUUUUUUUUU! Spela de som är heta Czarnecki din jävla pajas!
Kommentera

Jajjen: Hur fan kan 3-0 i arslet på hemmaplan vara godkänt? Det är inte godkänt mot något lag..

Oj vilka chanser kungarna bränner nu.. Hade det varit ett lag som kan göra mål så hade det stått 3-3 nu.
Kommentera

MarcusElving: Det är frustrerande o sorgligt att titta på hockey ibland...
Kommentera

rackham: Framåt stolta brynäsgäng sjunger klacken på 14 personer.....Stolta??
Kommentera

MarcusElving: Det går inte att deppa över förluster mot HV och FBK. Det är två riktigt bra hockeylag. Det är inte Brynäs. 0-3 är godkänt mot båda. Nu handlar det om att hålla nere siffrorna. Kan bli viktigt i vår.
Kommentera

Brynäs har inte stake att ta initiativet på sin egen hemmaplan och det är sorgligt.

Färjestad skjuter på mål i PP vilket förr eller senare resulterar i mål, Brynäs kanske skulle prova på att dra iväg ett skott i PP dom med ibland.

Vi blir nollade idag.. och jag bryter snart ihop..
Kommentera

Enaranger:

Hmm...
Kommentera

« · 1196597 · »