Brynäs IF

728071 inlägg · 7962 ämnen

Inför Brynäs - SSK (10/08-05)

562387 · » Till forumet

Sv: Inför Brynäs - SSK (10/08-05)
Förresten enligt GD/AB så var det ingen fara med Molin han lämnade bara plats för Sunna som gjorde en bra tredje period.
Kommentera

Förresten, ni som såg matchen, hur var juniorerna Morin, Stridh, Bäckis och inhoppande Sunna ?
Kommentera

rackham: Just precis, och för att klara av det krävs lite mer kvalificerad backbesättning än var Brynäs kunde ställa upp med igår. En frisk Sulku samt ytterligare ett förvärv av klass skulle mycket väl vara receptet.
Kul förresten att Danne Johansson visade tåga. Han har det i sig men har haft så förfärligt svårt att prestera.
Kommentera

GävleLasse:
Just det, men för att inte laget skall åka runt och jaga puck hela matcherna (det orkar inget lag) måste man kunna hålla kvar pucken inom laget även vid pressade utspel ur egen zon i större omfattning...
Kommentera

rackham: Visst är det så. Men just det momentet att lägga ut pucken gäller HELA laget och inte bara backarna
Kommentera

GävleLasse:
Känns väl som att backspelet varit Brynäs problem de 3-4 senaste säsongerna...
Kommentera

svennis: Tyvärr så var det precis samma sak för oss förra säsongen, men det kan bara bli bättre..
Kommentera

Mickis: Hur som helst så var det skönt med premiär... Det har varit en lång väntan. Det var verkligen kul att se hur spelarna gjorde exakt som på träningarna med uppspelen. Hela vägen från egen zon till avslut. Ett klart tecken på att Boorken är på rätt spår med ett fungerande spelsystem som passar spelarmaterialet.
Kommentera

GävleLasse: Det gjordes likadant i malmö förra säsongen.De hade väldigt svårt att få ut pucken och så gick det sem det gick för oss. Hoppas att det inte blir likadant för er.
Kommentera

GävleLasse: Ja det kan jag hålla med om. Men som tur är så var det första matchen. Sjödin brukar vara bra på att lägga ut enkelt men han hade svårt han med.
Kommentera

Mickis: Det som jag tycker oroar mest är det faktum att Brynäs hade jäkligt svårt att bara lägga ut pucken när det var tryck. De slarvade något kopiöst med detta moment... vilket renderade i precis vad du skriver... för långa byten.
Kommentera

GävleLasse: Fast jag tyckte det var ok, dom gånger det var riktigt farligt så var det backar som, och kedjan för den delen med, som gjorde för långa byten.

Offensivt så tycker jag att det var ganska bra fart under rören och att man hittade vägar in i anfallszonen utan krångel.
Kommentera

Lunkan: Ja det skulle vara jäkligt kul, både för honom själv och för oss supportrar. Det skulle verkligen vara guld värt om vi fick stabilare spel defensivt. Igår hade SSK pucken i Brynäszonen under långa perioder, men det var mest ute runt argerna. De skott som kom var oftast långt utifrån, Brynäsförsvaret stod inte att känna igen.
Kommentera

GävleLasse: DJ brukar se hyffsad ut på försäsongen hoppas det håller i sig över hela säsongen i år.
Kommentera

AD: En spelare som måste nämnas är Malmström som jag tyckte såg jäkligt seg ut. Inget klipp i åkningen och fladdrig när han hade pucken. Troligen är han fortfarande nertränad och vi får hoppas att han hittar tillbaka till sitt forna jag igen. Betyg 2/5

Du nämde Daniel Johansson och jag måste hålla med. Han gjorde ett stabilt och bra intryck på mig. Säkra passningar och bra markeringsspel. Kan det vara så att Boorkens spelsystem passar honom bättre? Kanske vi har en joker i D.J, det vore jävligt kul för honom om han fick visa alla belackare (även mig) fel. Betyg 3/5

Det som oroar mest är Wahlberg, jag tror att han vann EN tekning igår. I övrigt så tycker jag inte att han fick så mycket gjort. Betyg 2/5
Kommentera

Bårlänge: Ja, det var jag som skrev det och det står jag fast vid.
Kommentera

Mickis:
måste hålla med om det sista du skrev
Kommentera

Tillägas bör att Södertäljes supporterklubb; Norrlands guld gav ett riktigt byfåne intryck.
Kommentera

AD: Ja det är bara att hålla med, Lill-Bäckis gör en bra match. Och som sagt DJ oxå helt ok.
Synd att vi inte kan döda matchen i början av 3:e, där vi har 3 riktigt bra avslut i samma byte.
Kommentera

Falken: Ungefär vad jag tyckte nästan.

Brynäs gjorde en bättre match och borde fått med sig en vinst tycker jag.

Om nyförvärven:
Spets: Tyckte att han var osynlig ett tag men grabben vet åtminstone vart man ska stå tyvärr var avsluten lite sämre. (2/5)
Almtorp: Wow vilken spelare, matchens överraskning och hans genomåkning var underbar att se som sedan resulterade i ett mål. (4/5)
Sundqvist: För mig osynlig men hade bra fart under skridskorna när han väl syntes, en offensiv lagd spelare som kommer att klara sig bra i Elitserien. (3/5)
Aarnio: Min favorit av nyförvärven redan nu. Om han inte var och klängde på den ena så var han där på den andra, besatt även goda offensiva kvalitéer. (3.5/5)
Månsson: Spelade en okej match, kunde smälla på ibland men han gjorde inget speciellt på isen som fick en att tappa andan precis. (2/5)

Tryout spelarna:
Öhrstedt: Visade en intelligent spelstil, och fick dit ett par pass. En spelare som jag tycker att Brynäs ska skriva ett ettårskontrakt om han inte är allt för dyr(3/5)
Bergfors: Stor och lång som syntes men använde kroppen alldeles för lite, även hans pass är farliga men tyvärr för fel lag. En spelare som måste visa en bättre sida under mästarcupen för att jag ska tro på honom (2/5)

Ännu ett utropstecken för matchen var Daniel Johansson, han lyckades med sina pass och täckte bra. Kan det här året bli det år som han blir den spelare som Brynäs trodde på när de signade honom? Vi får hoppas det.

Även åkte Molin ut efter andra perioden, grannen bredvid sa att det var handleden, får inte hoppas att det är någon stor skada eftersom Molin kommer att få ett bra år i år tillsammans med sina nya kedjekamrater.

Bilder(50st från mig), mer matchfakta kommer att finnas på Brooklyntigers medlemssida någon gång den här veckan troligtvis.

Tack för mig.
Kommentera

Tycker Brynäs började riktigt bra. Stod upp bra, smällde på vid nästan varje närkamp. Dock så tycker jag allt det här mattades till tredje och felen kom i tredje. Kanske naturligt då inte allt sitter där det ska, så här tidigt på säsongen.

Nyförvärven gjorde väl en okej match. Almtorp är det stora utropstecknet för mig. Förväntade mig inte mycket av honom, men han överraskade. Han gjorde ett snyggt mål en del bra saker. Dock så tycker jag han tog lite för mycket utvisningar. Spets såg man inte allt för mycket av, dock kom han mer in i matchen i slutet. Bergfors spelade sådär och gjorde så en Södertälje-spelare fick stå fri framför Korhonen och skjuta in 2-1. Aarnio är redan en favorit hos mig. Smällde på i varje närkamp och gav allt, just my kind of melody. Öhrstedt tycker jag gjorde det bra, inga speciella fel och heller inget super heller. Klart godkänd. Sundqvist visade sig att ligga åt det offensiva hållet då han gick dit då och då. Månsson hade jag ingen koll på då jag inte alls hade en tanke på han, tyvärr.

Korhonen hade det tufft. Första skottet vart mål och sedan fanns det inte allt för mycket att göra. Holmqvist gav ett tryggare intryck.

Målen var riktigt läcker. Klapp klapp vid mål nummer 1 och 2. Almtorp gjorde 2 målet helt solo och mycket läckert.
Kommentera

WarhawK: Man kanske ska tillägga att det var Brynäs 4:e line som var inne på två av baklängesmålen. Boork rullade runt på femmorna oavsett läge i matchen. Det var främst i slutet som Boorken började coacha lite.

Jag pratade lite med Spets pappa och han tyckte inte att Lars-Erik gjorde någon bra match. Men det tar väl ett tag att komma in i den nya miljön.
Kommentera

Hälsningar från Mr big som en Brynäs supporter sa att sista platsen är vigd för Mora skrev på Difs sida trorjag inte kommer hända jag vid håller att Bif att Dif har sämsta truppen näst efter Leksand. I övrigt så får ni konkurrera med dom 2 men jag hoppas att ni slipper kvalet. Inte för att jag hyser några speciella känslor för Brynäs utan mer för Brynäs supportrar som följer klubben i vått och torrt det ska ni ha en stor eloge för.
Kommentera

65selander:
Är det någon som har hört hur det är med Ove?
Spets var osynlig har mycket att bevisa under MC.
Sen var Almtop bra kommer han att fortsätta med sin spid så blir det kanon att kollan.
Aarnio smälde på allt och alla så sargen nästan sprack, så han blir kul att se i vinter.
Sen var det en typisk försäsongmartch havs och slavs Brynäs bjöd in ssk sista 10 för innan spelade vi ut dom totalt ett tag.

Kommentera

65selander:
Almtorp tog för sig rejält och Aarnio tvekade inte smälla på , resten gjorde inte så mycket väsen av sig vad jag märkte .. båda målen korhonen släppte in var markerings missar så det bara smällde om det och sista för sidleds förflyttning så det går inte lasta han för det
Kommentera

Godnatt på er nu blir det Far Cry och sedan "Porkys Hämd" på TV en klassisk Collegefilm från -85

Blir intressant att få läsa ris o ros från dom som var på matchen i morgon bitti.

Kommentera

DMartinssonBSKV: Det är bra att Almtorp visar sig från sin bästa sida. Frågan är vem som ska petas till 13:e forward när Dacke lirar i MC?
Kommentera

Bergfors bänkad efter felpass, Boorken har satt ribban.....
Kommentera

83 Liljegren: Ja.
Almtorp var grym idag.
Kommentera

DMartinssonBSKV: Ja, vi får väl se i mästarcupen vem som gör bäst ifrån sig.

Läste att Bergfors blivit bänkad efter ett felpass...
Kommentera

prosten: Tror nämligen inte det...
Kommentera

83 Liljegren: Enligt AD var Brynäs klart bättre än tälje.
Och Honken var mer stabil än Korhonen som släppte in 2 billiga mål.
Kommentera

83 Liljegren: Ja det va ju det som var frågan.
Kommentera

prosten: Tillämpas verkligen den regeln?
Kommentera

Ska bli intressant att se vad AD och dom andra har att berätta sedan...
Kommentera

Förlängning?
Kommentera

DMartinssonBSKV: Helt okej resultat (även om inte resultatet var det viktiga).
Kommentera

83 Liljegren: slut nu 3-3
Kommentera

Bör väl vara slut snart...
Kommentera

rafalski: Nej för fan! Hellre oavgjort än förlust!
Kommentera

65selander: Läge för Boorken att plocka Korhonen ?
Kommentera

65selander: Äh, det viktiga är seger!
Kommentera

65selander: Men det är alltid kul att vinna!
Kommentera

Oavsett resultatet så är det viktiga att få veta att vissa framtida formationer funkar och hur dom nya har rört på sig på isen.

Kommentera

5 mot 4 ska det stå så ingen missuppfattar!
Kommentera

83 Liljegren: 5-4! Undrar vad Dragan gjort för att förtjäna 10 min...
Kommentera

PP 2,30 kvar... Malmström sätter väl 4-3 vilken sekund som helst...
Kommentera

83 Liljegren: Fan!

"SSK kvitterar i powerplay 5 mot 4. Fin pass från Kopitar ger Bemström "öppet mål" att skicka in pucken i. Annars har SSK inte skapat särskilt mycket i en segare 3:e period.
3 - 3 Bemström (Kopitar,Ericsson)"
Kommentera

83 Liljegren: Jo, SSK kvitterar..
Kommentera

83 Liljegren: Jo 3-3
Kommentera

562387 · »