Brynäs IF

727063 inlägg · 7960 ämnen

Inför Mora IK - Brynäs IF (Träningsmatch)

« · 518796 Till forumet

Sv: Inför Mora IK - Brynäs IF (Träningsmatch)
Äntligen får vi se Malmen i någon av don 2 första kedjorna, tycker han har varit Brynäs bästa spelare tillsammans med Lind och Honken (då räknar jag inte med Timonen och Bom-Bom).

Flemming gillar nog Malmen´s riviga spelstil. Jag tror att Malmen är där för att stanna. Brynäs får se till att försöka signa grabben. Han är definitivt en spelare att bygga en 1:a eller 2:a kedja med.
Kommentera

Namtrac: Det är precis vad Brynäs har saknat i år. PP har varit det sämsta någonsin tror jag. Har man inget PP som anses farligt så kan motståndarna chansa lite mer och spela fular/tuffare/hårdare utan att ta alltför stora risker att få ett mål i häcken i PP
Kommentera

GävleLasse:
Direktskott ja...Bissett någon? Sidledspassning i PP och Bissett satte ett antal puckar t.o.m. när han sakta gled bakåt. Vilken timing han hade! *drömmer tillbaka*
Kommentera

Namtrac: Dessvärre så är Soling skadebenägen Det är mycket därför jag tror att Soling varken Kan eller Vill spela med samma spelstil som Homer.
En annan sak som Soling brister i är sitt direktskott. Det är faktiskt ett av de stora problemen i Brynäs idag. Det är få som har kunskapen att kunna klippa till direkt. Dessbättre är det bra mycket bättre på den fronten bland backarna. Jag tror att Fleming har hittat en bra balans i backkonstellationerna nu. Björck och Bergeron har sett ruggigt bra ut på träning, samma sak med Kuparinen och Philips. Tyvärr så har varken Casselståhl eller Sjödda spelat speciellt bra tillsammans den här säsongen.

Meeeen Det kan ju bara bli bättre.
Kommentera

GävleLasse:
Håller med till 100% om Malmström, riktigt härligt lyft till den här säsongen.

Någon annan än jag som såg Luleås Tomas Holmströms framfart i förra matchen mot Frölunda? Satt nästan och dreglade när jag tänkte på att vi skulle kunna ha något liknande i Soling bara självförtroendet blommade ut och att han slapp skador/J. Johansson. Tyvärr är de enda gånger jag sett honom spela så några enstaka matcher i ES och på försäsongerna varpå han givetvis sedan blivit skadad.

Den fart och inställning Holmström visade prov på senast är inte bara imponerande, den är nästan fridlyst i ES. Det finns nästan mer av den varan i hungriga kvalserielag. *ryser*

Vad jag inte skulle ge för att få in en sådan inställning i alla fall en spelare (helst Soling, han har storleken och målkänslan gömd någonstans i sig) i ett Brynäs som är svältfött på just sådant engagemang.
Kommentera

Namtrac: Ja det känns som att "it's now or never" för vår käre Soling. Inte bara för honom utan för en hel del av spelarna vars kontrakt går ut efter KS. Intressant dock att Malmström ä n t l i g e n flyttats upp dit där han hör hemma. Jag hoppas att detta är en signal att de kommer att försöka behålla Malmen som jag tycker har varit ett av de få utropstecknen i årets Brynäs.
Kommentera

Soling med en någorlunda spelande center? Vågar man tro på att han kommer igång nu? Håll J. Johansson minst 100 meter ifrån Soling!

Ska bli intressant att följa matchen.
Kommentera

Falken: Jag ser att det är lite förändringar i kedjorna än vad jag sett på träningarna. Men jag tycker att laget ser ganska bra ut. Det skall bli intressant att se vad som händer.
Kommentera

Vart så klart lite fel i det förra inlägget. Ska stå "Dock, så ska man väl inte förvänta sig så mycket av en träningsmatch där Mora IK tappat en del spelare" och inte "Dock, så ska man väl inte förvänta sig så mycket av en kvalmatch där Mora IK tappat en del spelare". Kvalet är dock det som hägrar i ens tankar just nu, både i gott och ont.
Kommentera

Inför Mora IK - Brynäs IF (Träningsmatch)
Så här ska laget se ut enlig Gefle Dagblad/Arbetarbladet. Blir intressant att få höra matchrapporter imorgon från matchen, hoppas verkligen spelet tagit fart och vi får se en bättre hockey från våra killar än under större delen av Elitserien. Dock, så ska man väl inte förvänta sig så mycket av en kvalmatch där Mora IK tappat en del spelare. Men men, alltid viktigt att vinn a inför den stundande kvalserien.

Målvakter: Johan Holmqvist (Antti Jokela)

Förstafemman: Tommy Sjödin, Daniel Casselståhl - Ove Molin, Mikael Wahlberg, Henrik Malmström.

Andrafemman: Marc-André Bergeron, Jesper Björck - Andreas Dackell, Mikael Lind, Vesa Viitakoski.

Tredjefemman: Mikko Kuparinen, Chris Phillips - Jonas Soling, Petr Sachl, Ronald Petrovicky.

Fjärdekedjan: Christian Sjögren, Tommi Miettinen, Björn Danielsson.

Extra spelare: Jakob Johansson, Nicklas Danielsson, Jonas Andersson, Daniel Johansson, Mattias Karlsson.
Kommentera

« · 518796