1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446400 inlägg · 7963 ämnen

Inför shl 18/19

Sv: Inför shl 18/19
Pettisbif:

Om det skulle vara 25 kontrakterade spelare i nästa säsongs trupp.
Då måste du plocka bort en anfallare från det lag du önskar.

Leonardo: verkligen. Måste ha 2 enheter som levererar.
Viktigt att ha flera spelare som kan hota. Danielsson, Kellman, J.Boqvist, Gunderson, Blomqvist är en bra början. Viktigt med en vass pp-back i varje uppställning

Chris11: Och om Brynäs vill ha honom, det finns en hel del målvakter nu till salu så att säga....kanske inte ens blir varken Eriksson eller Svensson? Svedberg är fri, Ortio är fri, Gunnarsson är fri hehe listan kan göras lång, jag skulle sova skönare om jag fick färdiga målvakter imorgon e.m :)

Chris11: Då har du ordentlig spets i PP och sen Danielsson och Rensfeldt, vi ska fanimej vara bäst i PP nästa säsong

Enaranger: nja. Länka gärna. Läste att någon journalist tyckte att timrå borde värva honom, men inte att han va aktuell för dem.
Kommer han till Sverige så är jag övertygad om att han ser brynäs som första alternativ. Inte Timrå som han endast spelat en säsong i

Enaranger: såg det också. Lägger ingen vikt alls vid det.

Leonardo: coolt namn också ;) skämt åsido han vore en bra värvning.
Gunderson-Berra i första och Koivisto-Lundgren i andra kan jag leva med

Anders Lindbäck ska tydligen vara aktuell för Timrå enligt någon på
den där "silly season" sidan om Brynäs som de har på GD/Arbetarbladet.

Chris11: För 300 k får du garanterat Miika Koivisto i Kärpät, skulle fem ggr hellre ha honom, där har du en tvävägsback!!

Pilen32: Han hamnar kanske i Dalarna igen, vem vet?

pastorn: ja. Alltså, Vi har redan 3st av den spelartypen på backsidan. Lundgren, kilström och Bertilsson. Vi behöver en tvåvägsback eller en offensiv back. 300k Är dumt att kasta i sjön på Andersen

Pär Johansson som assisterande tränare hade varit konstigt?
Då sitter vi med två stycken backtränare i A-laget, en videocoach och ingen offensiv tränare.

Inkazar: Mm,hehe finns gott om troll :)

Kan inte nån kung härinne klippa ihop lite Kellman-skills? Dålig koll på honom :-)

Som jag skrev tidigare:

Mata inte trollet hörrni!

Chris11:
Jag instämmer, Andersén är för orörlig för att vara intresant med hans förväntade lönekrav.

JanT: Jag har en jobbarkompis som har lite inside i LHC. Han berättade att Olimbarna skulle vi skitdyra så de fick låta dem gå. Jag misstänker att agenter och spelare försöker utnyttja det faktum att lagen får mer TV pengar. Konstigt vore ju annars.

Judas11: Så länge det inte finns källor tar jag det med lite salt, hade det varit en sann källa hade det känts illa ;)

Kent747Socker: var ett skämt men tänk vilka reaktioner detta hade skapat här :)

Judas11:

Enligt vilka källor?

Judas11: Finns inte något sånt på pränt än så länge!!

JanT: enligt källor är Palushaj överrens med Lakers

JanT: Då skulle alltså det bli Danielsson, Lundgren, Kellman och ev Rensfeldt och en målvakt till då och en back ....hade hoppas på någon till spets framåt jag

Huge: Jag tror vi kan glömma Greg Scott - centersidan känns spikad. Jag tror det blir Clark/Palushaj samt Rensfeldt in på forwardsidan. Målvaktsparet ser ut att bli Eriksson/Rautio samt på backsidan lär Boqvist erbjudas kontrakt. Därefter återstår att se om Bertilsson lämnar för KHL och vem som blir den sista backen. Ser inte så pjåkigt ut i mina ögon!

Chris11: Collintons kontrakt går ut nu i år med Rockford Icehogs...

Huge: Inga dåliga spelarförluster....

mattiask: fattar inte heller varför alla snackar om johansson. Istället skulle man kolla in hans backkollega i Oskarshamn: Björk. Lika många poäng, fast fler mål. Stor och tung och dessutom yngre.

Chris11: Fast Larsson är jag övertygad om att han kan bli en fantastisk tillgång om han får allt att stämma. En spelskicklig back som dock måste få lite tid att anpassa sig = han har nu fått ett år.
Vet hur många som tyckte Pudas var urusel under sitt första år - där vet vi ju alla hur pass duktig han var när han lämnade.

Sen att man jämför med Johansson är ju bara ytterligare ett tydligt tecken på att man kanske enbart tittar på att han är ”vår egen” ihop med att han framförallt var bra i slutet nu.
Men varför skulle han helt plötsligt vara ett bättre val än Larsson?
Då hade det ju varit klart bättre att ha kvar Fälth OM han accepterat att gå ner ordentligt i lön.

Pär Johansson får jättegärna ta med sig Jeremy colliton. Han va ju ass till collliton i Mora:) osäker hur collitons kontrakt ser ut dock

Chris11: Brukar se både lite finsk och rysk hockey på stream ibland ...LiveTV/Ru

Jag spelar bettar på Finsk hockey o KHL så jag har satt mig in lite i deras ligor...han gjorde två fina mot HIFK för 2 dgr sen

Följande lämnar LHC:

Niklas Persson
Tony Mårtensson
Niclas Lundgren
Kristian Näkyvä
Jakob Lilja
Emil Sylvegård
Mathis Olimb
Ken Andre Olimb
Henrik Törnqvist

Vi kanske inte ska klaga så mkt över våra egna förluster, verkar vara dom som har det ännu värre...

Leonardo: sett han spela eller bara EP-scout? Visserligen bra siffror

Chris11: Här är en offensiv back som visserligen skulle kosta men jag gillar honom..Miika Koivisto, Kärpät

{2064}: jag vill inte se Andersen i brynäs. Han svek oss och är inte heller tillräckligt bra i mina ögon. Visst han va grym säsongen 2012, Men senast han va i Brynäs (14/15) så minns jag att han inte va speciellt bra. Och då kräver han ca 300k/månad. Ska vi värva en så dyr back så tycker jag vi ska ta in en spelare av Anssi Salmelas kaliber. Någon som kan bidra offensivt. Vi behöver två offensivt skickliga backar i laget.
Kanske Nisse Andersson från Malmö vore något? Hans bössa skojar man inte bort. Vore bra med en rightare

{2064}: Håller med dig där Huss, vi måste få in tyngd, för små o lätta backar blir uppätna fort av tuffa starka forwards...Johansson från IKO är 174 cm och väger 76 kilo, jag tycker det är för lite om du inte är oerhört briljant för den spelstilen som liten!

Chris11: Johansson kan inte ersätta Carlsson. Där är han inte ännu. Johansson kommer med största sannolikhet spela för Modo.

Så här vill jag se laget:

Rautio - Eriksson

Gunderson - Bertilsson
Andersén - Boqvist
Kilström - Lundgren
Ersson - Larsson

Danielsson - Kellman - Palushaj
Boqvist - Scott - Blomqvist
Clark - Jensen - Rensfeldt
Nilsson - Westfält - Bjurström
Mannberg - Granström - Alcén
Asklöf

Skrubben: "Detta var precis Brynäs plan med att lägga chatten med Bengtzén just imorgon 😀"

Precis.
Det här planerade han naturligtvis i liften under påsklovet, en smart och kunnig sportchef som BZ är förstås inte dummare än att han kombinerar jobb med nöje.
Tänk att inte munkas och mylingen visste det, trots att dom som bekant är så väldigt insatta i verksamheten...

Chris11: och där blev backsidan just svagare än förra året....
Om Bertil stannar så vill jag hellre se Andersén i truppen för att vi inte skall bli svagare. Vi viktar iofs om till mer defensiva än offensiva backar men det kan ge Larsson utrymme att göra en "Pudas".
Typ: Bertil/Gunde- Kilas/Andersen- Lundgren/Boqvist och Larsson som 7e. Stoppar du in Kalle Johansson, som förvisso är en duktig talang, så kommer vi ha för lite fysik för ett slutspel. Se bara på hur Växjö resonerat och hur lätt Pudas vägde vid det avgörande målet mot HV.

{2064}: Hoppas Abris har fel då och att tanken är att Johansson ska bli HC?

Skrubben: Men nog måste väl Pär Johansson lämna Frölunda för att söka en roll som huvudtränare, likt Robert Ohlsson?

{2064}: just det. Undra om inte Bengtzen kommer att värva en till back för att ersätta Carlsson? Kanske det blir Johansson från allsvenskan? Vore ju inte helt fel

Chris11: Det köper jag rakt av. Carlsson då?

{2064}: jag tänker såhär:
Fälth bort, ersätts av Boqvist som är ett år äldre och har tränat hårt under sommaren. Ett plus!
Sunken ersätts av Lundgren, stort plus. NL är precis den backen som sunken va för 7 år sedan. Dessutom är Lundgren bättre med pucken

Kent747Socker: Sant. Inga nyheter om Simon...?

Synd att Henrik Larsson ser ut att bli kvar. Han har haft en tung säsong. Vore bra att ersätta honom med en annan back från allsvenskan. Johansson från IKO?
Men kanske han lyfter sig nästa säsong? Det finns ju potential i grabben.
Vi kan ju tänka såhär: om vi inte är nöjd med hans säsong så kan vi ge oss fan på att han inte är det heller. Han kommer komma tillbaka starkare och träna extra hårt under sommaren, dessutom har han bara ett år kvar på kontraktet. Kan ge lite extra glöd?

Chris11: Hur menar du jämfört med just avslutad säsong? Vari ligger förstärkningen?

bradberry: Sjödda har kanske ställt ett ultimatum: "Jag ska vara huvudcoach annars drar jag".

Får man in Johansson från Frölunda är det dock ett mycket kompetent namn att få in i staben.

Skrubben: Vettefan alltså... Sjödin är en typisk spelare i grunden, känns inte som han riktigt har verktygen att leda/utveckla/pröva nytt när det strular. Vi kan värva Sidney Crosby och laget kommer ändå inte vara bra om inte Bengtzén fixar tränarsidan.

Skrubben: Känns inte fräscht någonstans med Sjödin som HC... Vill ha en L E D A R E som headcoach. Gillar Sjödin men anser honom inte riktigt kapabel att hålla den mentala biten uppe med att säga rätt saker vid rätt tillfälle, hålla brandtal för att tända laget, vara den där trygga LEDAREN... Gärna Sjödda som assisterande dock... Johansson låter väl ok men vi behöver en annan huvudtränare...

Skrubben: grym tränare!! Men betyder det att Sjödda får huvudansvaret? Eftersom att Johansson har den rollen som sjödda hade under bulan?

« · 1891780 · »