Brynäs IF

723316 inlägg · 7955 ämnen

Inga nyförvärv!!

« · 474478 · » Till forumet


Sv: Inga nyförvärv!!
MUUUUNKAS!! Var är du?? Ge mig ett halmstråå..
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
Lilljanne: Det är rätt taktik. Tack för att du gjorde mitt jobb häromda´n förresten.... :-))
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
Lilljanne: Jag ser att medicinen verkar ganska fort.
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
Jompe: Efter årets mörkaste dygn blir det bara ljusare, tänk på det! ;-))
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
70Igor: ssk och luleå utan NHL-spelarna käkar vi upp! Mot slutspel!
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
Lilljanne: Se där--det finns små guldkorn i kolkällaren trots allt!

Mottar tacksamt alla tips om lugnande, anti-depressiv medicin.
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
Lilljanne: NHL måste sätta igång NU innan vi har tappat alltför många poäng.
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
Jompe: White verkar bra men Sundlöf var väl skraj att få en till bakfull kandick att kicka. Hellre kvalserien. Almtuna har värvat bra annars. David Holmquist och Petter Rönnquist. Där slår dom oss på fingrarna.
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
Jompe: Positivt - mif har tappat Niinimaa, ssk och luleå har bara värvat en spelare, vi har fått en assisterande tränare, säsongen är snart slut (jag kan rekommendera min nya medicin.)
Men lugn, NHL kommer att sparka igång innan nästa fönster. Go Bettman go!
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
70Igor: Du har rätt, förstås. Att komma över för 8-9 matcher är inte ycket idé.

Att White gick till SSK irriterar mig. Dacke borde ha kunnat tipsa om honom, och vi behöver ju en center. Men hej--vi har ju Almtorp.
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
70Igor: Vårat enda hopp,som det verkar i daxläget!!
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
Jompe: Ledsen att komma med ytterligare negativt skit men det är svårt att undvika.

Efter nästa fönster återstår ju bara 8-9 matcher i Elitserien. Vilka spelare vill hoppa in i ett bottenlag för att försöka förkorta säsongen till bara de matcherna. Nä dom vill ju spela slutspel om dom kommer hit. Det blir nog inte lätt att hitta spelare till bottenlag då, faktiskt kanske lättare om man redan är klara för kvalserien.

Nej hoppet står till Bettman. Kom igen din gamla snikgubbe, ge oss den julklapp vi längtar efter. Ge oss en NHL-säsong!
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
sylf: Man tycker att Dackell borde ha kunnat ge info om White.

Nu när läget är så dystert att t o m Clarence skrivit sitt obligatoriska "detta-är-så-typiskt-Brynäs-jag-blir-inte-ledsen-längre-men-vill-att-ni-alla-vet-hur-ledsen-jag-ändå-är-eller-är-det-blasé-jag-är?"-inlägg kan väl vi andra försöka tänka någon konstruktiv tankeslinga? Ska vi sätta våra hopp till nästa fönster? Om det ska vara någon mening med att vara Brynäsare så måste det väl vara att försöka hitta någon krok att hänga upp tillvaron på. Det ser hyfsat kass ut just nu, men kan vi hålla oss någorlunda flytande till nästa vädring--och om vi får någon förstärkning då--så kanskew det finns liv efter februari. Jag tror inte Sundlöv är mer intrresserad av kvalserien än någon här, så jag vill ändå försöka vaska fram nån f***d ljusglimt.
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
sylf: Nu är det klart. Det blir tydligen inga nyförvärv i Brynäs!!! Grattis "Mormor"!
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
70Igor: Ja jävlar va död marknaden var.Det här går åt helvete.
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
Albert Hall: Han kanske kan sjunga nationalsången nån match i februari. Om han har tid vill säga.
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
Lilljanne:

Om försöket på annandagen faller väl ut så är det möjligt att Öhlund lirar hela tre matcher för LHF. Så om ni har riktigt tur så lirar han den 30:e mot er.

Visst fan är det en Kalle Anka säsong detta...
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
70Igor: Även om NHL lockout löser sig om typ tre-fyra veckor har andra lag garderat sig under denna perioden.
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
bocken: Satan vilka lirare dom håvar in. Grattis SSK och FBK!
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
Masarna skrattar fortfarande över värvningen av Jokela,tredje målis i Leksand,platsar inte i ett allsvensk lag.Man låter Lundström vara kvar i Almtuna,där han knappt får stå.Nä,nu skiter jag i detta och går i ide.När skall man bli positivt överraskad?
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
70Igor: Good work "Mormor"!!! Pärkele!!!
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
Bissett19: ... och Marian Gaborik till Färjestad. Spelarmarknaden är HELDÖD!
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
70Igor: Kanonvärvning av SSK,konstigt att alla andra klubbar hittar spelare som vill spela o inte vi,vi kan inte barar sitta o titta på när dem andra lagen värvar ner oss i Kvalserien,där vi får möta "Upptoppade" lag i form av Leksand o Skellefteå,nä usch!!JÄVLA BETTMAN!!!
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
Uppdaterat läge efter vädringen:

7:a Modo
+ Adrian Aucion, Marcus Näslund
-

8:a Brynäs
+ Jonas Almtorp (3 matcher), Jokela (andramålis)
- Timonen, Korhonen (Dackell & Sulku skadade)

9:a Luleå
+ Manny Fernandez, Mattias Öhlund (1 match)
-

10:a HV71
+ Manny Malhotra, Jonathan Cheechoo
-

10:a Luleå
+ Manny Fernandez
-

11:a SSK
+ Todd White
-

12:a Mif
+
- Richard Park, Janne Niinimaa

Två stora förlorare: Brynäs och Mif!
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
Todd White klar för SSK. Center från Ottawa, gjorde 60 p förrförra säsongen. Ja ja han är säkert riktigt dålig...not!
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
Larry: Det är ruttet och lågt av dig att ägna dig åt personliga angrepp, det kan knappast vara rätt väg för en Brynäsare att stötta sitt lag på detta sätt.
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
Lilljanne: Skriv en bok!
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
Timonen lirade 10 matcher och nu ska Öhlund lira en match för luleå! Intressant säsong, det här. Den öppnar för nya lösningar. När det är dags för nästa sexpoängsmatch föreslår jag att vi flyger in Lidström, Sakic, Blake och nå´n till, förslagsvis till matchen mot luleå. Det måste t.o.m. Brynäs ekonomi orka med. Senare kanske Timonen har tid att spela nå´n period då och då.
Eller varför inte löpa linan ut: För att dra in pengar låter Brynäs en sponsor få delta i varje match, t.ex. i tredje-fjärdefemman (Sjögren-Molin-Sponsor framför Kupan och Phillips). För 10-20 tusen spänn får man göra fyra-fem byten och delta i alla spelaraktiviteter före, under och efter match. Alternativt låter man Nakenjanne få lira en match, Gollum en match, Markoolio en annnan osv. för att skapa lite PR till klubben. Jojje W. Bush kanske är intresserad. Pajasstämpeln lyser redan tung över hockeyn så jag förstår inte vad klubben väntar på. Skynda innan mif snor konceptet!

rupert: Att förmedla svensk historia kan väl knappast kallas för att "sticka huvudet i sanden". Kul att läsa nå´n som har sådan insikt i framgångsrika lags uppgång och fall. Få se nu, hur länge se´n är det tik spelade i andradivisionen? 2-3 år se´n?

Dream Team: Bölesjön vet väl alla var den ligger! Omnämndes för övrigt i påvens jultal häromdagen. Lite kuriosa: Bölesjön fick sitt namn på 60-talet när anhängare till ishockeylaget Wifsta/Östrand i flock begav sej till vattenhålet för att gemensamt och i all avskildhet söka tröst och stöd (m.a.o. för att böla) efter varje förlust mot de legendariska tigrarna från Gävle, Brynäs IF - mästarlaget. Som ett led i att utplåna alla outhärdliga minnen bytte sedermera W/Ö namn till timrå ik men, som alla vet lider man fortfarande av sviterna från årtionden av förnedring. Enligt en vandringssägen från Birsta socken anses ordet timrå härstamma från indalsmål och betyder "ojojojoj, jävlar vad stryk vi fått, perkele".

Ser att mitt avslutande påstående att "Sundsvall är en riktigt fin stad!" blev alldeles för insmickrande, skall vara "Sundsvall är en riktigt fin liten stad!" Betoningen ligger på liten.

Petra: Ska vi snacka jul eller ska vi snacka hockey här? :-)

Poffa: För att vara modosupporter har du många hästar hemma! (Helt seriöst den här gången. Ja, det var alltså beröm.)
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
Clarence: Shit happenings!!!
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
70 Rodrigues: Kan än en gång konstatera att det känns bra att ha en osviklig "bundsförvant" i dej när det gäller Brynäs väl och ve. Tycker exakt som du i den aktuella värvnings-karusellen - eller, som det inte oväntat är för Brynäs del, den stillastående värvnings-karusellen...I motsats till de flesta konkurrentlagenfår vi inga nya NHL-spelare, som vi så väl skulle behöva. I varje fall inga rena förstärkningar. Överraskad? Besviken? Förbannad? Nä, man är bara uppgiven och blasé på eländet vi det här laget...
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
Jag måste säga att jag är väldigt besviken att vi inte har lyckats ordna en endaste spelare under så lång tid(räknar ej Almtorp och tredje mållisen från Leksand)! Helt jävla misslyckat av "Mormor"! Hur f*n ska vi vinna matcher med det här laget? Jag skiter i allt snart och ingenting kan få mig må bättre just nu!!!
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
70 Rodrigues: va ska man säga... hoppas man får ett varmt välkommande av Leksand o d andra lagen, för det är där vi antagligen kommer att hamna, tyvärr
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
70Igor: Du har glömt en sak, Niinima går till Kärpät också. Malmö blir trots allt större förlorare än Brynäs.

Synd att det inte verkar bli något nyförvärv, man hade ju räknat med en ersättare till Timonen. Tycker dessutom det är underligt att Sundlöv inte tycker det är värt att värva någon för "bara 10 matcher", kolla bara vad Timonen åstakom.
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
sylf: Ja, typ stoppa dom i Brynäs elitlicens burkar!!!!
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
70 Rodrigues: Näe,bättre att ha roligt för dom.....
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
sylf: Har aldrig velat spara några pengar ;-))
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
70 Rodrigues: "Spara pengar kan vilken idiot som helst göra" Hur mycket pengar har du/jag på banken? Att vända ett underskott på 6 mille till ett eget positivt kapital på en handvändning är fan inte lätt.Där ska Brynäs ledning ha en eloge.Att man sen som du säger slog sig för bröstet efter -99 guldet är en annan sak.Skulle tro att herr Berg slog lite för mycket i sitt bröst och glömde att leva i verkligheten.Det är det vi får lida för idag.
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
Poffa: Kompetens vet jag väl inte om det handlade om, snarare en välvilligt inställd kommun. Men vem vet, kanske hade den kompetente personen kunnat leta fram ett ismaskinsgarage och gjort upp en deal med länstrafiken eller Danzas...
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
70 Rodrigues: Janne Larsson är ju tillfälligt bortlyft från marknadsavdelningen, de kommer säkert att märkas på ett positivt sätt. De tragiska är ju att karln sitter på en fast anställning, blir lite tufft att få bort honom.
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
70 Rodrigues:
 
Och nu när man försöker se till så att man inte begår samma misstag igen, ja då är det också dåligt, eller?
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
Poffa: Spara pengar kan vilken idiot som helst göra!!! Felet är att efter guldet 99 så slog man sig för bröstet o trodde att allt skulle ordna sig av sig självt!!!
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
70Igor: Lägg till ett minus till på MIf, Janne Niinimaa flyttar hem till Kärpät,blev klart idag!!
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
70 Rodrigues:
 
Om kompetensen inte fanns där hade Brynäs inte lyckats vända från ett kraftigt underskott till ett nollresultat. Om inte kompetensen funnits där hade du hejat på ett lag som spelade matcher mot AIK och Mälarhöjden/Bredäng.
 
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
Poffa: Om kompetensen fanns hos markandsavdelningen så skulle även degen finnas, så enkelt är det!!!
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
70 Rodrigues:
 
I H-E att det är samma sak. Du kan springa ihjäl dig på stan och hitta världens bästa jeans lyxbutiken "NHL", men har du inte 10 000 kronor som jeansen kostar så kan du inte köpa dem, utan du får välja jeans från Åhléns för 299 kronor eller helt enkelt ge f**n i att köpa några jeans alls.
 
Baserat på de förutsättningar som finns i Brynäs i dagsläget så kan man inte kräva att Brynäs skall kunna matcha de värvningar som betydligt rikare klubbar gör. Ändå får Sundlöf och ledningen massvis med skit för att de inte köper jeansen från NHL utan för att de köper jeansen på Åhléns.
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
70 Rodrigues: Ja antingen kompetensbrist eller motivationsbrist. Det kan bli ena j-a matcher mot Leksand i kvalserien. Nåt att se fram emot!
;-(
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
70Igor: Nähä :-))
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
Läget efter vädringen:

7:a Modo
+ Adrian Aucion, Marcus Näslund
-

8:a Brynäs
+ Jonas Almtorp (3 matcher), Jokela (andramålis)
- Timonen, Korhonen (Dackell & Sulku skadade)

9:a Luleå
+ Manny Fernandez, Mattias Öhlund (1 match)
-

10:a HV71
+ Manny Malhotra, Jonathan Cheechoo
-

10:a Luleå
+ Manny Fernandez
-

11:a SSK
+ har något på gång men mörkar
-

12:a Mif
+
- Richard Park

Två stora förlorare: Brynäs och Mif!
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
Poffa: Same shit different name!!!
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
70 Rodrigues:
 
Brist på pengar, tror jag.
Kommentera

« · 474478 · »