Brynäs IF

723316 inlägg · 7955 ämnen

Inga nyförvärv!!

« · 474579 · » Till forumet


Sv: Inga nyförvärv!!
Gusten:
Ett annat rykte jag hört var att Arnason smög omkring där vid tretiden. Tro om han tänkte be om nåder hos Mormor, eller hade han nåt annat i tankarna.

Fotogen, kanske?
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
Gusten: Kanske därför det var upptaget för mig.
 
Eller så är det Wille som faxar ut morgondagens lunchmeny.
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
Hong Kong: Sorry det var jag som använde linan när jag snackade lite med Elias. Han mådde bra och sa att det hade varit roligt att spela i Brynäs.
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
Metal Guru: Dricker Arnason fotogen nu också...fan det går utför för den snubben...
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
Tick tack...tick tack...tick tack...
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
Gusten: Ähh..va f-n, vi har ju Almtorp. Varför sitta här och deppa.
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
Gusten: Nej jag tror inte det blir nån ny spelare, lr är det nån som har hoppet kvar????
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
Gusten:
Vet inte om han drack det, när han smög runt bocken för en tjuen timmar se'n.
"Grandma, grandma" hördes som ett hest väsande bland det fjärran morormullret...
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
Mickis: Jag tror på Kris Draper och Sergei Fedorov, stenhårt!
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
70Igor: Jag tror vi lånar ut Wahlberg och Honken till Malmö
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
70Igor:
Jag tror på Munkas i fjärdeformationen.
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
70Igor: Skulle inte vi få Kasatonov och Larionov på köpet??
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
70Igor: hehe nästan idiotvarning på dig;-)
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
Gusten: Ja precis. "Med anledning av att omvärlden förändras..."
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
Nu är det nog...

över.
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
Mickis: Då var väl hoppet ute då, för den här gången.
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
Hong Kong: lr??? kommer det nåt på hemsidan nu???
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
70Igor: Japp! Kyrö vill gå runt på 1 center och 3 ytterforwardspar...det har Munkas sett på en tjeckisk hemsida, det har Metal Gurus mormor sagt.
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
Mickis: Tack för den, bara för att jag inte är någon medgångssupporter.
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
En kvällsdikt om Ioan Ursut:

RYMma.
-Biljakt.
grusgrop
slut.
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
Mickis: Inte mer än att det blir makaroner och stekt falukorv till lunch hos Wille i morgon.
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
Hong Kong: Nähä, bidde alltså inte ens en tumme.
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
Det bidde inget som flickan sa. Gonatt!
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
70Igor: haha kallar du mig medgångssupporter??
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
Jompe: Nä...bara försöka sova..hur nu de ska gå.
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
Jaha, då bidde det iget idag heller.
Haa Dää.
God Natt alla Brynäsvänner.
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
Makkan: God Natt alla Brynäsvänner
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
Bissett19: Natti på dig själv. Man får väl krypa ner i bingen och försöka sova någon timme.
 
224 st på Brynäs.se just nu. Måste vara toppnotering vid den här tiden en onsdag.
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
Hong Kong: Jantagligen är det ungefär lika många inne på LHF:s officiella nu. I vart fall är det ovanligt aktivt där för att vara så sent. Synd vi inte kan se hur många som besöker sidan vid ett visst tillfälle.
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
Kickan: Kan man göra på Brynäs sida. Just nu 276 st. Man kan tro det är slutspel på gång..=)
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
Hong Kong: 295...helt i onödan...
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
Hong Kong: Just nu 298 inne på brynas.se Måste vara något av ett rekord kl 00:30.

Gonatt Brynäspolare.
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
Hong Kong: Det är väl bara det att det som avgörs nu är jobbigare att leva med än resultatet i ett slutspel. Det gäller ju att ta sig dit först och främst, och om man inte gör det att undvika det ingen vill tänka på.
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
Slutspel är ju inte ens att tänka på utan förstärkningar. Alla andra lagen är i stort sett bättre nu, medans en annan är jävligt mycket sämre.
NHL-stjärnan Timonen ersattes alltså av b-liraren Johansson, som den annars mycket korkade krönikören Persson skrev för någon vecka sen: "Att ersätta Timonen med Johansson vore som att ta bort skinkan från julbordet och istället servera blodpudding". Sällan har ett citat varit så klockrent.
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
Huge: Börjar bli tröttsamt att läsa...
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
prosten: Malmö hann precis innan transfer-     
  fönstret stängdes presentera ett NHL- 
  förvärv, Detroits center Mark Mowers. 
  Klubben tror att skridskostarke       
  Mowers kommer tillföra mycket i det   
  offensiva spelet. 
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
(kanske redan något som nämts här)Marian Gaborik är klar för Färjestad,så visst finns de spelare som vill hit allt
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
(kanske OXÅ redan något som nämts här) Todd White klar för spel i Södertälje...Ja visst de ser tröööögt ut på spelarmarknaden
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
Jompe:
som jämförelse kan jag nämna att www.brynas.se har 61 besökare 06:35.
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
Och så här blev det till slut:

7:a Modo
+ Adrian Aucion, Marcus Näslund, Dan Hinote
-

8:a Brynäs
+ Jonas Almtorp (3 matcher), Jokela (andramålis)
- Timonen, Korhonen (Dackell & Sulku skadade)

9:a Luleå
+ Manny Fernandez, Mattias Öhlund (1 match)
-

10:a HV71
+ Manny Malhotra, Jonathan Cheechoo
-

10:a Luleå
+ Manny Fernandez
-

11:a SSK
+ Todd White
-

12:a Mif
+ Mark Mowers
- Richard Park, Janne Niinimaa

En stor förlorare: Brynäs! Tragiskt.
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
70Igor:
Ja, lite trist - men vi väntar med att gråta tills vi ser hur spelet ser ut och hur många pinnar vi drar in de fem första.
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
Lilljanne:
Ja, inte är det någon idè att gräva ner sig för uteblivna nyförvärv.
Detta är en silly season säsong och man orkar inte med att bry sig så mycket mer. Ishockeyförbundet borde stänga årets liga.
Det är ju inte vår egen förening som vi supporters skall klaga på, utan upplägget av årets säsong. Ta Ert ansvar ishockeyförbundet!!!!!
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
70Igor: Lulä fick ju i alla fall Manny Fernandez 2 ggr, det måste ju vara ett stort plus. ;-)
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
claesw: Jag är så trött på detta att "ge spelarna en chans att visa vad dom kan" "vänta tills vi ser hur spelet ser ut" etc. Visst det kanske kan gå den här gången också. Vitryssland vann över Sverige. Men att räkna med att det ska gå varje gång trots att vi har sämre förutsättningar än övriga lag håller inte. Vi kan inte klara oss i kvar via kvalserien varje gång. I år kan det mycket väl vara våran tur att åka ur. Konsekvenserna blir förstås ödesdigra för sponsring, hallbygge etc.

Brynäs har de senaste åren med ytterst små marginaler klarat sig kvar som ett elitserielag trots att vi ofta i spelet inte varit elitseriemässiga. Efter det senaste värvningsfönstret hände något. Det visade sig att ett bra skadeläge i kombination med en enda stjärnspelare (Timonen) var tillräckligt för att laget skulle börja vinna matcher igen på ett sätt vi inte gjort sedan 2000/2001. Nu har Timonen lämnat och vi har långtidsskador på några av våra viktigaste spelare. Spelarna i laget har själva sagt att det blev en kick för hela laget med nyförven. Nu rycks mattan undan och tvivlet kommer tillbaka.

Jag tror att man kunde gjort mer för att hitta förstärkningar. Kunde man inte ha avlastat Sundlöf i letandet efter spelare. Snacket att det inte fanns spelare tillgängliga visade sig ju vara just bara snack. Jag kan bara tolka det som att uppgiften att behålla Brynäs IF i elitserien är mer högprioriterad av oss fans än av ledningen i Brynäs IF.
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
Peja: Persson säger ju egentligen ingenting i sitt "klockrena" inlägg mer än att Timonen är en bättre spelare än Johansson.
Den slutsatsen måste han ha kommit fram till efter att ha grubblat hela natten....
Skall man snacka om "ersättare" till Timonen så måste man väl i rättvisans namn jämföra honom med den eventuelle ersättare som kommer utifrån.
Nu blev det ju ingen ny back i detta fönster, men det förändrar ju inte principfrågan.
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
70Igor:
Jag tar inte ut tvivel i förskott, ge de en chans först. Sulku / Dackell är väl på gång dessutom?
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
claesw: Sulku spelar troligtvis på söndag med ett specialskydd.
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
Stigsson: Manny verkar dock vara ett gångbart namn i detta värvningsfönster även utan mitt slarviga upprepande ;-)
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
64Waern: Stämmer det så är det ju en kanonnyhet.
Kommentera

Sv: Inga nyförvärv!!
70Igor:
Du ser- tvivlen skingras undan för undan!
Kommentera

« · 474579 · »