Brynäs IF

727610 inlägg · 7962 ämnen

Ingenmansland 2009

1118124 · » Till forumet

Sv: Ingenmansland 2009
JanT: "Måtte inte Dackell & Sundqvist vara skadade!"

Har jag missat nåt?
Spelade in stora delar av matchen och snabbspolade i efterhand
(fan vilket tempo vi hade i PP helt plötsligt...).

Vad hände med Dacke och Sunken?
Kommentera

arnio: "Har jag missat nåt? Vänt tabellen upp och ned?"

Måste man ha gjort det för att konstatera att Modo är ett skickligt lag med många rutinerade och giftiga spelare.
Och som är djävligt bra på att spela på resultat, när tillfälle ges.

Sen skrev jag "nästan bli skönt", eftersom jag självfallet föredrar hemmamatcher om jag får välja.
Men nu har vi faktiskt ett par bortamatcher framför oss, och bortaspelet passar rätt så bra för vårt material och vårt spelupplägg.

Sen vete fan vem det är som driver med oss här på HS?
Du har ju redan gjort bort dig i Modoboken där du yrar om filmning på Hedman, som åkte på en rejäl lårkaka, eller värre.
Kommentera

Huge: Om det finns någon som helst statistik att luta sig mot, så borde vi STATISTISKT sett vinna en bortamatch nu........
Kommentera

Huge: "Men jag talar om framförallt första perioden och alla PP vi hade.
Där borde vi ha kunnat dra ifrån och fått 3-1, för då hade matchen förmodligen varit slut."

Tja PP betyder inte direkt att det blir farligt när Brynäs lirar.

Nån som har nån statistik på hur många minuter PP det behövs för att Brynäs ska göra mål?
Kommentera

Huge: Kolla mitt inlägg till Bisset. Årets ES-upplaga är något i hästväg!

Tror dock att det krävs minst 3 poäng på Norrlandsturnén för att vi skall hänga med slutspelståget.

Måtte inte Dackell & Sundqvist vara skadade!

Det som talar för oss i säsongsavslutningen är Markström och en fullständigt unik rutin att spela hockey under bilan.... :-))
Kommentera

Huge: Du är den enda här inne som jag håller med just nu!
Kommentera

Bissett19: Nä, i tredje spelade dom ju skickligt på ledningen och då hade vi jätteproblem.
Men jag talar om framförallt första perioden och alla PP vi hade.
Där borde vi ha kunnat dra ifrån och fått 3-1, för då hade matchen förmodligen varit slut.
Kommentera

Huge: "Men det är som vanligt när Modo kommer hit: dom spelar strikt och disciplinerad bortahockey och är väl det bästa laget i ES att spela på resultat, när dom är på humör."

Har jag missat nåt? Vänt tabellen upp och ned?

"Ska nästan bli skönt att spela ett par bortamatcher, då det spelet för tillfället passar vårt material bättre."

Jag måste ha missat det fina bortaspelet också.....

Du driver med oss va Huge? Skojar till det lite liksom...Kul grabben..
Kommentera

Huge: "Ska nästan bli skönt att spela ett par bortamatcher, då det spelet för tillfället passar vårt material bättre."

Ja, jo, det gör ju det. Kan vi komma upp i samma spel som vi hade mot Timrå BORTA så.........

"gamnackade skitkastande gnällkärringar"

Ja, många ser vad som händer på isen, några inte!

"Små marginaler igen och vi skapar väl ändå tillräckligt för att kunna vinna en sån här match."

Sådär har du skrivit i 5-6 år nu, och det slutar på samma sätt varje år.....KS!
Kommentera

Huge:

"vi skapar väl ändå tillräckligt för att kunna vinna en sån här match."

Inte en målchans i tredje.
Kommentera

JanT: Ja, årets ES går inte av för hackor. Samtliga lag utom SSK har ju fortfarande chansen på slutspel. Att vi skulle befinna oss i den här situationen hade ingen trott, framförallt inte alla gamnackade skitkastande gnällkärringar härinne som innan säsongen ansåg att allt utom KS vore en bonus.
Och nu sitter man och gnäller över läget.
Visst är det underbart, så säg....

Annars en ny tung förlust, minst lika jobbig som den senast mot Djurgården.
Små marginaler igen och vi skapar väl ändå tillräckligt för att kunna vinna en sån här match.
Men det är som vanligt när Modo kommer hit: dom spelar strikt och disciplinerad bortahockey och är väl det bästa laget i ES att spela på resultat, när dom är på humör.
Vi å andra sidan har som vanligt mkt puck och för mestadels spelet, men ofta endast skenbart.
Som du är inne på: det sliter i längden att ha 2 ordinarie centrar borta, och framförallt Lind saknas i PP. Där tappar vi mkt i form av "enkla" mål, då vi nu i stället får slita för varje PP-mål.
Ska nästan bli skönt att spela ett par bortamatcher, då det spelet för tillfället passar vårt material bättre.
Kommentera

arnio: Slutspelchansen ser allt mindre ut. Laget har bit för bit eroderat under säsongens gång. Det kostar på att spela det spel som Brynäs praktiserar, med en strikt defensiv som kräver sin tribut i uddlös offensiv och trötta spelare.

Årets ES är hård och jämn; det ser ut att krävas runt 77 poäng för att nå slutspel, vilket är en hög summa i sammanhanget. KS bör man undvika på 72 poäng (även det rekordhögt). Om laget inte rasar ihop fullständigt bör vi klara att spela hem 9 poäng på resterande 10 matcher (5 hemma och 5 borta).

Förresten, vad har vårt uddlösa gäng i ett slutspel att göra förutom att generera pengar till klubbkassan???
Kommentera

Finns det inga optimister kvar som vill skriva i min tråd?
Kan Sjödin göra comback kanske?
Kommentera

Ingenmansland 2009
Vi har fortfarande chansen på slutspel men det känns meningslöst att komma dit. 7 matcher mot LHC eller HV blir bara förnedring eller hedersamma förluster på sin höjd. Dessutom ger det mer pengar i kassan till Sundlöv att värva talanglösa inte ens föredettingar för.
Bättre med ingenmanslnd i stället så kanske det blir en lågbudgettrupp nästa säsong mednågra av våra talangfulla juniorer och kanske några kompetenta spelare från Allsvenskan.

Kvalserien tycker jag att vi väntar ett medatt spekulera om.
Kommentera

1118124 · »