1150x200-brynasbanner.jpg

Inte över riktigt än

« · 2489200 · » Till forumet

Sv: Inte över riktigt än
Supportern:
Brynäs har aldrig trillat ur...
Många i hockeysverige vill se Brynäs åka ur högsta serien, vilket borde ge tillräcklig go i föreningen...
Låst ämne

Supportern: Det gäller o ta tjuren vid hornen och vara realist, det är 50/50 för allsvenskt spel, det som talar för oss är hemmaplansfördelen, det som talar för Malmö är deras form för tillfället där dem körde över leksand med 5 av sina bästa vilande tex. Hur deppig man än blir så ska ett allsvenskt lag byggas om det kommer till det.
Låst ämne

Pasman: Vill nog inte ha tillbaka Mannberg... Nä, tror på HVs modell att värva riktigt bra allsvenska spelare. Nog borde Brynäs vara attraktivt bland dessa spelare?
Rödin blir nog kvar, vart skulle han annars ta vägen? Bertilsson skulle nog bli kvar. Lindbäck stannar nog. Men de får nog gå ner lite i lön...
Frågan är hur en sådan som Larsson resonerar? För "dålig" för Schweiz och KHL är ju inte med i bilden längre.

Vill givetvis inte åka ner, men det finns något kittlande med en nystart även om det skulle bli tufft i allsvenskan. Försöker hålla mig någorlunda positiv trots allt...
Låst ämne

Pasman: usch vad Depp jag blev att läsa dwt där. Finns verkligen inget positivt med att åka ur.
Låst ämne

Bulten: Vilka kan vi tänka oss värva till ett allsvenskt brynäs? Mannberg kanske vill komma o lira igen då han säkert får en plats högt upp i kedje formationerna sen kanske vi kan få ett back par med nörstebö och Ingman iaf (även om den sistnämnda fått dåligt rykte på senaste) men så får vi se om dessa med "brynäs hjärta" stannar i klubben vid degradering, kanske kan nog rödin stanna ändå med lindbäck om dem nu vill åtgärda det dem skapat.
Låst ämne

Retse: haha tack för peppande ord!
Låst ämne

Kanske jag som är dum, men jag försöker tänka positivt, ni har ”nyss” vunnit ett kval mot HV ni vet hur det är och vad som krävs, ni har fått tillbaka Jacke Blomqvist som var en bidragande faktor till att vi klara oss kvar i fjol, länge sen malmö kvala senast om ja inte misstar mig, jag tror på er, gör det ni också!
I kval kan allt hända!
Hälsningar Timråsuppoter
Lycka till
Låst ämne

Bulten: Vad glad jag är att du hittat en kompis att prata med ;-)
Låst ämne

Zorro 65:
Ingen fara
Låst ämne

Sv: Inte över riktigt än Låst ämne

Horace76c:

Finns många saker du aldrig kan påverka, exempelvis att två djurvårdare var delaktiga i håves vinst mot skellefte
Låst ämne

BIF Kungen:
Haha ?
Låst ämne

SaggeBoy:
Alltså. chans har vi ju....går ju inte att ignorera det.
Vi har t.ex. inte förlorat en hemmamatch mot MIF sen 2019.

Sen säger ju sunda förnuftet något heelt annat.
Skulle säga att det är säkra pengar på att malmö avgör det här innan match 7 (och tur det för det skulle jag inte klara av)
Låst ämne

Är det fortfarande så att vi inte vet än om säsongen varit ett fiasko om Alcén gjort ett uselt jobb och att upplägget med Honken varit en katastrof? Eller är det efter säsongen eller är det efter nästa säsong? Frågar åt en kompis
Låst ämne

Anton vilket skämt ... är bara där för cash.. 2 st kval på 3 år.. pinsamt.. hoppas dom lämna shl så dom blir av med 90 % av folket! Vilken jävla kapten! Ett skämt! Piss huvude..
Låst ämne

Va tror ni om kval? Har vi chans
Låst ämne

Gewe: eller hur? Ger hybrisen ett ansikte.
Låst ämne

BIF Kungen: Haha vilken lirare 😎
Låst ämne

Zorro 65: sorry kompis men du ”la upp bollen”: heter frugan Huge….😂😂?

Var tvungen skriva det. Handlar inte om dig och din fru om du förstår vad jag menar…
Låst ämne

Auchinleck: Nej det var de väl egentligen inte, men Elfsborg hade på den tiden ett lag som skulle konkurrera högt upp i tabellen och det gjorde man inte alltid
Låst ämne

Supportern: 💯% rätt. I NHL har de extremt hög klass. Ödmjuka, sakliga mm och de flesta är riktiga världsstjärnor.

Brukar jämföra ovan grupp med någon dryg fotbolls-spelare som lyckats snubbla in en boll i superettan och kör lite Erkan Zengin-style…. Ni som vet, ni vet…, ni som inte vet kan nog söka på youtube: Zengin och glajjor torde funka…

Borde kallas Zlatan-syndromet. En kille som är 40 plus och kallar sig ”lejon” mm. Har svårt att se tex Tavares i Leafs uttrycka sig så.

Alcen är den moderna Jesus: alla har hört talas….ja, igen, ni som vet, ni vet.
Låst ämne

Supportern: jag håller med! Rödin försöker alltid "dumförklara" alla journalister. Men tror att det i längden är smartare att spela med, så kan han ju alltid tänka "jävla idiot" istället.
Låst ämne

Farsang: förvisso, men den attityden….nej, nej.

Har sagt det förut: vem följer den ledaren?
Låst ämne

Tgl:
Kontinuitet är ett populärt ord och det säger sig självt att det är energislukande att börja om processer om och om igen.
Snacka om att en degradering är ett effektivt sätt att tvingas börja om processer!

Var Elfsborg nära att åka ur någon gång under Bosse-eran?
Låst ämne

Supportern: Om man inte vill ge intervjuer i tunga tider passar man varken som lagkapten eller sportchef. Alcén sägs ju vara den SHL-sportchef som är svårast att få tag på - varför lägger man hela den biten på Manner?

Manner gör det bra i intervjuer, särskilt om man tänker på att hans svenska inte är hundra procent flytande, men visst hade det varit bra att avlasta honom. Inför säsongen verkade varken Alcén eller Grahm ha några problem med att ge intervjuer.
Låst ämne

Farsang: Måhända är inte Rödin typiskt kaptensämne men alltså frågorna i gårdagens intervju.. Var det nån knattereporter från Kamratposten?
Låst ämne

JohnnyBotox: fast tror du inte ex NHL-spelare är döless på intervjuer? De intervjuas dagligen med "dumma" frågor. Nä är man professionell så beter man sig därefter både på och vid sidan av isen.
Låst ämne

Farsang: Alltså, jag är kluven. Rödin vill ju självklart inte svara på vilket sätt han är skadad eller hur ont han har, frågorna är dumma så sett. Blir mer och mer störd på Ros, han kan absolut ingenting om någonting och har en fruktansvärt dålig taktkänsla.

Samtidigt, Rödin behöver inte vara så dryg. Han vill ju inte vara där, men då det ingår i hans arbetsuppgifter så måste han väl ställa upp. Men han skulle definitivt kunna sköta det på ett mer professionellt sätt.

Jag tror att Rödin tror att det signalerar "vinnarskalle". Sedan är det väl såklart sådan han är, på gott och ont.
Låst ämne

Zzz: fast det är väl ganska relevant nu när vi ska kvala igen? Ett fungerande spel på isen fungerar inte om inte allt runt om fungerar, så enkelt är det.

En bra ledare betet sig inte som rödin och jag köper inte att han sen är fantastiskt inom laget. Om han spelar så beror det för att det finns ju inga andra. Men ett brynäsbygge utan rödin är jag övertygad är ett bättre bygge.
Låst ämne

BIF Kungen: fast gårdagens intervju var väl den enda intervjun där jag kan förstå hans svar. Otrooooligt värdelösa frågor
Låst ämne

xxx BIF xxx: Det läggs alldeles för mycket vikt vid vem som är kapten. Jag skiter fullständigt om Rödin är less och inte kan bete sig direkt efter en förlust. Han är pressad, besviken och förbannad. Jag garanterar att Rödin är den spelare som kommer arbeta hårdast på isen varje match i kvalet, precis som varje match hela säsongen. Så leder han.
Alla borde förstå att det gör mer skada än nytta att byta kapten under en säsong.

Vill också minnas att det var ett jävla gnäll på Blomman när han var kapten. Då kunde man inte ha en kapten så långt ned i kedjehierarkin . Säkerligen ungefär samma personer som sitter och gäller på Rödin nu.

Det här forumet har alltid till 95% handlat om organisationsfrågor. Det skulle vara väldigt intressant att veta vad alla arbetade med härinne.
Men jag har svårt att hitta något inlägg som analyserar själva hockeyn på isen.
Låst ämne

Peja: Ja den förra styrelsens beslut att ge Alcen jobbet timmar innan årsmöte gör att man tänker på länder som Mali, Somalia eller Nepal! Men, den nya styrelsen/organisationen har faktiskt haft snart 2 år på sig att göra något men inte agerat och jag tror mig läst någonstans delvis av kostnadsskäl! Nu kanske man ångrar sig för den potentiella ”kostnaden”, genom att åka ur…..

Sen tror jag faktiskt att det kan vara som jag skrivit tidigare, det har funnits ett mål att inte göra för mycket med organisationen eftersom Brynäs tidigare har sparkat tränare/ledare i parti och minut. Bosse hade motsvarande beteende i Elfsborg som inte sparkade tränare t ex Magnus Haglund trots att han under perioder var starkt ifrågasatt.
Men, en jävla soppa har det blivit i alla fall!
Låst ämne

xxx BIF xxx: enligt mig ska Rödin spela. Har lyft sitt spel de senaste matcherna. Tror han skulle spela ännu bättre utan C:et.

Vi behöver en kapten som man vill ta rygg på och det är inte Rödin.

Men kapten, nej. Gårdagens intervju var droppen för mig.
Låst ämne

Zorro 65:
Jaja nu måste vi ändå stötta vårat lag
Annars är vi inga riktiga supportrar säger frugan
Låst ämne

Honken72:
Skäms tamefan
Låst ämne

JohnnyBotox: länken finns forumet, scrolla så hittar du kompis👍
Låst ämne

Zorro 65: Ja, man skäms för Rödin. Kapten? Vilken jävla sätt han har. Bort med C från karln, In med någon i båset som kan ge grabbarna lite mod, och bort med SC nu. Det här är sista chansen!
Låst ämne

Tetrisbif:
Sorgligt att se en Sååån dryg Rödin
Låst ämne

Håller med att de ledande spelarna är ett lika stort problem som alcen och övriga "ledare" utanför. Det är så helt fel karaktär på de som ska stå längst fram i laget och det går inte. Fundera bara på alla som lyckats, då vi gått bra, då har ledarna varit lika viktiga som skickligheten.

Vi fick kvalaed rösin sist och nu igen, tillfällighet? Knappast om du frågar mig.
Låst ämne

BIF Kungen:
Har missat Rödins intervju, vart sändes den??
Låst ämne

Jan Grismöbel: Vi kan bara spekulera i varför de tog ett så korkat beslut. Personligen tror jag att den förra styrelsen hoppades att Alcéns populäritet bland supportrarna skulle stärka deras chanser att bli omvalda på årsmötet.

Uppgifterna läckte ut innan årsmötet. Tillsättningen offentliggjordes under årsmötet, men alla som var där vet att årsmötet drog ut rejält på tiden.

Att man överhuvudtaget behöver sitta och spekulera varför folk blivit tillsatta är väldigt talande i sig.

Man kan också fråga sig varför Grahm helt plötsligt blev delad SHL-sportchef. Eftersom hon uppenbarligen kunde spela och vara SDHL-sportchef samtidigt blev det väl inte längre en heltidstjänst när hon la skridskorna på hyllan, men att hon verkligen skulle vara SHL-sportchef luktar PR-kupp långa vägar. Det verkar ju överhuvudtaget inte vara aktuellt att ifrågasätta henne nu när SHL-laget har kraschat igen, så vad har hennes SHL-ansvar egentligen varit?
Låst ämne

Peja: Delat ansvar = inget ansvar
Låst ämne

Peja: Håller fullständig med dig peja . Alcén blev på ett djävligt fult sätt kuppad til den posten , dom vi alla visste var för stor gör honom . Hur tänkte dessa kuppmakare ?
Låst ämne

Jan Grismöbel: Tycker nog att de som anställde Alcén är större syndare än honom. Alcén klarar inte av sportchefsjobbet, men det fanns heller ingen anledning att tro att han skulle göra det vid anställningstillfället.

Både Alcén och Grahm är duktiga på att parera ansvar i motgång, rent krasst verkar det vara deras enda spetskompetenser. Innan säsongen var ju framförallt Grahm väldigt pigg på att ge intervjuer och Alcén ser man nästan bara till efter vinstmatcher.
Låst ämne

Sitter nu med en kluven känsla . Är så sjukt besviken på hela föreningen . Har så svårt med yrkesmän som inte gör sitt bästa å den största syndaren är Alcén. Han har gömt sig hela säsongen å tar 0 ansvar .
Har sett i 1 intervjuv å då var han bara dryg ,
Han slipper undan allt ansvar . Spelare å Manner blir sågade framför kameran .
Känner inte samma sak som för 2 år sen då jag i dag kl 08.30 börjar ett annat helvete .
7 weeks of hell , å inser att kärleken till Brynäs sen 1970 inte är så viktig . Livet är viktigare å den resan börjar i dag .
Vi alla hoppas nu att spelarna kan visa lite stolthet å hjärta .
Sen måste det städas ut helt för vi vill alla känna glädjen igen i höst med vårat Brynäs i Shl .
En vinter utan shl kommer vara tomt för oss alla .
Må väl alla Brynäsvänner, inser nu på min egna resa vad som är viktigt .
❤💛🖤
Låst ämne

Davey85: ja självklart behöver vi rödin. Han har inte varit vad han varit en gång men han är en spelare för våra topplinor.

Sen går jag emot strömmen här.
Även om rödin är omotiverad/nonchalant/dryg i sin intervju (vilket han alltid är) så var det väl inte något att totalsåga honom för. Inget som tyder på att han givit upp säsongen för. Bara för att blomman är mer energisk i samma situation så är han inte nödvändigtvis en bättre kapten - det gick dåligt med honom också.
Dock om man lyssnar på blomman där han får frågan om rödin - lyssna när han ska säga att rödin är viktig för laget. Är det inte lite av en omedveten kroppsspråksskiftning då (kan vara en tillfällighet också)?

Jag anser att vi ska sätta in halva j20 i sista matchen så vi inte drar på oss skador. Sylvegård mf kommer att gå hårt på de våra o halvskador kan bli skador snabbt.
Låst ämne

Mattson: vad är AS-lag? HA-lag eller
Låst ämne

Davey85: Anton Rödin ska BORT. Han ska inte spela en jävla minut till. Han får Sörensen att se ut som kaptenernas kapten i förra kvalet. RÖDIN SKA BORT TRO MIG
Låst ämne

Jag kommer nog att försöka ta mig upp till Gävle under kvalet och stötta från ståplats. Vi måste fan försöka gjuta mod i de här grabbarna nu. Sen får lien svepa över de kontrakten och positionerna vi måste åtgärda.

Dom ska fan inte bli av med oss denna gången heller.
Låst ämne

Brynäsgubbe: Vilken trött o oengagerad lagkapten! Lycka till i kvalet, håller på er där@?
Låst ämne

« · 2489200 · »