Brynäs IF

728230 inlägg · 7961 ämnen

Internmatch Nr 3

« · 404629 Till forumet

Sv: Internmatch Nr 3
knaskamilla: Svaret är enkelt - BIF spelarna är ju som gudar och då svävar man ju fram oavsett underlag.
Kommentera

64Waern:

Det kanske är så då att BIF-spelarna ska börja hålla sig på isen i fortsättningen, så kanske säsongen som kommer kan bli en lite bättre säsong än hur det sett ut på sistone?
Kommentera

knaskamilla: Fast om Brynäs spelarna svävar så kanske dom ligger på samma höjd över isen som Salo brukar :-))
Kommentera

65Selander:

Nu förstår jag inte. Menar du som när han räddade den där straffen i OS -94? Eller menar du snarare som när han släppte in ett skott som Fredrik Andersson drog längs isen igår?
Kommentera

knaskamilla:
Man använder skridskor, då behöver man ej GÅ på IS...

MED BRYNÄS MOT NYA SM-GULD
Kommentera

Poffa:

Det här handlar inte om Pär Djoos eller ?

Saxat från Poffa

"Säsongen 98/99 finns inte, så jag vet inte ens vad du pratar om. Däremot kommer jag ihåg säsongen efter. En semifinal 5 i Gavlerinken. Linje 19 - Honken 6-3."
Kommentera

Makkan:

Det där tycker jag ser ut som att det handlar ganska mycket som matchen där Werner gav löftet att lägga av med hockeyn om Sedinarna gjorde ett mål till. Fast det löftet höll han ju inte, dårå.
Kommentera

Poffa: Detta ät taget från tidningen Hockey nr: 4 1999, efter final spelet är avslutat.

Ja citerar Hasse Andersson:

- jag glömmer aldrig ögonblicket i andra perioden i avgörande finalen.
Samuel Påhlsson hade just kört över Pär Djoos vid planket i Modos anfallszon. Djoos hade vissa problem att ta sig upp.
Sedan han väl gjort det tittade han upp, liksom borstade av sig och storskrattade. Det var när han fick syn på mig, Lars-Rune Ölund, Gefle Dagblad och Mats Wennerholm, Aftonbladet.
Kempehallen var fylld till bristningsgränsen, inte minst vad det gäller ackrediterad press.
Vi hade tilldelats s k cafebord, "ståbord" alldeles vid plexiglaset, vid ringside.
Det var just därför Djoos skrattade - och genom plexit, vis skarven , hörde vi honom säga: va står ni här, hyfsade platser!
Just det storyn visar lite av Djoos storhet, förmågan att tona ner det han håller på med, hålla distansen så att säga.
Mitt i i all SM-stress hade Brynäs roligt med just Pär djoos i spetsen, det klarade inte inte Modo av.

Där han ni omdömet om Djoosen från Hasse Andersson.
Såna spelare som Pär är unikt i svensk hockey och jag samt många andra saknar han för hans offer vilja och passnings skicklighet.
Kommentera

84 Norberg: Just den där kommentaren hörde jag Håkan på shopen berätta för mig och några polare, den är urskön och tänk er då på hans dialekt också!

Off Topic: Ang passningarna så har vi nog fått tillbaka dom långa öppnande passningarna i Sulku nu!
Kommentera

« · 404629