Brynäs IF

728180 inlägg · 7961 ämnen

Introlåt

« · 1177490 · » Till forumet

Sv: Introlåt
Huge: du Huge, det var jag som var mån om Hietanen.

Något som du uppenbarligen inte är med ditt dissande av hårdrock.

Enligt en en internationell erkänd Aramenisk undersökning ökar europeisk hårdrock försäljningen under hockeymatcher med 48% jämfört med traditionell musik. Så redan där är du lite fel ute.
Att sedan Juuso är från den nya hårdrockens förlovade land betyder kanske inget då?
Kommentera

Gurra88: Hans hudproblem vet ja inget om så antagligen var det nationaliteten jag åsyftade, men vem vet ;)

Å
Kommentera

Huge: Ja göra Brynäs ännu mer omodernt, ja varför inte.. Kanske skulle bygga upp gavlerinken igen som den en gång såg ut.. Och ringa hem bisset, och Djoos och fråga om dom inte kan köra på några år till?
Kommentera

rackham: Det finns ju en finsk manskör som skriker istället för att sjunga normalt.
Kanske vore nåt.
Då får ju Juuso sitt lystmäte också, eftersom nån tydligen var mån om att han skulle trivas.

I övrigt lite intressant att dom som raljerar över att Brynäs sagt att man vill leda utvecklingen inom svensk hockey, är samma personer som är dom verkliga bakåtsträvarna vad gäller ex musiken.
Varenda ES-lag har en hårdrocklåt på repertoaren (djääääääävligt originellt unikt och utvecklingsledande, eller hur?)

Nä, då föredrar jag isf Fahlanders klassiska "Brynäs Hej" i originaltappning.
Man ska akta sig för att kasta ut barnet med badvattnet och istället vårda historien....
Kommentera

HF:

En viss skillnad i kultur på öst och västkust.

På Åsen gnäller man. I alla lägen.
På Ön sjunger man eller så tänder man eld på bilar.

Större variation, dock utan gnäll...
Kommentera

HF:

Ja, just det.
Leda gnällutvecklingen!

Yiihaaaaaa! = )

Gnällers corner blir fullt direkt.
Kommentera

Gurra88:

Funkar inte i Gävle.
Herregud, måste man sjunga också, det skall jag minsann ha betalt för... så kanske...

Det är kört.

Det hetaste vi har är nationalsången.

Prisa Gud för nationalsången...
Kommentera

rackham: Men där kanske vi har nåt. Fritt, högljut gnällande i två minuter innan nedsläpp. Skapligt unikt, det gäller att vända det negativa till positivt =)
Kommentera

rackham:

Haha.. just poseidon kanske inte har så mycket med gävle att göra.. Men tanken med en hymn är inte alls tokig, kombinerad med ett raffit intro kanske?
Kommentera

HF:

Suck.
Kommentera

tompap71:

Ja, det är ju Gävle... tänkte inte på det...

Nån här snackade om Blåvitts intro... rätt mäktigt måste jag säga... men det skulle ju aldrig fungera i Gnäll-Gävle...

Va fan skall man sjunga nu också...! Vad då Poseidon!
Nä, nu är det jag som klagar på... allt!

Gnäll-pittar!
Kommentera

tompap71: syftar du på hans nationalitet eller det tillståndet han är i när det gäller hudproblem?
Kommentera

Gurra88: O ifall du inte visste det är Nightwish Finnar, därav tanken att Juuso skulle tända till.
Kommentera

rackham:bara hoppas resten av läktaren är det också.
Kommentera

rackham: Är med dig hela jävla vägen :)
Kommentera

Gurra88: Just därför jag vill ha den instrumentalt.
Kommentera

rackham: Var det inte det de testade när Månsson fick sjunga? =)
Kommentera

tompap71:

27 karaokekvällar inleder matcherna.
Allsång på Sätraåsen.

Vråla som fan, liksom...

Adrenalin.

Testosteron.

FÖR helvete!
Kommentera

tompap71: håller med.. den har ett riktigt mäktigt intro.. men lite kort då kanske? i och med att sången suger stenhårt:P
Kommentera

rackham: Störtskönt :)
Kommentera

rackham: Ja för fan, det här är ju klart. Introt bara måste bli; Wikegård sjunger Van Halen! End of discusion liksom.
Kommentera

Gurra88: Men Juuso skulle kanske bli mer taggad av nightwish.
Kommentera

tompap71:

Nicke W har svaret... Fredagskaraoke! = )
Kommentera

Gurra88: Annars vore Rackhams förslag om laget brölande en nyskriven Di Levalåt inte så illa ;)
Kommentera

Gurra88: Föreslår Planet Hell med Nightwish, -helst instrumental då sången är taskig- det vore ett grymt intro.
Kommentera

Gurra88: Håller med dig till viss del, känns inte som särskilt seriösa låtar. Finns ingen direkt spänningshöjande där enligt min åsikt.
Kommentera

tjugo8: En hymn skriven av en seriöslåtskrivare, artist.. menar jag såklart..
Kommentera

Gurra88: Brynäs hej är skriven under storhetstiden. FBK's i nutid.
Kommentera

Gurra88:

Snacka inte skit om Brynäs Hej ! ;)

o lägg den inte i samma skittunna som Sven-Ingvars verk...
Kommentera

65selander: Man får tycka att färjestads kanske är töntig.. Men shiit vilken stämning det blir i löfbergslila arena.. En hymn, skriven av en seriöst låt.. och inte enbart brynäs hej hej...

Likt, Snart skine poseidon i blåvitt.. Håret reser sig när man hör den inför matcherna..
Kommentera

Känns väl lite oseriös denna omröstningen eftersom en sån låt som Pussy är med.. ?
Kommentera

65selander: Last Look at eden vore ball tycker jag men som nämts tidigare så är vi nog sent ute...kanske till nästa säsong...

Jag har ett ballt förslag annars...Beautiful People-Marilyn Manson hur fett intro som helst..
Kommentera

HF: När det gäller hockeyn så

har FBK en hymn a MFF

Kommentera

65selander: Den handlade inte direkt om Brynäs. Visst nåt korplag söderifrån, som underpresterar trots pengar på banken =)
Kommentera

Gurra88: Det kan nog mycket väl vara en väl stor process. Det är ju inte bara låten som gör ett intro. Det ska synkas med film etc. Men det kan ju leda till en debat till kommande säsonger, där kanske supportrar kan få inflytande i det hela. Problemet blir väl att sådant här mynnar ut i tycke och smak och då brukar det ju vara rätt problematiskt att komma överrens.
Kommentera

Va det inte nån som sa att de redan gjort klart med introlåt? Mailade med nån Catarina för ett tag sen där de sa att de pysslade just med introt..

Känner jag Brynäs rätt så är det en alldeles för stor process att byta intro-låt igen...

I stil med, "vi har inte den tiden det tar att byta", eller "vi saknar resurer"
Kommentera

Jonas Nordquist, Svengwall, mormor, Bobby Lund och Hansa: Matchbiljetter och signerade idolkort är blaha blaha. Skall man tacka fansen för Jonas Nordquist skall ju förstås denna omröstning vara BESLUTANDE för vilket intro Brynäs IF har på sina elitishockeymatcher. Någon medlemsdemokrati bör det finnas även i Brynäs IF.

Basta
Kommentera

20 Lindgren:

Brynäs Hej i brist på bättre...
Kommentera

rackham: 27½ hemmamatcher i regular season per år. 10½ hemmamatcher per postsäsong. Inte ens idoltäta Gävle klarar av att generera nationalsångare nog till det stora antalet matcher. En vers på tejp är bra (så kort adrenalinsänkare som möjligt inför face-off #1) men ack så patetiskt*.

* "Patetiskt" courtesy of HF.
Kommentera

20 Lindgren:

Ja, man tror ju att alla vet att de är i Sverige och att alla lagen är svenska... i alla fall ett tag tilll...
Kommentera

D.J. Rissve aka Hong Kong: Njae. Jag är skeptisk. Kanske duger på Strömvallen när Sulan löpt sig trött i 69e minuten och in kommer en frisk Bernhard Nyström. |-) Ty det var en jäkla Faithless att tjata om sina växelmynt. :-o Något tam låt som möjligen kan spelas inför andra perioden. Jag vill ha med DRAG och TRYCK inför första nedsläpp. Och så har vi förstås skippat nationalsången i den perfekta världen.
Kommentera

Hong Kong: Oj då. ta bort DOM i meningen om Europe.
Kommentera

Gurra88: Med tanke på dom förslagen som tidigare har dykt upp, så är jag inte förvånad att du tycker det. Jag plågade mig igenom några sekunder på några låter. Och inte fan skulle jag gå i taket av någon av dom. Introt på Europes låt var dom det värsta jag hört. Jag skulle somna om det skulle bli den som blev intro. Inte medryckande för 5 öre.
Kommentera

Hong Kong: Hemskt ledsen men det va nog det sämsta jag har hört:P..
Kommentera

HF: Guru Josh Project. "Infinity 2008". Var förra säsongens intro.
www.youtube.com/watch?v=jzy2dgEUOhY&feature=fvst

Bra val enligt mig. Men så ju jag bara en simpel DJ som gillar låtar med bra dunk och inte skrikande sångare och gitarrer =)

Mitt förslag till intro.

Med start 1.09 in i låten.

www.youtube.com/watch?v=ZCvVatG16NE
Kommentera

HF: Nej kanske inte.. men det är en sak som måste kollas upp INNAN man kör den. Så det inte kommer nåt skit i efterhand.

Men jag har för mig att man får spela låtar offentligt en viss tid, om det är en minut utan att man behöver betala royalties...Det är snåriga regler.
Kommentera

MarcusElving: Europe skiter nog i det, men det gör inte skivbolaget...
Kommentera

GävleLasse: Den låt de använde förra året var ju en låt som låg på alla möjliga listor, så det är nog inget problem.
Kommentera

GävleLasse: Tror du det? Europe borde väl bara bli glada över att mellan typ 4500-8000 pers hör deras låt varje match. Gratis marknadsföring, perfekt eftersom albumet är relativt nysläppt vad jag har förstått :P
Kommentera

« · 1177490 · »