Brynäs IF

728149 inlägg · 7962 ämnen

Ispremiär 2007

« · 895175 Till forumet

Ispremiär 2007
...tycker det är läge för ett eget ämne...

som Selander riktigt påpekat var Keb snabb...

Kul! 9 dagar t nedsläpp...!
Kommentera

Sv: Ispremiär 2007
tjugo8: Nio? det är nedsläpp på onsdag...

Kul med ispremiären, kul att det var så pass många som dök upp. Detta borgar för att man kan utveckla eventet till nästa år. Och kanske, kanske kan vi få se en skills competition, det hade varit trevligare än att se ett vanligt träningspass. I och för sig så kanske jag är fel person att bedöma det, det har ju blivit en och annan träning...

Det ska bli högintressant att följa laget under försäsongen och se vilka som till slut får förtroendet att spela. Kankaanperä var förvånansvärt duktigt med klubba och puck och var inte alls oäven på rören heller.
Kommentera

GävleLasse:
vad ska du se på onsdag...?

skills comp. på premiärträning...kanske lite väl orättvist/riskfyllt...eller?

med tanke på dina lågt ställda förväntningar på fysiska backar fr finland så krävs det väl inte så mkt för o förvåna dig...;)
men kul om han kan bli något...
Kommentera

tjugo8: CSKA Moskva - BIF i Hedemora.

Jag är ganska luttrad när det gäller finska backar som skall gå under epitet tuffa fysiskt spelande...

Att se bra ut på träningen är en sak.. det lär visa sig hur han agerar under match. Smälla lär det göra i alla fall.
Kommentera

GävleLasse: jag ser nu att det 'r nästa vecka. alltså nio dagar...

killen med kollen slog till igen.. *ASG*
Kommentera

GävleLasse:
... :) jag ska försöka åka dit nästa onsdag istället...
Kommentera

tjugo8: jag hade garanterat varit först i kön i alla fall :)
Kommentera

GävleLasse:
;) lite tufft o möta klassiska CSKA m två isdagar i benen...kan nog bli åka av ändå...
Kommentera

tjugo8: ja ryska lag brukar ju vara igång året om..barmarksträningen ligger väl inbakat parallellt med isträningen...

Brynäs hade ett par intressanta kedjor idag i alla fall

Dackell, Hansen Brendl
Widing, Hauthonen, Månsson

Enda orosmolnet är att Boork hade placerat Salle tillsammans med junisarna som tränar på sommarkontrakt. Skickar han iväg Salle till Almtuna som det gick rykten om för ett tag sedan så förlåter jag honom aldrig.
Kommentera

GävleLasse: hur såg leksingen och Lövarn ut då?
Kommentera

GävleLasse:
mitt förslag t ytterforwardspar fr tidigare tråd...föreslår dock skifte av centrarna...

Salle ska vara KVAR!!!
Kommentera

Av det lilla man kunde se idag fick jag bra vibbar av vår nye finne Juuso Hietanen, snabb teknisk back, en ung Timonen kan man hoppas...
Kommentera

GävleLasse:
Salle får gärna förgylla gurkstan om han inte duger åt Boorken!
Kommentera

pastorn: Mm faktiskt. Såg ut att vara grym med klubban...
Kommentera

Clubsport: Jag hoppas verkligen att han blir kvar i Brynäs. Det finns en hel del andra spelare som jag hellre ser i Gurkstan.
Kommentera

GävleLasse: Tänk om Frank eller damerna fick rätt en gång i livet ändå...
Själv så tippar jag runt 6-7 i nuläget i grundserien.

Frank Erixon, 66, Gävle.
1) - Det här är det bästa dom har gjort på länge. Jag tror också att det här lockar många som aldrig har varit här förut.
2) - De nya, Brendl, Sundström och Korhonen. Brynäs har förstärkt rätt den här säsongen och jag tror att de kommer att bli bland de fyra främsta.

Mamma Sirpa, 47 och dottern Elin, 24 från en hockeytokig familj som åkt över 50 mil från Färjelanda för att se Brynäs träna.
1) - Det är väldigt roligt. Det blir mycket mer personligt på det här sättet.
2) - Ove Molin, det är ju makens favorit, säger Sirpa.
- Brynäs kommer att vinna alltihop, garanterat. De har en bra blandning av gammalt och ungt och en duktig tränare i Leif Boork, säger Elin
.
Kommentera

Glömde skriva att jag tippar 6-7 i nuläget. Det finns ju en del skador som kan uppstå i de andra lagen ;-)
Kommentera

65selander: Korhonen drog ned lite skratt under intervjun med Ekholm.

På frågan om vad han utvecklats på sen han sist var i Brynäs ,svarde han på klingande finlandsvenska;

Fråga Pekka!!

:))
Kommentera

Bissett19: Skönt svar från samme man när det frågades om vad han tyckte om att träna inför publik. Kul, svarade han med en smula osäker stämma.
Kommentera

Lasse/Bissett: Rätt trevlig tillställning, enda smolket var väl vad Lindgren hade valt att frakta fötterna i :)
Kommentera

Gusten: Säg inte att Lindgren gick om kring i plastbitar i glada färger?
Kommentera

65selander: Äh, han hade givetvis en frysbox på vardera foten. Detta i syfte att hedra Boorken.
Kommentera

65selander: Svarta fopplor...
Kommentera

Gusten: Dax att skicka några kat-C* på honom nu. Lindgren vad har du att säga till ditt försvar?

*/undrar vart nissarna tog vägen som skulle starta upp ett gäng?
Kommentera

65selander: Du har väl likadana d.v.s en gåva från andra sidan.....
Kommentera

64Waern: Han inte ta ut dom eftersom Posthelvetet skickade dom i retur innan jag han få ut dom.
Kommentera

65selander: Synd...tänk att fått se dig i foppladojjor....
Kommentera

64Waern: Hade väl blivit "Angell" tofflor ;-)
Kommentera

65selander: Du får väl köpa på dig ett par - helst rosa så att du kan traska runt ordentligt på anra sidan pölen, för det är ju nära nu.
Kommentera

Gynge måste få en plats i laget. Folk fattar inte vad underskattad han är..!!
Att han härvade i allsvenskan förra året är skandal.
Kommentera

Gurra88: Gynge-Lind-Björne som tränade i samma kulör igår verkar vara en intressant kombination av spelartyper...hoppas dom får chansen att bevisa det.
Kommentera

65selander:

Med hela ett (1) ispass i ryggen kommer några reflektioner från gårdagen:

- Mycket folk på träningen...
- Mycket folk på läktarna...
- Kankanperää... såg vassare ut än väntat... Niclas Wallin/Ronnie Sundin light?
- Hietanen... trippande omkring och dribblade... vi får se i spelet...
- Brendl... Potemkin... du är snabbare i floppatofflor, Clander!
- Gynge... mål på allt... 15 raka seriematcher och han är ordinarie...
- Sundström... seg på rören...
- Andersén... tung på rören... Ellebo...?
- Hulkkonen... rehab...
- Lind... med... = )
- Dackell... gungade på som vanligt...
- Sjödda... har skippat snarret i sommar också... ser fit ut!
- Markström (4:e keepern)... gick det fort för...
- Lindbäck (3:e keepern)... satt på läktaren...
- Hauhtonen... hmmm...
- Sommarkontrakten (junisar)... sommarkontrakt.
- Bäckis... har varit på is mer...

Ankan signing off
Kommentera

rackham:
Hutten är fortfarande seg eller?
Lind, vad är det för fel på honom nu då? Sträckt sig på Golfbanan...

Ge dom några dagar till på is så får vi se vad de hittar på i Hedemora, själv så tror jag att det blir mycket ungt i Hedemora samt i Sandviken.
Kommentera

65selander:

Ja, Hutten såg inte mycket rappare ut givet att det bör röra på sig allt eftersom när gym-muskler processas till hockeymuskler...

Lind var med, det var positivt... = )

Ja, juniorerna har några veckor på sig att visa att de vill ha en plats. Hedemora, Almtuna och Luleå-matcherna lär bli... speciella.

När det kommer till spel i september lär inte många vara med.
Kommentera

Kommer det komma några mer bilder från ispremiären?
Kommentera

rackham:
Okidoki. Tolkade - Lind... med... = ) som att han också var på rehab.

Tror också att det kör med junisarna under singelmatcherna innan träningsturneringarna drar igång. Åland, Leksand, Sundsvall.
Kommentera

65selander:

Å andra sidan är väl Lind under konstant rehab... på eller utanför is... = )
Men ok då, bara han kan hasa in och teka när det behövs och styra och ställa i PP...
Kommentera

65selander: Säg inte att 20Lindgren gick om kring i plastbitar i glada färger? Lindgren vad har du att säga till ditt försvar?

Det är väl du som har hand om försvaret, D-fence! Jag tyckte synd om Angelltofflorna som inte hade några sympatisörer. Och dessutom var familjen Angell tvungen att representeras på något sätt nu när Brynäs bara gjort ett budgetköp av Nicholas för 2007-2008. Som brynäsare är man lärd att svart är en glad färg. Dock kliver GävleLasse in och säger att svart är en kontrast. Jag, däremot, skulle hävda att svart är en koltrast. Men nog om mina fötter för den här gången – ni kommer att hinna njuta av dessa rutinerade druvtrampardon i månadsskiftet augusti-september!

Divergerande uppgifter hävdar att publiktalet uppgick till 2000, 2200 eller 2500. Det såg dock ut som maximalt 1500 primater på läktaren. Övriga stod i korvköerna och i den aldrig sinande kön inne i BrynäsShopen trots att vi inte hade några guldDVDs att sälja.

Vi lyckades lura cirka 35 medlemmar in i Brooklyn Tigers – en bra dag bakom bänken, alltså.

Nissarna som startade ett gäng tog vägen till tre poäng på Fredriksskans. Jag var för trött, otrogen, gammal och bitter för att närvara. Fem-sex mål från MFF nu…
Kommentera

20 Lindgren: "ni kommer att hinna njuta av dessa rutinerade druvtrampardon i månadsskiftet augusti-september!"

Inga Fopplafloffor inne i GL,65:ans,70R o undertecknads hydda bara,Tony har fått dispens för sina högklackade,men sen är det stopp.:))
Kommentera

Kul att se ispremiären igår..
Hade åkt ändå ifrån Finspång där jag spenderar sommaren de ca34milen till Gävle för att stilla hockeysuget något...och det var det värt.
Kom hem kl 2 i morse...;-)

Det var kul att se nyfrvärven....

Nu ser jag fram emot cupen i Leksand och hoppas att det snart blir slutet av Augusti:)
Kommentera

noterade att Stefan Estassys bild på när Brendl intervjuades prydde ett uppslag i SVDs pappersutgåva...glädjande!

= betydelsen av ett affischnamn!
Kommentera

« · 895175