Brynäs IF

727931 inlägg · 7962 ämnen

Jaha!!

« · 283761 Till forumet

Sv: Jaha!!
Tänk om Brynäs fått 1 krona för varje gnällinlägg.
Vilket lag vi hade haft.....

Frölunda och FBK?
Blahblaha....
Kommentera

RavenLord: Rent krass så går det att starta sämre, vi kan förlora dom inledande matcherna ;)
Kommentera

micke: Hmmm vad finns de för atraktiva spelare kvar om några månader och specielt 31:a januari 2004 ??? Hmm tänkte säga att då finns bara bottenskrapet kvar som övriga ej vill ha men dom har ju BIF redan grävt upp och med vissa förlängt

Men de ska bli en kul Säsong då vi slår ur rejält underläge och varje 3 poängare kommer firas som aldrig tidigare och när vi är vid grundseriens slut får Challe i hockey-kväll stå och bortförklara och hitta på ursäkter varför BIF ej kom på 12fte plats som han tipat utan knep 8ånde och sista slutspelplatsen.....och i slutspelet lossnar allt och det blir final och SM-Guld och en jävla fest på torget i Gävle *hick* oj nu vaknade man upp till den bistra verkligheten..ja de e bara att förbereda sig för en kamp att hålla sig ovan det nedersta strecket........(men går de att få en sämre start på säsongen än den som var ??)
Kommentera

aphac: Nu får du ju vässa dig. "Nu är alla rykten på de 4 spelare som jag sa att ingen kommer till BIF borta från HM.Snacka om att genomskåda BIF och deras"första val"."

För det första, hur ofta brukar Brynäs IF nyförvärv stå på HM:s rykteslista? Svar; så gott som aldrig. T.ex kan jag säga dig att Nemirovskyryktet var en enda stor "ryktesanka". Ngn skrev det på hockeyligans tramsgästbok, ni började diskutera det här, ngn frågade Keb om saken och vips stod det på HM:s lista. Inte långt därefter tog såklart de finska motsvarigheterna efter och satt upp honom. Jag har snackat med grabbar i BIF och han har aldrig varit ett namn man diskuterat.

BIF har helt enkelt skurit ned spelarbudgeten med lika mycket man höjde den med förra säsongen. Man MÅSTE helt enkelt ha en balanserad ekonomi för att klara elitlicensen. Dels har säsongen gått sämre än förväntat (främst mindre sponsorpengar än förväntat) men dessutom har Hockeyligan minskat sitt bidrag till ES-klubbarna med 700.000 pga försämrade reklamförsäljningar. Pengar som BIF hade räknat med i förra årets budget.

Det finns dock ändå utrymme för ett par forwards till. Men det är ingen brådska, deadlinen är inte först den 31:a januari 2004...
Kommentera

Clarence: Om du tror att det ändå aldrig kommer att förbättras på det ekonomiska planet, varför vill du då att man skall ha in nytt bättre folk i ledningen som skall sköta dessa saker?
Kommentera

Huge: Javisst ja, dem ska jag ta av mej och kasta för evigt. Pengar lär ju klubben aldrig ha/få. Nånsin...
Kommentera

Clarence: Du glömde ytterligare en sak:
Att ta av dig dom där "glömbortattviharontompengar"-brillorna....
Kommentera

aphac: Jo, jag glömde ju en munter sak till... Nicke Anger lär försvinna också.Bara för att göra oss ännu lyckligare, alltså...
Kommentera

aphac: "Den dan" är bara en eller annan dag borta. Nylander kommer att skriva på, sen är truppen klar. Det har ledningen fastslagit. Så det är lika bra du hissar/halar flaggan halvvägs. Det finns ändå inga fler nytillskott att hoppas på längre...
Kommentera

aphac: Vet inte om jag förstått dig rätt.
Har man alltså uttryckligen gått ut och sagt att de 4 ryktena du talar om, skulle vara deras förstaval?

Mig veterligt så var det väl bara just det som uttrycket betyder:
Rykten....

Det enda jag hört om "första val" är väl Sjödda som Sportchef och Korhonen.
Kommentera

Jaha!!
Yepp!! Nu är alla rykten på de 4 spelare som jag sa att ingen kommer till BIF borta från HM.Snacka om att genomskåda BIF och deras"första val".

Alla nyförvärv har varit första val enligt Larsson. Konstigt, men den enda som kunnat vara det hos andra lag är Lind. Resten är sånt som det knappast varit nån budgivning på, det kanske är det på Nylander. Därför dröjer dödsstöten i forwards/målgörarfrågan.

Den dan dom spikar truppen och det inte kommit nått bättre än en nysigning av Nylander, då åker flaggan på halvstång.
Kommentera

« · 283761