Brynäs IF

727631 inlägg · 7961 ämnen

Jerusalem 71 - BIF 24/2

« · 1131601 Till forumet

Jerusalem 71 - BIF 24/2
Jaa, vad ska man tro...allt utom 0 poäng är ju faktiskt bonus oavsett om vi gått j-vligt bra mot de troende i år.
Är negativ av naturen men tror fasen vi kan vinna en poäng i kväll.
2-2 mitt stadiga tips
Kommentera

Sv: Jerusalem 71 - BIF 24/2
Horace76c: Trots min kommentar nedan så tror jag det blir svårt idag. Har tippat 4-1 till Jerusalem.. Men, klart vi kan gneta oss till viktiga pinnar!
Kommentera

Allt annat än 0p är bra..
Tror på 1 pinne idag, en riktig gnet match så har vi chansen.
Fö nån som sett till nå stats på våran gamla nr8?
Kommentera

Lindström: 4 mål och 8 assist hittills i Elitserien. Tror inte att han spelar nästa säsong i HV.
Kommentera

Hård: Har hört lite skvaller nämligen...
Hade för mig att han hade gått tungt, så då stämde det.
Kommentera

Får man ha en stilla önskan att förutom Brynässeger ikväll få önska ett x mellan Dif och Saik, det skulle smaka fågel ge oss en rejäl chans på 6:e platsen inför slutspelet.
Kommentera

Hård: Lauritzen verkar saknas ikväll enl Swehockey
Kommentera

Bissett19: Vore kul om Sandin kan visa framfötterna i andrafemman nu när han får chansen
Kommentera

Hence: Tror det blir svårt brevid jag kan inte passa på bladet molin..
Hoppas kan man ju ivf.
Kommentera

Har suttit o läst lite av era inlägg..O jag tillhör en av dom förhoppningsvis
många brynäsare som väldigt gärna ser att Daniel Widing STANNAR kvar
i vårt kära hockeylag!! Han har inte haft den högsta av lägstanivåer...Nepp..
MEN jag tror personligen att hans lägstanivå till kommande säsong
(förutsatt att han får vara skadefri osv) kommer att vara mkt högre framöver!
Widing är på väg spikrakt uppåt i sin karriär känns det som. Så jag hoppas
att Sundlöv kan smöra lite för Widing så att han blir brynäsare minst ett
år till!! (sen om han bums vill så kan han få lyckas i NHL el nåt ist)
Widing Widing stay with US!!! (f..k the rest) =)
Kommentera

Lindström: Du menar han som hade två ass i Lördags;)
Kommentera

Ingen HV klack idag??? Hör bara Brynäs klacken :)
Kommentera

Rätt nära HV-mål nyss efter Molin-slarv på egen blå.

Angell sjundeback, Brynäs skulle behöva hans spelartyp, den saken är klar.
Kommentera

anderstell: Ta ur tampongen ur vänsterörat!!

Lindbäck ger handikapp!!!!
Kommentera

Peja:
Grrrrr!
Kommentera

1-0 HV. Lindbäck blev ju nertryckt av Puistola.
Kommentera

Planenligt 1-0 där då! riktigt skitmål! Svagt av backar och halvdant av Lindbäck tycker jag.
Kommentera

Peja: Tyckte också det såg misstänkt ut.

Angell är sjunde back för att de har upptäckt i Jerusalem vad vi såg redan förra året, han är inte av ES-material i egen zon helt enkelt. Han tycker om att göra mål och poäng, men inte lika mkt att markera eller hålla sig på rätt sida av pucken. Tyvärr.
Kommentera

sylf: DIF-SAIK 0-1 Härligt!
Kommentera

Partyjack: Hur ser det ut annars?sitter tyvärr på jobbet o kan ej se matchen.Sportradiosnubben sa att det var en tavla av Lindbäck.
Kommentera

Gusten: I helvete! Ska vi ha nåt i slutspelet att göra så måste vi knipa en 6:e plats!

VINN FÖR FAN!!!!
Kommentera

Bissett19: Ja de va taffligt värre av Limpan faktiskt, ett inlägg som han tappade med plocken.. I kalabaliken efteråt kan man väl inte begära mer än vad han gjorde.

I övrigt tycker jag spelet ser okej ut, några ströchanser redan.. Klart mkt mer än vad man är van med på bortaplan denna säsong. Tror nog poängchansen lever gott och väl ännu (TA I TRÄ).
Kommentera

Där var det nära att ringa igen.

Widing är ju målkåtare än vad en vissa Pavel var förra året.. Varje litet läge han får att tjuva några meter mot offensiv zon tar han.. Han orsakar fortfarande massvis med spelvändningar iom sina chansningar. Men så får han ju sätta en puck här och där också.
Kommentera

Partyjack: "I övrigt tycker jag spelet ser okej ut, några ströchanser redan.."

Jag har fått det till EN halvchans, i övrigt totalt uddlöst!
Kommentera

Snacka om brist på spelförståelse från Vinnerborg.
Kommentera

Efter 19 minuter kommer den första RIKTIGA målchansen!

Nu ger oss dessutom Vinnerborg en utv p.g.a att han inte kan åka skridskor.
Kommentera

Ja jisses Winnborg.
Kommentera

sylf: Jag skrev om detta för någon omgång sedan, sätt huvuddomaren i ett jävla bås på läktaren istället för att ha dem dratta omkring på isen.

Det räcker väl att linjedomarna står där och visar prov på sin urusla spelförståelse.. Så fort det blir ett gruff så åker ju huvuddomaren därifrån och antecknar, det behövs för fan bara två linjemän på isen.. Huvuddomaren visar match efter match att han bara är i vägen, oavsett vilken av mjölskallarna det är.
Kommentera

sylf: Du missade du Jonssons chans i början av matchen.
Kommentera

Ett ganska stor skillnad som jag ser här jämfört med i exempelvis NHL. Domarna är fan så mycket söligare och i vägen jämt.
Kommentera

Hård: Deras vidriga spelförståelse visar sig ju som bäst i att de står fel hela tiden, men de visar det ju också på en helt horribel och ojämn utvisningsnivå i match efter match.

Ta en liten sudd från den där jävla TV-licensen och anställ riktiga domare från andra sidan atlanten imo.
Kommentera

Partyjack: Håller med till 110%, ALLA domare suger!!!!
Kommentera

Partyjack: Orättvist resultat faktiskt. BIF förvånansvärt aktiva i mittzon och vänder spelet blixtsnabbt. Tydligen har man gnuggat passningar på träningen. Man hittar varann riktigt bra - kul. Om inte zebran som druckit rödsprit innan matchen sabbar allt totalt så har vi goda chanser som det ser ut nu.
Kommentera

sylf: Går laget till slutspel (inte så säkert vid förlust ikväll) kvittar det om Brynäs blir sexa, sjua eller åtta i sluttabellen. Seriesegrarna kommer att välja dem i kvarten oavsett. Hur är det man brukar sammanfatt det när Brynäs nuförtiden lyckas med konststycket att gå till slutspel, jo laget har i slutspelet att göra men inget i slutspelet att hämta...
Kommentera

Vilket sömnpiller till match...
Kommentera

AVGÅ: Trevligt att jag för en gångs skull håller med både dig och Sylf till 100%.. :)

Tycker passningsspelet är det tydligaste tecknet på hur självförtroendet i hela laget ser ut, när vi var i serieledning i höstas satt mer eller mindre alla pass stenhårt på bladet och allt flöt på jättebra.. När det sen blev en hög med förluster kunde ingen slå en vettig passning och gropen grävdes djupare.

Nu när man ruschat in ett gäng vinster igen sitter passningarna som du säger riktigt fint igen, det är genomgående ett klockrent tecken på självförtroendet i laget tycker jag.
Kommentera

sylf: "I helvete! Ska vi ha nåt i slutspelet att göra så måste vi knipa en 6:e plats!"

Nu snackar du som arnio.
Jag gapar inte efter mycket ... kommer vi till slutspel och får 2-3 hemmamatcher och det ger Sunklöv lite extra kulor att stoppa i sina berömda hål så är jag nöjd.

Vore nog inte så bra för vår ekonomi om vi hamnar i ingenmansland.
Kommentera

Clarence: Vet inte om det är ändrat till i år, men tidigare år har iaf 1an i serien fått välja bara mellan 7an och 8an i serien.. Medan 3an fått välja 6e eller 7e laget.
Kommentera

Partyjack: Tror faktiskt du har fel där. Vill minnas, åtminstone från de sista åren, att seriesegrarna även får välja 6:an. Kan ha fel men tror inte det.
Kommentera

Clarence: Får seriesegraren inta bara välja mellan lag 7 och 8 ? isf svårt välja BIF om de blir 6a(eller jag som minns helt fel)
Men man kanske har tänkt om så det är som i ex bandyn att man väljer fritt mellan lag 5-8
Kommentera

RavenLord: Inte helt enkelt att som Brynäsare hålla ordning på lottningen för ES-slutspelet.. Däremot kan vi alla kvalserie-datum i sömnen. :)
Kommentera

RavenLord: Kan vara bandyn jag blandar ihop det med, ja. Men inget tyder väl heller på att Brynäs blir sexa nu...
Kommentera

Om Ettan väljer åttan får Lag 2 välja mellan lag 7 och 6.

Rätta mig om jag har fel..
Kommentera

RavenLord: Seriesegraren får välja lag 8 eller lag 7. Serietvåan får sedan välja de två lägst placerade som inte valdes av seriesegraren (väljer FBK lag 8 får tvåan välja mellan plats 6 och 7). Fortsätter så till fjärdeplacerade lag får ta det som blir över
Kommentera

Clarence: Är till 99,99% säker på att 1:an väljer mellan lag 7-8. ":an väljer mellan det lag som inte blev valt och 6:an osv......
Kommentera

sylf: Ändra det till 100%
Kommentera

Hence: Bra som jag trodde och mindes det sedan tidigare år och tycker nu som då att man kan ta steget fullt ut likt Bandyn än larva på så här.
Kommentera

Som det känns just nu är det bara FBK som skulle vara totalt mission impossible att slå ut i kvarten.. Övriga är bara jäävligt svåra, därför skulle det var skönt att ta 6e platsen eftersom FBK med sin historia av att alltid ha lätt mot Brynäs, även i Gävle, ganska troligt kommer välja Brynäs.
Eller som någon sa, kanske rent av alla lag väljer Brynäs.
Kommentera

Det viktigaste med ett ev. slutspel i år är att det lagar en massa hål i ekonomin. Kanske gör så att vi kan fortsätta avlöna spelare som Granström och Molin. Till en annan säsong kan vi sikta på att behålla spelare i en förstafemma.
Kommentera

Partyjack: Vi ska förresten ta oss till slutspel först och främst!
Kommentera

Partyjack: Med ett PP som det nyss får vi vara glada att vi inte spelar i Div2.

Hygglig miss av Vinnerborg nyss!!! Haschtomten Liv klubbar ner Granis!
Kommentera

« · 1131601