Brynäs IF

723333 inlägg · 7956 ämnen

Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07

944706 · » Till forumet


Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Huss:
Nä, där krävs det lite mer... än det Furudals stjärnreporter presterar...
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
GävleLasse: Jag håller med om att Hansen och Dacke är riktigt bra tredjekedjespelare. Bra defensivt och i BP.

Men... när förstafemman presenterades igår på lineupen kändes det nästan tragiskt.

DJ-Sjödda
Dackell-Hansen-Molin

Det hade väl känts bra för ehm... 10 år sedan?
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Peja: Brynäs ligger i toppen i ett avseende, boxplay. Där är Hansen en viktig kugge, det kan man inte ta ifrån honom. Hansen är som klippt och skuren att spela i en tredje eller fjärdeformation. Men detta gör honom inte som en given förstacenter, det ska bli intressant att se hur lång tid det tar innan Olle sätter ned foten och ändrar på spelarnas laguttagning för det är det enda möjliga svaret på den något konstiga matchningen. Sjödda, Dackell, Molin och de andra gamla är de som får sin vilja igenom. Detta på bekostnad av spelare som Alcén.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
GävleLasse: Jag håller med om att Spets var bra igår, faktiskt. Betyget 1 i tidningen känns obefogat, sätter de betygen innan matcherna eller?

Jadu, det borde inte vara så svårt att hitta en förstacenter om det finns lite pengar att röra sig med. Man behöver trots allt inte vara världsklass för att konkurrera ut Hauhtonen, Hansen och de andra. Jamie Lundmark kanske?
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Huss: ja, kvalitetsmässigt så kan det i alla fall bli bättre. Men vi kan få in andra kvaliteer. Fart, tyngd och spelupplägg. Att hitta en center som skulle gå in i förstalinan vore att hiooas på för mycket tror jag.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
GävleLasse: Frågan är bara vad vi skulle få retur....
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Huss: Det är säkert någon klubb i finland som behöver en center, kanske man kan få till ett byte rent av? Men det skulle förvåna mig mycket om Sundlöv ens kollar upp möjligheterna. Han har gjort sitt den här säsongen, Han har ju till och med jobbat så hårt att han överskridit sin budget.

Nej jag vill se Brendl Lind Danielsson som förstalina
Hansen kan spela i 4:e tillsammans med Spets och Hermansson
Sen vill jag fortfarande se Widing | Sundström | Månsson som tredjeline... jag tror det skulle vara en bra checkingline.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
GävleLasse: Medhåll, jag tänkte främst på nästa match. Att sedan bryta med Hauhtonen under säsongen är nog inte så enkelt (om de inte fortsätter att bänka honom konsekvent så han tröttnar...)
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Huss: Hansen är fortfarande väldigt nyttig defensivt, det är offensivt som han helt saknar kompetens. Hauhtonen är lite för ojämn tycker jag. Jag ser helst att man gör sig av med honom och lägger de pengarna på en ny center.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
GävleLasse: Ja, nog var Hansen den sämre av norrmännen allt. Men Spets gjorde inte någon av sina bättre matcher i år.
Tror du inte det är en bättre idé att helt enkelt bänka "säkra" Hansen?
Hauhtonen kan ha en viss revanchlust efter bänkningen också.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
rackham: Är inte han en del av regeringens program för arbetsmarknadspolitiska åtgärder?
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Huss: jo jag såg det. Jag tycker inte att Spissen gör bort sig. Han får med sig två utvisningar på grund av sitt arbete. Då finns det andra som lallar runt mer.

Vilka kriterier som vägs in av gävletidningarna när de sätter betyg vet jag inte. Men att ge Hansen och spets samma betyg är en förolämpning.

Hansen borde haft -2 i så fall... = Borde skickas hem.

Nu vill jag se en förändring av "förstafemman" att byta ut en ytterforward och kalla det förändriing är bara löjligt. Degradera Hansen till fjärdelinan. Stoppa in Dackell med Molin och Sundström istället. Sämre kan det inte bli.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Huss:

Gävletidningarna har å andra sidan Pucken anställd, det säger en del det med...
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
GävleLasse: Var Spets bra? Gävletidningarna gav honom betyget 1...
Tänk sådan skillnad det kan vara i uppfattningsförmågan.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
nahojth: Jag tycker inte att man kan kräva målskytte av samtliga spelare. Man behöver även spelare som kan gå in och avlasta, spela 0-0 helt enkelt.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
70 Rodrigues:
"Jag undrar när Sundlöv ska ta sitt ansvar och avgå?"

Jag undrar när Smålänningen ska se en match?...........;)
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
GävleLasse: Ja att spets kämpar det vet vi alla och det gillar vi, men som du säger hade dem flesta i laget kämpat som han så hade det nog gått bättre. Men jag tror Alcen har lite bättre känsla än spets som varken kan passa eller göra mål.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
nahojth: Spets var bra idag. Han fick med sig två PP helt på egen hand genom sin inställning att ge 100%. Hade fler i laget hans inställning så vore vi inte i den prikära situation vi nu befinner oss.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Peja: dackell får lira för han är en av några som skapar lägen men tyvärr så får varken han eller några andra in pucken. Jag tycker dackell har gjort det bra dem matcherna jag har sett han, han skapar väldigt bra lägen för dem andra. Varför sebastian karlsson får lira pp förstår inte jag heller det vore väl bättre med sundström där. man kan ju hoppas att dj blev skadad så man får se Andersen på hans plats istället. och sen vill jag gärna ha in alcen istället för spets
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
wap.hockeysnack.com
Lasse: Tror du Olle bestämmer? Olle får nog rätta efter vad gardet säger
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Peja: Ja man kan undra vad det är som Olle ser som vi andra missar. Jag tror att vi hade fått hål på Luleå redan i första om Olle hade kört med någon annan formation än den sk. förstalinan.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Skapligt match av Brynäs, men avsluten är för dåliga.

Men...

... Varför får Dackells lina så mycket speltid i powerplay?

....Varför får Sebastian Karlsson i powerplay?

Fråga: Var DJ petad eller skadad i tredje perioden?
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Jag undrar när Sundlöv ska ta sitt ansvar och avgå? Tänk att det finns så jävla lite stake uppe på Sätraåsen, pinsamt!!
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
70 Rodrigues: Nej, det har vi märkt under en längre tid. Men vad vore HS utan honom? Han underhåller ju oss andra en hel del iaf.

Efter dagens match är nog många av oss läktarcoacher och tonåringar rätt nöjda eftersom det blev poäng och OÖ vågade röra om lite. Hur positiv ska då inte Huge vara?!
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
RavenLord: Ja tydligen eftersom ingen verkar tycka eller ha en åsikt om det..Tragiskt ! ! Soft Hockey en svensk variant av Hockey
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Hitman: Oavsett om Huge har sett matchen eller ej så kommer han ju enligt han själv alltid med den enda rätta analysen, sådant kan man ju inte ta på allvar.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Bissett19: Lär väl märkas senare när inläggen om Brynäs storslagna spel haglar in...

Inte satt han på sektion L1 iaf för där var det inte så positiva tongångar... Eller så kanske han satt där ändå, rad 7, typ plats 8-10, låter som Gollum? Ja, ni som sitter där runtomkring vet vad jag menar.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Bissett19: Håller med. De kan matchas i BP och tex med Spets som en 0-0-spelande fjärdelina. Lika bra att använda dem till det de kan, dvs låsa och spela defensiv. Varför försöka få ut någonting i offensiv väg när de uppenbarligen inte klarar av det?

Nej, våga matcha utifrån de kvaliteter spelare faktiskt besitter, inte efter namnet på ryggen eller påstådda förmågor enligt Sundlöv.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
GävleLasse:

Det där sista kan väl inte stämma?
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
munkas: Ja Läktarcoacherna prevailed AT last...

Skräll numer två måste vara att Huge skall ha varit på dagens match.. STORT!
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Bissett19: Håller med. Och vid närmare eftertanke varför ha en av Brynäs bäst betalda i fjärde femman, med lite speltid. Sparka karln istället, och lägg pengarna på en riktigt bra lirare.

Kommer dock aldrig att ske i ryggdunkar-brynäs, tyvärr.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Nyss hemkommen från matchen...var det där Hockey jag såg ??
Fan sån kärringnivå de är fy fan..utvisningar åt båda håll för ingenting.
Betala för se något sånt där aldrig mer (betala ju inte iofs var bjuden)

Vill jag se tacklingsfritt går jag på Bandy och de är nog hårdare spel där än i det jag såg idag...
SAIK ni är vinnarna på det här bedrövliga skiten jag såg idag,jag kommer inte prioritera en hockeymatch före en Bandymatch (iofs aldrig gjort tror jag)
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Hitman:

"Dacke är SÄMST i Brynäs +/-"

Jag skulle vilja påstå att han är sämst i Brynäs just nu,men i stark konkurrens med Hansen.

Låt dessa två lallare spela i fjärdelinan,matcha dem sparsamt i 5 mot 5,men låt dem spela i BP.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
munkas: sektion L1, naturligtvis.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
GävleLasse: Tur att vi läktarcoacher på sektion I, hjälpte Doffen på traven och buade högljutt när han körde dacke-femman i pp. Äntligen får vi riktiga supportrar vara med och påverka. :)
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
GävleLasse: Varför spelar då Dackell? Han borde ersättas med Alcén... Dacke är SÄMST i Brynäs +/-

Ja, det var ju inte så att man fick se någon förbättring idag heller, Dacke ser slut ut....precis som Tina, Ficktjuven och Hansen.

Tyckte dock att OÖ matchade bättre idag (förutom det skandalösa faktum att första femman matchades flitigt i PP under period 1 & 2).
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Gusten: Det konstiga är ju att det tar halva matchen innan doffen Östblom petar Dacke-femman från powerplay.

Hade de spelat fjärde lina från start tror jag vi hade vunnit, då de andraa femmorna var skapligt heta.

Å andra sidan gjorde han ju iaf ändringen till sist, så vi fick två poäng,
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
GävleLasse: Tur att OÖ för EN gång skull INTE körde med Dackell/Hansen som startuppställning i tredje...då hade vi aldrig kvitterat.

Visst, efter en suddenseger är det lätt att känna lite glädje. Men jag är i grund och botten riktigt besviken på den här lördagsomgången. Vi hade chansen att komma ikapp Luleå och äta in lite mer försprång på bottenkollegorna. SSK och LHF hemma = 2 pinnar. Blir det inte 5 efter Moramatchen så är vi rökta.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
StoltBrynäsare:

Måste väl ändå plussa lite åt Sunken som gör att vi får två pinnar,det första när han står framför Gusten o jobbar in 1-1,det andra då han går rakt mot mål som gör att Brendl till slut får en öppen kasse.

Mora hemma på Tisdag,måste man nämna att matchen är hyperviktig?

Förressten,Dackell o Hansen är rätt tragiska just nu.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Gusten: Ja så länge man fortsätter att nöta med Hansen/Dackell/vemsomhelst så kommer det inte att vända. En ny tränare som VÅGAR röra om i grytan behövs. Det var en klar förbättring mot slutet när man körde med Sundström istället för Hansen.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
StoltBrynäsare:
Ja, ni tar i en poäng på alla 4 bottenkollegor!
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Fyfan årets skönaste seger! O våra 4 bottenkollegor tappar alla poäng!
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
65selander: Absolut. Dagen räddad :)

Men nu fick SAIK en tur kvittering via Renberg 19:49......

Att endast Brynäs skall losa alla matcher mot topplagen..
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
wap.hockeysnack.com
lesky: nice med tanke på de rapporter man fått.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
65selander: YES! Fantastiskt :) Brendl avgjorde :D
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
65selander:
61.032 - 1 EQBIF28. BRENDL, Pavel 
 (36. LIND, Mikael
 22. SUNDQVIST, Jörgen)
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
65selander:
Det stämmer. 2-1 Brendl
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
wap.hockeysnack.com
Fick sms från okänd att Brynäs vann på ö-tid. Stämmer det?
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Lesky:
Ni gjorde just mål.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Inte så illa pinkat detta ändå med tanke på underläge inför sista :)
Kommentera

944706 · »