Brynäs IF

728181 inlägg · 7961 ämnen

JVM

« · 1605973 · » Till forumet

Sv: JVM

S-vikaren: nä, för mycket "lasse Falk" vibbar över finland.. har sjukt svårt med lag som inte vill anfalla trots ledning.. 

Kommentera

Rumpelstiltskin: I slutändan handlar det om att vinna. Hur man gör det spelar mindre roll, så länge man vinner.
I förlängningen var det ändå Finland som bjöd mest upp till spel. Men så länge dom hade ledningen, så spelade dom defensivt. Men dom hade inte kunnat spelat på ett annat sätt. Finland har inte alls samma kvalité och bredd i det offensiva spelet. Man gjorde det man var bäst på, det defensiva.

Kommentera

S-vikaren: Man blir så jäkla provocerad av deras spel, finns fan inget värre än ett s.k "hockeylag" som ställer upp ett igelkott försvar.  

Redigerad kommentar

Kommentera

Rumpelstiltskin:
På plats var det lika kul som att få vinterkräksjuka, schysst Malmö Arena dock...
Kommentera

Finland spelade smartare än Sverige. Inte alls oförtjänt att dom vann.
Kommentera

man känner sig lika tom, som om det vore en final förlust för Brynäs.. helvete.. 
Kommentera

Vilket jävla mål :(
Kommentera

Satanskap!!! :-(
Kommentera

Sheena Punkrocker: Äsch vi har ju Djoos!! Kul för honom med det snygga 2-2 målet! Pappa Per såg glad ut på läktaren, såklart:-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Fan, vaknade med en bad feeling idag. Kan ju bero på nåt annat än junior-VM, men men...
Är en dålig tippare, tröstar mig med det...

Har tio tummar, alla mitt i handen, men nog fan håller jag dem...hela dagen....ända in i kaklet......Skulle vara så nice med ett guld !!!

Kom igen Sverige!

Kommentera

Carl Lejonkräk: här är länken :)
Kommentera

Sheena Punkrocker: jag måste läsa det...Kanada annars riktigt usla, fullt rättvist att finnarna leder, dock så är siffrorna i underkant. Spännande tredje strax, kan Kanada komma tillbaka? Länk?

Redigerad kommentar

Kommentera

lite kul att läsa Kanadickernas raseri på TSN ;)

låter ungefär som de gör här under match ;P

Kommentera

Tänk att Lindholm var nära att stanna ett år till i Brynäs... blir lite depp, när man tänker på det..
Kommentera

En våt dröm om Dansk skulle komma hem och ersätta Honken nästa säsong. Men händer ju aldrig.
Kommentera

70 Rodrigues:
Malmö i helgen?
Kommentera

tjugo8: Jag kollar, Elias gjorde 2-0 för en liten stund sedan, nu paus :-)
Kommentera

Elias!
Kollar nån?
Kommentera

maddog1970:
Puckkär Läxsing
Insåg även Kroken förra året;
@jarnkrok: @larssoneeric han kanske kan ta med sig en egen puck ut till nästa match också! #ikeahockey
Kommentera

@MSmithCanes: Official: @lindholmelias to play for Sweden in the World Juniors.
Kommentera

5m

Dagens glädjetjut. Elias Lindholm är klar för JVM i Malmö!

Fattas väl bara att Sverige åker ur i kvarten så att min semi o finalbiljett blir mindre värd

Kommentera

dreamland:

För 340 pix fick jag plåt till Djoos & Lindholms final nästa år, inkluderar även bronsmatchen

Helt ok deal...!

Kommentera

Känns som Lindholm är en riktigt härlig tävlingsmänniska....

– Det är förstås riktigt surt nu, men det gäller att ta nya tag. Jag har aldrig riktigt vunnit något under hela min karriär och jag vill så gärna ha en jävla guldmedalj, säger Lindholm och vill ta en sådan med Brynäs i vår.
Kommentera

Berka: Menar du att ni Modoiter är föredömen vad gäller att ta kritik mot egna spelare? ;-)
Kommentera

Filip Forsberg enda svensk i "all star" laget.....Vodkan är billig i Ryssland!
Kommentera

Jajjen: haha ja du 
Kommentera

Berka: Det var ju därför jag hänvisade till experterna men du hade ju "egna ögon att se med". Men du kan förmodligen så mycket mer hockey än Renberg och grabbarna. Det var det där med omdöme, vettu.

Passa på att gläds istället. En svensk spelare har gjort mål för Modo. Det händer inte varje match.

Kommentera

Jajjen: Ganska moget att påstå att jag skulle ha dåligt omdöme bara för att jag är modoit!?

Jag påstår att du helt enkelt har dåligt omdöme eftersom du är färgad och vi vet ju av tidigare erfarenheter att många av er har väldigt svårt att ta kritik gällande era egna spelare.  Topp 3 haha mmmm ellerhur, släpp sargen å kom in i matchen

Kommentera

Berka: Vem har snackat om färg? Du är modoit, det säger allt om ditt omdöme.

Lindholm kan mycket bättre och var trots det topp 3 i laget.

Kommentera

Jajjen: haha så du menar inte att du som brynäsfan är något färgad?=)

Kom igen, lindholm kan så mycke bättre av vad han visar idag!

Kommentera

Berka: Ja, jag såg just att du var modofan, det förklarar det hela.
Kommentera

Jajjen: Du får lyssna på vem du vill du ;-)

jag hart egna ögon att se med =)

Kommentera

Berka: Nja, då lyssnar jag hellre på Renberg och andra experter som rankar Lindholm bland lagets bästa. En dålig Lindholm är bättre än en bra Karlsson och Karlssons ynka två passningspoäng i turneringen säger en del.
Kommentera

Berka: wk var mycket ojämn. Lindholm pålitligare.
Kommentera

Jajjen: Är böjd att hålla med, dels var w.karlsson bättre och många nadra dessutom, tråkigt för lindholm att han inte kom upp i den kapacitet vi vet att han kan, otroligt blek turnering tyvärr.
Kommentera

Jag tycker att det bästa laget vann. Bara att gratulera USA. De hade både spets och bredd i samtliga positioner, och spelade även ett betydligt bättre lagspel än Sverige, Ryssland etc. Både Sverige och Ryssland hade lagkaptener som vägrade släppa pucken. Fascinerande men föga överraskande att Forsberg ofta hyllades av de svenska kommentatorerna, medan ryssen sågades.

Lindholm har nog stärkt sina aktier inför draften. Delvis eftersom en av hans största utmanare (Barkov) var betydligt sämre än Lindholm i turneringen. Klart att man saknade lite av den offensiva spetsen som man i egenskap av Brynäsfan vet att Lindholm besitter, men han spelade ändå riktigt bra defensivt och var kanske lagets mest fysiska forward. Jämförelserna med Foppa lär inte avta.

Redigerad kommentar

Kommentera

rafalski: Så Willam Karlsson har varit bättre än Lindholm? Du är nog helt ensam om den bedömningen.
Kommentera

Jajjen: Alla, utom Molin.
Kommentera

maddog1970: Killen måste lära sig grunderna i lagspelet innan han kan bli något större!
Kommentera

Jajjen: Det var nog det sista vid såg av Forsberg på den här nivån
Kommentera

Lindström:
Ja, ja.. Det bästa laget segrade även om det var 2 äckliga turmål Som gav segern. Tycker inte att USA skapade speciellt mycket även om de förde spelet de 2 första perioderna.
Den viktigaste matchen återstår dock och det är Brynäs match mot Växjö.
Kommentera

rafalski: Vilka tre har varit bättre?
Kommentera

Lindström: Nu får vid trösta oss med lite sprit och 3p mot Östers IF
Kommentera

arnio: En groda + en C som kör one man show byte efter byte. Sluta kladda i hörnen och driv på mål istället.
Kommentera

Jajjen: Smart av pojken att gå på halvfart så han är fräsch när han kommer hem. Top 3, inte ens nära.
Kommentera

arnio: fantastiskt jobbat av alla i laget men USA var för bra tyvärr. Det fanns chanser framåt och vi släppte ett billigt bakåt och då går det inte. Jag är stolt i alla fall.

Redigerad kommentar

Kommentera

Forsberg....Ska han platsa i något lag över allsvenskan? Nu är jag bitter!!!!

Kommentera

Välförtjänt guld för USA.
Kommentera

maddog1970: kom igen nuuuu
Kommentera

« · 1605973 · »