Jonas Johansson, Adam Brodecki, Oskar Lindblom och Jens Lööke uttagna till svenska JVM-truppen i mellandagarna.
Mattias Nörstebö, Martin Rönnild och Emil Saeteraas Lyngstad spelar just nu JVM Div.1 för Norge.
Brynäs A-laget har många skador och J20 har många spelare i A-laget + Skador och nu även uttagningar i landslagen. Tufft att ha en bra talangverksamhet :P
Silfver:
Vid 2-3. Linkan o PoW lirar, båda 1+1
Så länge vi har 4 st i jvm skiter jag i hur J-tabellen ser ut...
SÅ här i JVM-tider blev jag nyfiken på att se hur många Brynäsare som vi haft representerade i de olika trupperna de senaste åren.
Brynäs har haft fyra spelare med i truppen vid fyra tillfällen senaste fem säsongerna! Bara guldåret vi hade två spelare med.
Annars har Brynäs blivit representerad näst mest (efter Frölunda).
stende89.wordpress.com/2014/12/08/vilka-klubbar-kommer-jvm-spelarna-ifran/
Poängsättningen är inte perfekt men ger ändå ett bra hum över hur situationen ser ut! =)
Stende89:
Tror jag också. Tyvärr så tror jag inte vi kan räkna med lillburra vilket är synd. Vad säger ni om denna truppen?
Peja:
Njaa...nog var det med ett antal fr N.Am juniorligorna förra året...Burra,Dansk,Sörensen,Olofsson minns jag direkt...
Grönborg har ju fru o barn där borta så han reser nog gärna dit...
Tv-sändning direkt i dag
Peja:
Sant! Surt för JJ, men han ska väl träna nu iaf tror jag...?
Sandström har ju iaf kommande turneringar
Grönborg såg ju Bif-MoDo när Lööke hade 1 ass o Brodecki 1+1...
Peja:
2, Ward o Hansson
Endast 8 95:or...
Surt om Lindbloms skada håller honom borta...detta är sista turneringen innan truppen tas ut...
Redigerad kommentar
tjugo8: Vart ser du det? Kan du länka? Vill läsa...
Edit: Nvm, hittade det
Redigerad kommentar
maddog1970:
Lööke t J20-landslagsturnering i Nov
Bara han, Asplund o Kylington fr FBK som är 97:or...
Mäktigt !
1.9 miljoner tittare på finalen. Otrolig siffra! Tack SVT och VIASAT för ett suveränt jobb.
Carl Lejonkräk:
Jag kan hålla med i kritiken om Filip i finalen då han inte var bra, men i turneringen i sin helhet är han en av de bästa, kanske den bästa " detta säger jag utan lagtillhörighet " Han vann ändå den interna poängligan och hamnade i All Star laget. Filip har vad som krävs för att bli riktigt bra, hoppas Nashville såg hans spel i JVM nu och kan ge honom chansen i NHL igen , för det är han värd.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar