Brynäs IF

727642 inlägg · 7961 ämnen

JVM

« · 1646961 · » Till forumet

Sv: JVM
Härligt Löken😃
Kommentera

OOOONION !!!
Kommentera

2-0 av Lööke! 
Kommentera

LÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖKEEEEEEEEEEEEEE!
Kommentera

Clarence:
ROCK ON!

När slipper vi Lehman?
Kommentera

Jonas Johansson, Adam Brodecki, Oskar Lindblom och Jens Lööke uttagna till svenska JVM-truppen i mellandagarna.

Mattias Nörstebö, Martin Rönnild och Emil Saeteraas Lyngstad spelar just nu JVM Div.1 för Norge.  

Brynäs A-laget har många skador och J20 har många spelare i A-laget + Skador och nu även uttagningar i landslagen. Tufft att ha en bra talangverksamhet :P

Kommentera

Lite läsning om spelare i jvm att hålla ett extra öga på som har chans att gå i draften i sommar! Där i bland två brynäsare.

Ute nu på Www.brynasdirekt.se
Kommentera

tjugo8: Lööke givetvis, Sandström får vi väl hoppas på.
Han är redan nu bättre än Johansson men måste beredas plats.
Kommentera

Silfver:

Lööke o Sandström får vi ju också lägga till va?

Kommentera

tjugo8: förra året lyfte vi upp fem spelare från J20 vilket var perfekt för en ansträngd plånbok. Från årets trupp är det väl Ölund och Carlsson som på sikt kan komma på tal.
Om J20 skall vara sista steget innan a-laget och lockbetet för lovande juniorer som kommer utsocknes ifrån så bör Thelin agera.
Kommentera

Silfver:

Vid 2-3. Linkan o PoW lirar, båda 1+1

Så länge vi har 4 st i jvm skiter jag i hur J-tabellen ser ut...

Kommentera

Silfver: Ja, han har tappat det helt. Lite förvånad att han är med i JVM-truppen, även om han inte lär få spela. Det är bara att satsa på Felix istället.
Kommentera

Honken: JJ utbytt i J20 matchen mot VIK. Snacka om utvecklingskurva rakt nedåtgående. Men det är ett större under att Gälla får sitta kvar.
Kommentera

Ove Myling: Det blir riktigt tufft, dock lyfter vi upp Felix istället för Jonas, och Lööke har ju stått åt sidan ett tag nu. Det stora tappet blir Brodecki och Lindblom. Vore inte fel med minst ett nyförvärv innan jvm.
Kommentera

SÅ här i JVM-tider blev jag nyfiken på att se hur många Brynäsare som vi haft representerade i de olika trupperna de senaste åren. 

Brynäs har haft fyra spelare med i truppen vid fyra tillfällen senaste fem säsongerna! Bara guldåret vi hade två spelare med.  

Annars har Brynäs blivit representerad näst mest (efter Frölunda). 

stende89.wordpress.com/2014/12/08/vilka-klubbar-kommer-jvm-spelarna-ifran/

Poängsättningen är inte perfekt men ger ändå ett bra hum över hur situationen ser ut! =)

Kommentera

BIF96: fan vad kul! Bz får jobba dubbla skift om Brynäs ska få ihop mer än två femmor efter jul
Kommentera

Stolt Brynäsare idag!
Kommentera

Jonas Johansson, Adam brodecki, Oskar Lindblom, Jens Lööke är uttagna till JVM!!!!!
Kommentera

Jonas Johansson, Adam Brodecki, Oskar Lindblom och Jens Lööke kom med i JVM-truppen!
Kommentera

Per Siekermann: 5 gånger insats på Svenskt guld....
Kommentera

Stende89:

Tror jag också. Tyvärr så tror jag inte vi kan räkna med lillburra vilket är synd. Vad säger ni om denna truppen? 

Kommentera

Peja:

Njaa...nog var det med ett antal fr N.Am juniorligorna förra året...Burra,Dansk,Sörensen,Olofsson minns jag direkt...

Grönborg har ju fru o barn där borta så han reser nog gärna dit...

Tv-sändning direkt i dag

Kommentera

forsbacka-karlsson före Lindblom, yeah right.
Kommentera

tjugo8: Lindblom är ju en matchvinnartyp och borde således kunna vara en bra turneringsspelare. Westlund borde också vara en bubblare. Jag tycker att skribenten verkar ha ett väldigt gott öga till svenskar som spelar juniorhockey borta i Nordamerika, vanligtvis brukar förbundskaptenerna inte ha ett riktigt lika gott öga till de. 
Kommentera

Peja:
Twittigrarna hävdar att alla 4 är med
Hockeysverige tippar inte ens Lööke o Lindblom som bubblare

Gissar att det sker utrensningar senare också, bl a beroende på NHL/ahl

Spännande!
Kommentera

tjugo8: JJ har ju missat flera (alla?) landslagsturneringar under säsongen och inte imponerat i Brynäs. Hans enda möjlighet att komma med i truppen måste ju vara om de andra målvakterna inte heller har imponerat - men det har jag noll koll på om de har gjort... 
Kommentera

tjugo8: skrev mina tankar om jvm truppen på stende89.Wordpress.com

Jj, brodecki å lindblom får plats!
Kommentera

Imorgon presenteras truppen
Brodecki given
Lindblom kanske
JJ tyvärr risk att han inte kommer med
Lööke får stå på tillväxt

Vad tror ni?
Kommentera

Peja:

Sant! Surt för JJ, men han ska väl träna nu iaf tror jag...?

Sandström har ju iaf kommande turneringar

Grönborg såg ju Bif-MoDo när Lööke hade 1 ass o Brodecki 1+1...

Kommentera

tjugo8: Sant! Jag missade Ward. Både JJ och Felix S är ju också borta - surt för deras del. De kan hoppas att de uttagna målvakterna inte imponerar för mycket.
Kommentera

Peja:

2, Ward o Hansson

Endast 8 95:or...

Surt om Lindbloms skada håller honom borta...detta är sista turneringen innan truppen tas ut...

Kommentera

tjugo8: Anmärkningsvärt att truppen endast innehåller en allsvensk spelare.

Redigerad kommentar

Kommentera

tjugo8: Vart ser du det? Kan du länka? Vill läsa...

Edit: Nvm, hittade det

Redigerad kommentar

Kommentera

maddog1970:

Lööke t J20-landslagsturnering i Nov

Bara han, Asplund o Kylington fr FBK som är 97:or...

Kommentera

maddog1970:

Nej

Redigerad kommentar

Kommentera

Huss: Ja, risken finns. Hoppas det finns några tunga pjäser från J-12 att fylla på med då. Olle Johansson, 146 cm 53 kg kanske? Eller så lägger vi bara 300-bitars pusslet med 90 bitar och hoppas på det bästa.
Kommentera

tjugo8: risken finns att vi är ytterligare 4 man kort under JVM..
Kommentera

Den här vinklingen missade Gävlesporten...(Rikard Grönborg)

@ComRikard: Igår Gävle och Brynäs-Modo. Idag i Jönköping och HV71-DIF. Kul att se att juniorerna tar för sig.
Kommentera

Mäktigt !

49m

1.9 miljoner tittare på finalen. Otrolig siffra! Tack SVT och VIASAT för ett suveränt jobb.

Kommentera

mattias - 74: han måste bli ödmjuk och passa pucken mer. Enmansshower i hela matcher accepteras inte i NHL, han tar ju ut sina kedjekompisar ur matcherna då. Duktig spelare som måste börja väga situationerna bättre, bli mer lagspelare...
Kommentera

mattias - 74: Klarar Forsberg verkligen av att spela sitt spel på NHL-nivå? Backarna är ju betydligt bättre och starkare där.
Kommentera

Berka: Det är journalisterna som plockar ut all star team. Jag vet inte om jag skulle ranka det jättehögt att Tomas Roos anser att man är bäst.
En riktigt Brå spelare, men undrar om han verkligen har "ett vapen" till att bli stjärna eller om han "bara" blir en NHL-spelare i mängden. Gott nog kan jag tycka.
Kommentera

mattias - 74: FF är en riktigt bra spelare, rivig, stark och snabb, tar vansinnigt mycket skott och har ett bra sådant, ganska lik Alex ovetchkin faktiskt, dock är han lite för mycket en enmans cirkus än för att vara riktigt riktigt bra och jag kan tycka att tex wallmark och Lindholm idagsläget är strået vissare som helhet.
Sen att man blir utvald som MVP och annat skit är helt betydelselöst eftersom experterna ALLTID plockar ut målskyttar eller målvakter tråkigt nog, du blir alltid högre rankad om du petar in 2 mål i PP än att tex spela defensiv back och stoppa 4 minuter boxplay 3 mot 5.

Men visst är FF en ruggit bra spelare och med en helt outstanding attityd
Kommentera

mattias - 74: han blev utsedd till MVP i turneringen också
Kommentera

Carl Lejonkräk:

Jag kan hålla med i kritiken om Filip i finalen då han inte var bra, men i turneringen i sin helhet är han en av de bästa, kanske den bästa " detta säger jag utan lagtillhörighet " Han vann ändå den interna poängligan och hamnade i All Star laget. Filip har vad som krävs för att bli riktigt bra, hoppas Nashville såg hans spel i JVM nu och kan ge honom chansen i NHL igen , för det är han värd.

Redigerad kommentar

Kommentera

tjugo8: Forsberg anser jag var bäst bäst bland svenska anfallare i slutspelet, däremot Burra...han kan ha varit sämst, briljerade mot lätt motstånd i grundspelet men sedan? Han slarvade tex. ut pucken ur anfallszon tre gånger i samma PP igår, däremellan sköt han ett skott som gick två meter utanför. Klasskillnaden mellan Burra och Forsberg ser jag med mina hockeyögon som rejäl till Forsbergs fördel.

Redigerad kommentar

Kommentera

DavyDjoos:
Lägg därtill en sjukt puckkär Burra i gårdagens PP
Såg bitvis galet ut igår när två som spelar PP i NHL står o hoppas på att få pucken av en liten skåning, men han vägrade fan att spela den
Dåligt att ha Burra i den PP-formationen
Kommentera

Carl Lejonkräk: Luleås spelare utlånad till Asplöven.

Men jag skrev ju det. Står precis och kollar när han värmer in för matchen ikväll.
Kommentera

Wesley: Luleås spelare utlånad till Asplöven.
Kommentera

HappyX3:

Samuel Ward är Asplöven spelare numera.
Kommentera

« · 1646961 · »