Brynäs IF

727035 inlägg · 7960 ämnen

Karlskrona HK - Brynäs IF 2016-10-20

« · 1770186 · » Till forumet

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 2016-10-20
Läktarexperten: Inget pucktapp, inget mål...
Kommentera

Zappaholic: ja bedrövligt pucktapp.. MEN utan Pudas tjusiga screen av afelix, inget mål.
Kommentera

eljuliano: det beror på att Bulans spel bygger på hög press mot spelförande lag. Att själva styra spelet kräver mer. Förutom en ide' om hur även spelskickliga centrar. Det är inte en slump att Brynäs inte klarar av att föra matcher mot sämre lag. Karlskronas köttmur i mittzon måste man snabbt igenom precis Blomman nämnde i paus. Där hade inte Brynäs tränarstab gjort sin hemläxa.
Kommentera

Davey85: Absolut..den TOn är alldeles för sen. Felix skulle bytts ut inför tredje.
Kommentera

Carl Lejonkräk: = skicka ner honom i Almtuna
Kommentera

Karlskronas skottprocent idag var 21%. Det är orimligt högt. Visst att Brynäs inte fick till mycket framåt idag men Karlskrona har tur med studsarna också. Sen hjälpte såklart Sandström till med en del. Karlskrona hade redan högt PDO innan den här matchen och fortsatte på det inslagna spåret.
Kommentera

Carlo: Det finns säkert förmildrande omständigheter för många av Felix insläppta puckar. Men saken är ju att det alltid verkar bli mål på dem där skotten som slumpmässigt eller på grund av egen eller motståndares skymning eller vad du nu må vara som händer....I sämsta fall har han dålig spelförståelse, i bästa fall har han bara otur....Mycket otur!
Kommentera

Carlo: Felix håller inte i SHLklass än än så länge men behöver matchträning, tuff sits.
Kommentera

Låt rautio stå 5-6 matcher i rad nu
Kommentera

Om man kollar statistiken så släpper Rautio in nästa ett mål mindre per match än Felix. Bara en känsla att backarna spelar med större självförtroende när Rautio står!?! Dags att låta Rautio stå ett antal matcher i rad nu. Någon som vet status på Fälth?
Kommentera

Tunga mil hem...Felix förstör festen. 3600 på plats I ABB Arena..bättre tryck än hemma mot LHC den lördagen med 3900..vi har för stor arena..
Kommentera

Peja: Jo det är det målet jag syftar på. Tycker också pucktappet är problemet. Utan det , inget mål. danne....n är av en annan uppfattning.
Kommentera

Inkazar: kanske man ska få granis att tro att det är slutspel varje match?
Kommentera

Inkazar:

Det handlar om att spela efter resurserna när man väl satt resurserna.

En sak man däremot kan fundera på är varför Bulan och hanses coachingstaff som förespråkar en energifull spelstil kan köra fast så in i bänken i vissa matcher.
Trots att det inte är tätt mellan matcherna?
Och att det ser ut som laget sålt Bockens julmust och tappat pengarna?
Nu har jag ingen kamera i båset, men vad gör ledarna för att blåsa fart på brasan igen, när det blir stiltje i intensiteten ute på banan?7

Att inte kunna är en sak, att inte vilja är en annan.
Det är nåt där som man blir lite nyfiken på...

Skulle också kunna vara att kompetensen att hantera förväntningar är lägre nu än när tex Seger fanns i organisationen?
Lösa upp knutar. Förebygga knutar. Bygga upp spelare. Växa under säsong. Tillföra energi.
Det är nåt där som man blir nyfiken på också.
Kommentera

Chris11: Granström har ju alltid varit så här, osynlig långa stunder för att vara stekhet i vissa matcher. Gigant i Luleå, nej, i sjutspelet, ja.

KHK riktigt bra idag annars men målvaktsspelet avgör detta, Honken en gigant som vanligt (vi skulle aldrig ha släppt honom) och Sandström släpper två puckar som han inte ser tyvärr...

Bara att bryta ihop och komma igen.
Kommentera

Läktarexperten: plus att jag har ju inte direkt påstått att pucktappet var nått brilljant.. Jag tycker att Pudas försvarsspel rakt igenom är helt under isen och hans agerande där bara är pricken över i:et.. Men förstår inte erat resonemang.. Om det inte är nån motståndare framför mål som ska plockas bort och det laddas ett direktskott så kan man väl inte ställa sig en meter framför egen målvakt?
Kommentera

Chris11: mm de har jag tänkt ett tag med.

Skulle gärna se att man bytte plats på blomman å granis. De hade varit något tror ja
Kommentera

Zappaholic: men snälla kolla Pudas försvarsspel??? Det spelar väl ingen roll vad som hänt innan så kan du väl inte helt oprovocerat åka in och ställa dig framför din egen målvakt och skymma han?
Kommentera

Chris11: Har ingen annan förklaring än att älgjakten gör honom ofokuserad.
Kommentera

Zappaholic: Det bästa Pudas kan göra på den lilla tiden är att försöka blocka skottet. Skymmer Sandström gör han oavsett och om han flyttar på sig är det ju ännu större risk att skottet går igenom. Problemet är pucktappet, inte Pudas agerande. Förutsatt att du syftar på 4-2-målet.
Kommentera

Gamnacke: ja vad fan har hänt med granis? I Luleå var han ju en gigant. Hos oss så har han varit en av de sämsta i laget
Kommentera

Läktarexperten: Felet ligger alltså hos Pudas som på mindre än en sekund ska ta beslutet att täcka skott när vi har erövrat puck och är på väg upp i banan för en omställning.

Du får vara hur jävla besviken du vill, men jag tycker det är en låg diskussionsnivå när du ska börja nämna Jamie Ram och försöka göra nån jävla billig poäng genom att idiotförklara mig bara för jag har en annan åsikt...
Kommentera

Chris11: Det är ju helt hysteriskt att se karln med puck...Den hoppar omkring på isen och han vevar omkring med klubban åt alla håll och kanter, snurrar runt några varv och tappar pucken
Kommentera

Auchinleck: ja ska vi vara lite nyktra i dehär kan vi ju konstatera en sak.

Vi sa alla här inne att top6 är bra. Då kommer vi inte vinna alla matcher. De säger sig självt. Detta var en pissförlust i mängden. Vi är ett vinnande lag som bulan brukar surra om. Och det räcker egentligen i min bok. Även om dom här pissförlusterna känns försmädliga mot lif och khk.

Dessutom. Khk är 2a i serien för bövelen. Klart som fan vi inte bara kan gå in å vinna en sån här match. Man får ta en förlust i deras lada. Det är inte jättemärkligt.
Kommentera

Granström skulle aldrig ha värvats. Bengtzén skulle istället tagit in en kreativ center som kan styra vårt powerplay.

Vårt pp är uruselt. När vi får läge att göra mål så skjuter Zaborsky 3dm över clarks klubba när han bara ska lägga över den lugnt och fint.
Kommentera

Zappaholic: ja jag tycker det var jättekul här hemma i min besvikelse att nämna Jamie Ram när vissa sitter på ett forum och inte tycker att när en ensam back framför mål väljer att åka in framför sin egen målvakt när ingen annan är där och skymmer han vid ett direktskott från slottet så är det backens fel.. Raklång ståendes dessutom, så målvakten inte ser nått, men pucken har massa yta att passera Pudas raka kropp och ändå hamna mellan stolparna..
Att ist offra sig och kasta sig och täcka skott ex så han täcker isen och så Felix ser pucken hade ju varit ett brilljant alternativ ist!

OM Pudas helt i onödan skymmer Felix vid målet så han ej ser pucken så är det väl Pudas fel ÄVEN om nån annan missat passningen i läget innan?

Det var ju skymningen av Felix som gjorde så att pucken gick in. Hur du än vrider och vänder på det.
Kommentera

mattiask: konstigt att folk klagar på Felix ?? NOT!! Den osäkerheten Felix slår ju ut hela djävla laget . Försvaret litar inte på slipsen Brynäs ska skydda .
Kommentera

Gamnacke: ser ut som felix är så jävla nervös hela tiden nej får han stå igen då har bulan fel i huvve
Kommentera

eljuliano: ¨

Passar på att vara lite positiv.
Brynäs ståtar ju med duon BZ/Bulan. Hand i handske.
Nu kör vi den konsekventa linjen till vägs ände. Stortorget alltså.

Smärre roadbumps får inte skymma sikten för Brynäs vägvinnande spel.

Nyanserad läktarcoach.
Kommentera

mattiask: Ja, hela laget var dåligt även om Sandströms misstag var värst. Brynäs spelar bättre när dom inte måste föra spelet. Bästa matcherna har varit mot förväntade topplag.
Kommentera

mattiask: Det är inte bara idag som Sandström släpper in tveksamma mål. Hur långt ska man försvara honom innan man kan erkänna att han inte är tillräckligt bra för oss just nu ?
Kommentera

Inkazar: Sandström, Kilström och Granström....Ström-avbrott?
Kommentera

blackredberry: Det var ett helvetes jävla tjat om målvaktstavlor hit och dit. En match varar i 60 minuter. Kan man inte spela bättre under dessa och sedan falla på tavlor eller ej så är det inte tillräckligt bra.
Titta istället på försvarsspelet på 1-0 och 4-2 målet så inser du att vi ej förlorar på att Sandström släpper 1 billigt.
Kommentera

Såg enbit av 3e bara så kan inte uttala mig så mycket. Men de kändes inte som man lärt sig något alls av dom andra lagens problem mot khk. Man spelade exakt som dom vill. Dom hann jämt ställa upp på rödlinjen. Då är de omöjligt att slå dom.
Vi ska åka sönder ett sånt här gäng. Utmana 1-1. Inte försöka komma samlat rätt in i den orangea muren. De går inte.

Sen är de nog dags för staben att ta sig en funderare kring Felix...
Kommentera

blackredberry: Kan inte påminna mig en målvakt som släpper in så mycket konstiga mål...
Kommentera

Peja:

Det är väl därför de är ett topplag... = )
Kommentera

mattiask: Har du missat matchen eller? Jävla målvaktstavlor som sänker laget totalt.
Kommentera

Även ett stort minus till Bulan idag. Jag tycker inte att han sänder rätt signaler när Felix får stå kvar i kassen. Att sätta in Rautio tror jag hade skärpt till laget.

Tycker dessutom hans Timeout är några minuter sen. Vårt BP innan TO är ju helt klappkass.
Kommentera

Vi kan ju undra hur många poäng vi kommer förlora med Felix i kassen den här säsongen? Mentalt svagare målvakt är svårt att hitta på den här nivån.

Zaborsky, Johnson och Clark helt off idag...
Blomqvist leder inte laget som en kapten ska göra.
Kommentera

Läktarexperten: Jamie Ram.

Hur gammal är du? Svårt att hålla en diskussion saklig?
Kommentera

Davey85: Kilström utveckling är skitskum. Klappkass första året, lysande andra och klappkass nu igen. Porselandvarning på honom i år.
Kommentera

Bara bita ihop och komma igen.
Vi gör ingen bra match - Karlskrona gör en helt ok match.
De spelar ofattbart tråkigt, med väldigt enkelt spel. MEN de gör det förbaskat enkelt för sig själva.
Uselt passningsspel idag samtidigt som ingen femma kommer igång på ordentligt allvar.
Tycker framförallt det är oroväckande att Paille-Granis-Johnson känns stundtals så uddlösa men att Bulan/Sjödda inte gör något åt det.

Men annars så är det passningsspelet som fäller oss. Sitter det - då vinner vi sådana här matcher!
Kommentera

smallround: Granström som 1:a center är lika fel som Babben Larsson i Playboy!
Kommentera

Davey85: När man ser höjdpunkterna slås man ju av att Karlskrona gör 2 mål ur precis ingenting.
Kommentera

Agenten: Finns bara en lösning. Den stavas Lindbäck.
Kommentera

Tack för ingenting Brynäs!!! Felix bänka dig själv eller be om att få åka till Almtuna!!!
#förbannadsåjagkokar
Kommentera

Lindström: eftersom jag bor i lule har jag Ett granis ze sista åren. Han har definitivt inte tempot för bulan hockeyn. Därför förstår jag inte en värvningen
Kommentera

Riktig skitmatch av Brynäs som förloras främst p g a Sandström ikväll. Han är inte ensam dock.

Kilström - Bedrövlig ikväll, hemsk puckhantering och fumlig skridskoåkning. Har presterat svagt överlag i serien hitills. Rankar en frisk Sunken högre om Kilas spelar som nu.
Kommentera

Lindström: tycker han varit usel hela säsongen. Vill se honom kötta som han gjorde i Luleå, inte försöka vara kreativ.
Kommentera

Zappaholic: jag lastar Pudas för att Felix INTE ser pucken eftersom Pudas ensam täcker Felix och således INTE har nån möjlighet att rädda pucken..

Vems fel är det? Jamie Rams fel?
Kommentera

« · 1770186 · »