Brynäs IF

728149 inlägg · 7962 ämnen

Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021

« · 2119891 · » Till forumet

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
munkas: En period kvar. Tre snabba framåt nu så kan resterande tid användas till att se till att August Berg inte spelar mer hockey.
Låst ämne

Tigerhjärta: Har inte sett en sämre målvakt i Brynäs sedan Leonid Fatikov.
Låst ämne

Tikkare: Kämpar du för att bli avstängd eller varför stavar du Brynäs som du gör?
Låst ämne

fluffman1991:

Bytena synkar inte, dålig kommunikation i båset..fel spelare inne vid fel tillfälle???Hur kan de "brynässpelarna" ta slut så djävla fort..
Gick musten ur vid zebrornas bortdömningar, tål inte brynässpelarna bortdömningar??Normalt skulle bortdömningar ge tändvätska.., men inte när det kommer till denna säsongs upplaga av Brynäs, då blir det den berömda gamnacken. SEDAN SAKNAR JAG UTDELNINGAR AV TACKLINGAR PÅ LEKSANS "STJÄRNOR".
MEN DESSA ÄR KANSKE FREDADE?
Låst ämne

Forsberg 1978: TO eller inte. Det här är en given förlust. Hade det varit en tillfällig dip hade jag väntat på en TO.
Låst ämne

mattiask: Sant. Men i match efter match studsar puckarna rakt ut från Andrén. Det vet ju alla motståndare vid det här laget.
Låst ämne

Ständig: Jo men bortsett från den på Sallinen har Brynäs utvisningar varit självklara. Leksand vinner ju närkamperna och då får de också fler pp.
Låst ämne

”Ser sämre ut än på flera år” läser jag. Nej, det ser ut precis som det gjort i flera år. Det här är den första Brynäsmatchen jag ser denna säsong och allt är sig likt. Till stor del nya spelare, ny coach men ändå ligger detta kvar. Börjar bli fascinerande vad som egentligen är orsaken. Jag vet själv inte längre, har slut på teorier. Tragiskt!
Låst ämne

Andrén hade fått släppa in 4 mål från halvplan denna match, det är ändå långt långt från hans fel att det står 4-4. Andrén har tagit 40 skott efter två (!) perioder... Utespelarna gör inte jobbet!!
Låst ämne

Ständig: Pissdag idag så är det bara av någon anledning men det är bara att bita ihop och klara av 20 min nu utan att släppa in en puck.
Gå ned på folk och kämpa in i kaklet.
Låst ämne

Zappaholic: jag tänkte bara om ni missat det😄
Låst ämne

Mattson: Ja du när man är fullkomligt utspelade och kvitteringen hänger i luften så kan man ju försöka bryta mönstret med en TO eller tyckte du att det såg bra ut i 2:a?
Låst ämne

bradberry: Jag förstår att det kan svaja någorlunda i prestation med tanke på hur vår säsong sett ut, men detta är ju ljusår ifrån matchen mot FBK och Malmö.

Så här bra som Leksand ser ut att vara är dom inte, vi låter dem ju åka åttor i vår zon och i maxfart genom mittzon.

Vad fan är detta??
Låst ämne

snowden: Ni får ta honom varje dag i veckan, i shl håller han inte!
Låst ämne

dacke72: Svag retur - ja. Men som Wikegård och Tornberg säger. Sämre försvarsspel av Nyberg kontra svagt av Andren. Det är inte konstigt att vi släpper in så mycket mål när vi har den här typen av svaga försvarsageranden.
Låst ämne

Ständig: Om vi aldrig spenderar tid i anfallszon blir det svårt att få med sig några PP.
Låst ämne

Zappaholic: Oavgjort inför sista får vi se som en skänk från ovan. Underpresterar rakt igenom men det gör ont att bli spelmässigt överkörda av Leksand.
Var är Molin, Berglund mm ikväll?
Låst ämne

Varför skämmer vi alltid ut oss när vi har huvudmatchen?
Låst ämne

Peja: Vad jag inte förstår är att dom sätter Andren i mål idag han dyker ju framåt på varje skott
Låst ämne

Ständig:
domarna har haft en dålig dag, men vi brynäsare får i alla fall vara glada att inte C-more "tanten" dömer...
Låst ämne

Jag tror att 4-0 i PP spelar en roll i Leksands stora övertag, men det är såklart långt ifrån allt. Vi måste upp och få lite långa anfall på dem.
Låst ämne

Forsberg 1978: Exakt, ta TO för helvete. Berglund med flera åker med raka ben och tappar puckar och tävlar inte ens.
Låst ämne

Zappaholic: Ja å jag tycker du med flera är ”skitlarviga”.😃

Till spelet... Har nog aldrig skämts så här mycket. Vi möter fuckin Leksand och är tvåa på ALLLA puckar... Detta är ett mysterium... Vad är detta? 9-44 i skott efter två perioder...

Jag inkasserar en förlust. Kalla mig looser men detta går inte. Fruktansvärt besviken på sättet man uppträder idag. Skämmer ut sig inför hela Hockeysverige...
Låst ämne

Bergs icke utvisning kommer kosta 3p, 5 min i PP hade skapat en helt annan matchbild.
Men PA är nöjd... Sören är kanske nöjd, snart ett par bjud PPn till så är saken klar.
Låst ämne

Forsberg 1978: Hur skulle en TO göra skillnad?
Låst ämne

Forsberg 1978: helt obegripligt att man är oförmögen att ändra matchbild på något sätt. Bara rullar på som allt var kanon.
Låst ämne

Zappaholic: Leklandet har haft 4 pp på Brynäs 0. Kan ju ha lite med matchbilden att göra. T o m Knuts säger ju att han haft lite speltid, 4 pp och inget bp.... Heja svenska domarstandarden!
Låst ämne

Silfverkroken: Att Andrén inte håller sa vi här på forumet redan när han värvades. Det är inte Andrén som ska ha skulden, det är de som värvat honom.
Låst ämne

PA skulle bytt målis vid Leksands tredje mål. I övrigt är vi kassa hela andra perioden. Kanske kan ett kompensations-PP rädda matchen.
Låst ämne

Tikkare: Å fan. Vi har inget eget spel...det hade vi missat helt härinne.
Låst ämne

Hade inte en aning om PA var en sån fruktansvärt dålig matchcoach, hur i helvete kan han inte ta en TO i andra?
Låst ämne

9-44 i skott på mål.
PA packa väskan eller VAKNA...
Låst ämne

Nog för att hela laget är dåliga men hjälper ju verkligen inte att Andrèn släpper så enkla returer.
Låst ämne

Att Peter Andersson inte fått till ett fungerande försvarspel på hela säsongen är knappast smickrande för coachen. Brynäs ser sämre ut än på flera år.
Låst ämne

Äckligt. Finns inget mer att säga. Det här är bland det värsta jag sett.
Låst ämne

Falken: Ja, 4-4-målet kom verkligen som ett brev på posten. Samtidigt är det svårt att bortse från att Andrén gör en ruggigt svag match. Leksand spelar i ett högre tempo än Brynäs i andra.
Låst ämne

snowden: Han trivs bättre i Hockeyallsvenskan
Låst ämne

bradberry: Det har väl inget med mobbning att göra? Skitlarvigt att påstå nåt sånt av dig.
Låst ämne

snowden: Molin, är han med?
Låst ämne

Anders Berg: Men egentligen är det väl att Berglund är framgångsrik och rik som skaver för dig? Han är väl ett av de giriga NHL-proffsen som vägrar betala Brynäs utgifter?
Låst ämne

pettisbif2.0: Ni kan låna ut Molin till oss. Trivs bättre i övik :)
Låst ämne

Forsberg 1978: Den returen...
Låst ämne

Vi har absolut ingenting förutom målet i andra och ingenting händer får ledarhåll så 4-4 kommer som ett brev på posten.
Låst ämne

Berglunds dubbelhaka...
Låst ämne

Otroligt dålig period. Har vi haft ett enda anfall över tio sekunder?
Leksand fullständigt sköljer över oss!
Låst ämne

Den där jävla returen... Skämtar han.
Låst ämne

lapad: Klart teckningen ska tas om när Brynäs vinner tekningen och resultatet är ett mål i arslet.. Andra gången det händer denna match.
Låst ämne

VA är en katastrof...
Låst ämne

Chanzone: Andrén är inte bra men hela laget är katastrof
Låst ämne

Där kom kvitteringen, ett under att det är 4-4.....
Låst ämne

« · 2119891 · »