Brynäs IF

728112 inlägg · 7962 ämnen

Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021

« · 2120179 · » Till forumet

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Ständig: För en månad sen hade vi torskat med 4-7? För en dryg månad sen vann vi två matcher där vi var lika utspelade. Finns inget som tyder på att vi är bättre idag. Om två tuffa matcher i tät följd gör oss till ett enkelt villebråd, hur ska det då se ut efter 25 matcher i tät följd?
Låst ämne

bradberry: Nä,Leksand var nog bättre. Men det var inte så stor skillnad som många verkar tycka. Leksand gjorde ett mål mer än Brynäs och vann därför rättvist. Så vitt jag vet är det gjorda mål som avgör vilket lag som vinner en match. Eller vet du något annat? Finns det andra sätt att avgöra vilka som är bäst... Måhända stilpoäng som i konstsim?
Låst ämne

Ständig: Hahaha! Bagdad Bob!

Så enligt dig så var Leksand inte överlägsna? Första perioden var bara underlig, andra perioden var domarnas fel och i tredje är vi bättre...?

Vet inte vad jag ska säga... men den analysen känns allt annat än objektiv...
Låst ämne

Forsberg 1978: Rätt så. Men deras tre pp i andra är det som gör att de dominerar i denna period. Leksand har ett bra pp och att möta det tre gånger i andra med långt till båset är jobbigt för alla lag. Om vi haft tre pp i andra tror jag matchen sett lite annorlunda ut.
Låst ämne

Ständig: Det var i 1:a perioden domarna blundar för Bergs överfall, i andra perioden blir vi enbart våldtagna.... Tycker du förskönar Brynäs insats en hel del i ditt inlägg... 19-61 (4-19, 5-25, 7-14) i skott på mål säger det mesta!!!
Låst ämne

Mattson: det funkar inte att köra zonförsvar!
Låst ämne

Kotten81: Jävla stolle du är!!!!!!! Hur fan kan man uttrycka sig som du gör!!! Skämmmes tame fan!! Jävla knätofs o gatstensälskare!!😈😈😈😈😈😈
Låst ämne

Mattson: Det har inte sett likadant ut tidigare. För en månad sedan hade vi torskat med 4-7. I dag tar vi en poäng.
Låst ämne

Vi hade verkligen Leksand på gaffeln idag men det gäller ju att knyta ihop säcken också. 😄
Haha, säsongens skönaste stöld. Inte säsongens första stöld, men lätt den skönaste.
Låst ämne

Huss: Svårt att köpa Anderssons förklaring att man tränat för lite och spelat två tuffa matcher på kort tid. Varför har det sett likadant ut tidigare?
Låst ämne

mk: Håller med dig. Det kommer viktigare matcher. Sedan dagens match. Första perioden var underlig med många mål. De som säger att Leksand var överlägsna ljuger.

Andra perioden är det ju domarna som avgör. Leksand får tre pp och domarna missar (blundar för) det klaraste matchstraffet på fem säsonger. Nån mer än jag som saknar åtal för tjänstefel? Att Leksand som överbelastar sitt starka pp dominerar denna period är inte konstigt. Jag tycker det är bra att vi inte tappar matchen totalt i denna period.

I tredje är vi lite bättre i spelet men jag tror att rädslan för att torska håller oss tillbaka. Trots allt är jag nöjd med poängskörden de senaste tre matcherna.
Låst ämne

Huss: Sansat skrivit.
Det måste bli bra bara..
Låst ämne

Ständig: Saxat ur AB:

– Spelmässigt är jag inte speciellt nöjd. Vi ligger ett moment efter hela tiden. Fördelen är att vi leder matchen några gånger, säger Brynäs tränare Peter Andersson, som inte trodde att hans lag orkade:

– Vi har lagt jäkligt mycket krut i två matcher, före det hade vi 20–25 dagar där vi inte har tränat och det kommer ikapp oss, säger han.

Med detta sagt av PA så är jag är jag ändå nöjd med 1 poäng. Med dagens trupp så kan man tyvärr inte begära mer.

Jag har inte Cmore, så när man väl får se Brynäs så det det ut så här..
Sen såg jag inte första utan bara 2 och 3.
Tredje var ju ändå ett fall framåt mot andra..

Man får nog räkna med att vissa matcher kommer att "vaskas".
Det är mot botten vi måste ta poäng.
PA bryr sig nog INTE om att vi har " derby" mot leksand.
Ser säkert längre än så.
Får hoppas och tro att man kommer att kunna träna så bra det går framöver så att man kommer komma igen.
Sen får vi hoppas att J-VM tar slut idag så att vi kan få hem Gunler och Kvist.
Låst ämne

Mattson: Abris spekulerar kring ”Processen”
Låst ämne

Chanzone: Tydligen bestämt sedan länge att dom kör varannan match sa Andersson på presskonferensen. Efter bara tre träningar på 21 dagar vill dom inte överbelasta en målvakt. Dom vill också ha igång båda pga kommande schema.
Men jag förstår inte att Andrén hållit sig kvar på SHL nivå så många säsonger med tanke på hur han släpper returer.
Det är så märkligt att några NHL-rejects kan dominera så fullständigt på SHL nivå. Sån enorm klasskillnad, lite tragiskt att se att nivån i SHL sjunkit till den nivån.
Låst ämne

varulf: Nästa vecka om man ska lita på Sundlöv.
Han sa 1 vecka för några dagar sen.

Men han har väl aldrig haft fel den gode Sundlöv....
Låst ämne

munkas: Har också funderat över honom. Kanske i kö för axeltransplantation.
Låst ämne

varulf: Och vad är status på Persson egentligen? Han försvann med nån mystisk åkomma och missade 4 veckor, sen fick han Covid och har efter det missat 4 veckor till. Out for season?
Låst ämne

pettisbif2.0: Bara den saken att starta med Andrén tyckte jag kändes helskumt. Ersson gjorde ju en grym match senast.

Det där med TO har jag oxå lagt märke till i flera matcher. Tror han inte på det? Eller är han helt oengagerad? Väldigt konstigt.
Låst ämne

pettisbif2.0: Förstår din tanke. Råkade i ett svagt ögonblick tala om för frun hur mycket jag slantat in till Bertilsson och Berglund. Jävlar vad arg hon blev. Hon hade rätt, jag gör inte om det.
Låst ämne

Hank81: Ja, Tjomme har gjort ett betydligt bättre jobb än Sundlöv. Skillnaden mellan lagen idag är ändå orimlig.
Låst ämne

varulf: Han är tillbaka nån gång under de närmaste säsongerna. Tror jag.
Låst ämne

Peja: Tyvärr har du nog rätt. Förmodligen skulle de förbannade kräken ljuga sig blå för att ge en femma på Brynäs. Avskaffa domarna i SHL.
Låst ämne

pettisbif2.0: vad är status på scott?
Låst ämne

Ständig: Tror tyvärr du överskattar domarnas fingertoppskänsla och feeling. En del domare är ännu hårdare på hämndaktioner i och med att de ger intrycket av att domarna har tappat matchen. "Man får inte ta lagen i egna händer" osv.
Låst ämne

Peja: Nu förutsätter jag att vårt ledarteam besökt domarrummet i pausen och visat bilderna på Bergs fega angrepp. Samtidigt upplystes domarna att man visat bilderna i omklädningsrummet och att man hade 20 spelare som tänkte lära känna Berg bättre. Jag lovar att ribban för fem minuter på Brynäs hade varit väldigt hög.
Låst ämne

Hank81:
Synd att vi inte hade Hrivik i laget innan säsongen. Då hade vi fått Cehlarik. Istället fick vi ånglokomotivet och Visa Viitakoski kopian... "nu finns inga ursäkter" 😂😂😂
Låst ämne

Ständig: Men snälla lilla nån stäng av den där killen Berg e ju totalt ansvarslös!!😈😈😈
Låst ämne

SWEATT: man kan ju enkelt säga att Leksands första kedja pissade på våran. Alltså cehlik är ju på en annan planet än p Berglund som ska vara våran stjärna.

Brynäs ser ofta så trötta ut, har dem kört någon sommarträning alls...
Låst ämne

När alla är back in biss:

Ersson (Andrén)

Bertilsson - Björk
Billins - Nyberg
Andersén - Ingman
Berglund

Rödin - Scott - Danielsson
Descheneau - Berglund - Harper
Sallinen - Ölund - Gunler
Persson - Pettersson - Kvist
Mannberg

PP 1:
Billins
Descheneau
Rödin
Berglund
Harper

PP2:
Danielsson
Scott
Sallinen
Ölund
Gunler

BP:
Ölund - Pettersson / Andersén - Bertilsson
Sallinen - Mannberg / Nyberg - Berglund
Extra:Björk och Persson
Låst ämne

Ständig: nänä...helt fel
Låst ämne

Ständig: Jovars, men nu blev det väl så att Berg tvingades bryta matchen efter en "situation" med Jaedon... Jag är dock tveksam till att hämnas, ett 5 minuter långt boxplay hade kostat mycket i den här matchen.
Låst ämne

Peja: Problemet som jag ser det är att Berg medvetet försöker skada utan anledning. Han gjorde nåt liknande för nåt år sedan, kommer inte på rak arm ihåg mot vem och säsong. Kan grotta ner mig och ta fram fakta men är säker på att det var han. Han ska inte tillåtas åka omkring och göra såna saker ostraffat. Om inte domarna utdömer straff ska våra spelare göra det.
Att jämföra med vår nr 14 känns inte rätt, han är mycket snack och lite verkstad. Framför allt försöker han inte sig på lönnmord.
Låst ämne

Huss: Ja, det är verkligen 90-talsstuk på Brynäs laguppställning. När en medelmåttig allsvensk spelare som Jon Knuts skapar tryck i byte efter byte vet man att laget har problem. Tycker den här matchen påminde lite om när Brynäs vann mot Skellefteå i början av säsongen, där när Bulan gjorde en snygg framspelning till ett sent avgörande. Då blev Brynäs också utspelade och klarade inte av tempot. Tycker inte man får till spelet utan puck heller, ofta åker 2 spelare upp i halvdan press istället för att antingen sätta in en riktig press eller skära av ytorna. Och där bakom är en ocean till backarna. I de matcher som Brynäs har fått till spelet har man varit mycket bättre synkade utan puck.
Låst ämne

Blå grottan: Spelare för spelare är det inget lag som ska bli utspelade i SHL. Det handlar inte om sportchefen.
Låst ämne

Ständig: Jag skulle inte säga att Leksands chanser att vinna matcher påverkas särskilt mycket av om Berg spelar eller inte. Han är verkligen ingen avgörande spelare för deras del. Det straffar framförallt honom själv om han blir avstängd.

Nu var ju hans huvudtackling inte okej, men ändå intressant när det dyker upp en "retsticka" i ligan. Berg är ju ingen särskilt bra hockeyspelare men ändå honom som folk pratar om efter matchen. Under några års tid har jag hört rykten om att Alcén är en spelare som retar gallfeber på motståndarspelare och supportrar, men väntar fortfarande på att se bevis på det.
Låst ämne

Mattson: Ja, dalarna är fortfarande avgrundsdjupa även fast topparna ser mycket bättre ut.
Vi har ofta problem med tempot, både puck, skridsko och tanke. Till viss del beror det på att vi har ett ålderstiget lag men det blir värre när vi haft så många uppenbart långsamma spelare i laget. Spelare som Lindelöf, Lill-Z, Alcen, Molin t.ex. har och skulle ha uppenbara problem även i HA i spel 5-5. Dessa spelare blir som sänken för sina lagkamrater tyvärr.
Låst ämne

Kotten81: Talanglöst byte hela vägen av Berg, feg liten råtta, jubla när Sallinens tålamod tog slut, synd att första veven missa bara.
Låst ämne

Mattson: Har sagt det, dags att tacka av Sundlöv efter denna säsong.
Låst ämne

Apropå Berg. Det man saknar nu är en typ Stigge. Minns när Sverker T i SSK slog en onödig puck hårt upp på läktaren. Någon träffades, där Brynässpelarnas familjer satt. Brynässpelarna samlades vid sargen medans sjukvårdare tog omhand den som träffats. Efter en stund lugnade det sig, Stigge åkte förbi SSK:s bås, tittade på Sverker T och sade: Det var min dotter du träffade i ansiktet, vi ses i nästa byte! Sverker spelade flera säsonger efter det men var alltid skadad eller sjuk när man skulle möta Brynäs...
Låst ämne

SWEATT: Skellefteåmatchen var nästan på samma nivå. Har inte sett nåt lag den här säsongen bli så utspelade som i de här tre matcherna. Tror inget lag haft samma skottstatistik i arslet. Nåt är generalfel med laget.
Låst ämne

magr: Väck nu inte Lill-Kotten, Trollmor kommer snart med nappen hans. Vem vet, till nästa inlägg (om ca 10 år) kanske han lärt sig stava också?
Låst ämne

Ständig:
Ojojoj vilken besvikelse under matchen... inte kul att se.
MEN, så många kommentarer och så få som minns Boorkens uttryck momentum...
Ponera att Berg fått sitt matchstraff... istället för masmål så kunde Brynäs kanske gjort ett eller två på sitt femminuters-PP.
Momentumet hade då stärkt oss... istället kommer Leksand ikapp och kan sen gå stärkta ur den perioden.

Mycket om... många om... men den som vet nånting om idrottspsykologi anar att energiflödena var olika i de bägge lagen.

Leksands förstakedja är otroliga att se... i synnerhet när dom får en sån energiboost som i eftermiddag.
Låst ämne

Kotten81: dags för dig att dra på efterfesten med Federley nu... ta med dig Berg också.
Låst ämne

"Årets stöld när Brynäs knep poäng" är SHLs rubrik på matchen. Skulle nog nästan påstå att det är säsongens stöld, trumfar väl Röglematchen?
Låst ämne

Kotten81: Brynäs hade två i ramen i första, hade kinnat var 5-1 efter första. Dessutom spelar det ingen roll att Sallinen inte gick i isen efter fegBergs tackling, han står upp för sitt lag. Berg är inte straffad, förhoppningsvis kommer det en avstängning.
Låst ämne

Kotten81: Enbart tur att den inte tar värre. Detta är den fegaste, fulaste fegsmällen som delats ut på flera säsonger. Det som är fel är att Berg lämnade planen levande.
Låst ämne

Kotten81: Är även intentionen som är idiotisk. Det är inte ok att köra rattfull även om man inte råkade skada nån heller.
Låst ämne

Kotten81: Försöker du förlöjliga en situation där en idiot medvetet tacklar en icke puckförande spelare i huvudet? Jag skulle aldrig försvara en Brynässpelare som beter sig idiotiskt.
Låst ämne

Kotten81:
I Brynäs har vi spelare gjorda av granit. Annat med glaslirare i Leksand. Berg klev väl av efter fått ett hårstrå i ansiktet??
Låst ämne

« · 2120179 · »