Brynäs IF

721769 inlägg · 7954 ämnen

Kontrakt 2002/2003

2647623 · » Till forumet


Sv: Kontrakt 2002/2003
: Trött på sketna ämnesrader? Här kommer är ny.
Kommentera

Sv: Kontrakt 2002/2003
Tycker det är ett flertal som har skrivit att Luovi har tillfört det han kan för Brynäs...
Men jag kanske har fel...
Kommentera

Sv: Kontrakt 2002/2003
Jag bara Älskar Brynäs så ni vet.....
Kommentera

Sv: Kontrakt 2002/2003
Det är på tiden att Melin börjar fundera på att köra med 4 kedjor. Han har under samtliga säonger i Brynäs hittills kört med tre kedjor oavsett skador eller inte jag tror att det är en orsak också till att en hel del spelare lämnat Brynäs efter en eller två säsonger för att de inte fått spela för vem blir bra av att sitta på bänken? Intressantaste kontraktsskrivningen till nästa säong är om Bergkvist blir kvar eller inte - vill han vara kvar, vill Brynäs ha honom kvar och framför allt vill melin ha honom kvar.
Kommentera

Sv: Kontrakt 2002/2003
Nästa säsong så har Melin/Persson och ledningen tänkt köra med 3 backpar och 4 kedjor. Det tackar jag för...
Den här säsongen så har det varit bara 3 femmor (mycke p.g.a alla skador) och det har inte varit så bra. Titta på Modo och Färjestad, de lagen ligger i toppen och de kör med 4 femmor, det har gett resultat.

Nu till kontrakten - De spelare som de bör skriva kontrakt med innan säsongen e slut e: Soling, Rudslätt, Mårtensson, Olsson och Louvi. Spelare som Larsson och Sjödin kommer ej att gå till en annan klubb så de kommer spela även nästa säsong.
Så jag tycker att man bör lägga ner mest energi på de spelare som kommer göra mycket nytta framöver och då bör man skriva kontrakt med de spelare först och tidigt. Annars så kommer andra klubbar dra i de spelare med bättre kontrakt m.m.


Laget till nästa säsong enligt mig skulle se ut så här.

Mv. J. Asplund (Nyinköpt mv)

Ba: P. Djoos, H. Rehnberg, H. Petre`, C. Olsson, T, Sjödin, A. Andersson, Nyförvärv, (Kanske nyförvärv)

Fw: J. Larsson, O. Molin, J. Soling, T. Mårtensson, M. Wahlberg, B. Danielsson, D. Wågström, D. Rudslätt, R. Kyrö, M. Louvi, Nyförvärv, Seniorer


Så har jag tänkt att laget kan se ut........
Kommentera

Sv: Kontrakt 2002/2003
Enligt Kebab Eriksson på GD så har visst Jonas ett år kvar på kontraktet. Men det är alltså enligt Keb...
Kommentera

Sv: Kontrakt 2002/2003
Klart man ska jobba för att få hem Jonas från VF,han är lika bra som Janne i sina bästa stunder och dessutom Gävlekille.Tycker dessutom att man gott kan skriva ett år till med Bissett,han har visat i år att han kan kämpa också,det är det många som skulle lära sig.
Kommentera

Sv: Kontrakt 2002/2003
micke:
Hur dålig ska han inte bli det andrå året hos oss då :o)?
Men jag kan hålla med om att han borde kunna bättre...
Nästa år blir det ju en plats ledig hos Ove och Janne...
Kommentera

Sv: Kontrakt 2002/2003
Gavlerinken:
Håller med om att han har gjort en usel säsong, men jag tror fortfarande att det finns potential hos honom. Kanske har haft det där "svåra andra-året"...
Kommentera

Sv: Kontrakt 2002/2003
Östlund verkar onekligen lovande. Det blir säkert det första "nyförvärvet" till nästa säsong. Återstår väl att se om Tierp klarar sig kvar och samarbetet mellan klubbarna kan fungera bättre. En säsong i allsvenskan brukar underlätta steget betydligt.
Kommentera

Sv: Kontrakt 2002/2003
micke:
4 mål är bedrövligt av en forward som man dessutom kunde ha lite krav på... Ska specialstudera honom mot Djurgården på lördag.
Tycker att där finns det en plats ledig om Dacke vänder hemåt...
Kommentera

Sv: Kontrakt 2002/2003
Tja, Björne missade ju även han många försäsongsmatcher, Rudan å Molin t.ex spelade bägge fler försäsongsmatcher men fick ändå färre poäng än Björne - tillsammans... Visst har killen gjort en usel säsong men att han har kvaliteter och potential har han visat gott och väl under sina tidigare säsonger (b.la vunnit NHA:s poängliga 99/00 har jag för mig).
Kommentera

Sv: Kontrakt 2002/2003
Sedan bör man väl ge Östlund från J20 en chans i A-laget. Han leder just nu både poäng och skytteligan.
Kommentera

Sv: Kontrakt 2002/2003
micke:
Men hur svårt var det med halva laget i sjukstugan!
Vad har han gjort i serien? Ingenting...
Kommentera

Sv: Kontrakt 2002/2003
Gavlerinken:
Jag kan tänka mig att Danielsson uppmärksammades lite pga han vann den interna poängligan (samt målligan) under försäsongen med 7 mål och 2 assist på 7 matcher. Likaså att han under sin debutsäsong i ES förra året gjorde fina 25 poäng i ett bottenlag.
Kommentera

Sv: Kontrakt 2002/2003
Danielsson kvaliteer får nån gärna tala om, för dom har jag inte sett röken av... Mårtensson gillar jag iallafall.
Vore det inte för Danielssons eksemproblem i höstas så skulle man inte märkt av han alls. Maken till anonym spelare har Brynäs aldrig haft!
Kommentera

Sv: Kontrakt 2002/2003
Det är soffexperterna som inte ser att han producerar mål på text tv målservicen... Det vore ett stort misstag att släppa Mikko...
Speciellt eftersom Brynäs aldrig köper in en kompetent ersättare... :o(
Kommentera

Sv: Kontrakt 2002/2003
Summiten: Det är väll bara smurfen som inte vill ha han kvar eller är det nån mer som sagt det? inte vad jag har sett iaf
Kommentera

Sv: Kontrakt 2002/2003
Vad har ni emot Mikko Luovi nu då? Nästan samtliga vill ha bort den underbare skridskoåkaren från Finland. Det vore verkligen genitaliskt att byta bort honom. Då får Brynäs ett ännu senare lag...

Han har haft en tung säsong i år, men Luovi har spelat center, forward och back när det krävts.. Smart att byta bort en sån allround spelare som dagens Brynäs har så många av...
Kommentera

Sv: Kontrakt 2002/2003
Kyrö glömde jag visst bort. Han har ju varit rätt så anonym den här säsongen...Han är förstås given i laget - förutsatt att han är skadefri. Brynäs organisation har nämligen inget utrymme för hockeyinvalider. Grymt men sant. Begär friskhetsintyg inför nästa säsong. Och se för f-n till att åtgärda alla skador direkt efter att den nuvarande säsongen är slut.

Mårtensson och Danielsson är givna i Brynäs framtidssatsning. Om inte ens de platsar kan man lika gärna lägga ner verksamheten. Börja med att rensa ut skräpet; Daniel Johansson, Mattias Pettersson, Henrik Petré (?), Mikko Louvi (?), Magnus Eriksson, Jens Östling. Och se över ålderspyramiden. Spelare som måste ha stödskenor på grillorna har gjort sitt - det räcker inte med ett bländande backuppspel i var femte match. Och alla centrar måste kunna åka skridskor och åtminstone ha lite speed.
Kommentera

Sv: Kontrakt 2002/2003
Ska David Johansson få förlängt kontrakt hos er??
Kommentera

Sv: Kontrakt 2002/2003
Mårtensson och Danielsson platsar inte till nästa säsong oavsett vilka som förstärker BIF.
Nån som vet hur Jonas Johnsons kontrakt ser ut med VF?
Kommentera

Sv: Kontrakt 2002/2003
Vart har du gjort av Kyrö då? ska han sitta på bänken eller?
Varför sätta ner en av elitseriens bästa poängplockare i tredje kedjan? och varför dela på Molin och Larsson?
En första femma ska göra mycket poäng vilket jag inte tror den där kan göra.

Molin - Larsson - Mårtensson som första kanske skulle vara bra?!?!
Kommentera

Sv: Kontrakt 2002/2003
Nej, det är möjligt att ekonomin sätter hinder för en sådan justering. Helt klart är i alla fall att Brynäs måste visa upp en ny första front till nästa säsong. Det håller inte att köra Molin-Larsson-Bissett en säsong till som första line. Andra måste kliva fram och ta huvudansvaret - eller köpas in för uppgiften. Jag tror nog att både Larsson och Bissett (som har Brynäshjärtan och börjar komma upp i åren) inser detta.

Vad sägs om följande konstellationer av forwards:

1:a Daniel Rudslätt - Mike Harder - Jonas Soling
2:a Ove Molin - Mikael Wahlberg - Kenneth Bergkvist
3:e Tony Mårtensson - Jan Larsson - Tom Bisset
4:e Björn Danielsson - Daniel Wågström - Kristoffer Jobs
Kommentera

Sv: Kontrakt 2002/2003
Smurfen

Tror inte att Brynäs vill satsa så mycket pengar på en 3:e femma.
Tar för givet att Janne Larsson och Tom Bissett plockar ut fina löner och att Brynäs skulle vilja betala så pass höga löner till 3:e lines spelare är tveksamt, vore smartare att lägga dem pengarna isåfall för att få en bättre "topp" eller?
Kommentera

Kontrakt 2002/2003
Internetupplagan av Arbetarbladet rapporterar idag om kontraktsläget i Brynäs. Halva laget står utan kontrakt. Några spontana reflektioner:

Spelare vars kontrakt går ut efter innevarande säsong:
Mattias Pettersson - sparkas!
Daniel Johansson - sparkas!
Tommy Sjödin - behåll till varje pris!
Christer Olsson - behåll till varje pris!
Jonas Soling - behåll till varje pris!
Jonas Floberg - går att ersätta!
Tony Mårtensson - behåll till varje pris!
Tom Bissett - till tredjekedjan!
Daniel Rudslätt - behåll till varje pris!
Kenneth Bergqvist - behåll till varje pris!
Jan Larsson - utan speed, notorisk målskytt, behåll i tredjekedjan!

Ett år kvar:
Johan Asplund - sista chansen?
Henrik Petré - kan ersättas!
Pär Djoos - har gjort sitt, ingen fart, skadedrabbad!
Jussi Pekkala - retur till Finland!
Henrik Rehnberg - behåll!
Adam Andersson - behåll, framtidslöfte!
Kristoffer Jobs - behåll, framtidslöfte!
Per Mårs - behåll, stor och tung, har ännu inte fått chansen!
Mikko Luovi - verkar trött, har nog gjort sitt i BIF-dressen!
Daniel Wågström - ej övertygat

Tre år kvar:
Roger Kyrö - given om skadefri

Fyra år kvar
Ove Molin - given om skadefri

Tillfälliga lån:
Mike Harder - bör erbjudas förlängning
Magnus Eriksson - nej
Jens Östling - nej

Övriga:
Björn Danielsson?
Kommentera

2647623 · »