Brynäs IF

730583 inlägg · 7961 ämnen

Kudroc

« · 1186549 · » Till forumet

Sv: Kudroc
Keyser Söze: *ASG* De har säkert insett att Brädspel tillhör framtiden och spekulerat i ALGA-aktier... de har nu fått utdelning i monopolpengar...
Kommentera

Monopolpengar? Vad är det för snack om monopolpengar? Har Brynäs tidigare köpt upp flera miljoner i monopolvaluta som nu visar sig vara helt värdelösa?
Kommentera

Låter ju inte som han blir kvar i brynäs iaf! Jävligt synd de, han är det brynäs har saknat länge, tuffhet framför eget mål och står upp för laget och som borta lagen har en jävla respekt för!
Kommentera

Lindström: Haha.. ja precis. Sundlöv kommer knappast släppa honom
Kommentera

Då är det dags för en insamling! Kudroc måste bli kvar.
Kommentera

Gurra88: VA e du galen?? Han är ju en av dom härliga -82 orna...
Kommentera

Lindström: Om nån nu vill ha herman så vore det väl perfekt att frigöra lite cash där? Borde räcka till några månader med Kudroc iallafall..
Kommentera

Gurra88: Dags att se över dököttet som finns i föreningen om vi ska kunna tåla skador.
Kommentera

Lindström: Ja när vi äntligen har en spelartyp vi saknat, och som dessutom har lite hockey i sig..
Kommentera

HF: BEDRÖVLIGT!!
Kommentera

et inte om det nämnts tidigare här, men Kudroc gör sin sista match för Brynäs nu på torsdag. Detta kommer från Czarnecki själv, skälen är helt ekonomiska. Han var nöjd med Kudrocs insats med tanke på hans förutsättningar.
Kommentera

Skulle säga att det handlar mycket om spelartyper, visst nolander är en duglig ES-back. Men Vi behöver en som Kudroc bra mycket mer i vår backbesättning.

Men som sagt behöver det inte spukuleras i då det känns ganska säkert att Nolander får vara kvar, och troligtvis får kudroc sticka.
Kommentera

Huge: Brynäs har inte haft speciellt bra juniorbackar de senaste åren. På forwardssidan har man kunnat ersätta utfyllnadsspelare med egna juniorer, nu har man förutsättningar att göra detsamma på backsidan. Och jag kan lova att de är billigare än Nolander. Dessutom kan det ju dyka upp andra alternativ på marknaden - alternativ som är bättre än Nolander - men självklart är han inte urdålig på något sätt.

Ska förresten bli intressant att se hur Brynäs ersätter Molin nästa säsong, om han nu gör slag i saken och slutar. Han har ju ganska hög lön för tillfället.
Kommentera

Peja: "Jag tycker också att Nolander kan offras. Han tillför inget särskilt och skriver bara kontrakt ett år i taget. Gillar Sundqvists och hans spelstil mer än Nolanders."

Och trots att han bara vill skriva korttidskontrakt så har Brynäs varit väldigt måna om att få hans signatur på ett kontrakt dom senaste åren.
Vilket visar hur mkt tränarna uppskattar Nolanders spel.
Tycker att man gör helt rätt och varför "offra" en stabil ES-back som har acklimatiserat sig både i laget och i stan?
Vore vansinne att ersätta honom med nåt likvärdigt, då det isf bara blir ett byte för bytandets skull.
Observera att jag nu resonerar utifrån ett realistiskt scenario där vår ekonomi knappast tillåter att vi har råd att ersätta honom med en betydligt mer kvalificerad och därmed dyrare back.
Kommentera

Ja vet, ja är smart!
Kommentera

Ni vann mot Hv med 2-1! Hv är snäppet bättre än Färjestad som som vann mot SSK med 3-1. Detta borde ju i sin tur leda till en 4/5-1 seger ikväll =)
Kommentera

Peja: Jag tycker att Hietanen...

Tänk att vi kan tycka lika för en gångs skull!:-D
Kommentera

Peja: Ja ungefär samma med EN s t o r skillnad! En defnsiv backklippa som kan hålla rent framför Markan. Det jag hade mest synpunkter på inför den här säsongen var inte att backarna var dåliga utan att man var extremt skadekänslig på backsidan. Värvar man Kudden på ett längre kontrakt så har man ett sparkapital och kan låta Löf utvecklas i lugn och ro i J20 för det är där han utvecklas, inte på bänken och tre-fyra minuter per match i A-laget.
Kommentera

Peja:

Ja, men du lyssnar ju inte! = )
Kommentera

Peja: Amen!
Kommentera

rackham: Nolander är väl ingen köttare direkt? För mig är han en allroundback som är en ren utfyllnadsspelare. Helt okej på det mesta men inte speciellt bra på någonting.
Kommentera

Peja:

Ja, han tveklöst mer potential än tex Sunken och Nolander men det är samtidigt lite orättvist att jämföra eftersom de representerar olika spelartyper och roller i laget.

Spelande back.
Köttande back.

Hietanen passar bättre in på rollen spelande back än vad de andra nämnda herrarna passar in på den köttande och defensiva rollen.
Kommentera

rackham: Jag tycker att Hietanen har blivit bättre defensivt. Han är riktigt ettrig och väldigt duktig på att komma först på puckarna när motståndarna dumpar in de i Brynäszonen. Och han har väl förresten redan kontrakt över nästa säsong.
Kommentera

bradberry:

Jag såg honom första matchen för säsongen och då var han klockren.

Han är förmodlingen rätt rotat i den finska (lite mer?) offensiva stilen och blir yr i mössan när CZE predikar sitt better-safe-than-sorry-spel...

Mer raka rör och Hietanen kommer till sin rätt.

Man fipplar inte och spelar i finska landslaget.
Däremot kan man fippla i Brynäs och spela i finska landslaget...
Kommentera

Anders Berg:

Kid Rock har i alla fall inte lika hård "sticka" som Wiklander... och för att undvika alla spekulationer menar jag klubban, dvs redskapet...

Äh, frågor till Gusten!
Kommentera

Anders Berg: Hiettanen spelar omständigare än nånsin.

En klar säkerhetsrisk i egen zon. Jag vet inte om han fått hybris lr ngt men så här "fipplig" har han inte varit tidigare.

Han besitter ju ändå stor talang så med den potentialen röstar jag nog ändå på att behålla men UPPFOSTRA!! :-)
Kommentera

Jag tycker att Kudroc är ungefär lika talangfull som Mikael Wiklander. Men alla kan ju inte tycka lika...

Nolander kan vi spola efter den här säsongen. Hietanen måste bli bättre på mycket, han har dock redan en del bra kvaliteter.
Kommentera

Peja:

Ja, inte är det en backbesättning man drömmer om direkt.
Men ok för att klara att släpa sig till slutspel och åka ut mot FBK i fyra raka, typ.

Men det är väl där tom Lasse har hamnat med ambitionerna... = )

Är det någon som skall lånas/säljas i dagsläget för att ge utrymme för backförstärkning är det galon-Herman!
Kommentera

GävleLasse: Det är väl ungefär samma backuppsättning som du och flera andra sågade inför den här säsongen? Jag tror att Bertilsson och Berglind kommer att konkurrera ut Nolander nästa säsong om den sistnämnde är kvar då.
Kommentera

GävleLasse: "Men med Jonsson, Hiettanen, Kudroc, Anderssen, Sunken och Nolander så har man en jävligt bra backbesättning som gott och väl kan ta oss ett steg till i rätt riktning."

Jävligt bra backbesättning vet jag inte om jag kan hålla med dig om - men den är fullt godkänd.
Kommentera

Peja: Men Nolander och Sunken tar ju knappast ut varann. Båda är i en perfekt ålder och jag skulle gärna se att man behåller båda.

När det gäller Kudroc så hoppas jag verkligen att Sundlöv förlänger med honom. Andersséns axelskada KOMMER att göra sig påmind fler gånger än nu och när det gäller Löf och de andra talangerna så är det ju osäkert hur länge man får behålla dem.

Men med Jonsson, Hiettanen, Kudroc, Anderssen, Sunken och Nolander så har man en jävligt bra backbesättning som gott och väl kan ta oss ett steg till i rätt riktning.
Kommentera

Jag tycker också att Nolander kan offras. Han tillför inget särskilt och skriver bara kontrakt ett år i taget. Gillar Sundqvists och hans spelstil mer än Nolanders.
Kommentera

Skitstöveln: Sunken å Sandin har kontrakt till 11/12, så han kommer du att få se!
Sen så instämmer jag till 100% ang Sunken maken till att gå till jobbet varje dag och dessutom prestera!

Jag kan inte se att Lasse gjorde sig förtjänt av 250" sett tilll hela förra året. Visst har han startat bra i år men det kan man ju ifs kräva av den bäst betalda i laget.
Sen hans ofantlig istid kan man ju diskutera en del oxå.
Kommentera

arnio: Jag ser helst av allt Sunken i nästa års backuppsättningen. Finns ingen spelare som visar sånt hjärta för laget!
Kommentera

Huge: Men om man skall finansiera en spelare som Kudroc så känns Hietanen den som skulle vara lämpligast att byta ut
Kommentera

arnio: för jag gillar unga killar med potential...

Skaffa en kontaktanons.:-D
Kommentera

Den som yrar om att byta ut Hietanen och Nolander vet inte vad han talar om.
Inte fan är det hockey iaf....
Kommentera

arnio:

Av backarna så är Bertilsson, Jonsson och Kudroc! de som jag allra helst ser i laget även NÄSTA säsong, fan jag ska inte skriva mer nu. Godnatt.
Kommentera

GävleLasse: Egentligen så är det ingen i Brynäs som jag vill ha bort, (ska vara Hermansson då men han passar ju bra på bänken). Annars tycker jag att alla håller elitserieklass och är för min del välkomna att stanna i Brynäs även nästa säsong.

Av backarna så är Bertilsson, Jonsson och Kudroc! de som jag allra helst ser i laget även förra säsongen. Sedan vilken eller vilka av de andra som eventuellt byts ut till nästa säsong är ganska oväsentligt för de är liksom en grå massa. Löv kan ju vara bra att ha kvar för jag gillar unga killar med potential....

Go Sundlöv! Känns som att han börjar växa in i jobbet ordentligt nu.
Kommentera

arnio: Nu på morgonen? ;)

Jag är nog lite färgad i o m att jag och Nolader är lite halvbekanta. En trevlig kille som jag tycker håller klass för att spela i andra eller tredje backpar.

Om Sundlöv grejar det här så ska jag inte säga ett ont ord honom i fortsättningen. ;)
Kommentera

Partyjack:

"I will try to hit somebody"
Kommentera

Måste nog säga att Mormor ökar i graderna ordentligt.

För två-tre år sedan var nog Granström och Kudroc de två spelarna jag allra helst skulle vilja se i Brynäs färger.
Lyckas han knyta Kudden för ett par år så ligger han jäävligt fint till i min bok.
Kommentera

GävleLasse: Jag är visst lite förvirrad så här på morronkvisten.

Hietanen, kan bytas
Nolander kan bytas

Kudroc ja tack.
Lars Jonsson ja tack.
Kommentera

GävleLasse: Spelare som man hatar brukar man gilla när de har rätt dress
Kommer ihåg han mot Brynäs hur han for och mulade handsken i ansiktet på våra :-))

Som sagt var så är det en som står upp och har kraft att trycka till folk i egen zon.

Kommentera

Partyjack: Jag har alltid gillat Kudden. Att se honom i Brynäsdress gör ju saken komplett liksom...
Kommentera

GävleLasse: Tycker inte heller det ska vara så svårt att lösa en affär med Kudden, han lär ju kunna tänka sig att droppa rätt bra i lön mtp att en hel säsong utan elitishockey verkligen inte är någon höjdare för någon spelare.

När han ändå är bofast i landet osv måste det bara gå att lösa.. Jag är redan lite smått förälskad i karln.
Kommentera

arnio: När det gäller Andersén så är jag väldigt skeptisk. Jag har själv haft en axelskada och vet att det tar LÅÅÅÅNG tid att läka ut. Har man för bråttom tillbaka så är man på ruta ett igen. Det jävliga är att axeln brukar kännas kanonbra, ända tills man får en smäll, då är det färdigt igen.

Så istället för att riskera att Anderssén kommer att förstöra axeln helt så vore en signing av Kudden ett väldigt bra sätt att lösa det hela.

När det gäller finansiering så borde man kunna komma till en lösning på ett smidigt sätt. exempelvis att han spelar den här säsongen med låg lön och får en extra bonus nästa säsong utöver sin vanliga lön som kompensation/Sign on bonus...

Sett ur PR synpunkt så har jag fått känslan av att Kudden redan blivit en publikfavorit och blir han kvar så kommer han att växa i popularitet.

Ett TIFO om att behålla honom på lördag kanske vore en idé?
Kommentera

Lindström:

Du får tänka på att Lasse spelar lika mycket som två spelare så hans lön är egentligen 2x125... Brynäs behöver Lasses uppåkningar men samtidigt har han sina brister i defensiven och hur trött är man inte på hans tokpass i egen zon som han måste göra en gång per mtach.

Nu vet man inte hur mycket Nolander tjänar men jag tycker han gör sitt jobb match efter match. Inte ofta man ser Nolander göra bort sig. En anonym krigare.
Kommentera

Kudroc verkar ha skönt inställning, lite vinnarskalle finns det antydan till. Men om han ska stanna så ser jag hellre 1-årskontrakt. Gör han bra ifrån sig får man gärna förlänga med ett eller två år till.
Kommentera

arnio: Lars Jonsson? Jag skrev om valet mellan Hietanen och Nolander...

Skall Lars Jonsson vara kvar med den lön han har så får han fan börja spela som han gjorde här om sistens när han var banans gigant. VARJE MATCH!

Men jag tror att Kudden passar bra in i gänget samt att han har det brynäs har saknat under många år. Han är inte heller oäven i offensiven. Han har ju lika många skott på mål som Sunken och Rödin ;)
Kommentera

« · 1186549 · »